آخرین اخبار

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها تغذيه

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - چه گوشتي سالم تر است؟

گوشت منبعي غني از پروتئين، ويتامين هاي گروه B، آهن، زينک و مس است. پروتئين موجود در گوشت، آن را تبديل به غذايي کرده که مدت ها پس از خوردنش احساس سيري مي کنيد. از اين رو بسياري از برنامه هاي کاهش وزن، افراد را به خوردن گوشت تشويق مي کنند تا ساده تر به هدف کاهش وزنشان برسند. با اين حال درست مانند تمام غذاهاي ديگر، خوردن مقدار زيادي گوشت نيز مي تواند مشکلاتي را با خود به همراه داشته باشد.
برخي تحقيقات ادعا کرده اند که خوردن بيش از حد گوشت قرمز مي تواند طول عمر را کاهش دهد،خطر ابتلا به ديابت نوع 2، برخي از سرطان ها و بيماري هاي قلبي عروقي را افزايش دهد. با اين حال تحقيقات بيشتري براي اثبات کامل اين ادعاها نياز است.
گوشت هاي قرمز فرآوري شده محصولاتي مانند هات داگ، بيکن و سوسيس را شامل مي شوند. گوشت هاي فرآوري شده را طي فرآيندي تغيير مي دهند تا طعم و شکل آن ها تغيير کند. گوشت هاي فرآوري شده مي توانند خطر ابتلا به برخي سرطان ها را افزايش دهند و در کل سرطان زا به حساب بيايند.

چه مقدار گوشت بايد بخوريد؟

گوشت چه بخوريم تا سالم تر باشيم؟ + خواص گوشت ها

براي کاهش خطر ابتلا به سرطان، توصيه مي شود ميزان مصرف گوشت قرمز پخته شده را به کمتر از نيم کيلو در هفته کاهش دهيد و از خوردن گوشت هاي فرآوري شده پرهيز کنيد.
چرا درباره خوردن گوشت قرمز نگراني وجود دارد؟ همانطور که گفته شد، برخي از تحقيقات بر اين اعتقاد هستند که مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخي از سرطان ها در ارتباط است. با اين حال مصرف بالاي گوشت سفيد با کاهش خطر ابتلا به برخي سرطان ها در ارتباط است.
تا زماني که گوشت قرمز را به صورت مديريت شده استفاده کنيد، مي توانيد از آن در يک برنامه غذايي سالم بهره ببريد. توصيه مي شود در هر وعده غذايي، يک چهارم از بشقاب خود را به پروتئين اختصاص دهيد. در کنار اينکه بايد بدانيد چه مقدار گوشت در وعده غذايي خود داشته باشيد، بايد ديگر غذاها را نيز در نظر بگيريد.

گوشت ماهي و سلامتي

ماهي و به صورت کلي غذاهاي دريايي به عنوان سالم ترين گوشت شناخته مي شوند، چون منبع اسيد چرب هاي امگا 3 ضد التهاب هستند. همچنين آن ها منبعي غني از ويتامين هاي گروه B، ويتامين D و بسياري از مواد معدني هستند. توصيه مي شود هر هفته، دو وعده 98 گرمي ماهي ميل کنيد. با اين حال متاسفانه بسياري از ما اين مقدار ماهي را نمي خوريم.
يکي ديگر از جايگزين هاي خوردن ماهي در طول هفته اين است که غذاهاي گياهي سرشار از امگا 3 ميل کنيد و يا از مکمل امگا 3 کمک بگيريد.
با اين حال، چنين جايگزيني ممکن است به اندازه خوردن ماهي مزيت نداشته باشد. تحقيقات ثابت کرده که خوردن ماهي، بيشتر از جايگزين هايش براي مغز مفيد است و اين يعني ماهي به جز امگا 3 موارد ديگري نيز براي کمک به سلامت مغز دارد.
تنها نگراني موجود، جيوه اي است که برخي ماهي ها در خود دارند. براي اينکه اطمينان حاصل کنيد مي توانيد ماهي هايي مانند سالمون استفاده کنيد که نسبت به ديگر ماهي ها سالم تر هستند.

گوشت پرندگان

گوشت کم چرب پرندگان مانند سينه مرغ يا بوقلمون، به عنوان گوشت هايي با چربي بسيار کم در نظر گرفته مي شوند. اين گزينه ها تا زماني که پوستشان خورده نشود، بسيار کم کالري و کم چربي به حساب مي آيند.
چنين گوشت هايي به عنوان منبع پروتئين شناخته مي شوند و همچنين مي توانند ويتامين B6، B12، آهن و منيزيم براي بدن مهيا کنند. خوردن گوشت هاي سرشار از پروتئين مانند سينه مرغ، مي توانند به خوبي سيرتان کنند و همچنين به خاطر کم چرب بودنشان احساس سبکي خواهيد داشت.
به خاطر داشته باشيد روش پخت مي تواند تاثير بالايي روي مقدار کالري گوشت داشته باشد. براي مثال روش سرخ کردن مي تواند نسبت به ديگر روش ها پر کالري تر باشد.
خوردن گوشت سفيد براي سلامت و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفيد است، اما خوردن مقدار زيادي از آن به معناي برنامه اي سالم تر نيست و بايد تعادل را رعايت کنيد.

گوشت دام (تغذيه شده با علف)

گوشت دام هايي که با علف تغذيه شده اند، نسبت به گوشت دام هايي که علف نخورده اند امگا 3 بيشتري دارد. برخي ادعا مي کنند گوشت دام هاي تغذيه شده با علف، حتي مواد مغذي بيشتري در خود دارند مانند آنتي اکسيدان و ويتامين ها.
با اين حال فراموش نکنيد ماهي هاي پرچرب همچنان مقدار امگا 3 بيشتري در خود دارند. گوشت هاي قرمز را نيز نبايد بيش از حد مصرف کرد و توصيه مي شود هفته اي نيم کيلو يا کمتر از آنها ميل کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مواد غذايي که بيشتر از گوشت قرمز آهن دارند

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چه گوشتي بخوريم:گوشت کم چرب يا گوشت پر چرب؟؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : گوشت قرمز بخوريم يا نخوريم؟


منبع: kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف