آخرین اخبار

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد تغذيه

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصرف ماست پروبيوتيک به 6 دليل مهم1. ماست پروبيوتيک و تقويت گوارش

باکتري‌هاي سالمي که در ماست پروبيوتيک وجود دارند، به تقويت ميکروفلور روده* Intestinal microflora کمک مي‌کنند که مسئوليت هضم و حفظ سلامتي دستگاه گوارش را بر عهده دارد. اين باکتري‌هاي فعال، يعني پروبيوتيک‌ها، مي‌توانند به مقابله با بعضي از بيماري‌هاي گوارشي نيز کمک کنند، از جمله سرطان کولون، سندرم روده التهابي، يبوست، اسهال و عدم تحمل لاکتوز. بسياري از افرادي که با مشکل عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند، ماست پروبيوتيک را يک غذاي تسکين‌دهنده مي‌دانند، نه يکي از عواملي که باعث ناراحتي‌هاي گوارشي مي‌شود.

* ميکروفلور روده Intestinal microflora : فلور روده انسان حاوي انواع مختلفي از باکتريها است. بسياري از اين باکتري‌ها براي گوارش بهينه غذا مفيدند. دسته‌اي از اين باکتريها که به باکتريهاي پروبيوتيک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهاي پيچيده و ترکيباتي مانند ويتامينها و آنتي بيوتيکهاي مختلف را توليد مي‌کنند که براي بدن مفيد مي‌باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بيماري التهابي روده IBD، علائم، علل و درمان

2. ماست پروبيوتيک و کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2

در مطالعات اخير مشخص شده است که افزايش ميزان استفاده از ماست پروبيوتيک مستقيما با کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2 مرتبط است. ماست پروبيوتيک، گوارش را تقويت مي‌کند و جذب مواد مغذي را در دستگاه گوارش بدن ارتقا مي‌بخشد. اين روند براي تنظيم قند خون در بدن ضروري است. طبق مطالعه مهمي که در International Journal of Cancer منتشر شده است، مصرف ماست پروبيوتيک با محافظت از بدن در مقابل ابتلا به سرطان کولورکتال مرتبط است. محققان مي‌گويند که اثر محافظتي ماست پروبيوتيک در تمام گروه جمعيتي مشاهده شده و اين مساله از نظر علمي اهميت ويژه‌اي دارد. به‌گفته آنان، پروبيوتيک‌ها يا همان باکتري‌هاي مفيد و سالم به تقويت دستگاه گوارش کمک مي‌کنند و از اين طريق چنين تاثير محافظتي و مهمي را به‌جا مي‌گذارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سرطان کولورکتال، علايم و درمان

3. ماست پروبيوتيک و افزايش تراکم استخواني و کمک به جلوگيري از پوکي استخوان

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

تغذيه مناسب، نقش مهمي در پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان و درمان آن ايفا مي‌کند. مهم‌ترين ريزمغذي‌ها نيز از اين منظر، کلسيم و ويتامين D هستند. دريافت کلسيم و ويتامين D به ميزان کافي داراي اثرات واضح و قابل توجهي براي ساختار اسکلتي بدن است و خصوصا اگر ويتامين D مورد نياز بدن به اندازه کافي تامين شود، اين اثرات نيز جدي‌تر و عميق‌تر مي‌شوند. خوش‌بختانه، ماست‌هاي پروبيوتيک حاوي ميزان زيادي از کلسيم هستند و معمولا هم به‌صورت غني‌شده با ويتامين D به فروش مي‌رسند.

4. ماست پروبيوتيک و کمک به کاهش وزن و افزايش چربي‌سوزي

طبق گزارش‌هاي محققان دانشگاه تنسي، مصرف ماست پروبيوتيک با افزايش ميزان چربي‌سوزي در بدن همراه است. مطالعه اين محققان نشان مي‌دهد که مصرف 85 تا 170 گرم از ماست‌هاي پروبيوتيک در طول روز و به مدت 12 هفته، تقريبا ميزان چربي‌سوزي را در بدن 2 برابر بيشتر مي‌کند. آنان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک و افزايش کلسيم دريافتي تا 1100 ميلي‌گرم، ميزان کاهش وزن را 22 درصد و ميزان چربي‌سوزي را 61 درصد افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها، ناحيه شکم و دور کمر نيز بيشتر از قسمت‌هاي ديگر بدن تحت تاثير استفاده از ماست پروبيوتيک قرار مي‌گيرند.

5. ماست پروبيوتيک و تقويت سيستم ايمني بدن

محققان در سال‌هاي اخير متوجه شده‌اند که ماست پروبيوتيک و ديگر محصولات تهيه‌شده از ماست مي‌توانند سلول‌هاي توليدکننده سيتوکين* Cytokine در روده را افزايش بدهند و از همين طريق به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کنند. حتي بعضي از مطالعات نشان‌دهنده آن هستند که اضافه کردن ارگانيسم‌هاي پروبيوتيک در دوران نوزادي به بدن نوزاد، مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي ناشي از ضعف سيستم ايمني در دوران کودکي جلوگيري کند.

*سيتوکين يا سايتوکين Cytokine : پروتئين هايي هستند که توسط گلوبولهاي سفيد ساخته مي شوند. سيتوکين ها در پاسخ ايمني ، التهابي و خونسازي نقش تنظيم کننده دارند.

6. ماست پروبيوتيک و کاهش کلسترول بد خون

پروبيوتيک‌هاي زنده در ماست پروبيوتيک، از جمله لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس Lactobacillus acidophilus ، سطح کلسترول خون را به‌صورت روزانه پايين مي‌آورند. البته شما هم بايد روزانه حدود 200 ميلي‌ليتر ماست پروبيوتيک بخوريد. محققان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک به‌طور منظم، اين پتانسيل را دارد که خطر ابتلا به بيماري‌هاي عروق کرونر قلب را 6 تا 10 درصد کاهش بدهد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک و 7 نکته اي که قبل از مصرف پروبيوتيک بايد بدانيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک، پري بيوتيک و سين بيوتيک جه تفاوتي دارند؟


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف