آخرین اخبار

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها تغذيه

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - چه گوشتي سالم تر است؟

گوشت منبعي غني از پروتئين، ويتامين هاي گروه B، آهن، زينک و مس است. پروتئين موجود در گوشت، آن را تبديل به غذايي کرده که مدت ها پس از خوردنش احساس سيري مي کنيد. از اين رو بسياري از برنامه هاي کاهش وزن، افراد را به خوردن گوشت تشويق مي کنند تا ساده تر به هدف کاهش وزنشان برسند. با اين حال درست مانند تمام غذاهاي ديگر، خوردن مقدار زيادي گوشت نيز مي تواند مشکلاتي را با خود به همراه داشته باشد.
برخي تحقيقات ادعا کرده اند که خوردن بيش از حد گوشت قرمز مي تواند طول عمر را کاهش دهد،خطر ابتلا به ديابت نوع 2، برخي از سرطان ها و بيماري هاي قلبي عروقي را افزايش دهد. با اين حال تحقيقات بيشتري براي اثبات کامل اين ادعاها نياز است.
گوشت هاي قرمز فرآوري شده محصولاتي مانند هات داگ، بيکن و سوسيس را شامل مي شوند. گوشت هاي فرآوري شده را طي فرآيندي تغيير مي دهند تا طعم و شکل آن ها تغيير کند. گوشت هاي فرآوري شده مي توانند خطر ابتلا به برخي سرطان ها را افزايش دهند و در کل سرطان زا به حساب بيايند.

چه مقدار گوشت بايد بخوريد؟

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها

براي کاهش خطر ابتلا به سرطان، توصيه مي شود ميزان مصرف گوشت قرمز پخته شده را به کمتر از نيم کيلو در هفته کاهش دهيد و از خوردن گوشت هاي فرآوري شده پرهيز کنيد.
چرا درباره خوردن گوشت قرمز نگراني وجود دارد؟ همانطور که گفته شد، برخي از تحقيقات بر اين اعتقاد هستند که مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخي از سرطان ها در ارتباط است. با اين حال مصرف بالاي گوشت سفيد با کاهش خطر ابتلا به برخي سرطان ها در ارتباط است.
تا زماني که گوشت قرمز را به صورت مديريت شده استفاده کنيد، مي توانيد از آن در يک برنامه غذايي سالم بهره ببريد. توصيه مي شود در هر وعده غذايي، يک چهارم از بشقاب خود را به پروتئين اختصاص دهيد. در کنار اينکه بايد بدانيد چه مقدار گوشت در وعده غذايي خود داشته باشيد، بايد ديگر غذاها را نيز در نظر بگيريد.

گوشت ماهي و سلامتي

ماهي و به صورت کلي غذاهاي دريايي به عنوان سالم ترين گوشت شناخته مي شوند، چون منبع اسيد چرب هاي امگا 3 ضد التهاب هستند. همچنين آن ها منبعي غني از ويتامين هاي گروه B، ويتامين D و بسياري از مواد معدني هستند. توصيه مي شود هر هفته، دو وعده 98 گرمي ماهي ميل کنيد. با اين حال متاسفانه بسياري از ما اين مقدار ماهي را نمي خوريم.
يکي ديگر از جايگزين هاي خوردن ماهي در طول هفته اين است که غذاهاي گياهي سرشار از امگا 3 ميل کنيد و يا از مکمل امگا 3 کمک بگيريد.
با اين حال، چنين جايگزيني ممکن است به اندازه خوردن ماهي مزيت نداشته باشد. تحقيقات ثابت کرده که خوردن ماهي، بيشتر از جايگزين هايش براي مغز مفيد است و اين يعني ماهي به جز امگا 3 موارد ديگري نيز براي کمک به سلامت مغز دارد.
تنها نگراني موجود، جيوه اي است که برخي ماهي ها در خود دارند. براي اينکه اطمينان حاصل کنيد مي توانيد ماهي هايي مانند سالمون استفاده کنيد که نسبت به ديگر ماهي ها سالم تر هستند.

گوشت پرندگان

گوشت کم چرب پرندگان مانند سينه مرغ يا بوقلمون، به عنوان گوشت هايي با چربي بسيار کم در نظر گرفته مي شوند. اين گزينه ها تا زماني که پوستشان خورده نشود، بسيار کم کالري و کم چربي به حساب مي آيند.
چنين گوشت هايي به عنوان منبع پروتئين شناخته مي شوند و همچنين مي توانند ويتامين B6، B12، آهن و منيزيم براي بدن مهيا کنند. خوردن گوشت هاي سرشار از پروتئين مانند سينه مرغ، مي توانند به خوبي سيرتان کنند و همچنين به خاطر کم چرب بودنشان احساس سبکي خواهيد داشت.
به خاطر داشته باشيد روش پخت مي تواند تاثير بالايي روي مقدار کالري گوشت داشته باشد. براي مثال روش سرخ کردن مي تواند نسبت به ديگر روش ها پر کالري تر باشد.
خوردن گوشت سفيد براي سلامت و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفيد است، اما خوردن مقدار زيادي از آن به معناي برنامه اي سالم تر نيست و بايد تعادل را رعايت کنيد.

گوشت دام (تغذيه شده با علف)

گوشت دام هايي که با علف تغذيه شده اند، نسبت به گوشت دام هايي که علف نخورده اند امگا 3 بيشتري دارد. برخي ادعا مي کنند گوشت دام هاي تغذيه شده با علف، حتي مواد مغذي بيشتري در خود دارند مانند آنتي اکسيدان و ويتامين ها.
با اين حال فراموش نکنيد ماهي هاي پرچرب همچنان مقدار امگا 3 بيشتري در خود دارند. گوشت هاي قرمز را نيز نبايد بيش از حد مصرف کرد و توصيه مي شود هفته اي نيم کيلو يا کمتر از آنها ميل کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مواد غذايي که بيشتر از گوشت قرمز آهن دارند

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چه گوشتي بخوريم:گوشت کم چرب يا گوشت پر چرب؟؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : گوشت قرمز بخوريم يا نخوريم؟


منبع: kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد

بهترين روغن مصرفي براي بيماران روماتيسمي

کاهش وزن و اندامي زيبا با دارچين و عسل

سه ماده غذايي براي ترميم سريع عضله

کاهش کلسترول بالا با چند نوشيدني مقوي

ده ويتامين ضروري براي بدنسازي

آيا امگا3 معجزه مي کند؟

مصرف آلوئه‌ورا براي اين افراد ممنوع است

با مصرف نوشيدني انرژي زا چه اتفاقي در بدن مي افتد

خواص دانه کينوا يا خاويار گياهي

پيشگيري از سرماخوردگي در زمستان با اسموتي هاي خوشمزه

تخم کتان چه خواصي دارد و چه کساني نبايد تخم کتان مصرف کنند؟

ترکيبي در قهوه که با پارکينسون مقابله مي کند

اگر کبد چرب دارم چه بخورم؟

مصرف شلغم براي چه افرادي مضر است

مبتلايان به آلرژي چه غذاهايي بخورند و چه غذاهايي نخورند؟

ميوه هاي ممنوعه در ديابت

حفظ سلامت کليه ها با اين خوراکي هاي دم دستي

کاهش وزن با اسموتي هاي اسفناج+ طرز تهيه اسموتي اسفناج

غذاهايي که براي روده مضرند

چرا بايد پياز را خام مصرف کنيم + خواص پياز براي سلامت

فوايد خوردن ويتامين ث

نمکي که مصرفش باعث نارسايي کبد مي شود

چطور مي توانم تا نوروز با خيار وزن کم کنم؟ + خواص خيار

مصرف گوشت قرمز چه خطراتي براي سلامت دارد؟

شير کاکائو بهترين نوشيدني بعد از ورزش

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند