آخرین اخبار

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن تغذيه

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

  بزرگنمايي:

چه خبر - با گياهخواري از بدن خود سم زدايي کنيد

براي کاهش اندام و لاغري، رژيمي مملو از فيبر، انواع ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي‌اکسيدان‌ها ضروري بسيار حائز اهميت است. تمام اين فاکتورهاي مهم خطر ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي، سرطان، چاقي و ديابت نوع 2 را به طرز چشم‌گيري کاهش مي‌دهند. بعضي از رژيم‌هاي مختص سم‌زدايي، تنها به خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها طي يک مدت زمان خاص توصيه مي‌کنند تا بدين شکل بدن را از سموم پاک کرده و دستگاه گوارش را تقويت کنند.
اگرچه مدرک علمي چندان معتبري براي اين موضوع وجود ندارد اما بي‌شک، تنها سه روز خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها نمي‌تواند براي بدن مضر و خطرناک باشد. توجه داشته باشيد بلافاصله بعد از اين رژيم سه روزه مجددا به رژيم طبيعي‌تان برگرديد و تنها براي مدت زمان سه روز از اين رژيم ‌غذايي استفاده کنيد.
نکته! اگر دچار مشکل و يا بيماري خاصي هستيد حتما با پزشک خود مشورت کنيد و بعد از اين رژيم سه روزه استفاده کنيد.

براي سم زدايي بدن از چه خوراکي‌هايي استفاده کنيد؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

در اين رژيم سه روزه مي‌توانيد از هر نوع ميوه يا سبزيجاتي که تمايل داريد استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که تنوع بخشيدن به خوراک‌تان بسيار مهم است براي مثال نبايد دائما از ميوه يا سبزيجاتي مثل موز، سيب‌زميني و يا ذرت استفاده کنيد که حاوي نشاسته بالا هستند. اين خوراکي‌ها ظرفيت بالا بردن ميزان قند خون‌تان را دارند و باعث مي‌شوند احساس کنيد انرژي‌تان تحليل رفته است. ساير گزينه‌ها مثل آووکادو، گوجه‌فرنگي، چغندر، خيار، کدو، انواع کلم، انبه، هندوانه، انواع انگور، پياز، فلفل‌دلمه‌اي و انواع توت‌ها از ميوه‌جات و سبزيجات کاملا مفيد براي استفاده در طول اين سه روز هستند.

براي سم زدايي مواد را خام مصرف کنيد يا پخته؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

بسياري از رژيم‌هاي لاغري و سم‌زدا به خوردن ميوه‌جات و سبزيجات به شکل خام توصيه مي‌کنند و باور دارند استفاده از سبزيجات خام سالم‌تر و مفيدتر است. اما باز هم اين موضوع ريشه علمي و موثقي ندارد. اما در عين حال، پختن برخي از سبزيجات هم لازم است. در حالي که سرخ‌کردن بيش از حد بعضي از خوراکي‌ها باعث از بين رفتن ارزش ‌غذايي مواد خوراکي و مصرف بيشتر چربي و کالري خواهد شد، پختن برخي از خوراکي‌هاي خاص باعث افزايش ميزان آنتي‌اکسيدان درون آن‌ها مي‌شودبراي مثال با پخته شدن گوجه‌فرنگي ميزان ليکوپين Lycopene (يک آنتي اکسيدان طبيعي) آن افزايش مي‌يابد. اگر شما هم در طول اين سه روز تصميم به پختن سبزيجات داريد بهتر است تا مي‌توانيد از شيوه‌ پختي استفاده کنيد که ارزش غذايي مواد حفظ شود. طبق تحقيقات انجام شده در اين زمينه مشخص شد، بخارپز کردن کلم بروکلي باعث محفوظ ماندن بيشترين ميزان ويتامينC، کلروفيل* Chlorophyll و آنتي‌آکسيدان‌هاي مفيد آن به نام گلوکوزينولات‌ها Glukuzynulat خواهد شد.

* سبزينه يا کلروفيلChlorophyll :رنگدانه‌اي سبزرنگ است که در اکثر گياهان، خزه‌ها و سيانوباکتري‌ها يافت مي‌شود.

چند نمونه غذا در طول اين سه روز

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

مي‌توانيد براي وعده صبحانه از اسموتي‌هاي خوش‌طعمي که از ترکيب انواع توت‌ها، انبه، موز و سبزيجات برگ سبز تيره درست مي‌شوند استفاده کنيد. براي دريافت چربي‌هاي سالم هم اضافه کردن مقداري آووکادو ايده‌اي عالي است. اسيدهاي چرب موجود در اين ميوه کمک مي‌کند تا وعده غذايي بعدي احساس سيري کنيد. براي وعده ناهار هم مي‌توانيد از طعم يک سالاد خوش‌مزه تهيه شده از سبزيجات و حتي ميوه‌جات مورد علاقه‌تان لذت ببريد. اضافه کردن مقداري آب‌ليمو و روغن زيتون به عنوان چاشني و يا سس سالاد هم مي‌تواند لذت خوردن سالاد را چند برابر کند. بعد از خوردن سالاد هم ، براي سير ماندن تا وعده بعدي مي‌توانيد از يک سيب‌زميني و يا کدو حلوايي آب‌پز شده استفاده کنيد.براي وعده شام، انواع مختلف سبزيجات و ميوه‌جات خام يا پخته‌اي که دوست داريد مي‌توانند انتخابي عالي باشند. سعي کنيد بين خوردن ميوه‌ها و سبزيجات تعادل برقرار کنيد. براي اثربخشي بيشتر در طول اين سه روز تا مي‌توانيد آب بنوشيد و يا از ميوه‌ها و سبزيجاتي استفاده کنيد که حاوي مقدار زيادي آب هستند و در عين حال قند کمتري هم دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با 8 راه ساده و بدون دردسر!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با يک سوپ ساده و مقوي


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف