آخرین اخبار

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟ تغذيه

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا کاهش وزن با خوردن مواد چربي سوز امکان پذير است؟

براي هر کسي که مي خواهد وزن کم کند و اندامش روي فرم بيايد، شنيدن چنين چيزي مانند گوش دادن به آهنگي زيبا است. ساعت ها ورزش؟ نيازي نيست، فقط همين ها را استفاده کن، وزنت کم مي شود.
با اينکه ما هم واقعا خيلي دوست داريم چنين ادعايي حقيقت داشته باشد اما کاهش 10 کيلوگرم وزن، به سادگي خوردن دمنوش و چاي سبز نيست.
دلايل علمي زيادي وجود ندارد که ثابت کند براي تقويت سرعت سوخت و ساز و چربي سوزي بايد کلي فلفل و چاي سبز مصرف کنيد. بايد بدانيد تاثير اين موارد روي سوخت و ساز بسيار بسيار ناچيز است.
تا به حال موارد زيادي را به عنوان چربي سوز معرفي کرده اند، از جمله فلفل قرمز، فلفل سياه، گريپ فروت، چاي سبز، قهوه، روغن نارگيل و ليستي بلند بالا از دمنوش ها. اما تا به حال افزايش سوخت و ساز قابل توجهي از اين موارد ديده نشده است. مسلما سرمايه گذاري روي خوردن و نوشيدن اين گزينه ها، آن هم به مقدار زياد در طول روز به هيچ وجه روش سالمي نيست.
مردم نبايد براي سوزاندن چربي و کاهش وزن، به اين غذاها تکيه کنند. در غير اينصورت تمام مواردي که بدن به آنها نياز دارد را نمي توانند دريافت کنند و با کمبودهايي مواجه مي شوند.
با اين حال تمام اميدها از بين نرفته است: با اينکه غذايي با عنوان چربي سوز وجود ندارد، اما بدنمان هنگام گوارش برخي از غذاهاي خاص، کالري بيشتري مي سوزاند و علتش اثر ترموژنيک* Thermogenics آن غذا است.

*ترموژنيک Thermogenics :به معناي تمايل براي توليد گرماست و معمولا براي داروهايي استفاده مي شود که از طريق تحريک سوخت و ساز، گرما را افزايش مي دهند.

فراي سوخت و ساز پايه که انرژي پايه ي مورد نياز ما براي بقا است، 10 درصد انرژي اضافي وجود دارد که با جويدن، هضم کردن و پردازش غذايي که مي خوريم مصرف مي شود.

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

غذاهاي ترموژنيک مي توانند با افزايش توليد گرما، باعث افزايش سوخت وساز در بدن يک فرد شوند. در اين فرآيند، بدن با سوزاندن کالري تلاش مي کند از غذايي که خورده ايد استفاده کند. بنابراين کالري هاي سوزانده شده تبديل به گرما مي شوند.
شايد به همين خاطر است که فکر مي کنيد مواردي مانند کپسايسين Capsaicin (عامل تند شدن فلفل) در فلفل باعث تقويت سوخت وساز مي شود. کپسايسين باعث بالا رفتن حرارت بدن مي شود، اما اين را نمي دانيم که در واقع، چه مقدار از آن سوخت و ساز را افزايش مي دهد.
گروه هاي غذايي که بيشتر از همه اثر ترموژنيک را افزايش مي دهند عبارتند از غلات کامل، کربوهيدرات ها، پروتئين ها و چربي ها.
پروتئين ها، نسبت به کربوهيدرات و چربي انرژي بيشتري براي گوارش نياز دارند اما شايد اين اختلافشان آنچنان بالا نباشد. براي نشان دادن دقيق آن به تحقيقات بيشتري نياز است.
به جاي اينکه تمرکزتان روي پيدا کردن يک غذاي چربي سوز خاص باشد، توصيه مي شود روي گروه هاي غذايي بيشتري مانند غلات کامل، پروتئين ها، چربي هاي سالم و مقدار زيادي چربي، تمرکز داشته باشيد.
براي اينکه سوخت و ساز جريان داشته باشد و يا بتوانيد وزن کم کنيد، ضرورتا بايد به دنبال غذاهايي باشيد که کالري پاييني دارند. از خوردن غذاهاي ناسالم که کالري بالايي دارند بپرهيزيد.
چيزهايي مانند فيبر خوراکي که از ميوه ها و سبزيجات دريافت مي کنيد، نان ها و غلات سبوس دار و حبوبات همگي به سير نگه داشتنمان کمک مي کنند. مطمئن شويد يک منبع پروتئين سالم نيز در کنار اين غذاها باشد که به خوبي کمکتان کند. اين چيزي است که بايد روي آن تمرکز کنيد. مسلما از اين روش بيشتر سود خواهيد برد، تا اينکه دائم در حال نوشيدن چاي سبز و خوردن فلفل باشيد.
با اينکه خوردن چنين غذاهايي براي کاهش وزنتان مشکلي ايجاد نمي کنند، اما نبايد به تنها راهکارتان تبديل شوند. به جاي اين کار سعي کنيد غذاهاي سالم بخوريد و مرتب ورزش کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 6 سبزي شگفت انگيز!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن شما با دانستن اين نکات ساده و ممکن مي شود!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي لاغر شدن سبزيجات چربي سوز را بشناسيد


منبع: kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد

بهترين روغن مصرفي براي بيماران روماتيسمي

کاهش وزن و اندامي زيبا با دارچين و عسل

سه ماده غذايي براي ترميم سريع عضله

کاهش کلسترول بالا با چند نوشيدني مقوي

ده ويتامين ضروري براي بدنسازي

آيا امگا3 معجزه مي کند؟

مصرف آلوئه‌ورا براي اين افراد ممنوع است

با مصرف نوشيدني انرژي زا چه اتفاقي در بدن مي افتد

خواص دانه کينوا يا خاويار گياهي

پيشگيري از سرماخوردگي در زمستان با اسموتي هاي خوشمزه

تخم کتان چه خواصي دارد و چه کساني نبايد تخم کتان مصرف کنند؟

ترکيبي در قهوه که با پارکينسون مقابله مي کند

اگر کبد چرب دارم چه بخورم؟

مصرف شلغم براي چه افرادي مضر است

مبتلايان به آلرژي چه غذاهايي بخورند و چه غذاهايي نخورند؟

ميوه هاي ممنوعه در ديابت

حفظ سلامت کليه ها با اين خوراکي هاي دم دستي

کاهش وزن با اسموتي هاي اسفناج+ طرز تهيه اسموتي اسفناج

غذاهايي که براي روده مضرند

چرا بايد پياز را خام مصرف کنيم + خواص پياز براي سلامت

فوايد خوردن ويتامين ث

نمکي که مصرفش باعث نارسايي کبد مي شود

چطور مي توانم تا نوروز با خيار وزن کم کنم؟ + خواص خيار

مصرف گوشت قرمز چه خطراتي براي سلامت دارد؟

شير کاکائو بهترين نوشيدني بعد از ورزش

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند