بزرگنمايي:
چه خبر - صحبت هاي نائب رئيس کميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران درباره طرح ترافيک جديد
افشين حبيب زاده نائب رئيس کميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران، با اشاره به طرح ترافيک مصوبه دولت، گفت: محدودههاي طرح ترافيک تغييري نميکند و تنها نام اين محدودهها دچار تغييراتي ميشود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران، ادامه داد: در اين طرح دو نوع معاينه فني برتر و عادي خواهيم داشت که براي معاينه فني برتر، خودروها با سخت گيري بيشتري مورد معاينه قرار ميگيرند.
حبيب زاده با بيان اينکه بالغ بر 50 درصد خودروهاي فعلي در معاينه فني برتر، رد صلاحيت ميشوند، تصريح کرد: اين طرح عادلانه است و بدين صورت نيست که 118 هزار مجوز براي 118 هزار خودرو صادر شود و هر کس بخواهد قادر باشد وارد محدوده طرح ترافيک شود و بايد عوارض محدوده را پرداخت کند.
وي با اشاره به اينکه، در طرح جديد ترافيک محدوديتي براي خودروهاي ورودي به طرح، مطرح نيست، ادامه داد: در اين طرح، فروش روزانه، کارت شناور و مجوز جديد وجود ندارد و براي هر خودرو با ورود به محدوده طرح ترافيک طبق محاسبات هر زون، مبالغي از شارژ کارتهاي صادر شده، کسر ميشود.
حبيب زاده با اعلام اينکه در اين طرح جديد، مجوزي به فروش نخواهد رسيد، اظهارکرد: ما نميتوانيم تردد مردم به يک محدوده را ممنوع کنيم و در همه جاي دنيا اين محدوديت را با دريافت عوارض کنترل ميکنند، همچنين اگر اين تردد در ساعات پيک ترافيک صورت گيرد، حداکثر عوارض دريافت ميشود.
عضو شوراي شهر تهران، خاطرنشان کرد: براي اين طرح، سه پيک ساعتي شامل 10 صبح، 10 تا 16 بعد از ظهر و 16 تا 19 عصر تعريف شده است و اگر راننده در اين پيکها يا در روز آلودگي يا با خودروي داراي معاينه فني عادي وارد محدوده طرح ترافيک شود، با حداکثر عوارض رو به رو ميشود.
حبيب زاده، اذعان کرد: شورا پيشنهاد داده است که يک زون نيز شامل کل شهر تهران باشد که در مواقع آلودگي بتوان عوارضي قابل توجه را به منظور جلوگيري از تردد بيش از حد تعريف کرد، اما خودروهاي سواري بيشترين نقش را در آلودگي هوا ندارند و بحث ترافيک نيز موضوع ديگري است.
منبع: mizanonline.ir