آخرین اخبار

چاقي شما به دليل 4 اشتباه در غذا پختن تان است! تناسب و زيبايي

چاقي شما به دليل 4 اشتباه در غذا پختن تان است!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

وقتي که درباره تغذيه سالم صحبت مي‌کنيم، کاملا واضح است که آماده‌سازي وعده‌هاي غذايي در خانه نسبت به استفاده از غذاهاي رستوراني و آماده ارجحيت دارد. يکي از مطالعات Public Health Nutrition نيز نشان مي‌دهد که پخت‌وپز در خانه مي‌تواند به ما کمک کند تا ميزان چربي، کربوهيدرات و قندهاي دريافتي را کاهش بدهيم. با اين ‌حال، وعده‌هاي غذايي خانگي هم مي‌توانند به ‌اندازه غذاهاي رستوراني و فست‌فودي ناسالم باشند، اگر که ما به اين سه عامل مخرب توجه نکنيم: استفاده از مواد اوليه ناسالم، شيوه‌هاي پخت‌وپز غيراستاندارد و پرخوري. در ادامه با 4 اشتباه رايج در پخت‌وپز آشنا مي‌شويم که هر کدام مي‌توانند باعث افزايش وزن شوند.

اشتباه شماره 1 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : استفاده بيش از حد از روغن

بسياري از افراد نمي‌دانند که روزانه چه مقدار کالري دريافت مي‌کنند، چون حجم وعده‌هاي مصرفي را فقط براساس تخمين چشمي معين مي‌سازند. اين عادت نادرست براي استفاده از روغن در پخت‌ و پز نيز رايج است. به همين دليل، بسياري از افراد معمولا بيش از حد عادي از روغن استفاده مي‌کنند و نمي‌دانند که هر قاشق غذاخوري از روغن زيتون هم حاوي 120 کالري است.

راه‌ حل

ترديدي نيست که استفاده از روغن‌هاي سالم مانند روغن زيتون براي پخت‌وپز بايد در اولويت قرار بگيرد، اما ميزان استفاده از آن هم بايد محدود باشد. درواقع،‌ بيشتر غذاها با استفاده از 2 قاشق چاي‌خوري از روغن زيتون که حدودا 80 کالري به بدن مي‌رساند، قابل تهيه هستند.

اشتباه شماره 2 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : پيروي دقيق از دستور آشپزي‌هاي تلويزيوني

دستور آشپزي‌هايي که در تلويزيون مي‌بينيد، عمدتا هيجان‌انگيز هستند، اما در اغلب موارد براي اندازه دور کمر ما نتيجه مثبتي ندارند. يکي از مطالعات مجله Appetite در همين زمينه نشان مي‌دهد زناني که براساس برنامه‌هاي تلويزيوني به آشپزي مي‌پردازند، شاخص توده بدن (BMI) بالاتري نسبت به ديگران دارند.

راه‌ حل

نسبت به اعمال تغييرات در دستور‌ آشپزي‌هاي تلويزيوني اصلا نگران نباشيد. مثلا، اگر در تلويزيون ديده‌ايد که از ماکاروني معمولي براي تهيه غذا استفاده مي‌شود، شما مي‌توانيد از ماکاروني سبوس‌دار به‌عنوان جايگزين استفاده کنيد تا فيبر دريافتي را افزايش بدهيد. همين کار را مي‌توان در مورد گزينه‌هاي چرب و شيريني که در دستور‌ آشپزي وجود دارند نيز انجام داد. در ضمن اساسا بهتر است براي کمک گرفتن از دستور ‌آشپزي‌هاي آماده، سراغ منابعي برويد که نکات استاندارد براي حفظ سلامتي را جدي مي‌گيرند.

اشتباه شماره 3 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : خودداري از مصرف ادويه‌ها و چاشني‌ها

شايد شما هم مجموعه گسترده و متنوعي از انواع ادويه‌ها و چاشني‌ها را در خانه داشته باشيد، اما معمولا استفاده از آن‌ها را فراموش مي‌کنيد. با اين‌ حال، انواع ادويه‌ها و چاشني‌ها مي‌توانند طعم و عطر تازه و بي‌نظيري به غذاها بدهند و البته هيچ کالري مازادي هم به آن‌ها اضافه نکنند. به ‌علاوه، ادويه‌ها و چاشني‌ها حاوي ترکيبات آنتي‌اکسيداني هستند و در نتيجه مي‌توانند مانع از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف شوند.

راه‌ حل

هرچه زودتر بايد استفاده از ادويه‌ها و چاشني‌ها را شروع کنيد و از آزمون و خطا در اين زمينه نترسيد. شما مي‌توانيد تجربه‌هاي اوليه خودتان را با استفاده از ادويه‌هاي معروف‌تر مانند زردچوبه و کاري شروع کنيد و در ادامه سراغ ترکيب‌هاي پيچيده‌تر برويد.

اشتباه شماره 4 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : ريزه‌خواري موقع آماده‌ سازي غذا

بعضي از افراد عادت دارند که موقع آماده‌سازي غذاها، بخشي از ترکيبات در حال پخت را مصرف کنند. اين در حالي است که چنين عادتي به‌ راحتي مي‌تواند ميزان کالري‌هاي دريافتي را افزايش بدهد.

راه‌ حل

اگر به ريزه‌خواري موقع آماده‌سازي غذا شديدا عادت داريد و نمي‌توانيد جلوي خودتان را بگيريد، مي‌توانيد مقداري سبزي مانند خيار کنار دست‌تان بگذاريد تا از آن به‌عنوان جايگزين استفاده کنيد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با 10 راهکار ساده و کاربردي!!

مدل مو جمع به سبک تيلور سويفت، زيباترين زن دنياي هاليوود

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟

ماسک سفيد کننده صورت خانگي با 11 ترکيب جادويي

پيلاتس باعث کاهش وزن و لاغري مي شود؟

جوش صورت شما به دليل خوردن اين 5 ماده غذايي است!!

6 کاري که آرايشگران هرگز با مو هايشان انجام نمي دهند!!

آب کردن چربي شکم با چند روش ارزان خانگي!!

پيشگيري از سرماخوردگي پاييزي با چند روش پيشنهادي

بهترين روغن هاي گياهي براي پوست و مو را بشناسيد

رژيم غذايي تيلور سويفت که باعث زيبايي و خوش اندامي اش مي شود، چيست؟

از بين بردن تيرگي قوزک پا با چند روغن طبيعي

از بين بردن پف زير چشم با چند راهکار ساده

7 عادت ساده که مو هاي تان را نابود مي کند!!

ماندگاري رنگ مو يتان را با اين ترفندها بيشتر کنيد!!

خواص جالب گلاب براي پوست تان که نمي دانستيد!!

چربي سوزي با يک ترکيب خوشمزه براي کاهش وزن!!

سرخ کردن با تفت دادن چه تفاوتي دارد؟

طراحي ناخن با برگ هاي زيبا،جديدترين مدل براي پاييز 2018

جوانسازي پوست با ماسک عسل و ماست

کاهش وزن در عرض يک ماه با 9 ترفند ساده!!

لاغري با 7 خوراکي خوشمزه و موثر!!

جلوگيري از ريزش مو با چند حرکت يوگا!

مدل مو کوتاه زنانه 2019 براي تمامي سنين و انواع صورت ها

مدل مو کوتاه زنانه

يک رژيم غذايي سالم مخصوص کارمندان!

راز زيبايي و تناسب اندام shakira فاش شد!!

6 توصيه عالي براي کاهش وزن!!

بي خوابي شما به دليل اين 6 اشتباه است!!

کاهش وزن بعد از 40 سالگي با چند راه پيشنهادي موثر!!

با معجزه آب برنج براي موهاي تان آشنا شويد!

کارهايي که هرگز نبايد بعد از ورزش انجام داد

آموزش بستن دستمال سر دخترانه به 12 شيوه جديد

از بين بردن ترک هاي پوستي با دو روش خانگي!!

کاهش وزن و چربي سوزي موفق با 6 صبحانه رژيمي

منافذ باز پوست و درمان آن با شيوه هاي موثر و قطعي

بهترين مدل مو هاي مگان مارکل بعد از ازدواج با پرنس هري

4 ماسک دور چشم خانگي که معجزه مي کند!!

کاهش وزن با 11 دمنوش خانگي + طرز تهيه

درمان شوره سر با روشهاي طبيعي و موثر

چربي سوزي براي کاهش وزن با يک معجون جادويي

7 ماسک ارزان قيمت خانگي براي سفيد کردن پوست

مدل موي باز به سبک تيلور سويفت، دختر زيباي هاليوود!

ويژگي هاي خمير دندان مناسب چيست؟

سفيد کردن دندان با يک روش موثر و بدون ضرر!!

بهترين روغن سرخ کردني کدام روغن است؟نارگيل، زيتون يا حيواني؟

تقويت سيستم ايمني در پاييز با چند نوشيدني خانگي!

ضخيم شدن مو با طب سنتي، روشي طبيعي براي داشتن موهاي پرپشت و زيبا

پرپشت کردن ابرو با چند روغن گياهي!!

خواص سه چاي گياهي معروف و خوشمزه