آخرین اخبار

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن تغذيه

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

  بزرگنمايي:

چه خبر - با گياهخواري از بدن خود سم زدايي کنيد

براي کاهش اندام و لاغري، رژيمي مملو از فيبر، انواع ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي‌اکسيدان‌ها ضروري بسيار حائز اهميت است. تمام اين فاکتورهاي مهم خطر ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي، سرطان، چاقي و ديابت نوع 2 را به طرز چشم‌گيري کاهش مي‌دهند. بعضي از رژيم‌هاي مختص سم‌زدايي، تنها به خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها طي يک مدت زمان خاص توصيه مي‌کنند تا بدين شکل بدن را از سموم پاک کرده و دستگاه گوارش را تقويت کنند.
اگرچه مدرک علمي چندان معتبري براي اين موضوع وجود ندارد اما بي‌شک، تنها سه روز خوردن ميوه‌ها و سبزي‌ها نمي‌تواند براي بدن مضر و خطرناک باشد. توجه داشته باشيد بلافاصله بعد از اين رژيم سه روزه مجددا به رژيم طبيعي‌تان برگرديد و تنها براي مدت زمان سه روز از اين رژيم ‌غذايي استفاده کنيد.
نکته! اگر دچار مشکل و يا بيماري خاصي هستيد حتما با پزشک خود مشورت کنيد و بعد از اين رژيم سه روزه استفاده کنيد.

براي سم زدايي بدن از چه خوراکي‌هايي استفاده کنيد؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

در اين رژيم سه روزه مي‌توانيد از هر نوع ميوه يا سبزيجاتي که تمايل داريد استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که تنوع بخشيدن به خوراک‌تان بسيار مهم است براي مثال نبايد دائما از ميوه يا سبزيجاتي مثل موز، سيب‌زميني و يا ذرت استفاده کنيد که حاوي نشاسته بالا هستند. اين خوراکي‌ها ظرفيت بالا بردن ميزان قند خون‌تان را دارند و باعث مي‌شوند احساس کنيد انرژي‌تان تحليل رفته است. ساير گزينه‌ها مثل آووکادو، گوجه‌فرنگي، چغندر، خيار، کدو، انواع کلم، انبه، هندوانه، انواع انگور، پياز، فلفل‌دلمه‌اي و انواع توت‌ها از ميوه‌جات و سبزيجات کاملا مفيد براي استفاده در طول اين سه روز هستند.

براي سم زدايي مواد را خام مصرف کنيد يا پخته؟

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

بسياري از رژيم‌هاي لاغري و سم‌زدا به خوردن ميوه‌جات و سبزيجات به شکل خام توصيه مي‌کنند و باور دارند استفاده از سبزيجات خام سالم‌تر و مفيدتر است. اما باز هم اين موضوع ريشه علمي و موثقي ندارد. اما در عين حال، پختن برخي از سبزيجات هم لازم است. در حالي که سرخ‌کردن بيش از حد بعضي از خوراکي‌ها باعث از بين رفتن ارزش ‌غذايي مواد خوراکي و مصرف بيشتر چربي و کالري خواهد شد، پختن برخي از خوراکي‌هاي خاص باعث افزايش ميزان آنتي‌اکسيدان درون آن‌ها مي‌شودبراي مثال با پخته شدن گوجه‌فرنگي ميزان ليکوپين Lycopene (يک آنتي اکسيدان طبيعي) آن افزايش مي‌يابد. اگر شما هم در طول اين سه روز تصميم به پختن سبزيجات داريد بهتر است تا مي‌توانيد از شيوه‌ پختي استفاده کنيد که ارزش غذايي مواد حفظ شود. طبق تحقيقات انجام شده در اين زمينه مشخص شد، بخارپز کردن کلم بروکلي باعث محفوظ ماندن بيشترين ميزان ويتامينC، کلروفيل* Chlorophyll و آنتي‌آکسيدان‌هاي مفيد آن به نام گلوکوزينولات‌ها Glukuzynulat خواهد شد.

* سبزينه يا کلروفيلChlorophyll :رنگدانه‌اي سبزرنگ است که در اکثر گياهان، خزه‌ها و سيانوباکتري‌ها يافت مي‌شود.

چند نمونه غذا در طول اين سه روز

رژيم گياهخواري براي سم زدايي بدن

مي‌توانيد براي وعده صبحانه از اسموتي‌هاي خوش‌طعمي که از ترکيب انواع توت‌ها، انبه، موز و سبزيجات برگ سبز تيره درست مي‌شوند استفاده کنيد. براي دريافت چربي‌هاي سالم هم اضافه کردن مقداري آووکادو ايده‌اي عالي است. اسيدهاي چرب موجود در اين ميوه کمک مي‌کند تا وعده غذايي بعدي احساس سيري کنيد. براي وعده ناهار هم مي‌توانيد از طعم يک سالاد خوش‌مزه تهيه شده از سبزيجات و حتي ميوه‌جات مورد علاقه‌تان لذت ببريد. اضافه کردن مقداري آب‌ليمو و روغن زيتون به عنوان چاشني و يا سس سالاد هم مي‌تواند لذت خوردن سالاد را چند برابر کند. بعد از خوردن سالاد هم ، براي سير ماندن تا وعده بعدي مي‌توانيد از يک سيب‌زميني و يا کدو حلوايي آب‌پز شده استفاده کنيد.براي وعده شام، انواع مختلف سبزيجات و ميوه‌جات خام يا پخته‌اي که دوست داريد مي‌توانند انتخابي عالي باشند. سعي کنيد بين خوردن ميوه‌ها و سبزيجات تعادل برقرار کنيد. براي اثربخشي بيشتر در طول اين سه روز تا مي‌توانيد آب بنوشيد و يا از ميوه‌ها و سبزيجاتي استفاده کنيد که حاوي مقدار زيادي آب هستند و در عين حال قند کمتري هم دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با 8 راه ساده و بدون دردسر!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سم زدايي بدن با يک سوپ ساده و مقوي


منبع: salamatism.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه