آخرین اخبار

خواص روغن نارگيل براي سلامت تغذيه

خواص روغن نارگيل براي سلامت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مزاياي سلامت مصرف روغن نارگيل

روغن نارگيل حاوي تري گليسيريد با زنجيره متوسط و فرم هاي منحصر به فرد از چربي هاي اشباع است که ثابت شده اثرات مثبت بر روي سلامتي و طيف گسترده اي از خواص درماني دارد.
اين روغن يکي از چربي هاي دوستدار کاهش وزن در جهان است و حاوي کالري کمتري نسبت به ديگر چربي ها است. روغن نارگيل اثرات بي پاياني براي سلامتي دارد؛ از بهبود دستگاه گوارش گرفته تا جلوگيري از فشار خون بالا و مبارزه با عفونت ها.

سوزاندن چربي با روغن نارگيل

روغن نارگيل به دليل برخورداري از تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در افزايش ميزان مصرف انرژي موثر است. نتايج يک مطالعه نشان مي دهد که مصرف 15 تا 30 گرم تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در روز، مصرف انرژي روزانه را 5 درصد افزايش مي دهد. روغن نارگيل همچنين براي چربي سوزي و کاهش وزن بسيار مفيد است زيرا اشتها را کور مي کند و روند چربي سوزي را تسريع مي کند. به سوزاندن چربي جمع شده در اطراف کمر و شکم کمک مي کند.

کاهش گرسنگي با روغن نارگيل

روغن نارگيل در افزايش احساس سيري موثر است و اگر تنها 20 دقيقه قبل از غذا استفاده شود، منجر به خوردن حجم کمتر غذا خواهد شد.

بهبود هضم غذا با روغن نارگيل

روغن نارگيل به بهبود مسائل گوارشي کمک مي کند. به طوري که باعث جذب و هضم سريع تر غذا از دستگاه گوارش مي شود.

مراقبت از دندان ها با روغن نارگيل

باور کنيد يا نه، روغن نارگيل منجر به مراقبت از دندان ها از طريق مبارزه با باکتري هايي مي شود که مسئول پوسيدگي دندان ها هستند ضمن اين که جلوي تشکيل حفره ها و بيماري هاي لثه را مي گيرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روغن نارگيل از پوسيدگي دندان پيشگيري مي کند

جلوگيري از فشار خون بالا با روغن نارگيل

نرخ پايين تر ابتلا به بيماري هاي قلبي و فشار خون بالا در کشورهايي مانند فيليپين و هند که از روغن نارگيل زياد استفاده مي کنند، گزارش شده است. روغن نارگيل حاوي آنتي اکسيدان هايي است که باعث کاهش استرس اکسيداتيو و کاهش فشار خون مي شوند.

بهبود سطح کلسترول با روغن نارگيل

تري گلسيريد با زنجيره متوسط روغن نارگيل منجر به افزايش کلسترول خوب يا اچ دي ال و کاهش ميزان کلسترول بد ميشود و تضمين سلامت قلب را به همراه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

بهبود سطح انرژي با روغن نارگيلخواص روغن نارگيل براي سلامت

تري گليسيريد با زنجيره متوسط اين روغن به عنوان يک منبع بزرگ انرژي براي بدن است ضمن اين که مصرف روغن نارگيل به افزايش متابوليسم و سوزاندن چربي ها کمک مي کند. نکته مهم اين است که اين روغن را هنگام صبح به جاي کره به ميزان يک تا دو قاشق چاي خوري مصرف کنيد.

محافظت از مو با روغن نارگيل:

ماساژ دادن موي سر با اين روغن ضمن اين که بهبود دهنده پوست سر است، از شوره سر جلوگيري مي کند. روغن نارگيل خواص ضد ميکروبي دارد، ضمن اين که حاوي اسيد اورليک و اسيدهاي چرب با زنجيره متوسط براي تقويت مو و رويش مجدد موها است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پس از اتوي مو از اين روغن استفاده کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موثرترين روغن هاي گياهي براي پرپشت کردن مو و تقويت ناخن

کاهش علائم آرتروز با روغن نارگيل

اگر از درد و ورم مفاصل رنج مي بريد بايد بدانيد که مصرف روغن نارگيل يکي از بهترين راه هاي طبيعي براي از بين بردن التهاب مفاصل است ضمن اين که از اسپاسم عضلات نيز جلوگيري مي کند.

تقويت سيستم ايمني بدن با روغن نارگيل

روغن نارگيل براي سيستم ‌ايمني بدن بسيار مفيد است. اين روغن به دليل داشتن ليپيدهاي ضدميکروبي، اسيد لائوريک، اسيد کاپريک و اسيد کاپريليک که خواص ضدقارچ، ضدباکتري و ضدويروس دارد، سيستم‌ ايمني بدن را تقويت مي ‌کند.

مبارزه با عفونت ها با روغن نارگيل

روغن نارگيل در برابر مبارزه با عفونت ها موثر است و منجر به از بين بردن ويروس هايي مانند آنفلوآنزا، سرخک، هپاتيت، تبخال، سارس و ... مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طرز تهيه 3 کرم ارگانيک خانگي با روغن نارگيل

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 6 روش استفاده از روغن نارگيل براي داشتن پوستي زيبا و درخشان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چين و چروک صورت تان با روغن نارگيل دشمن است


منبع: iec.behdasht.gov.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف

کمبود ويتامين B6 چه نشانه ها و پيامدهايي دارد؟

علايم هشدار دهنده کمبود چربي سالم در بدن

بعد از حمله قلبي خوردن اين غذاها ممنوع

اگر استرس داريد از اين خوردني ها اجتناب کند

آروغ زدن و علت هاي عجيب آن

با ارزش غذايي و خواص پرطرفدار ترين آجيل ها آشنا شويد

آيا مصرف شيرهاي طعم دار براي سلامت مفيد است؟

بيماري هايي که با خوردن سوسيس کالباس به سراغتان مي آيد

عوارض خطرناک مصرف بيش از حد آبليمو

پنير پيتزا را اينطوري بخوريد تا سالم بمانيد!

چه غذاهايي کربوهيدرات دارد؟ + تفاوت کربوهيدرات ساده و پيچيده

غذاهاي پاييزي که بايد از همين حالا به رژيم غذايي خود اضافه کنيد

خواص آلو + همه چيز در مورد خواص آلو خشک

تغذيه سالم براي سالمندان، در سن بالا از خوردن اين غذاها اجتناب کنيد

افزايش وزن لاغرها با چند نکته تغذيه اي

فوايد شگفت انگيز گريپ فروت براي سلامت کودکان

کنترل فشار خون با اين خوراکي ها

خواص شربت نعنا از درمان خروپف تا کاهش استرس

درمان يبوست با 5 ماده غذايي ساده

علت ورم پا چيست؟+ درمان ورم پا با چاي جعفري

حفظ سلامت لوزالمعده با اين خوراکي ها

زمان مناسب غذا خوردن صبحانه نهار شام

کنترل کلسترول خون با چند نکته غذايي

پيشگيري از پيري سلولي با رعايت اين اصول غذايي

کنترل اشتهاي بيش از حد با اين خوراکي ها

درمان سرفه با شربتي خانگي و بسيار موثر

مصرف قارچ براي چه افرادي ممنوع است

دارچيني که ميخوريد سمي است! دارچين اصل را بشناسيد

درمان حالت تهوع با چند روغن طبيعي

تقويت بدن با يک ماده مغذي که شايد تاکنون نمي شناختيد

شربتي براي آرامش قلب و اعصاب

آب کردن شکم با سه اصل مهم

اگر اين خواص تخم مرغ را بدانيد خوردنش را از دست نمي دهيد

آنچه درباره خواص و عوارض پروبيوتيک ها نمي دانستيد

آنتي بيوتيک هايي که خطر سقط جنين را افزايش مي دهند

هوس غذايي که نشانه بيماري است

رژيم هاي غذايي سم زدايي کبد چه اهميتي دارند

آناناس چه ويتامين هايي دارد؟

مهم ترين مکمل هاي غذايي براي سالمندان

پايين آوردن فشار خون در منزل با اين خوراکي ها + مقدار هر خوراکي

چرا هميشه گرسنه ام + روش هاي پيشگيري از پرخوري

شربتي که نوشيدنش در بارداري نوزادتان را زيبا مي کند

تسکين التهاب روده با مصرف توت فرنگي

خواص بي نظير ادويه ها از ديدگاه طب سنتي

کاهش قند خون با يک تغيير کوچک در صبحانه

مرگ زودرس با اين اشتباه در رژيم غذايي

سم زدايي بدن و بهبود سلامت با کلروفيل

عوارض جانبي مکمل هاي بيوتين

ويتامين هاي ضروري براي چشم