آخرین اخبار

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن تغذيه

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

  بزرگنمايي:

چه خبر - با گياهخواري از بدن خود سم زدايي کنيد

براي کاهش اندام و لاغري، رژيمي مملو از فيبر، انواع ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي‌اکسيدان‌ها ضروري بسيار حائز اهميت است. تمام اين فاکتورهاي مهم خطر ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي، سرطان، چاقي و ديابت نوع 2 را به طرز چشم‌گيري کاهش مي‌دهند. بعضي از رژيم‌هاي مختص سم‌زدايي، تنها به خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها طي يک مدت زمان خاص توصيه مي‌کنند تا بدين شکل بدن را از سموم پاک کرده و دستگاه گوارش را تقويت کنند.
اگرچه مدرک علمي چندان معتبري براي اين موضوع وجود ندارد اما بي‌شک، تنها سه روز خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها نمي‌تواند براي بدن مضر و خطرناک باشد. توجه داشته باشيد بلافاصله بعد از اين رژيم سه روزه مجددا به رژيم طبيعي‌تان برگرديد و تنها براي مدت زمان سه روز از اين رژيم ‌غذايي استفاده کنيد.
نکته! اگر دچار مشکل و يا بيماري خاصي هستيد حتما با پزشک خود مشورت کنيد و بعد از اين رژيم سه روزه استفاده کنيد.

براي سم زدايي بدن از چه خوراکي‌هايي استفاده کنيد؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

در اين رژيم سه روزه مي‌توانيد از هر نوع ميوه يا سبزيجاتي که تمايل داريد استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که تنوع بخشيدن به خوراک‌تان بسيار مهم است براي مثال نبايد دائما از ميوه يا سبزيجاتي مثل موز، سيب‌زميني و يا ذرت استفاده کنيد که حاوي نشاسته بالا هستند. اين خوراکي‌ها ظرفيت بالا بردن ميزان قند خون‌تان را دارند و باعث مي‌شوند احساس کنيد انرژي‌تان تحليل رفته است. ساير گزينه‌ها مثل آووکادو، گوجه‌فرنگي، چغندر، خيار، کدو، انواع کلم، انبه، هندوانه، انواع انگور، پياز، فلفل‌دلمه‌اي و انواع توت‌ها از ميوه‌جات و سبزيجات کاملا مفيد براي استفاده در طول اين سه روز هستند.

براي سم زدايي مواد را خام مصرف کنيد يا پخته؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

بسياري از رژيم‌هاي لاغري و سم‌زدا به خوردن ميوه‌جات و سبزيجات به شکل خام توصيه مي‌کنند و باور دارند استفاده از سبزيجات خام سالم‌تر و مفيدتر است. اما باز هم اين موضوع ريشه علمي و موثقي ندارد. اما در عين حال، پختن برخي از سبزيجات هم لازم است. در حالي که سرخ‌کردن بيش از حد بعضي از خوراکي‌ها باعث از بين رفتن ارزش ‌غذايي مواد خوراکي و مصرف بيشتر چربي و کالري خواهد شد، پختن برخي از خوراکي‌هاي خاص باعث افزايش ميزان آنتي‌اکسيدان درون آن‌ها مي‌شودبراي مثال با پخته شدن گوجه‌فرنگي ميزان ليکوپين Lycopene (يک آنتي اکسيدان طبيعي) آن افزايش مي‌يابد. اگر شما هم در طول اين سه روز تصميم به پختن سبزيجات داريد بهتر است تا مي‌توانيد از شيوه‌ پختي استفاده کنيد که ارزش غذايي مواد حفظ شود. طبق تحقيقات انجام شده در اين زمينه مشخص شد، بخارپز کردن کلم بروکلي باعث محفوظ ماندن بيشترين ميزان ويتامينC، کلروفيل* Chlorophyll و آنتي‌آکسيدان‌هاي مفيد آن به نام گلوکوزينولات‌ها Glukuzynulat خواهد شد.

* سبزينه يا کلروفيلChlorophyll :رنگدانه‌اي سبزرنگ است که در اکثر گياهان، خزه‌ها و سيانوباکتري‌ها يافت مي‌شود.

چند نمونه غذا در طول اين سه روز

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

مي‌توانيد براي وعده صبحانه از اسموتي‌هاي خوش‌طعمي که از ترکيب انواع توت‌ها، انبه، موز و سبزيجات برگ سبز تيره درست مي‌شوند استفاده کنيد. براي دريافت چربي‌هاي سالم هم اضافه کردن مقداري آووکادو ايده‌اي عالي است. اسيدهاي چرب موجود در اين ميوه کمک مي‌کند تا وعده غذايي بعدي احساس سيري کنيد. براي وعده ناهار هم مي‌توانيد از طعم يک سالاد خوش‌مزه تهيه شده از سبزيجات و حتي ميوه‌جات مورد علاقه‌تان لذت ببريد. اضافه کردن مقداري آب‌ليمو و روغن زيتون به عنوان چاشني و يا سس سالاد هم مي‌تواند لذت خوردن سالاد را چند برابر کند. بعد از خوردن سالاد هم ، براي سير ماندن تا وعده بعدي مي‌توانيد از يک سيب‌زميني و يا کدو حلوايي آب‌پز شده استفاده کنيد.براي وعده شام، انواع مختلف سبزيجات و ميوه‌جات خام يا پخته‌اي که دوست داريد مي‌توانند انتخابي عالي باشند. سعي کنيد بين خوردن ميوه‌ها و سبزيجات تعادل برقرار کنيد. براي اثربخشي بيشتر در طول اين سه روز تا مي‌توانيد آب بنوشيد و يا از ميوه‌ها و سبزيجاتي استفاده کنيد که حاوي مقدار زيادي آب هستند و در عين حال قند کمتري هم دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با 8 راه ساده و بدون دردسر!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با يک سوپ ساده و مقوي


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها

شام نخوردن و عوارض عجيب آن

نوشيدني هاي مفيد و مضر براي سلامت، از آب تا قهوه

غذاهايي که خوردن آنها باعث سنگ کليه مي شوند

فوايد کاهو : خواب آور است ، تقويت ميل جنسي و ...

فوايد آب آلوئه ورا از کنترل قندخون تا تسکين زخم معده

خواص سياه دانه از درمان ديابت تا درمان سرطان + عوارض سياه دانه

20معجزه عسل و دارچين

منابع کلسيم که خاصيت چربي سوزي بالايي دارند

خواص جوانه تربچه از چربي سوزي تا جوان سازي پوست و تصفيه خون

خوراکي هايي که به تدريج شما را مي کشد

رژيم خام خواري چيست و چه مزيت ها و عورضي دارد؟

کاهش وزن مجاز در ماه چند کيلو است؟

غذاهايي که به عضله سازي کمک مي کنند

روغن جامد بهتر است يا روغن مايع؟

گوجه فرنگي، معجزه اي براي درمان کبد چرب

بهترين غذاها براي داشتن ريه سالم و تنفس راحت

خوراکي هايي که درد مفاصل را افزايش مي دهد

خواص چاي سبز و هويج براي کاهش علائم آلزايمر

قبل و بعد از اهداي خون چه بخوريم و چه نخوريم؟

بي خوابي خود را با اين ميوه ها درمان کنيد

چي بخورم لاغر شم؟ 15 توصيه براي صاف شدن شکم قبل از عيد

ويتامين E چه فايده اي براي بدن دارد و آيا مصرف آن عوارض دارد؟

کليه هاي خود را با اين غذاها پاکسازي کنيد

اگر آبريزش بيني داريد اين خوراکي ها را نخوريد

پوست ميوه هايي که نبايد دور بريزيد

سبزيجات سفيد رنگ اما مقوي

اگر هر روز يک پياز خام بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

لبنيات کم چرب بهتر است يا پر چرب

خوراکي هايي که باعث مرگ ناگهاني مي شوند

خواص مصرف چاي ايراني از ديدگاه طب سنتي

خواص بادمجان از سلامت قلب تا ديابت

کدام رژيم براي لاغري بهتر است؟ چربي يا کربوهيدرات

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد