آخرین اخبار

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد تغذيه

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصرف ماست پروبيوتيک به 6 دليل مهم1. ماست پروبيوتيک و تقويت گوارش

باکتري‌هاي سالمي که در ماست پروبيوتيک وجود دارند، به تقويت ميکروفلور روده* Intestinal microflora کمک مي‌کنند که مسئوليت هضم و حفظ سلامتي دستگاه گوارش را بر عهده دارد. اين باکتري‌هاي فعال، يعني پروبيوتيک‌ها، مي‌توانند به مقابله با بعضي از بيماري‌هاي گوارشي نيز کمک کنند، از جمله سرطان کولون، سندرم روده التهابي، يبوست، اسهال و عدم تحمل لاکتوز. بسياري از افرادي که با مشکل عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند، ماست پروبيوتيک را يک غذاي تسکين‌دهنده مي‌دانند، نه يکي از عواملي که باعث ناراحتي‌هاي گوارشي مي‌شود.

* ميکروفلور روده Intestinal microflora : فلور روده انسان حاوي انواع مختلفي از باکتريها است. بسياري از اين باکتري‌ها براي گوارش بهينه غذا مفيدند. دسته‌اي از اين باکتريها که به باکتريهاي پروبيوتيک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهاي پيچيده و ترکيباتي مانند ويتامينها و آنتي بيوتيکهاي مختلف را توليد مي‌کنند که براي بدن مفيد مي‌باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بيماري التهابي روده IBD، علائم، علل و درمان

2. ماست پروبيوتيک و کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2

در مطالعات اخير مشخص شده است که افزايش ميزان استفاده از ماست پروبيوتيک مستقيما با کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2 مرتبط است. ماست پروبيوتيک، گوارش را تقويت مي‌کند و جذب مواد مغذي را در دستگاه گوارش بدن ارتقا مي‌بخشد. اين روند براي تنظيم قند خون در بدن ضروري است. طبق مطالعه مهمي که در International Journal of Cancer منتشر شده است، مصرف ماست پروبيوتيک با محافظت از بدن در مقابل ابتلا به سرطان کولورکتال مرتبط است. محققان مي‌گويند که اثر محافظتي ماست پروبيوتيک در تمام گروه جمعيتي مشاهده شده و اين مساله از نظر علمي اهميت ويژه‌اي دارد. به‌گفته آنان، پروبيوتيک‌ها يا همان باکتري‌هاي مفيد و سالم به تقويت دستگاه گوارش کمک مي‌کنند و از اين طريق چنين تاثير محافظتي و مهمي را به‌جا مي‌گذارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سرطان کولورکتال، علايم و درمان

3. ماست پروبيوتيک و افزايش تراکم استخواني و کمک به جلوگيري از پوکي استخوان

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

تغذيه مناسب، نقش مهمي در پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان و درمان آن ايفا مي‌کند. مهم‌ترين ريزمغذي‌ها نيز از اين منظر، کلسيم و ويتامين D هستند. دريافت کلسيم و ويتامين D به ميزان کافي داراي اثرات واضح و قابل توجهي براي ساختار اسکلتي بدن است و خصوصا اگر ويتامين D مورد نياز بدن به اندازه کافي تامين شود، اين اثرات نيز جدي‌تر و عميق‌تر مي‌شوند. خوش‌بختانه، ماست‌هاي پروبيوتيک حاوي ميزان زيادي از کلسيم هستند و معمولا هم به‌صورت غني‌شده با ويتامين D به فروش مي‌رسند.

4. ماست پروبيوتيک و کمک به کاهش وزن و افزايش چربي‌سوزي

طبق گزارش‌هاي محققان دانشگاه تنسي، مصرف ماست پروبيوتيک با افزايش ميزان چربي‌سوزي در بدن همراه است. مطالعه اين محققان نشان مي‌دهد که مصرف 85 تا 170 گرم از ماست‌هاي پروبيوتيک در طول روز و به مدت 12 هفته، تقريبا ميزان چربي‌سوزي را در بدن 2 برابر بيشتر مي‌کند. آنان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک و افزايش کلسيم دريافتي تا 1100 ميلي‌گرم، ميزان کاهش وزن را 22 درصد و ميزان چربي‌سوزي را 61 درصد افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها، ناحيه شکم و دور کمر نيز بيشتر از قسمت‌هاي ديگر بدن تحت تاثير استفاده از ماست پروبيوتيک قرار مي‌گيرند.

5. ماست پروبيوتيک و تقويت سيستم ايمني بدن

محققان در سال‌هاي اخير متوجه شده‌اند که ماست پروبيوتيک و ديگر محصولات تهيه‌شده از ماست مي‌توانند سلول‌هاي توليدکننده سيتوکين* Cytokine در روده را افزايش بدهند و از همين طريق به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کنند. حتي بعضي از مطالعات نشان‌دهنده آن هستند که اضافه کردن ارگانيسم‌هاي پروبيوتيک در دوران نوزادي به بدن نوزاد، مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي ناشي از ضعف سيستم ايمني در دوران کودکي جلوگيري کند.

*سيتوکين يا سايتوکين Cytokine : پروتئين هايي هستند که توسط گلوبولهاي سفيد ساخته مي شوند. سيتوکين ها در پاسخ ايمني ، التهابي و خونسازي نقش تنظيم کننده دارند.

6. ماست پروبيوتيک و کاهش کلسترول بد خون

پروبيوتيک‌هاي زنده در ماست پروبيوتيک، از جمله لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس Lactobacillus acidophilus ، سطح کلسترول خون را به‌صورت روزانه پايين مي‌آورند. البته شما هم بايد روزانه حدود 200 ميلي‌ليتر ماست پروبيوتيک بخوريد. محققان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک به‌طور منظم، اين پتانسيل را دارد که خطر ابتلا به بيماري‌هاي عروق کرونر قلب را 6 تا 10 درصد کاهش بدهد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک و 7 نکته اي که قبل از مصرف پروبيوتيک بايد بدانيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک، پري بيوتيک و سين بيوتيک جه تفاوتي دارند؟


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه