آخرین اخبار

کاهش وزن با مصرف ويتامين C چطور امکان پذير است؟ تغذيه

کاهش وزن با مصرف ويتامين C چطور امکان پذير است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - با مصرف ويتامين C مي توانيد وزن خود را کاهش دهيد!!!

يکي از روش هايي که براي حصول اطمينان از سلامت مفاصل مي توان مد نظر قرار داد، حفظ وزن سالم است. پژوهش ها نشان داده اند که کاهش وزن به ميزان تنها 10 پوند (4.5 کيلوگرم) طي 10 سال مي تواند خطر ابتلا به آرتريت را تا بيش از 50 درصد کاهش دهد.
البته، کاهش وزن نمي تواند آسيب وارده به مفاصل در نتيجه ابتلا به آرتريت را بهبود ببخشد، اما مي تواند در کاهش درد و کند کردن آهنگ پيشرفت بيماري موثر باشد. و شايد موجب شگفتي شما شود اگر بدانيد ويتامين C تا چه اندازه مي تواند کمک حال شما در اين زمينه باشد.
حمل وزن بيش از اندازه افزون بر ايجاد درد در مفاصل دچار آرتريت، شما را در معرض پيامدهايي جدي که حتي زندگي انسان را با خطر مواجه سازند، قرار مي دهد.
چربي شکمي بيش از اندازه نه تنها موجب ترشح مقدار بيش از حد هورمون هايي مي شود که سطوح کلسترول را تغيير مي دهند، فشار خون را افزايش مي دهند و استفاده از انسولين را کاهش مي دهند، بلکه عملکرد ضعيف اين هورمون ها افزايش وزن را نيز تسهيل مي کند.
اين شرايط شما را در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به بيماري قلبي و سکته مغزي قرار مي دهند و اين کابوس متابوليکي موجب شکل گيري چرخه اي مي شود که شرايط را براي سيستم هاي بدن به منظور حفظ سلامت شما دشوار مي سازد.

ويتامين C چگونه مي تواند به شما کمک کند؟

کاهش وزن با مصرف ويتامين C چطور امکان پذير است؟

ويتامين C همانند يک سلاح مخفي براي کاهش وزن است. اين ويتامين و گلوکز داراي ساختارهاي شيميايي مشابه هستند. آنها پيوسته در حال رقابت براي ورود به سلول هاي شما هستند و در اين ميان شرايط براي ويتامين C دشوارتر است. يک گيرنده به نام Glut-1 وجود دارد که هم به گلوکز و هم به ويتامين C اجازه ورود به سلول ها را مي دهد. متاسفانه، اين گيرنده بيشتر به گلوکز علاقه دارد. اين به معناي آن است که ويتامين C براي ورود بايد به تعداد بيشتري ظاهر شود.
هنگامي که با کمبود ويتامين C مواجه هستيد، گلوکز بيشتري نسبت به آنچه بدن براي تامين انرژي روزانه خود نياز دارد، وارد سلول ها مي شود. اين شرايط موجب تحريک توليد انسولين مي شود. انسولين به بدن در جذب گلوکز کمک مي کند، در شرايطي که به طور همزمان به بدن شما مي گويد سوزاندن چربي ذخيره شده را متوقف کرده و توجه خود را به جذب آنچه وارد مي شود، معطوف کند.
متوجه ارتباط شديد؟ ويتامين C ناکافي ... گلوکز بيش از اندازه ... انسولين بيشتر ... چربي سوزي کمتر ... وزن بيشتر.

براي تاثيرگذاري ورزش به ويتامين C نياز داريد

کارشناسان در دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد فعاليت جسماني با شدت متوسط به مدت حداقل 30 دقيقه در روز را براي کاهش مطلوب چربي شکم توصيه مي کنند. اگر با درد آرتريت مواجه هستيد ممکن است در اين زمينه با محدوديت مواجه شويد. در نتيجه، اهميت ميزان کافي از ويتامين C هرچه بيشتر خود را نشان مي دهد.
سطوح ناکافي از ويتامين C امکان چربي سوزي کارآمد را حتي در صورت دنبال کردن يک رژيم ورزشي خوب از بدن سلب مي کند. ويتامين C براي سوخت و ساز چربي نياز است. از اين رو، شما بدون مقدار کافي از آن قادر به کاهش چربي شکم خود حتي در صورت انجام ورزش نخواهيد بود.
نتايج يک مطالعه نشان داده است افرادي که به ميزان کافي ويتامين C مصرف مي کنند، طي انجام ورزش با شدت متوسط 30 درصد بيشتر از افرادي که به ميزان کم ويتامين C مصرف مي کنند، چربي مي سوزانند.

ويتامين C از تنش آدرنال و افزايش وزن پيشگيري مي کند

لاغري با مصرف ويتامين C چطور امکان پذير است؟

پشتيباني از غدد آدرنال با مقادير کافي از ويتامين C مي تواند موجب کوتاه شدن چرخه ديگري از رويدادها شود که به افزايش وزن منجر مي شود. غدد آدرنال ميزبان بالاترين ميزان تراکم ويتامين C در بدن هستند. ويتامين C براي توليد کورتيزول، هورمون استرس مسئول واکنش جنگ يا گريز، ضروري است.
بدون مقدار کافي از ويتامين C، غدد آدرنال دچار تنش شده و کورتيزول بيشتري ترشح مي کنند. اين شرايط اثر منفي بر سطوح قند خون مي گذارد و به صورت مستقيم تجمع چربي شکمي ناسالم را موجب مي شود.

ويتامين C را به بخشي از رژيم غذايي روزانه خود تبديل کنيد

ويتامين C در طيف گسترده اي از ميوه ها و سبزيجات يافت مي شود. از جمله بهترين منابع براي اين ويتامين مي توان به موارد زير اشاره کرد:
- فلفل قرمز شيرين، نصف فنجان خام، 95 ميلي گرم.
- کيوي، يک عدد، 91 ميلي گرم.
- توت فرنگي، يک فنجان، 85 ميلي گرم.
- پرتقال، يک عدد اندازه متوسط، 70 ميلي گرم.
- بروکلي، نصف فنجان پخته، 51 ميلي گرم.
- گريپ فروت، نصف يک ميوه اندازه متوسط، 38 ميلي گرم.
- گوجه فرنگي، يک عدد اندازه متوسط، 16 ميلي گرم.
- اسفناج، يک فنجان خام، 8 ميلي گرم.
همچنين، شما مي توانيد روزانه از مکمل ويتامين C استفاده کنيد. براي پيشگيري از کمبود اين ماده مغذي مقدار مصرف توصيه شده روزانه حداقل 65 تا 75 ميلي گرم است، اما اين ميزان حداقلي محسوب مي شود. دوز بالاتر از 200 تا 400 ميلي گرم در روز نشان داده استکه سطوح ويتامين C را در خون پايدار نگه مي دارد. پيش از مصرف مکمل ويتامين C مي توانيد با پزشک خود مشورت کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : راه جديد کاهش وزن بدون ورزش به کمک ويتامين c !

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فوايد خوردن ويتامين ث

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ويتامين C در اين 12 خوراکي بيشتر از پرتقال وجود دارد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : وظايف ويتامين C در بدن شما

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين منبع ويتامين C را مي شناسيد؟


منبع: asriran.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه