آخرین اخبار

پروتز لب و 8 نکته کليدي که بايد بدانيد!! تناسب و زيبايي

پروتز لب و 8 نکته کليدي که بايد بدانيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 8 نکته مهم در مورد عمل پروتز لب

اين روزها داشتن لب‌هاي برجسته، به يکي از دغدغه‌هاي بسياري از خانم‌ها تبديل شده و اين افرادحاضرند انواع و اقسام روش‌ها را با عوارض زياد به جان بخرند، ولي حجم لب‌هايشان اندکي زياد شود.
افزايش حجم لب‌ها، فارغ از اين‌ که مي‌تواند مشکلاتي را به همراه داشته باشد، مناسب همه افراد نيست و انجام چنين کاري در برخي افراد نه‌ تنها ظاهري زيبا براي آنها به‌وجود نمي‌آورد، بلکه مي‌تواند باعث ظاهري نافرم و نامتوازن نيز شود. دکتر حميد عارف، فوق‌تخصص جراحي پلاستيک و عضو انجمن جراحان پلاستيک ايران، برخي نکات مهمي را که در باره حجيم‌سازي لب بايد بدانيد به شما مي‌گويد.

پروتز لب چرا طرفدار دارد؟

دلايل زيادي براي انجام عمل جراحي لب و حجيم‌سازي آن وجود دارد و دختران جوان به انجام اين کار تمايل زيادي نشان مي‌دهند. يکي از دلايل اصلي که باعث مي‌شود به انجام چنين کاري گرايش پيدا کنند، نازک بودن لب يا افتادگي لب بالايي است. برخي ديگر به اين دليل که ارتفاع لب بالايي آنها نسبت به بيني‌شان زياد است، به انجام اين کار روي مي‌آورند تا با حجيم‌سازي لب‌ها بتوانند فاصله بين بيني و لب را کم کنند. افرادي که به حجم‌دهي لب تمايل دارند، به اين دو گروه محدود نمي‌شوند و دسته ديگري هم هستند که در سنين بالاتر به اين کار تمايل نشان مي‌دهند. فک بالا با افزايش سن تحليل مي‌رود و کوچک شده و پوست لب بالا شل مي‌شود که اين موارد باعث آويزان به نظر رسيدن لب مي‌شود.

پروتز لب، خوب است؟

به‌طور کلي، هر چيزي که بتواند به لب حجم بدهد و موقتي نباشد، پروتز نام مي‌گيرد. حدود 40 تا 50 درصد متقاضيان پروتز لب براي انجام اين کار مناسب نيستند. بسياري از خانم‌هايي که لب بالاي آنها افتادگي دارد، براي برطرف کردن اين مشکل اقدام مي‌کنند و در بسياري موارد، به پزشکاني مراجعه مي‌کنند که تخصص کافي را براي انجام اين کار ندارند، نتيجه اين‌که ممکن است به اين دسته از خانم‌ها، پروتز لب توصيه شود. پروتز مي‌تواند طول لب را زيادتر کند و آن را ضخيم‌تر و آويزان‌تر نشان بدهد. پروتزي که بتواند ظاهري ايده‌آل براي لب‌ها به وجود بياورد، در بازار وجود ندارد.

مواظب فلج شدن باشيد!

تزريق در لب يکي ديگر از مواردي است که براي حجيم‌سازي لب از آن کمک مي‌گيرند. انجام اين کار بسيار پيچيده و تخصصي است و اگر فردي که تزريق را انجام مي‌دهد متخصص نبوده يا مهارت کافي در انجام اين کار را نداشته باشد، احتمال آسيب به عضله لب يا اطراف آن وجود دارد که اين مساله مي‌تواند به ناتوان شدن فرد در نگهداري غذا در دهان منجر شود. گاهي به فرد تزريق بوتاکس توصيه مي‌شود، در حالي‌که تزريق بوتاکس براي لب کاربرد چنداني ندارد و فقط در برخي موارد از آن کمک گرفته مي‌شود که اين مساله نيز به نظر متخصص بستگي دارد. اگر قرار باشد اين کار انجام شود، بايد تزريق در ناحيه لب، سطحي صورت بگيرد و در قسمت خط برجسته لب انجام شود. تزريق عميق بوتاکس در لب، باعث فلج شدن عضلات بالا کشنده لب مي‌شود و دهان فرد مثل افرادي مي‌شود که دچار سکته شده‌اند.

يک روش خانگي براي پروتز لب

براي فرم‌ دهي به لب‌ها، روش‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد که مي‌توان از آنها بهره برد. براي مثال، مي‌توان روي لب ويتامين E زد و سپس آن را با آب سرد، روغن زيتون يا هسته انگور ماساژ داد. علاوه بر اين مي‌توان در زمان خواب، يک چسب حساسيت را به صورتي که لب با اين چسب به سمت بيرون کشيده شود، روي صورت و لب چسباند.

دستگاهي با جنبه تجاري

لب داراي ساختار و آناتومي پيچيده‌اي است و از عضله، بافت اسفنجي و پوست نازک متصل به عضله تشکيل شده و هر گونه تغيير و دستکاري در آن، بايد با شيوه‌اي درست و علمي صورت بگيرد در غيراين‌صورت مي‌تواند مشکلاتي را براي فرد به همراه داشته باشد. وارد شدن کوچک‌ترين ضربه به لب مي‌تواند باعث پارگي مويرگ‌هاي لب شود و خونريزي داخل لب را ايجاد کند. بعد از ايجاد ضربه، يک پروسه التهابي در لب به‌وجود خواهد آمد که باعث ورم و کبودي مي‌شود. ورم ايجاد شده، لب را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد. برخي شرکت‌ها با دانستن اين موضوع، دستگاه‌هايي را براي حجيم‌سازي لب به بازار عرضه کرده‌اند که مانند وکيوم (جاروبرقي) عمل مي‌کند و با ايجاد يک فشار منفي، پارگي مويرگ، خونريزي و تورم داخل عضله را به‌وجود مي‌آورد. اين دستگاه‌ها به‌طور موقت باعث حجيم شدن لب مي‌شود و بيشتر جنبه تجاري دارد و استفاده طولاني مدت از آنها منطقي به نظر نمي‌رسد.

ژل دائمي را فراموش کن

برخي افراد براي ماندگاري بيشتر حجم‌دهي و ارزان بودن روش حجم‌دهي، سراغ کارهاي غيراستاندارد مي‌روند. يکي از اين کارها، تزريق ژل دائمي يا همان ژل پاژ است. اين نوع ژل را بعد از تزريق نمي‌توان تخليه کرد. ژل پاژ مي‌تواند عفونت لب و کبودي آن را در پي داشته باشد به‌طوري‌که حتي با کوچک‌ترين دستکاري در صورت نيز اين اتفاق مي‌افتد. حتي در شرايطي که فرد بخواهد دندان‌هايش را ترميم کند، احتمال عفونت در لب‌ها وجود دارد که اين نوع عفونت در برخي موارد به حدي شديد است که فرد بايد در بيمارستان بستري شود و قسمتي از لب همراه با ژل، بيرون آورده شود. يکي ديگر از مشکلاتي که اين ژل ايجاد مي‌کند، افزايش احتمال ابتلا به تبخال است و در افرادي که مستعد ابتلا به تبخال هستند، بعد از زدن اين ژل، شانس ابتلا به تبخال تا حدود 30 درصد افزايش مي‌يابد.

اگر خيلي اصرار داريد

آن دسته از افرادي که به انجام اين کار اصرار دارند، بايد سراغ پزشک متخصص و ماهر بروند و از ژل‌هايي که دائمي نيستند استفاده کنند. بخش عمده اين نوع ژل‌ها بعد از مدتي دفع مي‌شود در نتيجه بايد بعد از گذشت 6 تا 9 ماه، دوباره تزريق شود. اين نوع ژل‌ها به نسبت ژل‌هاي دائمي، بهتر هستند. البته افرادي که ارتفاع لب بالايي آنها نسبت به بيني‌شان زياد است و مي‌خواهند لب‌هايي حجيم داشته باشند، بايد اين مساله را بدانند که مشکل اين دسته از افراد با تزريق و پروتز حل نخواهد شد و بايد از ليفتينگ براي برطرف‌کردن مشکل‌شان کمک بگيرند.

آخرين کلام : افرادي که اصرار به حجيم‌سازي لب دارند، بايد پيش از هر چيز وضعيت لب‌هايشان به‌درستي بررسي شود چون انجام چنين کاري مناسب همه افراد نيست. علاوه بر اين، بررسي وضعيت لثه نيز ضروري به نظر مي‌رسد چون تحليل لثه، يکي از عواملي است که روي ظاهر لب تاثير مي‌گذارد و تا زماني که لثه‌ها بررسي نشوند و مشکل‌شان برطرف نشود، نبايد براي حجيم‌سازي لب اقدامي کرد.


منبع : چهارديواري جام جم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد