آخرین اخبار

10 راه ساده براي تشخيص خودروي تصادفي ماشين

10 راه ساده براي تشخيص خودروي تصادفي

  بزرگنمايي:

چه خبر - راه هاي تشخيص خودرو تصادفي

هنگام خريد خودروي دست دوم، بايد مراقب باشيد خودروي مورد نظر تصادفي نباشد. يا اگر تصادفي است دست‌کم تصادف سنگيني نداشته باشد. البته درست کردن ظاهر يک خودروي تصادفي کار چندان سختي نيست، اما روبه‌راه کردن فقط ظاهر خودرو با تعميرات اساسي آن تفاوت بسيار بزرگي دارد. وقتي مي‌خواهيد يک خودروي دست دوم بخريد بايد موارد متعددي را بررسي کنيد تا مطمئن شويد، خودرو تصادفي نيست.

خوشبختانه اکنون خريداران، ابزارهاي محافظتي متفاوتي نسبت به گذشته در دسترس دارند. امروزه وبگاه‌هاي متنوع و شناخته‌شده‌اي وجود دارند که در خريد خودروهاي کارکرده و کارشناسي آن خودروها، به خريداران کمک مي‌کنند. البته ضمانت صددرصدي در اين زمينه وجود ندارد و همچنان بايد مراقب باشيد خودروي تصادفي نخريد. اگر در اين زمينه تخصصي نداريد، گاهي اوقات مي‌توانيد از کارشناس خودرو کمک بگيريد. اين کارشناسان هنگام خريد خودروي کارکرده، موارد متعددي در نظر مي‌گيرند که در ادامه به 10 مورد از آنها اشاره شده است. با دانستن اين موارد تا حد زيادي مي‌توانيد از تصادفي بودن يا نبودن خودرو مطمئن شويد.
1. توجه به رنگ خودرو
فروشندگان مشکوک معمولا نهايت تلاش خود را مي‌کنند تا ظاهر و بدنه خودرو را خوب جلوه دهند، اما آنها هميشه نقاط مهمي را از قلم مي‌اندازند. اول اين‌که، وقتي به رنگ بدنه با دقت نگاه کنيد متوجه مي‌شويد که با درخشندگي و بافت رنگ اصلي بيشتر قسمت‌هاي ديگر بدنه خودرو هماهنگي ندارد. در ضمن چارچوب درها، اطراف کاپوت و نزديک گلگيرها را بخوبي نگاه کنيد. زيرا درست رنگ کردن دوباره اين قسمت‌ها به زمان، پول و انرژي بيشتري نياز دارد. اگر در هر قسمت از خودرو متوجه رنگ متفاوتي شديد، علت آن را جويا شويد و چنانچه پاسخي که مي‌خواستيد نگرفتيد، خودرو را نخريد.
2. ناميزاني جلوبندي
قاب‌هاي در، سپرخودرو، درِ صندوق عقب و گلگيرها بايد با بقيه قسمت‌هاي خودرو هماهنگ و ميزان بوده و خود آنها نيز در فاصله متناسب نسبت به يکديگر قرار داشته باشند. اگر متوجه يک بخش ناهماهنگ با بقيه خودرو شديد، به آن قسمت توجه کافي نشان دهيد. به هرچيزي که به خودرو متصل است، کاملا دقت کنيد. ببينيد آيا رنگ هر کدام از آن قطعات با بقيه قسمت‌هاي خودرو هماهنگي دارد، يا نه و اين‌که احتمال دارد آن قطعات، صدمه‌ديده و تعويض شده باشند. خودروسازان هنگام ساخت خودرو، زمان و انرژي بسياري صرف مي‌کنند تا تمام قطعات خودرو در هماهنگي با يکديگر باشند. اگر قطعه‌اي، اين هماهنگي را نداشت، مسلما بي‌دليل نيست!
3. بتونه ممنوع!
گاهي اوقات قسمت بسيار کوچکي از بدنه خودرو، بويژه در خودروهاي کارکرده، را کمي بتونه مي‌زنند تا از گسترش زنگ‌زدگي پيشگيري کنند که اقدام خوبي است. اما وقتي مي‌بينيد در بيشتر قسمت‌هاي خودرو و کل پانل پهلوي عقب آن، لکه‌هاي بزرگي از بتونه وجود دارد، شرايط چيزي غير از صرفا پيشگيري از زنگ‌زدگي بوده و به احتمال زياد خودرو تصادفي است. از علائم بتونه مي‌توان به وجود خطوط متقاطع و رگه‌دار زير رنگ خودرو و همين‌طور اطراف گلگير اشاره کرد. معمولا خريداران براي بررسي دقيق همه بخش‌هاي خودرو و مشاهده تمام قسمت‌هاي آن و احتمال وجود بتونه، روي چهار دست و پا قرار نمي‌گيرند. اما اگر مي‌خواهيد سرتان کلاه نرود، تمام قسمت‌هاي بدنه خودرو را با دست‌تان کاملا وارسي کنيد. بدنه خودروها در کارخانه‌ها بسيار صاف و صيقلي رنگ‌آميزي مي‌شوند و هر قسمت که کمي احساس زبري کرديد، نشان‌دهنده وجود بتونه و تصادفي بودن خودروست.
4. اسکلت خودرو
احتمالا يکي از بدترين اتفاق‌هايي که براي خودروها مي‌افتد، صدمه ديدن اسکلت آن است. متاسفانه به جاي تعميرات درست آن، که معمولا گران تمام مي‌شود، متخصصان تعميرات بدنه، گاهي اوقات عيب آن را با به زور برگرداندن بخش صدمه‌ديده اسکلت خودرو به حالت اول آن، به‌طوري که شبيه شکل اوليه‌اش شود، برطرف مي‌کنند. صدمه ديدن اسکلت خودرو معمولا بر اثر تصادف رخ مي‌دهد و برگرداندن بخش صدمه‌ديده به حالت اول، باعث کمي نرم شدن آن قسمت نسبت به بخش‌هاي ديگر خودرو مي‌شود. به پوشش چراغ‌هاي خودرو، سرشاسي خم شده، نواحي موج‌دار اطراف تغاري گلگير کاملا دقت کنيد. زيرا اين نواحي به آساني صدمات مربوط به تصادف را نشان مي‌دهند.
5. تازگي آستر خودرو
يکي از قدم‌هاي مهم در تعمير يک خودروي تصادفي، استفاده از اسپري پلاستيک روي آستر خودرو براي پوشاندن بخش زيرين خودرو است. اين اسپري چسبناک معمولا کف خودرو را از چرک و دوده و نمک جاده يا هر آلودگي ديگر، محفوظ نگه مي‌دارد. اين اسپري براي بخش‌هايي از خودرو که در معرض زنگ‌زدگي هستند، وسيله خوبي است. اما اگر در بيشتر قسمت‌هاي خودرو، بويژه پهلوهاي آن، از اين اسپري استفاده شده باشد، مطمئن باشيد که خودرو مشکلي داشته و به احتمال زياد تصادفي است. در ضمن گاهي اوقات با مشاهده روکش تازه بخشي از يک خودروي کهنه، مي‌توان فهميد که آن قطعه بتازگي عوض شده است. علت استفاده از اسپري را از فروشنده بپرسيد و اگر پاسخ منطقي نگرفتيد، خودرو را نخريد.
6. ترک‌خوردگي
ترک‌هاي روي شيشه جلوي خودرو، بويژه اگر به صورت تارهاي عنکبوت باشند، به معناي تصادفي بودن خودروست. البته ممکن است دلايل ديگري هم داشته باشد، بهتر است فورا جوياي علت آن باشيد. در هر حال تعويض شيشه شکسته جلوي خودرو بر عهده فروشنده است. بدين معنا که موقع خريد خودرو بايد فروشنده از قيمت آن به اندازه قيمت شيشه کم کند.
7. نبود بست‌هاي ضروري
نبود چند پيچ رکابي پلاستيکي يا هر نوع پيچ ديگر مشکلي به وجود نمي‌آورد. اما مي‌تواند نشان دهد احتمالا خودرو دچار مشکل جدي‌تر از اين حرف‌ها شده است. به طور مثال شل‌شدن پيچ‌ها، بويژه روي آستر گلگير به معناي اتفاق بدي است که براي خودرو در جاده رخ داده است. تمام پيچ و مهره‌هاي قسمت‌هاي مختلف خودرو، بويژه تغاري گلگير، بدنه خودرو، محفظه موتور و چارچوب درها را به دقت وارسي کنيد.
8. پيچ‌هاي زنگ‌زده
هنگام خريد خودروي کارکرده، پيچ و مهره‌هاي زنگ‌زده مانند نبود بست‌ها و اتصالات، علامت هشداردهنده‌اي است. خودروسازان هنگام سوار کردن قطعات خودرو، با استفاده از ابزارهاي پيشرفته، طوري پيچ و مهره‌ها را مي‌بندند که رنگ سر پيچ‌ها صدمه نبيند، بنابراين اگر سر پيچ‌ها زنگ‌زده يا سابيده شده بود، مطمئن باشيد اتفاقي براي خودرو افتاده و احتمالا قطعه‌اي تعويض شده است.
9. تعويض نامناسب چراغ‌هاي خودرو
طلق چراغ‌هاي مدرن امروزي به دليل سبک‌تر شدن، از جنس پلاستيک ساخته مي‌شوند و همين مساله باعث مي‌شود نور وسيله نقليه در جاده‌ها، مات‌تر به نظر بيايد. اگر هنگام خريد خودرو متوجه شديد يکي از چراغ‌ها از برندهاي جديد است، در حالي‌که ديگري از نوع قديمي‌تر است، مي‌توانيد مطمئن شويد که خودرو به احتمال زياد تصادفي بوده است. هر زمان چراغ‌هاي جلوي خودرو نيز با هم هماهنگي نداشتند، کاپوت خودرو را بالا زده و داخل آن را بررسي کنيد، ممکن است صدمه مهم‌تري وجود داشته باشد.
10. سند خودرو
اگر خودرويي ديديد که در شرايط نسبتا خوبي است و در عين حال قيمت آن مناسب‌تر از چيزي است که اصولا بايد باشد، جدا از اين‌که ممکن است صاحبش به علت نياز فوري قصد فروش داشته باشد، شک کنيد که خودرو مشکلي دارد. برخي افراد سعي مي‌کنند خودروهاي تعميري يا دزدي را به سرعت به فروش برسانند و معمولا اميدوارند که خريدار سوالي از آنها نپرسد. هنگام خريد خودرو حتما به سند آن توجه کنيد. اگر متوجه مورد مشکوکي شديد، خودرو را به هيچ وجه نخريد.


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها