آخرین اخبار

6 کليد اصلي براي رسيدن به موفقيت در زندگي که بايد بدانيد شادکامي و موفقيت

6 کليد اصلي براي رسيدن به موفقيت در زندگي که بايد بدانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - کليدهاي اصلي براي رسيدن به موفقيت

يکي از بزرگترين مشکلات براي پيگيري و پيش برد اهداف اين است که آن‌ها را به صورت پيوسته و ممتد دنبال نمي‌کنيم، اکثر مردم با توجه به غفلتي که براي اجراي اهداف به سراغ‌شان مي‌آيد، از هدف‌ها و آرمان‌هاي خود دور مي‌مانند. در اين مقاله سعي شده است که شما را با چهار روش مختلف پيگيري و پيش‌برد اهداف آشنا کنيم تا با پيروي از آن بتوانيد با زحمت کمتري به هدف خود برسيد. توجه داشته باشيد، شما براي رسيدن به هدف بايد چيزي براي پيگيري و رديابي داشته باشيد تا بتوانيد با توجه به خواسته‌هاي خود اهداف خود را پيش ببريد. سعي کنيد قبل از اجراي اهداف خود درباره سود و يا زيان آن‌ها به اندازه کافي تفکر و تامل کرده باشيد و پس از مطمئن شدن از نتيجه آن برنامه خود را براي رسيدن به اهدا‌‌ف‌‍تان پياده کنيد.

استفاده از روش‌هاي جديد براي پيش‌برد اهداف

يکي از دلايلي که باعث مي‌شود مردم نتوانند اهداف خود را دنبال کنند، اين است که ما تمايلي براي امتحان کردن يک روش جديد براي پياده کردن هدف خود نداريم و به طور معمول از رفتار ديگران کپي برداري مي‌کنيم و با توجه به تجربه آن‌ها سعي مي‌کنيم مسيرمان را ادامه دهيم. شايد هدفي که شما در ذهن داريد به آساني قابل دستيابي باشد اما استفاده از روش‌هاي نادرست براي رسيدن به اين چنين هدفي باعث مي‌شود تا از مسير اصلي‌تان گمراه شويد و در نهايت به هدف خود نرسيد. يادتان باشد براي رسيدن به هر هدفي ابتدا بايد برنامه ريزي داشته باشيد و سپس اين برنامه ريزي را به طور منظم و مستمر اجرا کنيد. يادتان نرود راه‌هاي زيادي براي رسيدن به اهداف‌تان وجود دارد، فقط کافي است قبل از اقدام، کمي درباره آن راه‌ها و روش‌ها فکر کرده باشيد و با توجه به شرايط مادي و معنوي و حتي فيزيکي خود هدف‌تان را پيگيري کنيد.

اهداف خود را به صورت منظم و ترجيحا روزانه مرور کنيد

سعي کنيد به صورت روزانه درباره کاري که انجام مي‌دهيد، فکر کنيد و زمان خاصي از طول شبانه روز را براي بررسي اهداف خود قرار دهيد. اين کار باعث مي‌شود تا بتوانيد بهتر در مورد کاري که انجام مي‌دهيد، تمرکز داشته باشيد. شما مي‌توانيد اين گونه بررسي‌ها را در هنگام شب، قبل از اينکه به تختخواب برويد و يا صبح پس از آنکه از خواب بيدار شديد، انجام دهيد. اين کار بسته به شرايط روحي و جسماني شما دارد ولي حتما پيگير اهداف‌تان باشيد. سعي کنيد تمامي اهدافي که دوست داريد طي زمان خاصي پياده کنيد را درون يک دفترچه و يا در سيستم کامپيوتري خود ثبت کنيد و در روزهايي که زمان کافي در اختيار داريد، اهدافي را که يادداشت کرده‌ايد بخوانيد و از خودتان بپرسيد که اين اهداف چگونه مي‌توانند در آينده روي زندگي‌تان تاثير گذار باشند. دانستن اين موضوع به شما کمک مي‌کند تا با رغبت بيشتري پيگير اهداف‌تان باشيد.

درباره چگونگي انجام دادن هدف‌هاي‌تان فکر کنيد

سعي کنيد عملکرد خود را براي پيش‌برد هدف‌تان بسنجيد، تا با استفاده از جوابي که به دست مي‌آوريد بتوانيد زمان باقي مانده تا رسيدن به هدف‎تان را حدس بزنيد. به طور مثال اگر کم کاري کرده‌ايد، زمان بيشتري براي پيش برد اهداف‌تان در نظر بگيريد و يا اگر از برنامه خود جلو افتاده‌ايد، شايد بتوانيد يک هدف جديد را در برنامه روزانه خود لحاظ کنيد. با اين کار از هدر رفت وقت خود در طول شبانه روز جلوگيري مي‌کنيد و همين امر نشانه آن است که شما براي رسيدن به هدف‌تان کاملا جدي هستيد. در ضمن فکر کردن بر روي اهداف مي‌تواند مسيرهاي ديگري را پيش روي‌تان باز کند که با پيروي از ‌آن‌ها راحتر به مقصودتان برسيد. چنين رفتارهايي به مرور زمان باعث مي‌شوند تا ذهنتان به طور خودکار روش‌هاي جديد و تازه‌اي را براي پيش برد اهداف‌تان در اختيارتان قرار دهد.

زمانبندي درستي براي انجام اهداف‌تان داشته باشيد

ديده شده که بسياري از مردم تمام وقت‌شان را براي رسيدن به يک هدف صرف مي‌کنند و به ديگر هدف‌هاي ضروري زندگي کاري ندارند. براي رسيدن به يک هدف بزرگ ابتدا بايد آن هدف را به اهداف کوچکتر تقسيم کرد و به مرور زمان به تمامي اهداف که در اصل يک هدف بزرگ است، دست يافت. چرا که دست يابي به اهداف کوچک خيلي راحتر است تا دست يابي به يک هدف خيلي بزرگ. براي مثال براي شروع يک کسب و کار، کارهاي زيادي وجود دارد که بايد انجام گيرند. لزومي ندارد که شما حتما در يک مقياس بزرگ کسب و کار را شروع کنيد. براي کسب و کار شما با موارد بسيار زيادي همچون؛ تهيه مواد اوليه، خدمات پس فروش، ليست اقلام مورد نياز، نياز بازار و غيره... روبه‌رو مي‌شويد. اين کار اگر قرار باشد در يک فروشگاه بزرگ صورت گيرد بدون شک از عهده يک نفر چه از نظر توانايي جسمي و چه از نظر زماني بر نخواهد آمد. اگر هم شخصي بتواند از عهده اين گونه کارها در حجم بزرگ بر بيايد بدون شک ظرف مدت کوتاهي خسته شده و مجبور مي‌شود يا کار را رها کند و يا با ديگران تقسيم کند.
هر کاري اصول خاص خود را دارد، شما نمي‌توانيد با اعتماد به نفس بالا تمام کارها را پيش ببريد. اگر در انجام چنين کارهايي ممارست کنيد، در نهايت شکست خواهيد خورد. توجه داشته باشيد وقتي شما بخشي از کار را که توانايي انجام آن را داريد انجام مي‌دهيد، بدون شک به مرور زمان در آن کار خبره خواهيد شد. لزومي ندارد که ما از تمام کارها و حرفه‌ها سر در بياوريم، مهم اين است؛ کاري که از ما خواسته مي‌شود را به نحو احسن انجام دهيم. اين کار در کل به نفع ما خواهد بود. البته کمي مطالعه درباره کارهاي غير تخصصي چيزي از ارزش ما کم نمي‌کند. بلکه بر دانسته‌ها و ارزش ما نيز مي‌افزايد. يادتان نرود براي رسيدن به هر هدفي که داريد، ابتدا بايد قدم‌هاي کوتاه و مطمئن برداريد تا بتوانيد به مرور زمان پيشرفت کنيد.

هدف‌تان را به نتايج قابل اندازه‌گيري تبديل کنيد

سعي کنيد هدف‌تان را قابل اندازه گيري کنيد و آن را به صورت يک عدد در بياوريد. به عنوان مثال اگر هدف شما کم و يا زياد کردن وزن‌تان است، تعداد کيلو گرم‌هاي کم و يا زياد شده وزن‌تان را در طول يک هفته يادداشت کنيد و يا اگر قصد کتاب‌خواندن داريد، تعداد صفحاتي که مي‎توانيد در طول يک شب بخوانيد را در گوشه‌اي يادداشت کنيد و اما اگر هدفتان صرفه جويي در مخارج منزل و يا مخارج شخصي است، سعي کنيد مقدار پولي که در طول يک ماه خرج مي‌کنيد را يادداشت کنيد و يا از يک کارت اعتباري استفاده کنيد و پرينت خرج کرد را نزد خود نگه داريد. اين اعداد به شما کمک مي‌کنند تا بتوانيد راحت‌تر بفهميد که به صورت عرف در هدف‌تان پيشرفت کرده‌ايد يا پس رفت. چنين داده‌هايي پس از گذشت چند ماه مي‌توانند سندهاي ارزشمندي از کارهاي شما، به خودتان ارائه دهند، با اين همه داده با ارزش مي‌توانيد در صورت نياز، رويکرد خود براي انجام هر چه بهتر به ثمر رساندن هدف‌تان تغيير دهيد. چرا که خودتان از عملکرد و کارايي خودتان بيشتر از هر شخصي اطلاعات کافي در اختيار داريد. اين مقدار داده به راحتي نشان مي‌دهد که روش شما براي به ثمر رسيدن هدف‌تان مفيد است يا بايد روش خود را تغيير دهيد.

پيگيري هدف، با استفاده از زماني براي آن صرف شده است

اهدافي در زندگي وجود دارند که نمي‌توان آن‎ها را با استفاده از اعداد اندازه گيري کرد. چرا که چنين اهدافي با توجه به‌ساختاري که دارند معمولا با روش عددگذاري قابل اندازه گيري نيستند. اهدافي مانند تغيير در رفتار شخصي، داشتن يک ذهنيت مثبت و حتي فراگيري يک زبان خارجي، نمي‌توانيد از اعداد براي محاسبه پيشرفت در انجام آن‌ها استفاده کنيد. در چنين مواردي بايد از ميزان زمان صرف شده استفاده کرد تا بفهميد که به چه ميزان براي رسيدن به آن هدف خاص وقت صرف کرده‌ايد. به طور مثال براي آنکه بفهميد چه اندازه براي آرام کردن خود، تمرينات يوگا انجام داده‌ايد؛ يادداشت کردن اين زمان‌ها بعد از گذشت چند هفته داده‌هاي با ارزشي را در اختيارتان قرار مي‌دهد تا بفهميد که به آن هدفي که از قبل پيش بيني کرده بوديد رسيده‌ايد يا نه و يا براي فراگيري زبان خارجي دقت کنيد، چند ساعت از شبانه روز را مي‌توانيد براي آن وقت بگذاريد و اگر مقدار زمان صرف شده براي اين کار کم بود، مي‌توانيد با يک برنامه ريزي درست و مستمر به هدف خود برسيد.


منبع : fardanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد