آخرین اخبار

10 ماشيني که با قيمت 10 ميليون تومان مي توانيد بخريد! ماشين

10 ماشيني که با قيمت 10 ميليون تومان مي توانيد بخريد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 ماشين‌ شهري با کمتر از 10 ميليون تومان!

احتمالا وقتي تيتر را خوانديد، زير لب گفته‌ايد، مگر مي‌شود با اين پول‌ها صاحب ماشين درست و حسابي شد؟! حق هم داريد؛ در آشفته بازاري که پرايد 20 و اندي ميليون تومان و پژو پارس نزديک به 40 ميليون تومان قيمت‌گذاري مي‌شود، خريد خودرو با بودجه‌اي کمتر از ده ميليون تومان به رويا مي‌ماند! با اين حال، هنوز گزينه‌هاي دست دوم و بعضا قديمي در اين بازه قيمتي يافت مي‌شوند که در صورت محدوديت بودجه به ده ميليون تومان مي‌توان به آنها فکر کرد.

خودروهايي که هرچند عمدتا به دليل کهولت سن! چندان سرحال و رو پا نيستند و بعضا به مراقبت و مراجعه مکرر به تعميرگاه نياز دارند، اما در شرايط اين روزهاي بازار شما را از بي‌ماشيني رها مي‌کنند.

در ادامه به بررسي کوتاه ده مورد از خودروهاي قابل خريداري در کمترين بازه قيمتي ممکن خواهيم پرداخت که مي‌توانند به عنوان نخستين خودروي شما يا حتي در جايگاه يک خودروي ارزان‌قيمت مورد استفاده قرار بگيرند. البته پيشنهاد مي‌کنيم تنها در صورتي سراغ اين گزينه‌ها برويد که اندکي دست به آچار و فني باشيد!
1. دوو ريسر
کرمان خودرو ريسر را اوايل دهه 70 شمسي يا به طور دقيق‌تر از سال 1371/ 1992 به بازار کشور عرضه کرد. اين خودرو که در دو نسخه سدان و هاچ بک و با پيشرانه 4 سيلندر 1/5 ليتري تک انژکتور (در مدل‌هاي 1992 و 1993) و چهار انژکتور (در مدل‌هاي 1994) در ايران به فروش رسيد، خودرويي است که اين روزها انواع متفاوتش با قيمت کمتر از ده ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود. ظاهر نه‌چندان قديمي، محبوبيت نسبتا مطلوب، سواري نرم، مصرف سوخت بهينه، لوازم يدکي نسبتا فراوان در قياس با ديگر خودروهاي دهه 90 ميلادي، از جمله امتيازهاي مثبت اين خودرو است، اما بايد در نظر داشته باشيد که ساختار فني اين خودرو را هر مکانيکي نمي‌شناسد.
2. هيونداي اکسل
يکي ديگر از خودروهاي دهه 90 ميلادي که با اين بودجه قابل خريد است، هيونداي اکسلي است که در نيمه اول دهه 70 ميلادي (سال‌هاي 1992 الي 1994) وارد بازار ايران شد. اين خودرو در رده‌اي مشترک با پرايد سدان قرار مي‌گيرد و با وجود پيشرانه 1300سي‌سي 63 اسب بخاري، قدرت مناسب و مصرف سوخت بهينه‌ هم دارد، اما برتري اين خودرو نسبت به دوو ريسر اين است که به علت بهره‌گيري از سيستم سوخت کاربراتوري، پيچيدگي فني کمتري دارد و در نتيجه خوش تعميرتر است. لازم به ذکر است که اکسل خودروي چندان خوش فروش، شناخته‌شده و محبوبي نيست. پس اگر از جمله افراد تنوع طلب در زمينه خودرو هستيد، اين گزينه به شما پيشنهاد نمي‌شود.
3. دوو ماتيز
کوچولوي کم مصرف و سر به راه کره‌اي، يکي ديگر از گزينه‌هايي است که با بودجه ده ميليون توماني پيش روي شما قرار مي‌گيرد.
دوو ماتيز در ايران و توسط کرمان‌خودرو مونتاژ شد و با توجه به بهره‌گيري از پيشرانه 3 سيلندر خطي 800 سي‌سي، مصرف سوخت بسيار خوبي دارد، اما نکته جالب اينجاست که ماتيز با وجود ابعاد کوچکش (طول کمتر از 3/5 متر!)، فضاي داخلي بسيار خوبي را به شما ارائه مي‌کند و حتي براي سفر (خصوصا براي خانواده‌هاي کم جمعيت و تازه شکل گرفته) گزينه چندان بدي نيست. نکته قابل توجه درمورد اين خودرو اين است که ماتيز يکي از ايمن‌ترين‌ توليدات شرکت دوو است.
4. پژو 206 تيپ 1
گفتنش کمي عجيب به نظر مي‌رسد، اما در شرايط اين روزهاي بازار، شما با در دست داشتن ده ميليون تومان قادر به خريد پژو 206 تيپ يک نيز خواهيد بود! اين خودرو که تنها سال‌ 1380 به فروش رسيد، پايه ترين تيپ پژو 206 و بدون هرگونه امکانات رفاهي است. توجه داشته باشيد که بسياري از قطعات اين خودرو فرانسوي بوده و به قول معروف دوام بسيار خوبي دارد! اما اگر قصد خريد اين خودرو را داريد، بايد گفت بيشتر تيپ يک‌ها تا حد بسيار زيادي مستهلک شده‌اند و شايد شما را به دردسر بيندازند. با اين حال اگر دستي به سر و روي آن بکشيد، مي‌توانيد با کمترين هزينه خودروي خوش وجهه‌اي سوار شويد.
5. رنو پي‌کي
ترکيبي از پرايد و رنو5! اين فرمولاسيوني است که پارس خودرو براي ساخت محصولي به نام پي‌کي استفاده کرده بود تا يک خودروي ارزانقيمت مردمي توليد کند. در نتيجه هنوز مي‌توان نمونه‌هاي متفاوت اين خودرو را با قيمتي کمتر از ده ميليون تومان (يا حتي کمتر از پنج ميليون تومان!) خريداري کرد. پي کي از پيشرانه و سيستم انتقال قدرت مشترک با پرايد بهره مي‌برد و به همين دليل خودرويي کم مصرف و کم خرج از نظر نگهداري است، زيرا بيشتر مکانيک‌ها با ساختار فني پرايد آشنا هستند و همچنين قطعات يدکي اين خودرو در بازار فراوان است. پي‌کي در دو سال آخر توليد خود تغيير چهره داد و با ظاهري متفاوت به بازار عرضه شد. در اين نمونه فلاپ‌هاي پلاستيکي بالاي چرخ‌ها با قوس‌هايي از جنس بدنه جايگزين شد.
6. کيا پرايد
بله، باز هم پرايد! شما با در دست داشتن ده ميليون تومان، يکي از بهترين گزينه‌هايي که براي سواري بي دردسر مي‌توانيد انتخاب کنيد، پرايد است. در شرايط اين روزهاي بازار، شما با اين بودجه مي‌توانيد يک پرايد سالم تا مدل 1386 بخريد که فقط ده سال کار کرده است و لزوما مسافت زيادي را هم ممکن است نپيموده باشد. نمونه‌هاي بدون تصادف و بي‌رنگ آن نيز کم نيست. براي افرادي که به دنبال خودروي متفاوت‌تري هستند، نمونه‌هاي کره‌اي هاچ بک اين خودرو را که البته مدل‌هاي پايين‌تر را شامل مي‌شود پيشنهاد مي‌کنيم. در ضمن، پرايدهاي دهه هفتادي کاربراتوري نيز مي‌توانند گزينه‌هاي کم دردسر و خوش شتابي براي شما باشند. هرچند اين روزها نمونه‌هاي کره‌اي هاچ بک تميز اين خودرو، گران‌تر از برخي نمونه‌هاي مدل بالاتر سدان برچسب قيمت مي‌خورند.
7. اپل کورسا
يکي از هاچ‌بک‌هاي داغي که در دهه 70 شمسي وارد بازار ايران شد، محصولي از شرکت اُپل آلمان با نام کورساست که در دو نمونه سه در و پنج در در بازار ايران حضور دارد. البته نمونه‌هاي سه در که از پيشرانه 1/6 ليتري بهره مي‌برند، بسيار کمياب بوده و قيمتشان اصولا با بودجه مدنظر ما همخواني ندارد، اما نمونه پنج در که بيشتر کورساهاي موجود در بازار از همين نوع هستند از پيشرانه چهار سيلندر 8 سوپاپ 1200‌سي‌سي به همراه 45 اسب بخار قدرت بهره مي‌برند که اين موضوع مصرف سوخت بسيار عالي را براي اين هاچ‌بک دوست داشتني به ارمغان مي‌آورد. کورسا گزينه‌اي نسبتا اسپرت و ايده‌آل براي جوانان است.
8. ب‌ام‌و 518
براي افرادي که به خودروهاي اروپايي و خصوصا محصولات کلاسيک ب‌ام‌و علاقه دارند، ب‌ام‌و 518 مي‌تواند گزينه جالب و جذابي محسوب شود. در نظر داشته باشيد که اين خودرو خصوصا در نمونه‌هايي که با کمتر از 10 ميليون تومان مي‌توان خريد، استهلاک نسبتا بالايي دارد و قيمت قطعات آن چندان پايين نيست! اگر واقعا عاشق خودروهاي کلاسيک هستيد و تنش‌ها و دردسرهاي آن را به جان مي‌خريد، سراغ اين خودرو برويد. 518 از موتور چهار سيلندر 1800 سي‌سي به همراه محور فعال عقب و جعبه دنده چهار سرعته دستي بهره مي‌برد و در کنار هندلينگ و پايداري بسيار خوب، سواري بسيار نرم و راحتي دارد.
9. پژو روآ
روآ همچون پي‌کي حاصل ترکيب دو خودروي محبوب براي ساخت خودرويي ارزان قيمت است. اين محصول از ساختار فني پيکان به همراه ظاهري شبيه پژو 405 بهره مي‌برد. روآ يک پيکان نيمه مدرن براي افرادي است که به ساختار ساده‌تر فني به همراه ظاهر مدرن‌تر علاقه دارند. اين خودروي چهار سيلندر ديفرانسيل عقب با قيمت کمتر از 10 ميليون تومان قابل خريداري خواهد بود و از نظر فراواني قطعات يدکي و تعدد مکانيک‌هاي کاربلد براي انجام تعميرات در وضعيت بسيار خوبي به سر مي‌برد. البته لازم به ذکر است که در اين بازه قيمتي مدل ساده‌تر روآ يعني پژو آر دي نيز قابل خريداري است.
10. پيکان
در پايان اين فهرست به پيکان فقيد مي‌رسيم؛ خودرويي که طي بيش از چهار دهه با نسخه‌هاي متفاوت در اختيار مردم ايران قرار گرفته و هنوز تعداد زيادي از آن در ناوگان تاکسيراني و خيابان‌ها به چشم مي‌خورد. پيکان ارزان قيمت به دنيا آمد و ارزان قيمت ماند؛ پس به همين خاطر اين خودرو مي‌تواند يکي از گزينه‌هاي شما براي خريد يک خودروي کمتر از 10 ميليون تومان باشد. از آنجا که ما در ايران با پيکان بزرگ شده‌ايم و برايمان محصولي آشناست، بررسي ويژگي‌هايش به توضيحات چندان زيادي نياز ندارد، اما بايد گفت که در صورت خريد يک نمونه سالم و سرحال، خودرويي بي‌دردسر و ساده خواهيد داشت که اگر تنها اندکي دست به آچار باشيد از پس بسياري از ايرادات احتمالي آن بر خواهيد آمد.


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها