آخرین اخبار

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود کدام مواد معدني است؟ تغذيه

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود کدام مواد معدني است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا مي دانيد کمبود مواد معدني باعث مي ود بيشتر به سمت غذاهاي ناسالم کشيده شويم؟

اينطور ثابت شده که ميل به مصرف مداوم برخي مواد غذايي ناسالم نشانه نياز بدن ما به بعضي از مواد معدني خاص است. اين مواد معدني ھم در بعضي از مواد غذايي ناسالم و ھم در مواد غذايي سالم يافت مي شوند اما تفاوت در اين است که وقتي که ما از طريق غذاھاي ناسالم اقدام به دريافت اين مواد معدني مي کنيم، به درستي جذب بدن ما نمي شوند. در ادامه به اين مواد معدني اشاره مي کنيم.

1. کمبود منيزيم و ميل به خوردن شکلات

ما به منيزيم براي ٣٠٠ واکنش بيوشيميايي در بدن نياز داريم. از جمله اين واکنش ھا مي توان به فعل و انفعالات مربوط به آرامش و ريلکس شدن بدن، اشاره کرد. در حقيقت، نام ديگر منيزيم، ماده معدني آرامش دھنده است. از علائم کمبود منيزيم، اضطراب، زودرنجي، بي خوابي و افزايش فشار خون است. اين ماده معدني در شکلات وجود دارد و به ھمين دليل، افرادي که دچار کمبود منيزيم ھستند، با خوردن شکلات، احساس بھتري پيدا مي کنند و اشتياق شديد به خوردن شکلات دارند. ما مي توانيم کمبود منيزيم را با منابع سالمتري مثل سبزيجات برگ سبز تيره، دانه ھا، مغزھا، ماھي و انواع لوبيا، تامين کنيم. به اين ترتيب، اشتياق ما به مصرف بي رويه شکلات ھم کمترمي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کمبود منيزيم، علت، علائم ودرمان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : عوارض استفاده خودسرانه از مکمل هاي منيزيم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع منيزيم در اين 13 خوراکي

2. کمبود کروم، کربن، فسفر، سولفور و تريپتوفان و ميل به خوردن شيريني

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود بعضي مواد معدني است!

بعد از شکلات، شيريني جات بزرگترين ھوس غذايي بسياري از افراد به حساب مي آيد. بيش از پنج نوع کمبود تغذيه موجب افزايش اشتياق به مصرف شيريني جات مي شود.کروم (که به تنظيم قند خون کمک مي کند)، کربن (که يکي از عناصر تشکيل دھنده شکر است)، فسفر (که به توليد انرژي در بدن کمک مي کند)، سولفور (که به سم زدايي کمک مي کند) و تريپتوفان* Tryptophan (که تنظيم کننده ترشح سروتونين در بدن است). بنابراين، بھترين شيوه براي کاھش ھوس شيريني جات، تامين نياز بدن به مواد مغذي و مواد مغذي نام برده مي باشد.

*تريپتوفان Tryptophan: تريپتوفان يکي از بيست و دو اسيد آمينه‌ي اصلي ياخته‌هاي زنده و از اسيدهاي آمينه ضروري در رژيم غذايي انسان است.

3. کمبود نيتروژن و ميل به خوردن کربوهيدرات ها

اشتياق ما به خوردن کربوھيدرات ھايي مثل پاستا و نان سفيد مي تواند از نشانه ھاي کمبود نيتروژن باشد.نيتروژن از ترکيبات مھم و ضروري موجود در اسيدھاي نوکلئيک* Nucleic acid و پروتئين در بدن است و کمبود آن مي تواند به سوء تغذيه پروتئين منجر شود. بنابراين، اگر احساس کرديد که به شدت ھوس کربوھيدرات ھاي تصفيه شده را داريد، از مواد غذايي نيتروژن دار استفاده کنيد. اکثر مواد غذايي حاوي نيتروژن ھستند اما به شما توصيه مي کنيم که از ميوه و سبزيجات به عنوان منبع غني نيتروژن، کمک بگيريد.

* اسيدهاي نوکلئيکNucleic acid : اين اسيدها را مي توان به عنوان مهم ترين ترکيبات ماده ي زنده در نظر گرفت ، در ساخت مولکولي اين اسيدها ، عملأ تمام اطلاعات ژنتيکي ، يعني تمام اجزاي لازم براي ساخته شدن پروتئين هاي اختصاصي وجود دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آزمايش نيتروژن اوره خون تا به حال داشته ايد؟

4. ساير ھوس ھاي غذايي

اگر ھوس شديد به غذاھاي چرب داريد، ممکن است که دچار کمبود کلسيم باشيد. منابع خوب کلسيم عبارتند از: شير، پنير و بروکلي. اگر اشتياق به خوردن يخ داريد، ممکن است که به کمبود آھن مبتلا باشيد.سعي کنيد که مواد غذايي غني از آھن مثل سبزيجات برگ دار، گوشت و سبزيجات دريايي را در برنامه غذايي خود جاي دھيد.اگر به خوردن مواد غذايي پرنمک، اشتياق داريد، شايد دچار کمبود کلرايد يا سيليکون شده ايد. سعي کنيد که از ماھي، مغزھا و دانه ھا براي جبران اين کمبودھا، استفاده کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع غذايي غير لبني کلسي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مواد غذايي که بيشتر از گوشت قرمز آهن دارند

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 15 نشانه اصلي کمبود آهن در بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ضروري ترين مواد معدني براي بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن مردان+علل کمبود

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين منابع غذايي انواع ويتامين ها و مواد معدني

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اگر مدام گرسنه مي شويد, شايد کمبود ويتامين و مواد معدني داريد!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بدن انسان به اين 15 ماده معدني و 13 نوع ويتامين نياز دارد


منبع: avayesalamati.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

10 راه پنهاني براي افزايش كلسيم

قند خون خود را به اين روش ها کنترل کنيد

ميوه اي که به سرعت لاغرتان مي کند

خطر سکته قلبي را با اين سبزيجات مهار کنيد

خوردن يک عدد سيب ناشتا چه فوايدي دارد

معجزه ويتامين D در بدن ، چه زماني مکمل ويتامين D نياز داريد؟

چربي هايي که به چربي سوزي کمک مي کنند

هر يک از ما بر اساس گروه خوني خود چه غذايي بخوريم؟

فيبر چيست؟ شناخت انواع فيبر غذايي

علايم کمبود روي در بدن

تکنيک آهسته غذا خوردن براي کاهش وزن

ميوه اي که دشمن چربي خون و سرطان است

افزايش قد با توصيه هاي طب سنتي

اگر معده درد يا سوزش معده داريد اين خوراکي ها را نخوريد

بهترين روغن مصرفي براي بيماران روماتيسمي

کاهش وزن و اندامي زيبا با دارچين و عسل

سه ماده غذايي براي ترميم سريع عضله

کاهش کلسترول بالا با چند نوشيدني مقوي

ده ويتامين ضروري براي بدنسازي

آيا امگا3 معجزه مي کند؟

مصرف آلوئه‌ورا براي اين افراد ممنوع است

با مصرف نوشيدني انرژي زا چه اتفاقي در بدن مي افتد

خواص دانه کينوا يا خاويار گياهي

پيشگيري از سرماخوردگي در زمستان با اسموتي هاي خوشمزه

تخم کتان چه خواصي دارد و چه کساني نبايد تخم کتان مصرف کنند؟

ترکيبي در قهوه که با پارکينسون مقابله مي کند

اگر کبد چرب دارم چه بخورم؟

مصرف شلغم براي چه افرادي مضر است

مبتلايان به آلرژي چه غذاهايي بخورند و چه غذاهايي نخورند؟

ميوه هاي ممنوعه در ديابت

حفظ سلامت کليه ها با اين خوراکي هاي دم دستي

کاهش وزن با اسموتي هاي اسفناج+ طرز تهيه اسموتي اسفناج

غذاهايي که براي روده مضرند

چرا بايد پياز را خام مصرف کنيم + خواص پياز براي سلامت

فوايد خوردن ويتامين ث

نمکي که مصرفش باعث نارسايي کبد مي شود

چطور مي توانم تا نوروز با خيار وزن کم کنم؟ + خواص خيار

مصرف گوشت قرمز چه خطراتي براي سلامت دارد؟

شير کاکائو بهترين نوشيدني بعد از ورزش

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند