آخرین اخبار

واکنش وزير کشور به اظهارات نجفي درباره تخلفات مالي شهرداري قبلي اجتماعي

واکنش وزير کشور به اظهارات نجفي درباره تخلفات مالي شهرداري قبلي

  بزرگنمايي:

چه خبر - گله وزير کشور از رسانه ها

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور، در جمع خبرنگاران در مورد گزارش ارائه شده توسط شهردار تهران، در خصوص تخلفات شهرداري قبلي ضمن تاکيد بر خبرنگاران که «حرف‌هاي من را دقيق پوشش دهيد»، اظهار کرد: اين را کلي مي‌گويم که شامل شهرداري هم مي‌شود، من از رسانه‌ها گله‌مندم، زيرا حرف‌هاي من را تقطيع مي‌کنند، لذا حرف‌ها تحريف مي‌شود.
در روزهاي قبل در جلسه‌اي گفتم اگر فرزند هر کسي بخصوص مسئولان دچار خطا شد، قوه قضاييه برخورد کند، اما بعد يکي از نشريات گفت که رحماني گفته است که با بچه‌هاي مسئولان برخورد کنيد، يعني انگار همه مشکل دارند که اين امر امانتداري نيست، يعني شما بايد دقيق باشيد. من خودم 10 سال کار رسانه کرده‌ام.‌ حرف‌هاي من را بزنيد براي اينکه فرهنگ‌سازي شود.
در مورد ادعايي که آقاي نجفي کردند به خودشان عرض کردم که طرح اين مسائل در فضاي عمومي کشور از طرف هر کسي که خدشه به آبروي ديگران وارد کند و افکار عمومي را دچار تشويش و نگراني کند و داوري‌هاي غلطي نيز ايجاد کند، گناه نابخشودني است. هر کس که اين کار را انجام دهد فرقي نمي‌کند،‌ اين به معناي عدم برخورد با تخلف نيست.
هر کس به هر ميزاني که تخلف کرده باشد بايد در حد تخلف، اشد مجازات به او تعلق گيرد و اين امر مستلزم کار حقوقي و قضايي است و بعد از پيگيري نيز بايد اعلام شود، اما وقتي چنين مساله‌اي را بدون رسيدگي قضايي اعلام مي‌کنيد حتي در قالب گزارش نبايد عمومي شود و هر کسي که فکر مي‌کند کار خوبي است براي خودش انجام دهد.
با توجه به اهميتي که موضوع مواد مخدر دارد، جلسه‌اي با حضور دستگاه‌هاي مختلف در اين خصوص برگزار شد تا هر کدام عملکرد و ظرفيت خود را تشريح کنند. همچنين تقاضاهايشان را در اين جلسه عنوان کنند تا توسط ما بررسي شود.
رحماني فضلي، با بيان اينکه در اين جلسه سه محور مورد بررسي قرار گرفت، گفت: محور اول مربوط به پيشگيري بود. با توجه به اهميت پيشگيري مقرر شد از ظرفيت‌هاي مردم و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، تشکل‌ها، خيريه‌ها بيشتر استفاده کنيم. همچنين مصوب شد که تعداد سمن‌ها در تهران افزايش يابد و بر روي توانمندسازي آنان بيشتر کار کنيم.
در بحث مقابل در تهران با روش اطلاعاتي به 82 درصد رسانديم که رقم خوب است. در حالي که در کل کشور اين رقم حدود 60 درصد است. يعني اينکه کاملا از نظر اطلاعاتي به شبکه‌هاي مواد مخدر در تهران دسترسي داريم.
در حوزه بنيان‌هاي اقتصادي نيز مقرر شد که قوه قضاييه عنايت کند و ضربه‌هاي اساسي‌تري به بنيان‌هاي اقتصادي شبکه‌هاي مواد مخدر بزنيم. طبق آمار امسال حدود 12 تا 15 ميليارد تومان فروش مواد مخدر وجود داشت که در مقابل، بيش از 7 تا 8 هزار ميليارد تومان گردش مالي در حوزه مواد مخدر در تهران رقم قابل قبولي نيست. همچنين قضات ما، قوه قضاييه و آقاي آملي نگاهشان اين بود و در اين جلسه تصويب شد که به اين مساله عنايت بيشتري داشته باشند.
در حوزه درمان در تهران در سال اول دولت يازدهم فقط ظرفيت درمان معتادان متجاهر را داشتيم، اما در حال حاضر براساس گزارش‌ها ظرفيت براي 8 هزار نفر آماده بهره‌برداري و 2 هزار نفر از ظرفيت خصوصي استفاده مي‌کنند و مي‌توانند در زمان واحد، حدود 10 هزار نفر را پوشش دهند. همچنين طبق آمار 13 تا 14 هزار معتاد متجاهر وجود دارد که دستور داديم براي 14 هزار نفر در تهران جا تخصيص داده شود.
قرار شد اماکني که در اختيار نيروي انتظامي و شهرداري بود، گرفته شود و تغييرات لازم در آنها صورت گيرد تا بتوانيم در سطح بيشتري عمل کنيم. همچنين طبق آمار حدود 5 هزار نفر افرادي هستند که متجاهرند، اما يا معتاد نيستند و يا اگر معتادند بيماري‌هاي واگيردار دارند و نمي‌توانند در مراکز ماده 16 اسکان يابند و قرار شد، دستگاه‌هاي متولي، طبق قانون شناسايي و با آنها در اين موضوع تکليف شود.
در اين ميان وظيفه اصلي به عهده شهرداري تهران است و قرار شد شهرداري و استانداري در اين زمينه جلساتي برگزار کنند و شهرداري بايد در اين زمينه فعال تر باشد. وظيفه ذاتي شهرداري است که در اين خصوص اقدام کند.
وزير کشور با بيان اينکه محور بعدي توانمندسازي و آموزش معتادان متجاهر بود، گفت: قرار است که سازمان آموزش فني و حرفه‌اي بخش خصوصي در اين مساله وارد شده و کمک کند. همچنين تصميم ديگري نيز گرفته شد که مي‌تواند در اين زمينه موثر واقع شود. در حقيقت برخي از متجاهريني که اهل تهران نيستند و شايد بيش از 40 درصد جمعيت معتادان متجاهر تهران را تشکيل دهند، به شهرهاي خود بازگردانده شوند.
آنها به تهران مي‌آيند زيرا امکان درآمدزايي و کار برايشان بيشتر است و کمکي که مردم بعضا به عنوان گدا به آنها مي‌کنند نيز بيشتر است. به همين دليل قرار شد که هر کدام از اين افراد که بازداشت شدند يک ماه در تهران سم‌زدايي شده و بعد از يک ماه به شهرستان‌هاي خود اعزام شوند تا در کنار خانواده‌هايشان روند درماني ادامه پيدا کند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد