آخرین اخبار

معيارهاي انتخاب همسر مناسب براي پسران و دختران را اينجا بخوانيد! روابط عاطفي

معيارهاي انتخاب همسر مناسب براي پسران و دختران را اينجا بخوانيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - انتخاب همسر خوب چگونه ممکن مي شود؟

امروزه، ما با انتخاب‌هاي بي‌شماري مواجه هستيم. برخلاف دوران گذشته، با حق انتخاب‌هاي فراواني مواجه هستيم. حتي براي خريدن يک «جوراب» هم از بين چند نوع مختلف، بهترين جوراب را انتخاب مي‌کنيم. انتخاب همسر خوب هم يکي از مهم‌ترين انتخاب‌هايي است که ما در طول زندگي خود انجام مي‌دهيم. در دوران گذشته و فضاي سنتي حاکم بر آن زمان‌ها، انتخاب همسر جزو انتخاب‌هاي ما محسوب نمي‌شدند و غالباً، اين والدين بودند که يک دختر و پسر را براي هم انتخاب مي‌کردند.
اما امروزه، دختران و پسران اين حق را براي خود قائل مي‌شوند که خودشان بايد همسر آينده‌ي خود را انتخاب کنند. البته، کاملاً حق با آن‌هاست. به اين دليل که نتيجه‌ي اين انتخاب، تا سال‌ها با فرد همراه خواهد بود و مسئوليت تمام پيش‌آمدها با خود فرد است. اگر بخواهيم معناي حقيقي انتخاب را در نظر بگيريم، هيچ‌کسي واقعاً خودش همسر خودش را انتخاب نمي‌کند. بلکه اين زندگي و موقعيت‌ها هستند که افراد را در سر راه ما قرار مي‌دهند.
حالا از بين آن افراد اگر از کسي خوشمان آمد، به او درخواست ازدواج مي‌دهيم که البته بايد مورد موافقت طرف مقابل هم قرار بگيرد. پس، اين انتخاب با انتخاب‌هاي ديگر تفاوت‌هاي اساسي دارد و نيازمند دقت و توجه بيشتري است. شايد بپرسيد که بايد از کجا شروع کنيم؟ اول از همه توصيه مي‌کنيم که تمام رمان‌هاي عاشقانه‌اي که خوانده‌ايد و فيلم‌هايي که ديده‌ايد را فراموش کنيد. عاقلانه و بدون هيچ عجله‌اي تمام جوانب را بسنجيد و بعد از آن، قدم در راه اين انتخاب بگذاريد.

عشق قبل از ازدواج؟

ما نمي‌خواهيم بگوييم که قبل از ازدواج عاشق نشويد! اول با يک ديد عاقلانه درمورد هر گزينه فکر کنيد. ببينيد که آيا طرف مقابل خصوصيت‌هاي تبديل شدن به يک همسر مناسب را داراست يا خير؟ اگر قبل از نگاه عاقلانه، عاشق کسي شويد و بعداً متوجه شويد که او براي همسري شما مناسب نبوده؛ با شکست سنگين عاطفي مواجه خواهيد شد که ممکن است تا سال‌ها کام شما را تلخ کنند. يا اين‌که ممکن است شما عاشق کسي شويد؛ ولي او عاشق شما نشود!

همسران امروز، والدين فردا

بهتر است که در انتخاب همسر خود، خودخواهانه عمل نکنيد! زندگي شما با همسرتان، فقط محدود به امروز و 2 نفر انسان نمي‌شود. آينده‌ي زندگي خود را هم در نظر بگيريد. به فرزنداني فکر کنيد که قرار است حاصل زندگي شما باشند. اين فرزندان، براي برخورداري از يک زندگي خوب و رشدي بالنده، نيازمند والدين خوب هستند. پس، از الان به فکر فرزاندان خود هم باشيد. در هنگام انتخاب همسر، علاوه بر در نظر گرفتن معيارهاي شخصي، بررسي کنيد که آيا طرف مقابل، مي‌تواند مادر يا پدر خوبي براي فرزندان‌تان باشد يا خير.

دوران سرنوشت‌ساز نامزدي

معمولاً قبل از هر ازدواج رسمي، افراد مدتي را به عنوان «نامزد» با همديگر سپري مي‌کنند. اين دوران، بهترين زمان براي حل مسائل مختلف است. با رفت و آمدهاي مختلف و آشنايي‌هاي به‌دست آمده از طرف مقابل، به‌راحتي مي‌توانيد به يک تفاهم و توافق برسيد و براي آغاز رسمي زندگي خود آماده شويد. در غالب موارد، نامزدي مختوم به ازدواج مي‌شود. اگر هم مشکلي در اين فاصله رخ داد، به کمک همديگر آن را رفع مي‌کنند. اما اگر قضيه جدي‌تر بود؛ دوران نامزدي بهترين زمان براي جلوگيري از يک ازدواج اشتباه است!

خانم‌ها چطور همسر خود را انتخاب مي‌کنند؟

هر خانمي، در اعماق وجودش مي‌داند که همسر مناسب او کيست. پس چه کاري بهتر از اين‌که مشخصات آن همسر را روي کاغذ بياوريد؟ يک ليست از مشخصات همسر دل‌خواه خود تهيه کنيد و آن‌ها را به ترتيب اولويت و اهميت مرتب کنيد. اين کار بسيار ضروري است و ما واقعاً انجام آن را توصيه مي‌کنيم. چراکه يک تصوير جامع و کلي در اختيار شما خواهد گذاشت تا با ديد بهتري نسبت به انتخاب همسر خود اقدام کنيد.
سعي کنيد در فرآيند ثبت مشخصات همسر خوب و ايده‌آل خود، اصلاً احساسي عمل نکنيد. هرچند، احساس از چيزهاي مهمي است که بايد در ليست خود مورد توجه قرار دهيد، ولي در نوشتن ليست کاملاً منطقي و به‌دور از بزرگ‌نمايي و احساس عمل کنيد. به اولويت اهميت اين مشخصات هم بسيار دقت کنيد. چراکه بسياري از خانم‌ها، خواستگارهاي زيادي را به‌خاطر دارا نبودن ويژگي‌هاي کم‌اهميت رد مي‌کنند و فرصت‌هاي ازدواج با يک همسر مناسب را براي خود محدود مي‌کنند.
شما مي‌توانيد خودتان در زمينه‌ي انتخاب همسرتان فعالانه عمل کنيد! سعي کنيد اجتماعي باشيد و در جمع‌هاي مختلفي حاضر شويد. لازم نيست در اين جمع‌ها لزوماً مردي حاضر باشد. خانم‌هايي هستند که براي فرزندان خود به‌دنبال همسر هستند. اين جمع‌ها مي‌تواند مکاني باشد براي اين‌که دايره‌ي انتخاب‌هاي خود را وسيع‌تر کنيد.

آقايان چطور همسر خود را انتخاب مي‌کنند؟

درست مثل خانم‌ها، لازم است که آقايان هم ليستي از مشخصات همسر خوب و ايده‌آل خود تهيه کنند و در فرآيند انتخاب آن را لحاظ کنند. ولي تفاوت‌هايي نيز در اين زمينه وجود دارد که به آن‌ها خواهيم پرداخت. بزرگ‌ترين مشکلي که اکثر آقايان با آن مواجه مي‌شوند، ترس از «پذيرفته نشدن» است. اين موضوع، براي مردان خجالتي و درون‌گرا بسيار سخت‌تر خواهد بود. اگر در تصميم خود جدي هستيد و دوست داريد به چيزي که مي‌خواهيد برسيد؛ کمي شهامت داشته باشيد! با اين حقيقت روبرو شويد که قرار است چندين بار رد شويد! اين موضوع بسيار طبيعي و از ديد متواضعانه بسيار هم خوب است! اجازه ندهيد تجارب «رد شدن‌»، شهامت را از شما بگيرند. گاهي اوقات دختران شما را رد مي‌کنند تا جديت شما را امتحان کنند. آن‌ها مي‌خواهند بدانند شما تا چه اندازه در تصميم خود جدي هستيد.
پس اگر واقعاً جدي هستيد و مي‌خواهيد با او ازدواج کنيد، دوباره درخواست خود را تکرار کنيد. در بسياري از موارد، مردان در دفعه‌ي دوم جواب مثبت مي‌گيرند. پس، نگران چيزي نباشيد و با شهامت تمام همسر اينده‌ي خود را پيدا کنيد.

حرف آخر : ازدواج نيز، مثل هر انتخاب مهم ديگري نيازمند دقت فراوان است. همان‌طور که گفتيم، ازدواج يکي از مهم‌ترين تصميم‌هاي زندگي شماست. پس، سعي کنيد انتخابي هوشمندانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب انجام دهيد. مطمئن باشيد که همسر خوب و مناسب براي شما در همين حوالي است و اگر کمي چشمان‌تان را براي ديدنش باز کنيد، او را خواهيد يافت!


منبع : yadaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟