آخرین اخبار

براي کاهش وزن چه موقع و چقدر چاي سبز بخوريم؟ تناسب و زيبايي

براي کاهش وزن چه موقع و چقدر چاي سبز بخوريم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين روش استفاده از چاي سبز در کاهش وزن

حتما تا امروز با تبليغات وسيعي که درباره خواص درماني چاي سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه‌ها و اينترنت وجود دارد، روبه‌رو شده‌ايد و شايد با انگيزه کاهش وزن و درمان چاقي خود يکي از اين محصولات را سفارش داده و با انگيزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتيجه مطلوب را دريافت نکرده‌ايد.
اگر شما نيز با اتکا به تبليغاتي که در اين زمينه وجود دارد و با هدف لاغري سريع و آسان سراغ چاي سبز رفته‌ايد، بايد بدانيد سخت در اشتباهيد، بنابراين به شما پيشنهاد مي‌کنيم تا انتهاي اين مطلب ما را همراهي کنيد تا با جزئيات بيشتر خواص چاي سبز به منظور درمان چاقي، اضافه وزن و پيشگيري از ابتلا به اين عارضه آشنا شويد.

براي کاهش وزن چه زماني چاي سبز بخوريد

اگر تصميم داريد با مصرف چاي سبز با چاقي و اضافه وزن خداحافظي کنيد، بايد براي مصرف آن در طول روز برنامه‌ريزي داشته باشيد و از مصرف اين نوشيدني گياهي بدون برنامه پرهيز کنيد. بهترين زمان براي نوشيدن چاي سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده‌هاي غذايي است. به اين ترتيب شما علاوه بر آنکه از خواص درماني چاي براي کاهش وزن بهره مي‌بريد، خللي در ميزان جذب آهن به وجود نمي‌آوريد؛ زيرا چاي سبز همانند چاي سياه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا مي‌شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي کاهش وزن روزي چند فنجان چاي سبز بخوريم؟

چاي سبز به تنهايي براي کاهش وزن کافي نيست

بسياري از مردم تصور مي‌کنند تنها با نوشيدن چاي گياهي در طول روز مي‌توانند به هدف بزرگي مثل کاهش وزن دسترسي پيدا کنند. در حالي که اين ديدگاه به هيچ وجه صحيح نيست. نوشيدن چاي گياهي در کنار رعايت رژيم غذايي، فعاليت‌هاي بدني و ورزش مي‌تواند روند لاغري را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت‌وساز بدن ميزان کاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه کند، بنابراين افرادي که تصور مي‌کنند بدون رعايت هيچ يک از نکات ذکر شده و تنها با نوشيدن چاي سبز مي‌توانند اضافه وزن خود را آن هم به شکل کاملا محسوس درمان کنند، سخت در اشتباهند.

براي کاهش وزن از پرخوري‌هاي عصبي پيشگيري کنيد

يکي ديگر از خاصيت‌هاي چاي سبز خاصيت آرامش‌بخشي آن است که به پيشگيري از پرخوري‌هاي عصبي که منجر به اضافه وزن و در نهايت چاقي مي‌شود، کمک مي‌کند. افراد زيادي وجود دارند که به محض دريافت فشار عصبي، استرس يا تنش‌هاي ناشي از کار روزانه مشغول به خوردن مي‌شوند و به ريزه‌خواري روي مي‌آورند که اين مسئله به مرور به عادت آنها تبديل مي‌شود. براي پيشگيري از بروز اين عادت نامناسب يا درمان آن، مي‌توان از چاي سبز استفاده کرد. نوشيدن اين چاي به شما کمک مي‌کند تا از خاصيت آرامش‌بخشي اين گياه دارويي براي تقويت سيستم عصبي خود استفاده کنيد و به اين ترتيب مانع بروز اشتهاي کاذب ناشي از استرس‌ها يا تنش‌هاي روزمره شويد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لاغري سريع با ليموناد چاي سبز!!

چاي سبز؛ چاي چربي سوز طبيعي براي کاهش وزن

افرادي که عادت به نوشيدن چاي سبز دارند با کمک اين نوشيدني گياهي به افزايش سوخت و ساز بدنشان کمک مي‌کنند. در حقيقت چاي سبز به دليل داشتن ماده‌اي به نام «پلي‌فنول» مي‌تواند به افزايش حرارت دروني بدن کمک کرده و به اين ترتيب ميزان سوخت انرژي موجود در سلول‌هاي چربي را افزايش دهد و تاثير قابل ملاحظه‌اي بر روند چاقي افراد داشته باشد. به شرطي که افراد چاق يا داراي اضافه وزن در روند رژيم غذايي خود و مقدار کالري روزانه‌اي که دريافت مي‌کنند نيز تجديدنظر کنند. اينگونه نيست که ما هر ميزان کالري که دوست داريم به بدن برسانيم و توقع داشته باشيم با نوشيدن يک تا 2 ليوان چاي سبز در روز لاغر شويم و کالري بسوزانيم.

براي کاهش وزن چند ليوان چاي سبز بنوشيد؟

اگر براي افزايش سوخت‌وساز بدن قصد داريد چاي سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنيد، بايد توجه داشته باشيد نوشيدن 3 تا 4 ليوان چاي سبز در طول روز مي‌تواند به اين موضوع کمک کند. اين تصور که نوشيدن چاي سبز در دفعات زياد مي‌تواند ميزان کالري‌سوزي در بدن را افزايش دهد، ايده اشتباهي است، زيرا با نوشيدن بيش از حد چاي سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحريک‌پذيري پايانه‌هاي عصبي روبه‌رو مي‌شود، با اختلال دفع آب و الکتروليت‌هاي بدن مواجه مي‌ شود. به اين ترتيب همانطور که بايد در نوشيدن چاي معمولي پرهيزهاي لازم را رعايت کنيد توصيه شده که در نوشيدن چاي سبز نيز افراط نکنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن با يک چاي خانگي

پيشگيري از چاقي ناشي از افزايش سن

افرادي که در آستانه ميانسالي با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقي مي‌شوند نيز مي‌توانند از چاي سبز براي پيشگيري از اين بحران کمک بگيرند. به شرط آنکه مصرف روزانه چاي سبز را از 30 سالگي در برنامه غذايي روزانه خود بگنجانند. چاي سبز علاوه بر آنکه به کندي روند پيري سلول‌ها در اندام‌هاي مختلف بدن کمک مي‌کند به اين افراد کمک مي‌کند تا در ميانسالي حداقل افزايش وزن را تجربه کنند، زيرا چاي سبز به آنها کمک مي‌کند کمترين ميزان ذخيره چربي و مواد زائد را در طول‌ سال‌هاي جواني و ميانسالي در بدن داشته باشند.

قرص چاي يا چاي سبز؟

تبليغات زيادي درباره لاغري سريع با قرص يا کپسول چاي سبز در سايت‌هاي اينترنتي و برخي از مراکز فروش گياهان دارويي ديده مي‌شود که به مردم وعده مي‌دهند با قرص‌هاي چاي سبز مي‌توانند در مدت زمان بسيار کوتاهي وزن کم کنند. اين قرص‌ها در صورتي که تنها حاوي گياه چاي سبز باشند، دقيقا همان خاصيت چاي سبز را دارند و مي‌توانند به افزايش متابوليسم بدن کمک کرده و روند جذب چربي‌ها را در بدن کاهش دهند. مصرف اين قرص‌ها نيز مانند چاي سبز بايد بر اساس قاعده باشد، زيرا زياده‌روي در مصرف اين قرص با وجود آنکه گياهي و طبيعي است مي‌تواند همان عوارض چاي سبز را داشته باشد.

عوارض احتمالي چاي سبز را بشناسيد

افزايش بيش از حد دمنــوش چــاي سبـــز،کپسول‌ها و قرص‌هايي که از اين گياه دارويي وجــود دارد، عوارض جانبي متعددي را به همراه دارد. سوء مصرف اين گياه دارويي ممکن است عوارضي مانند سردرد، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد که با اصلاح شيوه مصرف به مرور مرتفع مي‌شود. اما از طرفي افزايش فشار خون، تغييرات خلقي و تحريک‌پذيري، بي‌قراري و نامنظم شدن ضربان قلب نيز از جمله عوارض جانبي مصرف بيش از اندازه اين گياه دارويي در طول روز است که بايد بلافاصله پس از مشاهده آن براي بررسي و پيشگيري از شدت آن با متخصص يا پزشک مشورت شود.

در مصرف چاي سبز اين نکته را جدي بگيريد

افرادي که به نوشيدن چاي سبز يا ديگر فرآورده‌هاي اين گياه عادت دارند به اين معني که براي بهره‌مندي از خواص درماني اين گياه دارويي به منظور پيشگيري از اضافه وزن روزانه از اين گياه مصرف مي‌کنند ممکن است در صورت عدم مصرف اين گياه دارويي با عوارضي مانند سردرد، عصبانيت يا افزايش ميزان تحريک پذيري رو به رو شوند، بنابراين توصيه شده که براي مصرف هدفمند از اين گياه دارويي با قصد درمان بهتر است با پزشک يا متخصص طب سنتي مشورت شود. علاوه بر اين، تجويز اين گياه به هر صورتي براي خانم‌هاي باردار، مادران شيرده و کودکان و نوجوانان پيش از سن بلوغ توصيه نشده است.

با خواص ديگر چاي سبز آشنا شويد

افرادي که براي کاهش وزن و تنظيم سوخت‌وساز بدنشان از چاي سبز استفاده مي‌کنند، علاوه بر بهره‌مندي از خواص اين گياه دارويي براي درمان چاقي خود مي‌توانند از فوايد آن براي کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقويت سيستم ايمني بدن و تخفيف علائم و نشانه‌هاي بيماري‌هايي مانند پارکينسون، آلزايمر و بيماري مفصلي- استخواني مانند آرتريت روماتوئيد بهره ببرند. علاوه بر اين، در تحقيقات مختلف به اين نکته اشاره شده که مصرف چاي سبز مي‌تواند تاثير بسيار چشم‌گيري در کاهش بيماري‌هاي قلبي-عروقي، پيشگيري از بروز سرطان‌هايي مانند سرطان کولون و تخفيف علائم و نشانه‌هاي افسردگي داشته باشد.


منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد