آخرین اخبار

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد تغذيه

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصرف ماست پروبيوتيک به 6 دليل مهم1. ماست پروبيوتيک و تقويت گوارش

باکتري‌هاي سالمي که در ماست پروبيوتيک وجود دارند، به تقويت ميکروفلور روده* Intestinal microflora کمک مي‌کنند که مسئوليت هضم و حفظ سلامتي دستگاه گوارش را بر عهده دارد. اين باکتري‌هاي فعال، يعني پروبيوتيک‌ها، مي‌توانند به مقابله با بعضي از بيماري‌هاي گوارشي نيز کمک کنند، از جمله سرطان کولون، سندرم روده التهابي، يبوست، اسهال و عدم تحمل لاکتوز. بسياري از افرادي که با مشکل عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند، ماست پروبيوتيک را يک غذاي تسکين‌دهنده مي‌دانند، نه يکي از عواملي که باعث ناراحتي‌هاي گوارشي مي‌شود.

* ميکروفلور روده Intestinal microflora : فلور روده انسان حاوي انواع مختلفي از باکتريها است. بسياري از اين باکتري‌ها براي گوارش بهينه غذا مفيدند. دسته‌اي از اين باکتريها که به باکتريهاي پروبيوتيک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهاي پيچيده و ترکيباتي مانند ويتامينها و آنتي بيوتيکهاي مختلف را توليد مي‌کنند که براي بدن مفيد مي‌باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بيماري التهابي روده IBD، علائم، علل و درمان

2. ماست پروبيوتيک و کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2

در مطالعات اخير مشخص شده است که افزايش ميزان استفاده از ماست پروبيوتيک مستقيما با کاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع 2 مرتبط است. ماست پروبيوتيک، گوارش را تقويت مي‌کند و جذب مواد مغذي را در دستگاه گوارش بدن ارتقا مي‌بخشد. اين روند براي تنظيم قند خون در بدن ضروري است. طبق مطالعه مهمي که در International Journal of Cancer منتشر شده است، مصرف ماست پروبيوتيک با محافظت از بدن در مقابل ابتلا به سرطان کولورکتال مرتبط است. محققان مي‌گويند که اثر محافظتي ماست پروبيوتيک در تمام گروه جمعيتي مشاهده شده و اين مساله از نظر علمي اهميت ويژه‌اي دارد. به‌گفته آنان، پروبيوتيک‌ها يا همان باکتري‌هاي مفيد و سالم به تقويت دستگاه گوارش کمک مي‌کنند و از اين طريق چنين تاثير محافظتي و مهمي را به‌جا مي‌گذارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سرطان کولورکتال، علايم و درمان

3. ماست پروبيوتيک و افزايش تراکم استخواني و کمک به جلوگيري از پوکي استخوان

خواص ماست پروبيوتيک ، ماست پروبيوتيک را به اين دلايل بخوريد

تغذيه مناسب، نقش مهمي در پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان و درمان آن ايفا مي‌کند. مهم‌ترين ريزمغذي‌ها نيز از اين منظر، کلسيم و ويتامين D هستند. دريافت کلسيم و ويتامين D به ميزان کافي داراي اثرات واضح و قابل توجهي براي ساختار اسکلتي بدن است و خصوصا اگر ويتامين D مورد نياز بدن به اندازه کافي تامين شود، اين اثرات نيز جدي‌تر و عميق‌تر مي‌شوند. خوش‌بختانه، ماست‌هاي پروبيوتيک حاوي ميزان زيادي از کلسيم هستند و معمولا هم به‌صورت غني‌شده با ويتامين D به فروش مي‌رسند.

4. ماست پروبيوتيک و کمک به کاهش وزن و افزايش چربي‌سوزي

طبق گزارش‌هاي محققان دانشگاه تنسي، مصرف ماست پروبيوتيک با افزايش ميزان چربي‌سوزي در بدن همراه است. مطالعه اين محققان نشان مي‌دهد که مصرف 85 تا 170 گرم از ماست‌هاي پروبيوتيک در طول روز و به مدت 12 هفته، تقريبا ميزان چربي‌سوزي را در بدن 2 برابر بيشتر مي‌کند. آنان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک و افزايش کلسيم دريافتي تا 1100 ميلي‌گرم، ميزان کاهش وزن را 22 درصد و ميزان چربي‌سوزي را 61 درصد افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها، ناحيه شکم و دور کمر نيز بيشتر از قسمت‌هاي ديگر بدن تحت تاثير استفاده از ماست پروبيوتيک قرار مي‌گيرند.

5. ماست پروبيوتيک و تقويت سيستم ايمني بدن

محققان در سال‌هاي اخير متوجه شده‌اند که ماست پروبيوتيک و ديگر محصولات تهيه‌شده از ماست مي‌توانند سلول‌هاي توليدکننده سيتوکين* Cytokine در روده را افزايش بدهند و از همين طريق به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کنند. حتي بعضي از مطالعات نشان‌دهنده آن هستند که اضافه کردن ارگانيسم‌هاي پروبيوتيک در دوران نوزادي به بدن نوزاد، مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي ناشي از ضعف سيستم ايمني در دوران کودکي جلوگيري کند.

*سيتوکين يا سايتوکين Cytokine : پروتئين هايي هستند که توسط گلوبولهاي سفيد ساخته مي شوند. سيتوکين ها در پاسخ ايمني ، التهابي و خونسازي نقش تنظيم کننده دارند.

6. ماست پروبيوتيک و کاهش کلسترول بد خون

پروبيوتيک‌هاي زنده در ماست پروبيوتيک، از جمله لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس Lactobacillus acidophilus ، سطح کلسترول خون را به‌صورت روزانه پايين مي‌آورند. البته شما هم بايد روزانه حدود 200 ميلي‌ليتر ماست پروبيوتيک بخوريد. محققان مي‌گويند که مصرف ماست پروبيوتيک به‌طور منظم، اين پتانسيل را دارد که خطر ابتلا به بيماري‌هاي عروق کرونر قلب را 6 تا 10 درصد کاهش بدهد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک و 7 نکته اي که قبل از مصرف پروبيوتيک بايد بدانيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پروبيوتيک، پري بيوتيک و سين بيوتيک جه تفاوتي دارند؟


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند

فوايد کاهو : خواب آور است ، تقويت ميل جنسي و ...

فوايد آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکين زخم معده

خواص سياه دانه از درمان ديابت تا درمان سرطان + عوارض سياه دانه

20معجزه عسل و دارچين

منابع کلسيم که خاصيت چربي سوزي بالايي دارند

خواص جوانه تربچه از چربي سوزي تا جوان سازي پوست و تصفيه خون

خوراکي هايي که به تدريج شما را مي کشد

رژيم خام خواري چيست و چه مزيت ها و عورضي دارد؟

کاهش وزن مجاز در ماه چند کيلو است؟

غذاهايي که به عضله سازي کمک مي کنند

روغن جامد بهتر است يا روغن مايع؟

گوجه فرنگي، معجزه اي براي درمان کبد چرب

بهترين غذاها براي داشتن ريه سالم و تنفس راحت

خوراکي هايي که درد مفاصل را افزايش مي دهد

خواص چاي سبز و هويج براي کاهش علائم آلزايمر

قبل و بعد از اهداي خون چه بخوريم و چه نخوريم؟

بي خوابي خود را با اين ميوه ها درمان کنيد

چي بخورم لاغر شم؟ 15 توصيه براي صاف شدن شکم قبل از عيد

ويتامين E چه فايده اي براي بدن دارد و آيا مصرف آن عوارض دارد؟

کليه هاي خود را با اين غذاها پاکسازي کنيد

اگر آبريزش بيني داريد اين خوراکي ها را نخوريد

پوست ميوه هايي که نبايد دور بريزيد

سبزيجات سفيد رنگ اما مقوي

اگر هر روز يک پياز خام بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

لبنيات کم چرب بهتر است يا پر چرب

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند

خواص مصرف چاي ايراني از ديدگاه طب سنتي

خواص بادمجان از سلامت قلب تا ديابت

کدام رژيم براي لاغري بهتر است؟ چربي يا کربوهيدرات

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد