آخرین اخبار

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + معرفي ميوه هايي با قند کم تغذيه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + معرفي ميوه هايي با قند کم

  بزرگنمايي:

چه خبر - کدام ميوه ها داراي بيشترين و کدام ميوه ها داراي کمترين مقدار قند هستند؟ميوه هاي داراي قند زياد1. انبه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

ميوه انبه براي شما بسيار مفيد است. انبه حاوي فيبر و ديگر مواد مغذي مورد نياز بدن شماست. اما اين ميوه حاوي قند طبيعي هم هست که تا حدي ميزان قند آن بيشتر از ميوه هاي ديگر است. به عنوان مثال يک انبه حاوي 45 گرم قند است که مقدار زيادي است - اگر در حال کنترل وزن خود يا ميزان قند مصرفي خود هستيد، انبه انتخاب مناسبي برايتان نيست. مي توانيد دو برش کوچک از انبه را بخوريد و بقيه آن را براي بعد بگذاريد.

2. انگور

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه انگور داراي حدودا 23 گرم قند است. گذاشتن مقدار زيادي انگور در دهان نيز راحت است. اگر انگورها را نصف کرده و فريز کنيد، سرعت خوردنتان کمتر خواهد شد. در اين حالت يک ميوه طراوت بخش خواهد بود که در تابستان گرم مي توانيد از خوردن آن لذت ببريد و خوردن آن نيز به اين شکل کمي بيشتر طول مي کشد. با اين حال اگر ديابت داريد در خوردن انگور هم احتياط کنيد.

3. گيلاس

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

گيلاس يک ميوه شيرين است و اين نشان دهنده وجود قند در آن است.يک پيمانه گيلاس حاوي 18 گرم قند است. اگر يک ظرف بزرگ را پر از گيلاس کنيد، مطمئنا متوجه نخواهيد بود چه ميزان از اين ميوه خورده ايد. بنابراين قبل از شستن اين ميوه و آماده کردن آن به عنوان يک ميان وعده ميزان آن را با دقت بيشتري انتخاب کنيد تا دقيقا بدانيد چه مقدار قند مصرف کرده ايد.

4. گلابي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک گلابي متوسط 17 گرم قند دارد.اگر سعي داريد مصرف قند خود را کاهش دهيد، يک گلابي کامل را نخوريد. بهتر است چند قطعه گلابي را با ماست کم چرب بخوريد يا به سالاد خود اضافه کنيد.

5. هنداونه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک قاچ متوسط از اين ميوه تابستاني 17 گرم قند دارد. هندوانه حاوي مقدار زيادي آب است و سرشار از يک ماده معدني به نام الکتروليت electrolyte است که بدن پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد براي شارژ شدن به اين ماده معدني نياز دارد. بهتر است فقط يک يا دو قطعه از اين ميوه بخوريد.

6. انجير

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

دو انجير متوسط حاوي 16 گرم قند هستند.اگر در حال کنترل قند خود هستيد، دو انجير را نصف کنيد و کمي پنير بز روي آن بريزيد تا يک ماده غذايي سرشار از پروتئين داشته باشيد. يا مي توانيد مقداري از آن را در سس استفاده شده براي پخت گوشت بدون چربي، مانند گوشت مرغ، استفاده کنيد.

7. موز

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک موز متوسط حاوي 14 گرم قند است. اگر اين ميزان قند بيشتر از مقداري است که در نظر گرفته ايد، بهتر است نصف يک موز را با صبحانه خود بخوريد.

ميوه هاي داراي قند کم1. آووکادو

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

همه ميوه ها سرشار از قند نيستند. يک آووکادوي کامل – بله آووکادو حاوي قند کمي است – تنها نيم گرم قند دارد.مي توانيد از اين ميوه در سالاد خود يا همراه با نان استفاده کنيد يا مي توانيد با آن گواکامول* guacamole درست کنيد. گرچه اين ميوه مقدار قند کمي دارد ولي داراي کالري زيادي است. بنابراين فکر بدي نيست که اين ميوه را روزانه بخوريد.

* گاکامول يا گواکامول guacamole :گاکامول به عنوان سس غليظ همراه با سبزيجات به عنوان ميان وعده استفاده مي شود.در تهيه سنتي گاکامول از آوکادو که کالري زيادي دارد استفاده مي شود.

2. گواوا* Guava

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

هر يک عدد گواوا داري 5 گرم قند و حدود 3 گرم فيبر است – بيشتر از مقداري که از خوردن برنج قهوه اي يا يک تکه نان کامل به دست مي آوريد. اگر گواوا را با پوست به اسموتي خود اضافه کنيد، فيبر بيشتري دريافت مي کنيد.

* گواوا Guava:در چابهار به زيتون محلي نيز شناخته مي‌شود. نام علمي آن Psidium guajava است و ميوه‌اي گرمسيري است.

3. تمشک

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه تمشک مقدار زيادي فيبر، 8 گرم فيبر، دارد و حاوي تنها 5 گرم قند است. فيبر به هضم غذا کمک مي کند و باعث مي شود با ميزان کالري کمتر بيشتر احساس سيري داشته باشيد. اين ميوه را مي توانيد با کمي خامه بخوريد.

4. طالبي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

شگفت انگيز است که طالبي با اين طعم و خوشمزگي حاوي تنها 5 گرم شکر و فقط 23 کالري است. مي توانيد طالبي را با کمي پنير خامه اي امتحان کنيد و کمي نمک روي آن بپاشيد.

5. پاپايا

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

اين ميوه بسيار مناسب براي ليست خريدتان است. نيمي از يک پاپايا با اندازه کوچک، حاوي 6 گرم قند است. حتي يک پاپايا با اندازه کوچک هم بزرگ است، بنابراين نصف آن زياد محسوب مي شود و براي خوردن کافيست. مي توانيد پاپايا را با مقداري آبليموي تازه مصرف کنيد يا کمي نمک دريا روي آن بپاشيد و يا با يک قاشق ماست مصرف کنيد.

6. توت فرنگي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه توت فرنگي حاوي تنها 7 گرم قند است. توت فرنگي را مي توانيد به سالاد خود اضافه کنيد تا تنوع رنگ را در سالاد خود مشاهده کنيد و تابستان را لمس کنيد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه