آخرین اخبار

چرا دختران تمايل دارند با مردي همسن پدرشان ازدواج کنند؟ روابط عاطفي

چرا دختران تمايل دارند با مردي همسن پدرشان ازدواج کنند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - دليل ازدواج دختران جوان با مردان مسن

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت : دختراني که به ازدواج با افراد ميانسال تمايل دارند، اغلب دختران بالاي 30 سال هستند که براي تامين زندگي نمي‌توانند به پسران جوان اعتماد کنند. همچنين خشونت در پسران جوان بسيار بالاست، بنابراين دختران به سمت مردي مي‌روند که رفتار محبت‌آميز داشته باشد.
اميرمحمود حريرچي، عضو هيات علمي دانشگاه‌ علامه طباطبايي و جامعه شناس درباره افزايش ازدواج مردان بالاي 60 سال گفت: در جايي زندگي مي‌کنيم که آدم‌ها بسيار تنها هستند و در واقع براي فرار از اين تنهايي کارهاي مختلفي انجام مي‌دهند. افراد در جامعه ايران سعي مي‌کنند؛ براي فرار از تنهايي شرايطي را فراهم کنند که اين نوع از ازدواج‌ها نيز به همين مسئله مربوط است.
او با اشاره به اينکه مسئله ازدواج مردان بالاي 60 سال را مي‌توان از زاويه‌هاي مختلف اجتماعي نگاه کرد، ادامه داد:ازدواج دختران با مردان بالاي 60 سال در طبقات مرفه جامعه با توجه به اينکه امکانات در اين طبقات بيشتر است و اين دختران نيز توقعات مالي واقتصادي زيادي دارند، راحت‌تر اتفاق مي‌افتد.

افزايش طلاق تمايل ازدواج دختران با مردان ميان‌سال را بالا مي‌برد

حريرچي با بيان اينکه اکثر ازدواج‌هاي جوانان را طلاق تهديد مي‌کند، افزود: از طرفي دختران با اين مسئله رو‌به‌رو هستند که اکثر ازدواج هم‌سن و سال‌هايشان با شکست مواجه مي‌شود، پس ترجيح مي‌دهند ازدواج امن‌تري داشته باشند.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به مسئله اقتصاد در خانواده، گفت: اگر امروز قرار باشد دختران با پسران جوان ازدواج کنند بايد استقلال مالي داشته باشند يا حتي در مواردي بخشي يا همه مخارج زندگي را تامين کنند که همه اين موارد مي‌تواند انگيزه‌اي براي ازدواج با مردهاي سن بالا باشد.
حريرچي با تاکيد بر اينکه انگيزه‌‌‌هاي عاطفي زنان براي اين گونه‌ ازدواج‌ها کمتر است، خاطرنشان کرد: اين مسئله درباره مردان بيشتر عاطفي است و اين مردان کمبود عاطفي‌شان را با دختران يا زناني برطرف مي‌کنند که تمايلي به بچه‌دار شدن، ندارند.
او درباره اين‌ گونه ازدواج‌ها در طبقات پايين جامعه، گفت : متاسفانه در اقشار پايين جامعه مي‌توان نام اين موضوع را يک معامله گذاشت، به ويژه اينکه مردان با سن‌هاي بالا دختران کم سن و سال را انتخاب مي‌کنند، اما در طبقات متوسط و بالا اين پديده بيشتر ميان دختران بالاي 30 سال وجود دارد که در اکثر آنها نيز ديده مي‌شوند زندگي زناشويي موفق است، زيرا زن از نظر مالي تامين مي‌شود و محبت بيشتري هم نسبت به ديگران از شوهرش دريافت مي‌کند. به گفته اين جامعه شناس مسئله ازدواج مردان ميان‌سال با دختران جوان در گذشته زياد بوده است.
حريرچي با بيان اينکه قبح اين مسئله در گذشته ايران ريخته شده است، گفت: در گذشته اين موضوع کاملا قابل قبول بوده است، مخصوصا که ميان زنان بيوه يا مرداني که زنان خود را از دست مي‌دادند، رواج زيادي داشته است، اما در حال حاضر اين مسئله براي جامعه قبح دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دختران مسن، پسران جوان، پيوندتان مبارك!

فرار از تنهايي علت اصلي ازدواج مردان بالاي 60 سال

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح کرد: مردان 60 تا 75 سال مردان ميانسال هستند و مي‌توانند فعاليت داشته باشند و شايد نمي‌‌توان به آنها پير گفت. اکثر مرداني که در اين سن و سال به ازدواج تمايل پيدا مي‌کنند از طبقات بالاي جامعه و از مرداني هستند که يا طلاق گرفتند يا همسرشان فوت کردند. اين مردان براي فرار از تنهايي ازدواج مي‌کنند.
او تاکيد کرد: مسئله طلاق به خصوص طلاق‌هاي عاطفي يکي از علت‌هاي اين موضوع است. وقتي دختران جوان شاهد طلاق‌هاي زياد يا زندگي‌هاي ناموفق هستند؛ تمايل بيشتري به اين نوع از ازدواج‌ها پيدا مي‌کنند؛ چون هم از لحاظ مالي تامين خواهند بود و زندگي امن‌تري دارند و تنها هم نخواهند بود، البته اين مسئله قبح دارد اما فرد به جايي مي‌رسد که به نگاه منفي جامعه تن مي‌دهد.
حريرچي با اشاره به ريشه‌هاي روان‌شناختي اين مسئله گفت: افرادي که به اين نوع ازدواج‌ها تمايل دارند يا اين گونه ازدواج مي‌کنند در تلاش‌اند تنهايي‌شان را پر کنند و با افرادي که مانند خودشان هستند اين تنهايي را به اشتراک بگذارند.

عدم احساس مسئوليت جامعه را از ازدواج منطقي دور کرده است

او با بيان اينکه اين موضوع يکي از واقعيت‌هاي جامعه ايران است که از گذشته وجود داشته، گفت: ايران جامعه موفقي از نظر ازدواج نيست. سن ازدواج بالا رفته و پسران به دنبال دختران جوان هستند بنابراين بسياري از دختران بالاي 30 سال فرصت ازدواج را از دست دادند شايد به مردي که مهر و محبت داشته باشد و بتواند هزينه‌هاي زندگي را تقبل کند حتي با سن بالا تمايل نشان دهند.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تاکيد کرد : ما بايد در جامعه فکري به حال تنهايي آدم‌ها بکنيم، چون افراد براي فرار از تنهايي ممکن است تن به بسياري از مسائل دهند که اين گونه ازدواج‌ها حداقل آن است.
او افزود : هم‌چنين پسران جوان نمي‌توانند هزينه‌ها و معيشت خانواده را تامين کنند حتي مي‌توان گفت تلاش زيادي هم براي اين موضوع ندارند. دختراني که به ازدواج با افراد ميانسال تمايل دارند اغلب دختران بالاي 30 سال هستند که براي تامين زندگي نمي‌توانند به پسران جوان اعتماد کنند. هم‌چنين خشونت در پسران جوان بسيار بالاست و در جوانان بيشتر ديده مي‌شود، بنابراين دختران به سمت مردي مي‌روند که رفتار محبت‌آميز داشته باشد.
حريرچي با تاکيد بر اينکه احساس مسئوليت در پسران جوان و کل جامعه کم رنگ شده است، گفت: اين عدم احساس مسئوليت نيز باعث شده افراد دچار مشکلات عاطفي و تنهايي شوند. متاسفانه ما سواد عاطفي پاييني داريم. اگر بتوانيم سواد عاطفي را افزايش دهيم شاهد ازدواج‌هاي منطقي خواهيم بود.


منبع : ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟