آخرین اخبار

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟ تغذيه

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا کاهش وزن با خوردن مواد چربي سوز امکان پذير است؟

براي هر کسي که مي خواهد وزن کم کند و اندامش روي فرم بيايد، شنيدن چنين چيزي مانند گوش دادن به آهنگي زيبا است. ساعت ها ورزش؟ نيازي نيست، فقط همين ها را استفاده کن، وزنت کم مي شود.
با اينکه ما هم واقعا خيلي دوست داريم چنين ادعايي حقيقت داشته باشد اما کاهش 10 کيلوگرم وزن، به سادگي خوردن دمنوش و چاي سبز نيست.
دلايل علمي زيادي وجود ندارد که ثابت کند براي تقويت سرعت سوخت و ساز و چربي سوزي بايد کلي فلفل و چاي سبز مصرف کنيد. بايد بدانيد تاثير اين موارد روي سوخت و ساز بسيار بسيار ناچيز است.
تا به حال موارد زيادي را به عنوان چربي سوز معرفي کرده اند، از جمله فلفل قرمز، فلفل سياه، گريپ فروت، چاي سبز، قهوه، روغن نارگيل و ليستي بلند بالا از دمنوش ها. اما تا به حال افزايش سوخت و ساز قابل توجهي از اين موارد ديده نشده است. مسلما سرمايه گذاري روي خوردن و نوشيدن اين گزينه ها، آن هم به مقدار زياد در طول روز به هيچ وجه روش سالمي نيست.
مردم نبايد براي سوزاندن چربي و کاهش وزن، به اين غذاها تکيه کنند. در غير اينصورت تمام مواردي که بدن به آنها نياز دارد را نمي توانند دريافت کنند و با کمبودهايي مواجه مي شوند.
با اين حال تمام اميدها از بين نرفته است: با اينکه غذايي با عنوان چربي سوز وجود ندارد، اما بدنمان هنگام گوارش برخي از غذاهاي خاص، کالري بيشتري مي سوزاند و علتش اثر ترموژنيک* Thermogenics آن غذا است.

*ترموژنيک Thermogenics :به معناي تمايل براي توليد گرماست و معمولا براي داروهايي استفاده مي شود که از طريق تحريک سوخت و ساز، گرما را افزايش مي دهند.

فراي سوخت و ساز پايه که انرژي پايه ي مورد نياز ما براي بقا است، 10 درصد انرژي اضافي وجود دارد که با جويدن، هضم کردن و پردازش غذايي که مي خوريم مصرف مي شود.

غذايي به عنوان چربي سوز وجود ندارد! براي کاهش وزن چه بايد کرد؟

غذاهاي ترموژنيک مي توانند با افزايش توليد گرما، باعث افزايش سوخت وساز در بدن يک فرد شوند. در اين فرآيند، بدن با سوزاندن کالري تلاش مي کند از غذايي که خورده ايد استفاده کند. بنابراين کالري هاي سوزانده شده تبديل به گرما مي شوند.
شايد به همين خاطر است که فکر مي کنيد مواردي مانند کپسايسين Capsaicin (عامل تند شدن فلفل) در فلفل باعث تقويت سوخت وساز مي شود. کپسايسين باعث بالا رفتن حرارت بدن مي شود، اما اين را نمي دانيم که در واقع، چه مقدار از آن سوخت و ساز را افزايش مي دهد.
گروه هاي غذايي که بيشتر از همه اثر ترموژنيک را افزايش مي دهند عبارتند از غلات کامل، کربوهيدرات ها، پروتئين ها و چربي ها.
پروتئين ها، نسبت به کربوهيدرات و چربي انرژي بيشتري براي گوارش نياز دارند اما شايد اين اختلافشان آنچنان بالا نباشد. براي نشان دادن دقيق آن به تحقيقات بيشتري نياز است.
به جاي اينکه تمرکزتان روي پيدا کردن يک غذاي چربي سوز خاص باشد، توصيه مي شود روي گروه هاي غذايي بيشتري مانند غلات کامل، پروتئين ها، چربي هاي سالم و مقدار زيادي چربي، تمرکز داشته باشيد.
براي اينکه سوخت و ساز جريان داشته باشد و يا بتوانيد وزن کم کنيد، ضرورتا بايد به دنبال غذاهايي باشيد که کالري پاييني دارند. از خوردن غذاهاي ناسالم که کالري بالايي دارند بپرهيزيد.
چيزهايي مانند فيبر خوراکي که از ميوه ها و سبزيجات دريافت مي کنيد، نان ها و غلات سبوس دار و حبوبات همگي به سير نگه داشتنمان کمک مي کنند. مطمئن شويد يک منبع پروتئين سالم نيز در کنار اين غذاها باشد که به خوبي کمکتان کند. اين چيزي است که بايد روي آن تمرکز کنيد. مسلما از اين روش بيشتر سود خواهيد برد، تا اينکه دائم در حال نوشيدن چاي سبز و خوردن فلفل باشيد.
با اينکه خوردن چنين غذاهايي براي کاهش وزنتان مشکلي ايجاد نمي کنند، اما نبايد به تنها راهکارتان تبديل شوند. به جاي اين کار سعي کنيد غذاهاي سالم بخوريد و مرتب ورزش کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن با 6 سبزي شگفت انگيز!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش وزن شما با دانستن اين نکات ساده و ممکن مي شود!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي لاغر شدن سبزيجات چربي سوز را بشناسيد


منبع: kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف