آخرین اخبار

راهکارهاي زنده ماندن در خودرو در زمان برف و بوران ماشين

راهکارهاي زنده ماندن در خودرو در زمان برف و بوران

  بزرگنمايي:

چه خبر - در زمان برف و بوران چگونه در خودرو زنده بمانيم؟

بسياري از مردم تمايل دارند، زمان برف و بوران در خانه و محل‌هايي گرم اقامت کنند و تا حد امکان در معرض برف و سرماي مستقيم قرار نداشته باشند، اما در برخي اوقامت مانند زمان رانندگي، خروج از خانه يا بازگشت از محل کار و همچنين در حين مسافرت‌هاي درون و برون شهري امکان گير افتادن در بارش شديد برف وجود دارد و رعايت نکات ايمني مي‌تواند ضامن سلامت فرد و همراهان او باشد.

قبل از اقدام به سفر و يا خروج از خانه از وضعيت آب و هوا باخبر شويد

اين روزها اخبار هواشناسي در تمام مناطق دنيا در دسترس است و کارشناسان هواشناسي افراد را در جريان وضعيت آب و هواي روز جاري و حتي روزهاي آتي قرار مي‌دهند، به همين دليل زمان خروج از خانه در روزهاي سرد و برفي توجه به وضعيت آب و هوا ضروري است.
اگر بنا برضرورت مجبور به ترک خانه، انجام مسافرت و رانندگي در هواي برفي هستيد، توجه به پيام‌هاي سازمان‌هاي مربوطه اهميت دارد.
پيش از حرکت، خودرو را از تمام جهات کنترل کنيد و با باک پر بنزين حرکت کنيد، همراه داشتن پتو، لباس گرم، دستکش، کلاه پشمي، مواد غذايي، شکلات، بيسکوئيت، وسايل مورد نياز نوزاد و بانوان، فلاسک آب گرم، جعبه کمک‌هاي اوليه، چند کيسه شن و ماسه، سيم بکسل، اطمينان از ايمن بودن خودرو، کارکرد مطلب بخاري و برف پاک کن ماشين اهميت دارد.
*همچنين مي‌توانيد مقداري شن و ماسه در يک کيسه يا حتي داخل يک لنگه جوراب قرار دهيد، اين کار سبب مي‌شود تا رطوبت داخل ماشين گرفته شود و شيشه‌ها ديرتر غبار بگيرند.
*چکمه اضافي داراي عاج و ضد آب در خودرو داشته باشيد، تا اگر بر اثرخروج از ماشين دربرف کفش هايتان خيس شد، بتوانيد به سرعت آن‌ها را تعويض کنيد، خيس شدن بدن سبب سرمازدگي و عارضه‌هاي ناشي از آن از جمله عفونت، سرماخوردگي، قطع اعضاي بدن، مسموم شدن خون، فرو رفتن به کما و حتي مرگ مي‌شود.

*در آغاز فصل سرما حتماً خودرو را از تمام جهات بررسي کنيد و حتماً در مخزن شيشه پاک کن، ماده مخصوص پاک کننده و ضد غبار بريزيد تا بتوانيد در زمان بارش برف و باران به خوبي رانندگي کنيد.
*درصورتي که مبتلا به بيماري هايي همچون فشارخون، سابقه سکته مغزي و حمله قلبي، ديابت، صرع و اختلال‌هاي عصبي، بارداري در بانوان و بيماري‌هايي از اين دست هستيد، در آب و هواي نامساعد از منزل خارج نشويد، اما اگر به ضرورت مجبور به خروج هستيد، موارد ايمني را رعايت کنيد، داروها را به همراه داشته باشيد و به اطرافيانتان درباره وضعيت بيماري اطلاع رساني کنيد.
سرما و برف شديد مي‌تواند سبب افت فشار و قند خون، زايمان زودرس به دليل استرس و نيز بروز حمله‌هاي عصبي در مبتلايان شود، به همين دليل همراه داشتن خوراکي ، دارو و آب آشاميدني در اين زمان اهميت دارد.
*تلفن همراه خود را شارژ و روشن نگه داريد و براي شارژ باتري حتماً از شارژرهايي که به فندک خودرو وصل مي‌شوند، استفاده کنيد، در اين زمان استفاده بي جهت از تلفن همراه سبب از بين رفتن باتري تلفن همراه مي‌شود.
همراه داشتن چراغ قوه LED مي‌تواند سبب روشن کردن درون خودرو و حتي استفاده در مواقع ضروري براي اطلاع دادن به تيم‌هاي امدادي و ساير خودروها شود.
*هميشه دوستان و اطرافيانتان را از قصد سفر يا جايي که مي‌خواهيد برويد باخبر کنيد، به ويژه اگر مي خواهيد در هواي برفي به رانندگي بپردازيد تا درصورت بروز مشکل و گم شدن يا بروز سانحه، بتوانند به نيروهاي امدادي کمک کنند و مسير تقريبي شما را بدانند. حمل نقشه (حتي نقشه کاغذي حاوي آخرين دگرگوني‌ها درمسير)، آگاهي کامل از مسير، جاده و بزرگراه ها، اقامت‌هاي بين راهي، مسافرخانه ها، پليس راه، پمپ بنزين، درمانگاه‌ها و واحدهاي اورژانس بسيار ضروري است و مي‌تواند سبب جلوگيري از بروز حادثه شود.
* اگر مدتي در هواي برفي رانندگي کرده ايد، امکان دارد لوله اگزوز خودرو بر اثر برف گرفته باشد و خطر بروز مسموميت با گاز مونوکسيد کربن براي سرنشينان خودرو وجود دارد، براي اين کار ماشين را ابتدا خاموش کنيد و پس از اطمينان از خنک شدن اگزوز به بررسي آن بپردازيد و در صورت گرفتگي با برف آن را پاک کنيد.
*اگر درخودرو درجاده برفي مسدود گير کرده ايد پس از مدتي زير برف مدفون مي‌شويد وامکان امداد رساني براي شما کم مي‌شود به همين دليل ازخودرو پياده شويد و خود ماشين و اطراف آن را تاجايي که مي‌توانيد پاک کنيد، ازهر وسيله‌اي حتي شاخه درختان براي پاک کردن خودرو استفاده کنيد، زيرا امکان دارد دراثر تجمع برف قادربه خروج از ماشين و بازکردن درب‌ها نشويد.
*خارج کردن خودرو در يک گودال برفي يا زماني که به عبارتي ماشين بکسوات مي‌کند نيز در نجات جان افراد و رهايي ازخطر اهميت فراوان دارد.
زمان خارج کردن خودرو همکاري با راننده اهميت دارد و يک فرد خارج از خودرو بايد به راننده کمک کند، در اين زمان حضور يک فرد در پشت خودرو يا هل دادن خودرو از پشت بسيار خطرناک است، زيرا امکان سر خوردن ماشين و بروز آسيب جدي براي فرد وجود دارد.
*زمان بوران و ريزش برف سنگين اگر در نزديکي محل اقامتي و پناهگاه ايمن قرار نداريد، خودروي خود را ترک نکنيد، زيرا پناهگاهي ايمن براي شما هست و به ويژه اگر در محوطه جنگلي يا کوهستاني قرار داريد، خطر حمله حيوان‌هاي وحشي وجود دارد.
*اگر در خودرو در ترافيک سنگين و جاده مسدود گير کرده ايد و حرکت نمي‌کنيد، موتور خودرو را هر 10 دقيقه يک بارخاموش کنيد تا خطر مسموميت با گازمونوکسيد کربن کاهش يابد، همچنين مقداري از پنجره را باز بگذاريد تا هوا جريان پيدا کند.
*يک پارچه قرمز يا به رنگ مشخص به نوک آنتن خودرو وصل کنيد تا گروه‌هاي امدادي زودتر شما را شناسايي کنند، علائم مسموميت با گازمونوکسيد کربن شامل خواب آلودگي، سرگيجه و احساس تهوع است، در صورت بروز چنين مواردي موتور ماشين را خاموش، پنجره‌ها را باز و درصورت امکان فرد مسموم را از خودرو خارج کنيد و به سرعت به گروه‌هاي امدادي اطلاع رساني انجام دهيد.
*حرکت داشته باشيد و فعاليت فيزيکي انجام دهيد، از خودرو پياده شويد و راه برويد، زيرا اين کار سبب بهبود گردش خون و کاهش احساس سرما مي‌شود.
*در اين زمان از مصرف نوشيدني‌هاي حاوي کافئين خودداري کنيد، زيرا سبب افت قند خون شما مي‌شوند.
اگر مجبور به ترک خودرو هستيد، بر روي شيشه جلوي خودرو و مکاني که در ديد باشد، محلي را که مي‌رويد به همراه شماره تلفن همراه خود يادداشت کنيد، تا تيم‌هاي امدادي بتوانند شما را پيدا کنند.
*از خواب درون خودرو خودداري کنيد، يا اگر به شدت احساس خواب آلودگي مي‌کنيد به همراهان خود بگوييد پس از 10 الي 15 دقيقه شما را از خواب بيدار کنند، مي توانيد براي جلوگيري از نفوذ هواي سرد به داخل خودرو ،شيشه هاي ماشين را با روزنامه يا پتو بپوشانيد.
*در اين زمان حفظ خونسردي، کمک به تيم‌هاي امدادي، مثبت انديشي و گرفتن تصميم‌هاي درست سبب نجات جان شما و جلوگيري از بروز حادثه مي‌شود.
با رعايت راهکارهاي فوق مي‌توانيد سلامت خود و اطرافيانتان را در هواي سرد و داخل خودرو در مسيرهاي برفي حفظ کنيد و نجات پيدا کنيد.


منبع: yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها