آخرین اخبار

رابطه زناشويي در کشورهاي مختلف، از آمريکا تا کره روابط عاطفي

رابطه زناشويي در کشورهاي مختلف، از آمريکا تا کره

  بزرگنمايي:

چه خبر - رابطه زناشويي و عاطفي در کشورهاي مختلف چگونه است ؟

کشورهاي مختلف جهان نگاه هاي متفاوتي به ازدواج، عشق و رابطه عاطفي دارند. به عنوان مثال مردم ژاپن به روابط اجتماعي اهميت زيادي مي دهند، در حالي که مردم آمريکا تنهايي را بيشتر مي پسندند. فرهنگ هر کشور بر رفتارهاي هر فرد نسبت به رابطه عاطفي تاثير مي گذارد.
شايد بد نباشد که اين بار به جاي اين که از دوست يا خانواده خود براي روابط عاشقانه تان کمک بگيريد، به فرهنگ کشورهاي ديگر نگاهي بياندازيد، شايد بد نباشد که اين بار رابطه خود را از زاويه ديد ديگري ببينيد. در ادامه عادات و اعتقادات مردم کشورهاي مختلف به رابطه عاطفي را برايتان آورده ايم.

رابطه زناشويي زوج ها در آلمان

تحقيقات نشان داده که آمريکايي ها نسبت به آلماني ها در روابط شان خوش بين ترند اما اين بدين معني نيست که آلماني ها روابط خوبي با يکديگر ندارند. در واقع آمريکايي ها از مواجه شدن با مشکلات و انرژي هاي منفي خودداري مي کنند در حالي که آلماني ها از آنها هراسي ندارند و سعي مي کنند که هر چيزي را، چه مثبت چه منفي، درک کنند.
مواجه شدن با نکات منفي رابطه بي شک آزار دهنده است اما آزار دهنده تر از آن اين است که از برخورد با آنها و حل کردن شان هراس داشته باشيم. زندگي هميشه بر وفق مراد ما پيش نمي رود، به همين دليل ما نيز بايد مانند مردم آلمان شيوه مواجه شدن با آنها را بدانيم تا در مواقع سختي بتوانيم از پس شان برآييم.

رابطه زناشويي زوج ها در ژاپن

هر فرد در ژاپن خودش را جزيي از جامعه مي داند، به همين دليل سعي مي کند که به نقش ها، وظايف و انتظاراتي که جامعه از او دارد، به خوبي عمل کند. ژاپني ها روابط عاطفي خود را با هدف تشکيل خانواده آغاز مي کنند، در حالي که اين موضوع براي مردم آمريکا اهميت زيادي ندارد.
زماني که مردم ژاپن با شريک زندگي شان به مشکلي بر مي خورند، به جاي اين که به خودشان اعتماد کنند، از خانواده خود کمک مي گيرند و در واقع از تجربيات آنها استفاده مي کنند. زماني که صحبت از نصيحت هاي پدر و مادر مي شود، به جاي اين که حرف هاي آنها را پشت گوش بياندازند، به آنها گوش جان مي سپارند زيرا معتقدند که آنها زندگي را به گونه اي مي بينند که ما قادر نيستيم. بنابراين خانواده براي ژاپني ها نسبت به هر چيزي اولويت دارد، به همين دليل سعي مي کنند که روابط خود را نيز از همان ابتدا مستحکم آغاز کنند.

رابطه زناشويي در فرانسه

فرانسوي ها طرز فکر ديگري نسبت به روابط عاطفي دارند. آنها خيلي پايبند يک رابطه عاطفي نيستند. به عنوان مثال هر فرد، حتي متاهل ها، اجازه اين را دارد که روابط رمانتيک ديگري را آغاز کند و در آن واحد در دو رابطه عاطفي باشد. اگر چه اين رفتار در بسياري از فرهنگ ها، مانند فرهنگ آمريکايي ها، عين خيانت است، اما براي مردم فرانسه امري عادي و جزوي از روابط اجتماعي شان محسوب مي شود. به بيان ديگر، «رابطه باز» در اين کشور، که به مفهوم توافق براي داشتن بيش از يک شريک زندگي است، رايج است.

رابطه زناشويي در هند

اگر چه هندي ها تا حد زيادي خودشان را با فرهنگ غرب وفق داده اند اما هنوز هم در برخي شرايط به سنت هاي خود پايبندند. بسياري از افراد معتقدند که هر رابطه اي بايد با عشق آغاز شود، اما هندي ها اعتقاد دارند که عشق در طول رابطه بوجود مي آيد. ازدواج براي آنها يک هدف است، حتي اگر قبل از آن عشق و عاشقي در کار نباشد. در واقع آنچه دو فرد را به يکديگر پيوند مي دهد نه عشق، بلکه فرهنگ خانوادگي، شرايط مالي و طرز فکر و اعتقادات مشابه است.
اين طرز فکر هندي ها از اين اعتقاد سرچشمه مي گيرد که «عشق از بين رفتني ست!». آنها بر اين باورند که در ابتداي ازدواج، همه چيز هيجان انگيز و زيباست اما هر چه زمان بيشتر مي گذرد، از حرارت عشق نيز کاسته مي شود. آنها در اين شرايط، به جاي اين که از يکديگر دلسرد شوند، معتقدند که ازدواج نوعي همراهي و سازگاري است. عشق و عاشقي يک روز مي آيد و روز ديگر مي رود اما همراه بودن با شريک زندگي مهمترين عامل در دوام هر رابطه اي است که اگر بتوان آن را حفظ کرد، رابطه اي موفق و بادوام را به همراه خواهد داشت.

رابطه زناشويي در کره

جذاب ترين زوج هاي جهان را در کره مي توان ديد. آنها روابط بسيار خوبي با هم دارند، آنقدر که لباس هايشان را هم با هم ست مي کنند. مردان کره اي نيز از محبت کردن به زنان خود سير نمي شوند. به عنوان مثال آنها ساعت ها کيف هاي همسران شان را در خيابان به دست مي گيرند، در حالي که اين وضعيت در مردان آمريکايي بيشتر از چند دقيقه به طول نمي انجامد. در واقع زوج هاي کره اي از اين که عشق شان را به ديگران نشان دهند، هراسي ندارند و همين امر يکي از دلايل روابط عميق و بادوام آنهاست.

رابطه زناشويي در واتيکان

مذهب هاي مختلف اعتقادات متفاوتي نسبت به روابط عاطفي دارند، به عنوان مثال پاپ فرانسيس در سال 2016 در مورد عشق و ازدواج چنين گفت: «براي گوش دادن به صحبت هاي شريک زندگي تان وقت بگذاريد، براي حل مشکلات تلاش کنيد، اشتباهات و نقض هاي طرف مقابل تان را بپذيريد و نسبت به آنها صبور باشيد و در نهايت از عقل و منطق تان براي پيش بردن روابط عاطفي کمک بگيريد.»
از نصيحت هاي پاپ مي توان اينگونه برداشت کرد که تحت هر شرايطي بايد با يکديگر مهربان باشيم و براي بهبود رابطه تلاش کنيم. در مواقع عصبانيت و دعوا، سخت است که اين نکات را به ياد آوريم اما بايد بدانيم که در جنگ يک رابطه عاشقانه هيچکس پيروز نيست. در واقع شکست يا پيروزي براي هر دو طرف رابطه يکسان است.

«دوستت دارم» در فرهنگ هاي مختلف جهان

آمريکايي ها از گفتن «دوستت دارم» به يکديگر شرم و هراسي ندارند اما اين رفتار براي تمام مردم جهان يکسان نيست. به عنوان مثال مردم ونزوئلا از گفتن زياد اين جمله، به عنوان مثال چند بار در روز، خودداري مي کنند زيرا اعتقاد دارند که از ارزش آن کم مي شود و تاثير خودش را از دست مي دهد. يا در چين، زوج ها به جاي گفتن دوستت دارم، سعي مي کنند که آن را در رفتارشان نشان دهند. از نظر آنها صحبت کردن در اين مورد نيز شرم آور است.
در نهايت، هر فرهنگي آداب و رسوم خود را در روابط عاشقانه دارد. اگر جزو افرادي هستيد که شريک زندگي تان را از فرهنگ ديگري انتخاب کرده ايد، بايد سعي کنيد که نه تنها با اعتقادات او آشنا شويد، بلکه خودتان نيز از آداب و رسوم تان براي او صحبت کنيد و در نهايت راهي را در پيش بگيريد که مورد قبول هر دويتان است.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟