آخرین اخبار


خواص روغن نارگيل براي سلامت تغذيه

خواص روغن نارگيل براي سلامت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مزاياي سلامت مصرف روغن نارگيل

روغن نارگيل حاوي تري گليسيريد با زنجيره متوسط و فرم هاي منحصر به فرد از چربي هاي اشباع است که ثابت شده اثرات مثبت بر روي سلامتي و طيف گسترده اي از خواص درماني دارد.
اين روغن يکي از چربي هاي دوستدار کاهش وزن در جهان است و حاوي کالري کمتري نسبت به ديگر چربي ها است. روغن نارگيل اثرات بي پاياني براي سلامتي دارد؛ از بهبود دستگاه گوارش گرفته تا جلوگيري از فشار خون بالا و مبارزه با عفونت ها.

سوزاندن چربي با روغن نارگيل

روغن نارگيل به دليل برخورداري از تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در افزايش ميزان مصرف انرژي موثر است. نتايج يک مطالعه نشان مي دهد که مصرف 15 تا 30 گرم تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در روز، مصرف انرژي روزانه را 5 درصد افزايش مي دهد. روغن نارگيل همچنين براي چربي سوزي و کاهش وزن بسيار مفيد است زيرا اشتها را کور مي کند و روند چربي سوزي را تسريع مي کند. به سوزاندن چربي جمع شده در اطراف کمر و شکم کمک مي کند.

کاهش گرسنگي با روغن نارگيل

روغن نارگيل در افزايش احساس سيري موثر است و اگر تنها 20 دقيقه قبل از غذا استفاده شود، منجر به خوردن حجم کمتر غذا خواهد شد.

بهبود هضم غذا با روغن نارگيل

روغن نارگيل به بهبود مسائل گوارشي کمک مي کند. به طوري که باعث جذب و هضم سريع تر غذا از دستگاه گوارش مي شود.

مراقبت از دندان ها با روغن نارگيل

باور کنيد يا نه، روغن نارگيل منجر به مراقبت از دندان ها از طريق مبارزه با باکتري هايي مي شود که مسئول پوسيدگي دندان ها هستند ضمن اين که جلوي تشکيل حفره ها و بيماري هاي لثه را مي گيرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روغن نارگيل از پوسيدگي دندان پيشگيري مي کند

جلوگيري از فشار خون بالا با روغن نارگيل

نرخ پايين تر ابتلا به بيماري هاي قلبي و فشار خون بالا در کشورهايي مانند فيليپين و هند که از روغن نارگيل زياد استفاده مي کنند، گزارش شده است. روغن نارگيل حاوي آنتي اکسيدان هايي است که باعث کاهش استرس اکسيداتيو و کاهش فشار خون مي شوند.

بهبود سطح کلسترول با روغن نارگيل

تري گلسيريد با زنجيره متوسط روغن نارگيل منجر به افزايش کلسترول خوب يا اچ دي ال و کاهش ميزان کلسترول بد ميشود و تضمين سلامت قلب را به همراه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

بهبود سطح انرژي با روغن نارگيلخواص روغن نارگيل براي سلامت

تري گليسيريد با زنجيره متوسط اين روغن به عنوان يک منبع بزرگ انرژي براي بدن است ضمن اين که مصرف روغن نارگيل به افزايش متابوليسم و سوزاندن چربي ها کمک مي کند. نکته مهم اين است که اين روغن را هنگام صبح به جاي کره به ميزان يک تا دو قاشق چاي خوري مصرف کنيد.

محافظت از مو با روغن نارگيل:

ماساژ دادن موي سر با اين روغن ضمن اين که بهبود دهنده پوست سر است، از شوره سر جلوگيري مي کند. روغن نارگيل خواص ضد ميکروبي دارد، ضمن اين که حاوي اسيد اورليک و اسيدهاي چرب با زنجيره متوسط براي تقويت مو و رويش مجدد موها است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پس از اتوي مو از اين روغن استفاده کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موثرترين روغن هاي گياهي براي پرپشت کردن مو و تقويت ناخن

کاهش علائم آرتروز با روغن نارگيل

اگر از درد و ورم مفاصل رنج مي بريد بايد بدانيد که مصرف روغن نارگيل يکي از بهترين راه هاي طبيعي براي از بين بردن التهاب مفاصل است ضمن اين که از اسپاسم عضلات نيز جلوگيري مي کند.

تقويت سيستم ايمني بدن با روغن نارگيل

روغن نارگيل براي سيستم ‌ايمني بدن بسيار مفيد است. اين روغن به دليل داشتن ليپيدهاي ضدميکروبي، اسيد لائوريک، اسيد کاپريک و اسيد کاپريليک که خواص ضدقارچ، ضدباکتري و ضدويروس دارد، سيستم‌ ايمني بدن را تقويت مي ‌کند.

مبارزه با عفونت ها با روغن نارگيل

روغن نارگيل در برابر مبارزه با عفونت ها موثر است و منجر به از بين بردن ويروس هايي مانند آنفلوآنزا، سرخک، هپاتيت، تبخال، سارس و ... مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طرز تهيه 3 کرم ارگانيک خانگي با روغن نارگيل

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 6 روش استفاده از روغن نارگيل براي داشتن پوستي زيبا و درخشان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چين و چروک صورت تان با روغن نارگيل دشمن است


منبع: iec.behdasht.gov.ir



loading...

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اسيد اوريک خود را با اين غذاها کاهش دهيد

چرا بچه هاي ژاپني سالم ترند؟

پاکسازي بدن در بهار با توصيه هايي از طب سنتي

ميل به خوردن شيريني را با اين خوراکي ها سرکوب کنيد

فوايد زغال اخته براي سلامت

برگ بو معجزه اي در درمان بيماري ها

خواص گوجه سبز چيست و چه ويتامين هايي دارد؟

تقويت دستگاه گوارش با چند ويتامين ضروري

چاقي گلوتن چيست؟ + چند نکته مهم در مورد گلوتن

منابع پروتئين + ميزان پروتئين مورد نياز براي افراد مختلف

ميوه ها و سبزيجات بهاري کدامشان بيشتر ارزش استفاده را دارند؟

بدترين گزينه هاي غذايي براي صبحانه

بيماري آسم را با اين خوراکي ها کنترل کنيد

نشانه هاي کمبود پتاسيم در بدن چيست؟

سم زدايي ميوه ها و سبزي ها با جوش شيرين

ارتباط بين اوتيسم و کمبود ويتامين D مادران کشف شد

کاهش وزن با اين روش غلط امکان پذير نيست

دمنوش هاي خواب آوري که مشکل بي خوابيتان را حل مي کنند

جلوگيري از پيري زودرس با اين آبميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان

کم کالري ترين ميان وعده ها براي رسيدن به وزن ايده آل

خواص سرکه سيب + يکي از ضررهاي سرکه سيب که نمي دانستيد

سم زدايي کبد و کاهش وزن با چند خوراکي ساده

رژيم غذايي سالم هم عوارضي دارد که تاکنون کسي به شما نگفته

خواص شير نارگيل و تاثير آن بر درمان سنگ کليه

فوايد کلم بروکلي براي قلب و عروق

ويتامين b در چه چيزهايي وجود دارد؟ منابع انواع ويتامين b

سبزي هاي فصل بهار و خواص آنها

روغن دنبه مفيد است؟ + چه ميزان روغن دنبه بخوريم؟

افزايش متابوليسم بدن با چند غذاي مفيد

آيا کاهش وزن با پاستا واقعا امکان پذير است؟

آنتي اکسيدان ها چطور باعث سلامت ما مي شوند

نشانه هاي مصرف نکردن ميوه و سبزي به اندازه کافي

لاغري با سرکه سيب تنها در يک هفته + فوايد سرکه سيب

بهبود گردش خون با اين ويتامين ها

ريحان بنفش چه خواصي دارد؟

ويتامين ها و منابع مختلف آنها در مواد غذايي

خواص آويشن + چه کساني نبايد آويشن بخورند؟

پيشگيري از چاقي سرطان و بيماري قلبي با اين غذاهاي قليايي

نکات تغذيه اي که در سفر بايد رعايت کنيد

خواص آب زنجبيل وقتي با معده خالي مصرف مي شود فوق العاده است

نمک خوب است يا بد؟ روزانه چقدر نمک بايد استفاده کنيد

کاهش وزن با افزايش احساس سيري

چگونه پلاکت خون را بالا ببريم؟

کاهش گرفتگي عضلات با اين ويتامين ها و مواد معدني

دير شام خوردن چه عوارضي دارد؟

خواص خيار و طرز تهيه نوشيدني خيار

خواص آجيل ها از ديدگاه طب سنتي

تغذيه سالم در تعطيلات نوروز چگونه است؟

قدرت ميوه ها و سبزيجات بنفش رنگ

درمان حالت تهوع در سفر با خوراکي هاي موثر