آخرین اخبار

مقايسه کامل تندر‌پلاس با پژو 207 صندوقدار ماشين

مقايسه کامل تندر‌پلاس با پژو 207 صندوقدار

  بزرگنمايي:

چه خبر - تندر‌پلاس يا پژو 207 صندوق‌دار؟

خريد يک خودروي مجهز به جعبه‌دنده خودکار اين روزها روياي هر راننده درمانده از ترافيک‌ سنگين صبحگاهي کلانشهرها است. اکنون که روز به روز بر سرعت افزايش قيمت خودروهاي صفر کيلومتر در جاده گراني افزوده مي‌شود، براي خريد حتي يک خودروي دنده دستي که در رانندگي خارج از شهر کمي قابل اعتماد باشد نيز بايد حداقل 30 ميليون تومان هزينه کرد. با توجه به اين موضوع در اين شرايط اگر تمايل داريد که پشت فرمان يک خودروي اتوماتيک بنشينيد، بايد در حساب بانکي خود حداقل 50 ميليون تومان پول داشته باشيد.

عموم خودروهايي که از جعبه‌دنده خودکار سود مي‌برند در بازه قيمتي 45 تا 65 ميليون تومان قرار گرفته و با جعبه‌دنده 4 سرعته تجهيز شده‌اند که براي استفاده شهري کاملاً جوابگوست، اما در جاده‌هاي خارج از شهر و به هنگام شتاب‌گيري‌ و سبقت‌هاي ناگهاني ممکن است کمي نااُميد شويد. در مقطع کنوني در کلاس سدان خودروهاي رنو تندرپلاس، جيلي جي‌سي 6، پژو 207 صندوق‌دار، پژو پارس ال‌ايکس، برليانس H330، آريو S300، ام‌وي‌ام 550، اف‌اي‌دبليو بسترن B30 و در کلاس هاچبک‌ها خودروهاي پژو 207، دانگ‌فنگ H30 کراس، رنو ساندر و ساندرو استِپ‌وي، برليانس H320 و C3 خودروهاي مجهز به جعبه‌دنده خودکار 45 تا 65 ميليون‌تومان بازار خودروي ايران را تشکيل‌ مي‌دهند که به جز ام‌وي‌ام 550 و اف‌اي‌دبليو بسترن B30 که به ترتيب از جعبه‌دنده CVT و جعبه‌دنده خودکار 6 سرعته سود مي‌برند، باقي خودروها از همان جعبه‌دنده‌هاي نسل 4 سرعت نسل پيشين بهره‌ مي‌گيرند.

با توجه به اين که در شرايط اقتصادي کنوني کشور قدرت خريد خانواده‌ها براي تهيه‌ خودرو روز به روز کاهش مي‌يابد، تصميم گرفتيم از ميان ارزان‌ترين خودروهاي اتوماتيک بازار دو خودروي تندر پلاس اتومات و پژو 207 صندوق دار اتومات را مقايسه کنيم، پس با ما همراه باشيد.

بررسي فني تندر پلاس اتومات و پژو 207 صندوق دار اتومات
پژو 207 صندوق‌دار (206 پلاس) از همان پيشرانه نام‌آشناي TU5 بهره مي‌برد که آن را پيش‌تر با خودروهاي پژو 206 و پژو 405 اس‌ال‌ايکس، پژو پارس ال‌ايکس و دانگ‌فنگ H30 کراس شناخته‌ايم. اين پيشرانه 1.6 ليتري در استاندارد آلايندگي يورو 4 تواني معادل 105 اسب‌بخار و 142 نيوتن‌متر توليد مي‌کند که توسط يک جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار Al4 ساخت شرکت مشهورآلماني ZF به چرخ‌هاي محرک جلو انتقال مي‌يابد و برابر اعلام سازنده شتاب صفرتاصد 12.6 ثانيه‌اي و بيشينه سرعت 190 کيلومتر بر ساعت را به ارمغان مي‌آورد که البته ارقام اعلام شده در شهرهايي مانند تهران که ارتفاع بالايي از سطح دريا دارند رو به کندي مي‌رود.
رنو تندر پلاس نيز با همان پيشرانه 1.6 ليتري K4M پيشين تجهيز شده که در استاندارد آلايندگي يورو 4 مي‌تواند نيرويي برابر با 105 اسب‌بخار و 140 نيوتن‌متر توليد کرده و از طريق جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار DP2 شرکت ZF آلمان چرخ‌هاي محرک جلو را به حرکت درآورد. شتاب صفرتاصد اين خودرو 11.7 ثانيه و حداکثر سرعت اعلام شده آن 175 کيلومتر بر ساعت است و لازم به ذکر است که در شهرهاي مرتفع از سطح دريا اين ارقام تغيير مي‌کند.
در مقايسه پيشرانه اين دو خودرو شرايط تقريباً برابر است اما چند نکته‌ حائز اهميت است: نخست اينکه بالاترين نيرو و گشتاور در پيشرانه تندر در دور موتور پايين‌تري نسبت به پيشرانه 207 توليد مي‌شود که هر چند اين اختلاف اندک است، اما در دراز مدت سبب کم شدن استهلاک خودرو مي گردد. نکته دوم هماهنگ پيشرانه و جعبه‌دنده است که در اين بحث نيز تندر بهتر عمل مي‌کند. جالب است بدانيد که جعبه‌دنده اين دو خودرو دقيقاً از يک شرکت تامين شده و در واقع هر دو يک جعبه‌دنده هستند، اما تفاوت اين دو به پيشينه‌ آن‌ها باز مي‌گردد. جعبه‌دنده AL4 مورد استفاده در محصولات پژو با جعبه‌دنده DP0 محصولات رنو کاملاً مشابه هستند. رنو تندر پلاس نيز از جعبه‌دنده بهينه شده همين مدل استفاده مي‌کند که DP2 نام دارد و برخي مشخصات و راندمان بهره وري آن نسبت به DP0 و AL4 بهبود يافته است که همين مساله سبب هماهنگي بهتر جعبه‌دنده تندر با پيشرانه آن شده است و علامتي از تقه‌هاي مشهور جعبه‌دنده پژو در آن مشاهده نمي شود.
نکته سوم کيفيت قطعات پيشرانه است. شايد کمتر خودروي تندري را سراغ داريم که در مقابل تعميرگاه موتور آن خارج شده باشد! توليد تندردر سال‌هاي اخير همواره مورد نظارت کارشناسان رنو بوده و کيفيت آن از سوي مردم و کارشناسان مطلوب ارزيابي شده است. نکته چهارم عدم وجود سيستم تيپ‌ترونيک يا همان تعويض دستي در پژو 207 بوده در حالي که تندر پلاس از اين سيستم بهره‌مند است.

بررسي فضاي داخلي
در فضاي داخلي خودروي پژو 207 صندوق‌دار جديد نسبت به مدل توليدي سال‌هاي قبل تغييراتي را شاهد هستيم: نخستين چيزي که به چشم مي‌آيد افزوده شدن سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي با امکانات GPS، DVD و بهره‌گيري از پورت USB روي داشبود اين خودروست. غربيلک فرمان هم با نمونه جديد جايگزين شده و اکنون راننده مي‌تواند کنترل سيستم مالتي‌مديا و برقراري تماس تلفني را از روي آن در دست داشته باشد. ساير ارکان داخلي اين خودرو تقريبا دست نخورده باقي مانده و به جز داشبورد با پژو 206 مشترک هستند.
در آن‌سو در خودروي رنو تندر پلاس با برخي تغييرات شاهد بهبودهاي چشمگيري هستيم. نخستين نکته مثبت تغيير رنگ تريم داخلي اين خودرو از طوسي به مشکي است که احساس خوبي را به بيننده منتقل مي‌کند. تقريباً اغلب ارکان داخلي اين خودرو در فيس‌ليفت سال 2008 به خودروي رنو ساندرو نزديک شده است. اکنون داشبورد از زواياي بهتري برخوردار است هر چند که عالي نيست اما اگر به ديد يک خودروي اقتصادي به آن بنگريم و واقع بين باشيم، داراي روند مثبت است. غربيلک فرمان نسبت به نمونه‌هاي پيشين کمي زيباتر شده اما ارتفاع زياد و طرح دسته‌دنده ناخوشايند است. تهويه مطبوع دستي بوده و طبق معمول کليدهاي بالابر شيشه در کنسول وسط داشبورد قرار گرفته است. اين نکته در خودروهاي اقتصادي به دليل کاهش هزينه در خودروهاي اقتصادي است، چرا که يک رشته سيم اصلي سرويس دهي به تمام سيستم‌ها را بر عهده دارد.
رودري‌هاي اين خودرو نيز از تغيير مصون نمانده و طرح بهتري از نسخه هاي عادي تندر دارند، ضمن اينکه از روکش نقره‌اي رنگ براي دستگيره‌هاي داخلي، دور دريچه‌هاي سيستم تهويه از تفاوت هاي نسخه پلاس با معمولي محسوب مي‌شوند. سيستم صوتي با امکانات USB، AUX و بلوتوث موبايل به همراه يک دسته کنترل در پشت فرمان نيز از امکانات داخلي اين خودرو محسوب مي‌شوند.
در مقايسه فضاي داخلي اين خودروها چند نکته به چشم مي‌خورد. نخست بهره‌مندي پژو 207 از سيستم مالتي‌مديا که يک مزيت نسبت به تندر محسوب مي‌شود. سيستم مالتي‌مديا تندر را مي‌توان از فروشگاه‌هاي لوازم افترمارکت تهيه کرد که البته نياز به تعويض قاب نقره‌اي کنسل وسط را نيز دارد. نکته دوم فضاي داخلي مطلوب رنو تندر است که به دليل ارتفاع بالاي سقف و فضاي وسيع جاي پاي سرنشينان عقب نسبت به پژو 207صندوق‌دار کاملاً برتري دارد و عامل مهمي براي افراد بزرگسال و بلند قد محسوب مي‌شود. نکته سوم محل قرارگيري کليدهاي بالابر شيشه که هر دو خودرو از اين نقيصه رنج مي‌برند با اين تفاوت که کليدهاي تندر در وسط داشبورد و کليدهاي 207 در کنار ترمز دستي قرار دارند. نکته چهارم بهره‌گيري از سيستم تهويه مطبوع ديجيتال در پژو 207 است که نسبت به رقيب يک مزيت محسوب مي‌شود.

بررسي فضاي خارجي
خودروي رنو تندر پلاس که در حقيقت فيس‌ليفت سال 2008 ميلادي توسط شرکت خودروسازي رنو است، در اين بخش تغييرات مثبتي داشته است. در گام نخست پک لوک يا همان قطعات همرنگ بدنه که سبب بهبود چهره اين خودروي اقتصادي شده است. استفاده از آينه‌هاي جانبي بزرگ همان چيزي است انتظار آن را مي‌کشيديم، اما هنوز هم از يک سيستم تاشو درست و حسابي بي‌بهره است! بهره‌گيري از زه‌هاي کرومي سبب زيباتر شدن اين خودرو گرديده و علاوه بر آن در عقب سبب کوتاه نشان دادن درب صندوق عقب خودرو گرديده که از لحاظ اصول زيبايي امري بسيار مثبت است.
چراغ‌هاي جلو به صورت يک تکه درآمده و به جهت بهره‌گيري از سيستم آينه‌هاي داخلي پرنورتر شده است. در عقب خودرو چراغ‌هاي جديد بسيار زيباتر از گذشته هستند و به جهت اينکه يکي از موارد انتقاد به تندر همان چراغ‌هاي بلند و زمخت عقب بود تغييرات جديد توانسته تاثير مثبتي در رخ اين خودرو بگذارد. نکته منفي که در تندر پلاس به چشم مي‌خورد افزوده شدن چراغ مه‌شکن عقب زير سپر اين خودروست که اقدامي در نهايت بي سليقگي است.
در آن سوي ميدان خودروي پژو 207 صندوق‌دار ايراني را بررسي مي‌کنيم که از طرح قابل قبولي در بخش جلو بهره مي‌گيرد، طراحي آن هرچند قديمي بوده اما قابل قبول است، همچنين چراغ‌هاي جلو با نمونه‌هاي مجهز به دي‌لايت تعويض شده که اقدامي مثبت است، اما در قسمت عقب به دو ايراد برمي‌خوريم.

سخن آخر
تندر‌پلاس و پژو 207 صندوق‌دار هر دو در خطوط توليد ايران‌خودرو مونتاژ مي‌شوند. هم‌اکنون بهاي خودروي تندر پلاس در کارخانه 49 ميليون و 400 هزار تومان بوده و در بازار بيش از 51 ميليون‌تومان است. البته بدليل ثبت‌نام بيش از ظرفيت، تحويل تندرهاي ثبت‌نامي با تاخير صورت مي‌گيرد، پس اگر عجله داريد خريد از بازار را توصيه مي‌کنيم.
خط توليد پژو 207 صندوق‌دار در روزهاي گذشته توسط رئيس‌مجلس شوراي اسلامي افتتاح گرديده و انتظار مي‌رود که ثبت‌نام آن از روزهاي آينده آغاز شود. پيش‌بيني مي‌شود که ثبت‌نام اين خودرو با بهاي بين 48 ميليون و 500 هزار تومان تا 50 ميليون‌تومان آغاز شود.
خودروي تندر به دليل کيفيت مطلوب همواره از بازار دست‌دوم خوبي برخوردار بود، اکنون تندر پلاس نيز اين خصلت نيک را به ارث برده و نمونه‌هاي دست دوم آن با کمترين افت قيمت معامله مي‌شود. يک‌بار ديگر بايد تاکيد کنيم که کمتر خودروي تندري را سراغ داريم که پيشرانه‌ يا جلوبندي آن دچار ايرادات اساسي شده باشد، پيشينه خوب اين خودرو سبب مي‌شود که همواره مورد اعتماد خريداران باشد، در عين حال از نظر آپشن برخي کاستي‌ها در اين خودرو مشاهده مي‌شود اما بايد به ياد داشت که تندر خودرويي اقتصادي بوده که امکانات آن متناسب با قيمت واقعي آن است!
گرچه پاي خودروي پژو 207 صندوق‌دار هنوز به جاده‌ها باز نشده، اما به دليل مشابهت‌هاي زياد آن با خودروهاي پژو 206 صندوق‌دار و پژو 207 آي جديد که مورد دوم چندي است به خيابان‌ها وارد شده، مي‌توان گفت که فضاي پاي محدود سرنشينان عقب اين خودرو قطعاً براي سرنشينان بزرگسال ايجاد مشکل مي‌کند، اما استفاده فرزندان کوچک خانواده مشکلي را ايجاد نمي‌کند. همچنين با وجود اينکه خودروي کم کيفيتي نيست، اما مطمئناً نمي‌تواند کيفيتي مشابه تندر داشته باشد.


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها