آخرین اخبار

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + معرفي ميوه هايي با قند کم تغذيه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + معرفي ميوه هايي با قند کم

  بزرگنمايي:

چه خبر - کدام ميوه ها داراي بيشترين و کدام ميوه ها داراي کمترين مقدار قند هستند؟ميوه هاي داراي قند زياد1. انبه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

ميوه انبه براي شما بسيار مفيد است. انبه حاوي فيبر و ديگر مواد مغذي مورد نياز بدن شماست. اما اين ميوه حاوي قند طبيعي هم هست که تا حدي ميزان قند آن بيشتر از ميوه هاي ديگر است. به عنوان مثال يک انبه حاوي 45 گرم قند است که مقدار زيادي است - اگر در حال کنترل وزن خود يا ميزان قند مصرفي خود هستيد، انبه انتخاب مناسبي برايتان نيست. مي توانيد دو برش کوچک از انبه را بخوريد و بقيه آن را براي بعد بگذاريد.

2. انگور

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه انگور داراي حدودا 23 گرم قند است. گذاشتن مقدار زيادي انگور در دهان نيز راحت است. اگر انگورها را نصف کرده و فريز کنيد، سرعت خوردنتان کمتر خواهد شد. در اين حالت يک ميوه طراوت بخش خواهد بود که در تابستان گرم مي توانيد از خوردن آن لذت ببريد و خوردن آن نيز به اين شکل کمي بيشتر طول مي کشد. با اين حال اگر ديابت داريد در خوردن انگور هم احتياط کنيد.

3. گيلاس

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

گيلاس يک ميوه شيرين است و اين نشان دهنده وجود قند در آن است.يک پيمانه گيلاس حاوي 18 گرم قند است. اگر يک ظرف بزرگ را پر از گيلاس کنيد، مطمئنا متوجه نخواهيد بود چه ميزان از اين ميوه خورده ايد. بنابراين قبل از شستن اين ميوه و آماده کردن آن به عنوان يک ميان وعده ميزان آن را با دقت بيشتري انتخاب کنيد تا دقيقا بدانيد چه مقدار قند مصرف کرده ايد.

4. گلابي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک گلابي متوسط 17 گرم قند دارد.اگر سعي داريد مصرف قند خود را کاهش دهيد، يک گلابي کامل را نخوريد. بهتر است چند قطعه گلابي را با ماست کم چرب بخوريد يا به سالاد خود اضافه کنيد.

5. هنداونه

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک قاچ متوسط از اين ميوه تابستاني 17 گرم قند دارد. هندوانه حاوي مقدار زيادي آب است و سرشار از يک ماده معدني به نام الکتروليت electrolyte است که بدن پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد براي شارژ شدن به اين ماده معدني نياز دارد. بهتر است فقط يک يا دو قطعه از اين ميوه بخوريد.

6. انجير

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

دو انجير متوسط حاوي 16 گرم قند هستند.اگر در حال کنترل قند خود هستيد، دو انجير را نصف کنيد و کمي پنير بز روي آن بريزيد تا يک ماده غذايي سرشار از پروتئين داشته باشيد. يا مي توانيد مقداري از آن را در سس استفاده شده براي پخت گوشت بدون چربي، مانند گوشت مرغ، استفاده کنيد.

7. موز

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک موز متوسط حاوي 14 گرم قند است. اگر اين ميزان قند بيشتر از مقداري است که در نظر گرفته ايد، بهتر است نصف يک موز را با صبحانه خود بخوريد.

ميوه هاي داراي قند کم1. آووکادو

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

همه ميوه ها سرشار از قند نيستند. يک آووکادوي کامل – بله آووکادو حاوي قند کمي است – تنها نيم گرم قند دارد.مي توانيد از اين ميوه در سالاد خود يا همراه با نان استفاده کنيد يا مي توانيد با آن گواکامول* guacamole درست کنيد. گرچه اين ميوه مقدار قند کمي دارد ولي داراي کالري زيادي است. بنابراين فکر بدي نيست که اين ميوه را روزانه بخوريد.

* گاکامول يا گواکامول guacamole :گاکامول به عنوان سس غليظ همراه با سبزيجات به عنوان ميان وعده استفاده مي شود.در تهيه سنتي گاکامول از آوکادو که کالري زيادي دارد استفاده مي شود.

2. گواوا* Guava

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

هر يک عدد گواوا داري 5 گرم قند و حدود 3 گرم فيبر است – بيشتر از مقداري که از خوردن برنج قهوه اي يا يک تکه نان کامل به دست مي آوريد. اگر گواوا را با پوست به اسموتي خود اضافه کنيد، فيبر بيشتري دريافت مي کنيد.

* گواوا Guava:در چابهار به زيتون محلي نيز شناخته مي‌شود. نام علمي آن Psidium guajava است و ميوه‌اي گرمسيري است.

3. تمشک

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه تمشک مقدار زيادي فيبر، 8 گرم فيبر، دارد و حاوي تنها 5 گرم قند است. فيبر به هضم غذا کمک مي کند و باعث مي شود با ميزان کالري کمتر بيشتر احساس سيري داشته باشيد. اين ميوه را مي توانيد با کمي خامه بخوريد.

4. طالبي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

شگفت انگيز است که طالبي با اين طعم و خوشمزگي حاوي تنها 5 گرم شکر و فقط 23 کالري است. مي توانيد طالبي را با کمي پنير خامه اي امتحان کنيد و کمي نمک روي آن بپاشيد.

5. پاپايا

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

اين ميوه بسيار مناسب براي ليست خريدتان است. نيمي از يک پاپايا با اندازه کوچک، حاوي 6 گرم قند است. حتي يک پاپايا با اندازه کوچک هم بزرگ است، بنابراين نصف آن زياد محسوب مي شود و براي خوردن کافيست. مي توانيد پاپايا را با مقداري آبليموي تازه مصرف کنيد يا کمي نمک دريا روي آن بپاشيد و يا با يک قاشق ماست مصرف کنيد.

6. توت فرنگي

اين ميوه ها قند زيادي دارند، احتياط کنيد + ميوه هايي با قند کم

يک پيمانه توت فرنگي حاوي تنها 7 گرم قند است. توت فرنگي را مي توانيد به سالاد خود اضافه کنيد تا تنوع رنگ را در سالاد خود مشاهده کنيد و تابستان را لمس کنيد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف