آخرین اخبار

خواص روغن نارگيل براي سلامت تغذيه

خواص روغن نارگيل براي سلامت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مزاياي سلامت مصرف روغن نارگيل

روغن نارگيل حاوي تري گليسيريد با زنجيره متوسط و فرم هاي منحصر به فرد از چربي هاي اشباع است که ثابت شده اثرات مثبت بر روي سلامتي و طيف گسترده اي از خواص درماني دارد.
اين روغن يکي از چربي هاي دوستدار کاهش وزن در جهان است و حاوي کالري کمتري نسبت به ديگر چربي ها است. روغن نارگيل اثرات بي پاياني براي سلامتي دارد؛ از بهبود دستگاه گوارش گرفته تا جلوگيري از فشار خون بالا و مبارزه با عفونت ها.

سوزاندن چربي با روغن نارگيل

روغن نارگيل به دليل برخورداري از تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در افزايش ميزان مصرف انرژي موثر است. نتايج يک مطالعه نشان مي دهد که مصرف 15 تا 30 گرم تري گليسيريد هاي زنجيره متوسط در روز، مصرف انرژي روزانه را 5 درصد افزايش مي دهد. روغن نارگيل همچنين براي چربي سوزي و کاهش وزن بسيار مفيد است زيرا اشتها را کور مي کند و روند چربي سوزي را تسريع مي کند. به سوزاندن چربي جمع شده در اطراف کمر و شکم کمک مي کند.

کاهش گرسنگي با روغن نارگيل

روغن نارگيل در افزايش احساس سيري موثر است و اگر تنها 20 دقيقه قبل از غذا استفاده شود، منجر به خوردن حجم کمتر غذا خواهد شد.

بهبود هضم غذا با روغن نارگيل

روغن نارگيل به بهبود مسائل گوارشي کمک مي کند. به طوري که باعث جذب و هضم سريع تر غذا از دستگاه گوارش مي شود.

مراقبت از دندان ها با روغن نارگيل

باور کنيد يا نه، روغن نارگيل منجر به مراقبت از دندان ها از طريق مبارزه با باکتري هايي مي شود که مسئول پوسيدگي دندان ها هستند ضمن اين که جلوي تشکيل حفره ها و بيماري هاي لثه را مي گيرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روغن نارگيل از پوسيدگي دندان پيشگيري مي کند

جلوگيري از فشار خون بالا با روغن نارگيل

نرخ پايين تر ابتلا به بيماري هاي قلبي و فشار خون بالا در کشورهايي مانند فيليپين و هند که از روغن نارگيل زياد استفاده مي کنند، گزارش شده است. روغن نارگيل حاوي آنتي اکسيدان هايي است که باعث کاهش استرس اکسيداتيو و کاهش فشار خون مي شوند.

بهبود سطح کلسترول با روغن نارگيل

تري گلسيريد با زنجيره متوسط روغن نارگيل منجر به افزايش کلسترول خوب يا اچ دي ال و کاهش ميزان کلسترول بد ميشود و تضمين سلامت قلب را به همراه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

بهبود سطح انرژي با روغن نارگيلخواص روغن نارگيل براي سلامت

تري گليسيريد با زنجيره متوسط اين روغن به عنوان يک منبع بزرگ انرژي براي بدن است ضمن اين که مصرف روغن نارگيل به افزايش متابوليسم و سوزاندن چربي ها کمک مي کند. نکته مهم اين است که اين روغن را هنگام صبح به جاي کره به ميزان يک تا دو قاشق چاي خوري مصرف کنيد.

محافظت از مو با روغن نارگيل:

ماساژ دادن موي سر با اين روغن ضمن اين که بهبود دهنده پوست سر است، از شوره سر جلوگيري مي کند. روغن نارگيل خواص ضد ميکروبي دارد، ضمن اين که حاوي اسيد اورليک و اسيدهاي چرب با زنجيره متوسط براي تقويت مو و رويش مجدد موها است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پس از اتوي مو از اين روغن استفاده کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موثرترين روغن هاي گياهي براي پرپشت کردن مو و تقويت ناخن

کاهش علائم آرتروز با روغن نارگيل

اگر از درد و ورم مفاصل رنج مي بريد بايد بدانيد که مصرف روغن نارگيل يکي از بهترين راه هاي طبيعي براي از بين بردن التهاب مفاصل است ضمن اين که از اسپاسم عضلات نيز جلوگيري مي کند.

تقويت سيستم ايمني بدن با روغن نارگيل

روغن نارگيل براي سيستم ‌ايمني بدن بسيار مفيد است. اين روغن به دليل داشتن ليپيدهاي ضدميکروبي، اسيد لائوريک، اسيد کاپريک و اسيد کاپريليک که خواص ضدقارچ، ضدباکتري و ضدويروس دارد، سيستم‌ ايمني بدن را تقويت مي ‌کند.

مبارزه با عفونت ها با روغن نارگيل

روغن نارگيل در برابر مبارزه با عفونت ها موثر است و منجر به از بين بردن ويروس هايي مانند آنفلوآنزا، سرخک، هپاتيت، تبخال، سارس و ... مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طرز تهيه 3 کرم ارگانيک خانگي با روغن نارگيل

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 6 روش استفاده از روغن نارگيل براي داشتن پوستي زيبا و درخشان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چين و چروک صورت تان با روغن نارگيل دشمن است


منبع: iec.behdasht.gov.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف