آخرین اخبار

چاقي شما به دليل 4 اشتباه در غذا پختن تان است! تناسب و زيبايي

چاقي شما به دليل 4 اشتباه در غذا پختن تان است!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

وقتي که درباره تغذيه سالم صحبت مي‌کنيم، کاملا واضح است که آماده‌سازي وعده‌هاي غذايي در خانه نسبت به استفاده از غذاهاي رستوراني و آماده ارجحيت دارد. يکي از مطالعات Public Health Nutrition نيز نشان مي‌دهد که پخت‌وپز در خانه مي‌تواند به ما کمک کند تا ميزان چربي، کربوهيدرات و قندهاي دريافتي را کاهش بدهيم. با اين ‌حال، وعده‌هاي غذايي خانگي هم مي‌توانند به ‌اندازه غذاهاي رستوراني و فست‌فودي ناسالم باشند، اگر که ما به اين سه عامل مخرب توجه نکنيم: استفاده از مواد اوليه ناسالم، شيوه‌هاي پخت‌وپز غيراستاندارد و پرخوري. در ادامه با 4 اشتباه رايج در پخت‌وپز آشنا مي‌شويم که هر کدام مي‌توانند باعث افزايش وزن شوند.

اشتباه شماره 1 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : استفاده بيش از حد از روغن

بسياري از افراد نمي‌دانند که روزانه چه مقدار کالري دريافت مي‌کنند، چون حجم وعده‌هاي مصرفي را فقط براساس تخمين چشمي معين مي‌سازند. اين عادت نادرست براي استفاده از روغن در پخت‌ و پز نيز رايج است. به همين دليل، بسياري از افراد معمولا بيش از حد عادي از روغن استفاده مي‌کنند و نمي‌دانند که هر قاشق غذاخوري از روغن زيتون هم حاوي 120 کالري است.

راه‌ حل

ترديدي نيست که استفاده از روغن‌هاي سالم مانند روغن زيتون براي پخت‌وپز بايد در اولويت قرار بگيرد، اما ميزان استفاده از آن هم بايد محدود باشد. درواقع،‌ بيشتر غذاها با استفاده از 2 قاشق چاي‌خوري از روغن زيتون که حدودا 80 کالري به بدن مي‌رساند، قابل تهيه هستند.

اشتباه شماره 2 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : پيروي دقيق از دستور آشپزي‌هاي تلويزيوني

دستور آشپزي‌هايي که در تلويزيون مي‌بينيد، عمدتا هيجان‌انگيز هستند، اما در اغلب موارد براي اندازه دور کمر ما نتيجه مثبتي ندارند. يکي از مطالعات مجله Appetite در همين زمينه نشان مي‌دهد زناني که براساس برنامه‌هاي تلويزيوني به آشپزي مي‌پردازند، شاخص توده بدن (BMI) بالاتري نسبت به ديگران دارند.

راه‌ حل

نسبت به اعمال تغييرات در دستور‌ آشپزي‌هاي تلويزيوني اصلا نگران نباشيد. مثلا، اگر در تلويزيون ديده‌ايد که از ماکاروني معمولي براي تهيه غذا استفاده مي‌شود، شما مي‌توانيد از ماکاروني سبوس‌دار به‌عنوان جايگزين استفاده کنيد تا فيبر دريافتي را افزايش بدهيد. همين کار را مي‌توان در مورد گزينه‌هاي چرب و شيريني که در دستور‌ آشپزي وجود دارند نيز انجام داد. در ضمن اساسا بهتر است براي کمک گرفتن از دستور ‌آشپزي‌هاي آماده، سراغ منابعي برويد که نکات استاندارد براي حفظ سلامتي را جدي مي‌گيرند.

اشتباه شماره 3 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : خودداري از مصرف ادويه‌ها و چاشني‌ها

شايد شما هم مجموعه گسترده و متنوعي از انواع ادويه‌ها و چاشني‌ها را در خانه داشته باشيد، اما معمولا استفاده از آن‌ها را فراموش مي‌کنيد. با اين‌ حال، انواع ادويه‌ها و چاشني‌ها مي‌توانند طعم و عطر تازه و بي‌نظيري به غذاها بدهند و البته هيچ کالري مازادي هم به آن‌ها اضافه نکنند. به ‌علاوه، ادويه‌ها و چاشني‌ها حاوي ترکيبات آنتي‌اکسيداني هستند و در نتيجه مي‌توانند مانع از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف شوند.

راه‌ حل

هرچه زودتر بايد استفاده از ادويه‌ها و چاشني‌ها را شروع کنيد و از آزمون و خطا در اين زمينه نترسيد. شما مي‌توانيد تجربه‌هاي اوليه خودتان را با استفاده از ادويه‌هاي معروف‌تر مانند زردچوبه و کاري شروع کنيد و در ادامه سراغ ترکيب‌هاي پيچيده‌تر برويد.

اشتباه شماره 4 در غذا پختن که باعث چاقي مي شود : ريزه‌خواري موقع آماده‌ سازي غذا

بعضي از افراد عادت دارند که موقع آماده‌سازي غذاها، بخشي از ترکيبات در حال پخت را مصرف کنند. اين در حالي است که چنين عادتي به‌ راحتي مي‌تواند ميزان کالري‌هاي دريافتي را افزايش بدهد.

راه‌ حل

اگر به ريزه‌خواري موقع آماده‌سازي غذا شديدا عادت داريد و نمي‌توانيد جلوي خودتان را بگيريد، مي‌توانيد مقداري سبزي مانند خيار کنار دست‌تان بگذاريد تا از آن به‌عنوان جايگزين استفاده کنيد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آموزش کوتاهي مو توسط خودتان!(1)

3 غذاي عالي براي کوچک کردن شکم

راههاي برطرف کردن قرمزي موها

بهترين آرايش صورت در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

مدل مو هاي برتر در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

رنگ موي نامطلوبتان را با رنگساژ با وارياسيون، خودتان عوض کنيد

کوچک کردن شکم با 10 ماده غذايي خوشمزه!!

آرايش لايت، نکته هايي که به شما کمک مي کند حرفه اي آرايش کنيد!

14 خوشمزه اي که بايد هرچه سريع تر مصرف شان را قطع کنيد!!

کاهش وزن با چربي سوز هاي زمستاني!!

آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدي

درمان سرماخوردگي با طب سنتي، چي بخوريم؟ چي نخوريم؟

5 رنگ مو برتر براي سال 2019 ميلادي

کالري سوزي پيلاتس براي کاهش وزن چقدر است؟

اگر بالاي 40 سال هستيد، اين مقاله را حتما بخوانيد!

شامپو بدن طبيعي را به راحتي با اين دستور درست کنيد

اين رژيم لاغري در خواب هم لاغرتان مي کند!!

تناسب اندام با توصيه‌هاي خوش ‎اندام‌ ترين ستاره‌ هاي هاليوود

طراحي ناخن 5 دقيقه اي، مخصوص خانمهاي پرمشغله + آموزش

اما و اگرهاي لاغري زنانه که بايد بدانيد!!

چاي سبز براي لاغري، چه زمان و چقدر چاي سبز بخوريم؟

رژيم لاغري به سبک سلبريتي ها!!

رژيم لاغري آمريکايي چيست؟ چه مزايايي براي کاهش وزن دارد؟

کاهش وزني آسان با 6 توصيه کاربردي

کاهش وزن با اضافه کردن 9 ماده غذايي خوشمزه!!

کاهش سايز در عرض 2 هفته!!

لاغري سريع با 5 پيشنهاد ساده!!

رفع مواي زائد با 8 نکته مهم و خواندني!!

راز مو هاي پرپشت هندي ها چيست؟

درمان جوش و رفع لکه هاي پوستي با 2 ماسک کاربردي خانگي

جوان سازي پوست با دمنوش هاي خانگي

استرس داريد؟ اين دمنوش هاي خوش طعم خانگي را بخوريد

9 ماده غذايي ضروري براي پشت ميز نشين ها

مراقبت از مو در زمستان، اين عادت هاي بد را فورا ترک کنيد!

چند نکته آرايشي مخصوص روزهاي باراني

وارياسيون چيست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنيم؟

طراحي ناخن مشکي طلايي، جديدترين مد براي پاييز 2018

مدل مو کوتاه متناسب با صورت شما چيست؟

تکنيک هاي آرايشي اي که صورت تان را 10 سال جوان تر مي کند!

آمبره بلوند قرمز، جديدترين مدل آمبره مو

اکستنشن مژه، هر آنچه بايد بدانيد، انواف فوت و فن تا نگهداري

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با 10 راهکار ساده و کاربردي!!

مدل مو جمع به سبک تيلور سويفت، زيباترين زن دنياي هاليوود

پاک کردن تاتو ابرو، تاتو را چطور پاک کنيم؟

ماسک سفيد کننده صورت خانگي با 11 ترکيب جادويي

پيلاتس باعث کاهش وزن و لاغري مي شود؟

جوش صورت شما به دليل خوردن اين 5 ماده غذايي است!!

6 کاري که آرايشگران هرگز با مو هايشان انجام نمي دهند!!

آب کردن چربي شکم با چند روش ارزان خانگي!!

پيشگيري از سرماخوردگي پاييزي با چند روش پيشنهادي