آخرین اخبار

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟ تغذيه

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا کاهش وزن با خوردن مواد چربي سوز امکان پذير است؟

براي هر کسي که مي خواهد وزن کم کند و اندامش روي فرم بيايد، شنيدن چنين چيزي مانند گوش دادن به آهنگي زيبا است. ساعت ها ورزش؟ نيازي نيست، فقط همين ها را استفاده کن، وزنت کم مي شود.
با اينکه ما هم واقعا خيلي دوست داريم چنين ادعايي حقيقت داشته باشد اما کاهش 10 کيلوگرم وزن، به سادگي خوردن دمنوش و چاي سبز نيست.
دلايل علمي زيادي وجود ندارد که ثابت کند براي تقويت سرعت سوخت و ساز و چربي سوزي بايد کلي فلفل و چاي سبز مصرف کنيد. بايد بدانيد تاثير اين موارد روي سوخت و ساز بسيار بسيار ناچيز است.
تا به حال موارد زيادي را به عنوان چربي سوز معرفي کرده اند، از جمله فلفل قرمز، فلفل سياه، گريپ فروت، چاي سبز، قهوه، روغن نارگيل و ليستي بلند بالا از دمنوش ها. اما تا به حال افزايش سوخت و ساز قابل توجهي از اين موارد ديده نشده است. مسلما سرمايه گذاري روي خوردن و نوشيدن اين گزينه ها، آن هم به مقدار زياد در طول روز به هيچ وجه روش سالمي نيست.
مردم نبايد براي سوزاندن چربي و کاهش وزن، به اين غذاها تکيه کنند. در غير اينصورت تمام مواردي که بدن به آنها نياز دارد را نمي توانند دريافت کنند و با کمبودهايي مواجه مي شوند.
با اين حال تمام اميدها از بين نرفته است: با اينکه غذايي با عنوان چربي سوز وجود ندارد، اما بدنمان هنگام گوارش برخي از غذاهاي خاص، کالري بيشتري مي سوزاند و علتش اثر ترموژنيک* Thermogenics آن غذا است.

*ترموژنيک Thermogenics :به معناي تمايل براي توليد گرماست و معمولا براي داروهايي استفاده مي شود که از طريق تحريک سوخت و ساز، گرما را افزايش مي دهند.

فراي سوخت و ساز پايه که انرژي پايه ي مورد نياز ما براي بقا است، 10 درصد انرژي اضافي وجود دارد که با جويدن، هضم کردن و پردازش غذايي که مي خوريم مصرف مي شود.

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

غذاهاي ترموژنيک مي توانند با افزايش توليد گرما، باعث افزايش سوخت وساز در بدن يک فرد شوند. در اين فرآيند، بدن با سوزاندن کالري تلاش مي کند از غذايي که خورده ايد استفاده کند. بنابراين کالري هاي سوزانده شده تبديل به گرما مي شوند.
شايد به همين خاطر است که فکر مي کنيد مواردي مانند کپسايسين Capsaicin (عامل تند شدن فلفل) در فلفل باعث تقويت سوخت وساز مي شود. کپسايسين باعث بالا رفتن حرارت بدن مي شود، اما اين را نمي دانيم که در واقع، چه مقدار از آن سوخت و ساز را افزايش مي دهد.
گروه هاي غذايي که بيشتر از همه اثر ترموژنيک را افزايش مي دهند عبارتند از غلات کامل، کربوهيدرات ها، پروتئين ها و چربي ها.
پروتئين ها، نسبت به کربوهيدرات و چربي انرژي بيشتري براي گوارش نياز دارند اما شايد اين اختلافشان آنچنان بالا نباشد. براي نشان دادن دقيق آن به تحقيقات بيشتري نياز است.
به جاي اينکه تمرکزتان روي پيدا کردن يک غذاي چربي سوز خاص باشد، توصيه مي شود روي گروه هاي غذايي بيشتري مانند غلات کامل، پروتئين ها، چربي هاي سالم و مقدار زيادي چربي، تمرکز داشته باشيد.
براي اينکه سوخت و ساز جريان داشته باشد و يا بتوانيد وزن کم کنيد، ضرورتا بايد به دنبال غذاهايي باشيد که کالري پاييني دارند. از خوردن غذاهاي ناسالم که کالري بالايي دارند بپرهيزيد.
چيزهايي مانند فيبر خوراکي که از ميوه ها و سبزيجات دريافت مي کنيد، نان ها و غلات سبوس دار و حبوبات همگي به سير نگه داشتنمان کمک مي کنند. مطمئن شويد يک منبع پروتئين سالم نيز در کنار اين غذاها باشد که به خوبي کمکتان کند. اين چيزي است که بايد روي آن تمرکز کنيد. مسلما از اين روش بيشتر سود خواهيد برد، تا اينکه دائم در حال نوشيدن چاي سبز و خوردن فلفل باشيد.
با اينکه خوردن چنين غذاهايي براي کاهش وزنتان مشکلي ايجاد نمي کنند، اما نبايد به تنها راهکارتان تبديل شوند. به جاي اين کار سعي کنيد غذاهاي سالم بخوريد و مرتب ورزش کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 6 سبزي شگفت انگيز!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن شما با دانستن اين نکات ساده و ممکن مي شود!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي لاغر شدن سبزيجات چربي سوز را بشناسيد


منبع: kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند