آخرین اخبار

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود کدام مواد معدني است؟ تغذيه

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود کدام مواد معدني است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا مي دانيد کمبود مواد معدني باعث مي ود بيشتر به سمت غذاهاي ناسالم کشيده شويم؟

اينطور ثابت شده که ميل به مصرف مداوم برخي مواد غذايي ناسالم نشانه نياز بدن ما به بعضي از مواد معدني خاص است. اين مواد معدني ھم در بعضي از مواد غذايي ناسالم و ھم در مواد غذايي سالم يافت مي شوند اما تفاوت در اين است که وقتي که ما از طريق غذاھاي ناسالم اقدام به دريافت اين مواد معدني مي کنيم، به درستي جذب بدن ما نمي شوند. در ادامه به اين مواد معدني اشاره مي کنيم.

1. کمبود منيزيم و ميل به خوردن شکلات

ما به منيزيم براي ٣٠٠ واکنش بيوشيميايي در بدن نياز داريم. از جمله اين واکنش ھا مي توان به فعل و انفعالات مربوط به آرامش و ريلکس شدن بدن، اشاره کرد. در حقيقت، نام ديگر منيزيم، ماده معدني آرامش دھنده است. از علائم کمبود منيزيم، اضطراب، زودرنجي، بي خوابي و افزايش فشار خون است. اين ماده معدني در شکلات وجود دارد و به ھمين دليل، افرادي که دچار کمبود منيزيم ھستند، با خوردن شکلات، احساس بھتري پيدا مي کنند و اشتياق شديد به خوردن شکلات دارند. ما مي توانيم کمبود منيزيم را با منابع سالمتري مثل سبزيجات برگ سبز تيره، دانه ھا، مغزھا، ماھي و انواع لوبيا، تامين کنيم. به اين ترتيب، اشتياق ما به مصرف بي رويه شکلات ھم کمترمي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کمبود منيزيم، علت، علائم ودرمان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : عوارض استفاده خودسرانه از مکمل هاي منيزيم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع منيزيم در اين 13 خوراکي

2. کمبود کروم، کربن، فسفر، سولفور و تريپتوفان و ميل به خوردن شيريني

ميل به خوردن غذاهاي ناسالم نشانه کمبود بعضي مواد معدني است!

بعد از شکلات، شيريني جات بزرگترين ھوس غذايي بسياري از افراد به حساب مي آيد. بيش از پنج نوع کمبود تغذيه موجب افزايش اشتياق به مصرف شيريني جات مي شود.کروم (که به تنظيم قند خون کمک مي کند)، کربن (که يکي از عناصر تشکيل دھنده شکر است)، فسفر (که به توليد انرژي در بدن کمک مي کند)، سولفور (که به سم زدايي کمک مي کند) و تريپتوفان* Tryptophan (که تنظيم کننده ترشح سروتونين در بدن است). بنابراين، بھترين شيوه براي کاھش ھوس شيريني جات، تامين نياز بدن به مواد مغذي و مواد مغذي نام برده مي باشد.

*تريپتوفان Tryptophan: تريپتوفان يکي از بيست و دو اسيد آمينه‌ي اصلي ياخته‌هاي زنده و از اسيدهاي آمينه ضروري در رژيم غذايي انسان است.

3. کمبود نيتروژن و ميل به خوردن کربوهيدرات ها

اشتياق ما به خوردن کربوھيدرات ھايي مثل پاستا و نان سفيد مي تواند از نشانه ھاي کمبود نيتروژن باشد.نيتروژن از ترکيبات مھم و ضروري موجود در اسيدھاي نوکلئيک* Nucleic acid و پروتئين در بدن است و کمبود آن مي تواند به سوء تغذيه پروتئين منجر شود. بنابراين، اگر احساس کرديد که به شدت ھوس کربوھيدرات ھاي تصفيه شده را داريد، از مواد غذايي نيتروژن دار استفاده کنيد. اکثر مواد غذايي حاوي نيتروژن ھستند اما به شما توصيه مي کنيم که از ميوه و سبزيجات به عنوان منبع غني نيتروژن، کمک بگيريد.

* اسيدهاي نوکلئيکNucleic acid : اين اسيدها را مي توان به عنوان مهم ترين ترکيبات ماده ي زنده در نظر گرفت ، در ساخت مولکولي اين اسيدها ، عملأ تمام اطلاعات ژنتيکي ، يعني تمام اجزاي لازم براي ساخته شدن پروتئين هاي اختصاصي وجود دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آزمايش نيتروژن اوره خون تا به حال داشته ايد؟

4. ساير ھوس ھاي غذايي

اگر ھوس شديد به غذاھاي چرب داريد، ممکن است که دچار کمبود کلسيم باشيد. منابع خوب کلسيم عبارتند از: شير، پنير و بروکلي. اگر اشتياق به خوردن يخ داريد، ممکن است که به کمبود آھن مبتلا باشيد.سعي کنيد که مواد غذايي غني از آھن مثل سبزيجات برگ دار، گوشت و سبزيجات دريايي را در برنامه غذايي خود جاي دھيد.اگر به خوردن مواد غذايي پرنمک، اشتياق داريد، شايد دچار کمبود کلرايد يا سيليکون شده ايد. سعي کنيد که از ماھي، مغزھا و دانه ھا براي جبران اين کمبودھا، استفاده کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : منابع غذايي غير لبني کلسي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مواد غذايي که بيشتر از گوشت قرمز آهن دارند

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 15 نشانه اصلي کمبود آهن در بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ضروري ترين مواد معدني براي بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن مردان+علل کمبود

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين منابع غذايي انواع ويتامين ها و مواد معدني

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اگر مدام گرسنه مي شويد, شايد کمبود ويتامين و مواد معدني داريد!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بدن انسان به اين 15 ماده معدني و 13 نوع ويتامين نياز دارد


منبع: avayesalamati.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبزي ها را چطور مصرف کنيم که خواص خود را از دست ندهند؟

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

کالري دريافتي را با اين ترفند زيرکانه کاهش دهيد

خوردني هاي نارنجي رنگ پاييزي و خواص فوق العاده آنها

دمنوشي براي درمان کبد چرب و چربي خون

بهبود سلامت سالمندان با اين نکات تغذيه اي

خوراکي هايي که خطر سرطان سينه را بالا مي برند

اگر يکي از اين بيماريها را داريد به جاي قرص آب ليمو ترش بخوريد

ويتامين K چيست؟ | عوارض کمبود ويتامين K در بدن را بدانيد

مبتلايان به بيماري ام اس چي بخورند؟

سوزاندن چربي شکم با چند غذاي خوشمزه و سالم

آيا مي توان بخش سالم نان و پنير کپک زده را مصرف کرد؟

دانستي هاي تغذيه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

عوارض زياده روي مصرف ويتامين A

رژيم غذايي سالم براي بارداري

نارنگي و ديابت | چطور مي توان ديابت را با نارنگي و پرتقال درمان کرد؟

در ايران چه کساني بيشتر افسرده مي شوند و چرا؟

خواص برنج قهوه اي و تفاوت آن با برنج سفيد

عضله سازي بعد از ورزش با اين خوراکي ها

تغييرات لازم براي رژيم غذايي بعد از 40 سالگي

4 ترکيب خوراکي که کاهش وزنتان را ساده تر مي کند

10 گياهي که از مشکلات کليوي پيشگيري مي کنند

کربوهيدرات چيست و چه نقشي در سلامت دارد؟

آرژنين Arginine چيست و چه غذاهاي داراي آرژنين هستند؟

مقابله با بيماري هاي مزمن با خوراکي هاي رنگارنگ

درماني خوشمزه براي سرماخوردگي + خواص نارنگي براي زمستان

تاثير شکر و شيرين کننده ها بر احتمال ابتلا به ديابت چقدر است

چرا آجيل ها بهترين ميان وعده هاي سالم براي شما هستند

رژيم غذايي مناسب بيماران هپاتيت C

مصرف قند زياد با بدن شما چه مي کند؟

ويتامين A چه فوايدي براي بدن دارد؟

نکاتي مهم در مورد ويتامين D+ چه کساني نبايد ويتامين D مصرف کنند

علايم مسموميت غذايي + عوامل مسموميت غذايي

فوايد نخود فرنگي چيست؟ +نخود فرنگي را چطور و چه اندازه مصرف کنيم؟

به اين دلايل مهم گاهي غذاي تلخ بخوريد

موز براي اين افراد ممنوع !

عضله سازي و ريکاوري سريع تر بعد از ورزش با اين خوراکي ها

چرا بعد از عمل جراحي بايد آناناس بخوريم

رژيم کتوژنيک چيست؟ + تاثير رژيم کتوژنيک روي پوست

درمان نقرس در طب سنتي

منابع غذايي روي (زينک)

زمان مناسب براي نوشيدن چاي

پيشگيري از سکته مغزي با تغذيه چگونه امکانپذير است؟

عوامل موثر بر پوکي استخوان که کمي عجيب به نظر مي رسند

کمبود فولات چه نشانه هايي دارد؟

با خواص شنبليله و تاثير شگفت انگيز آن بر سلامت بدن آشنا شويد

مبارزه با ابرباکتري ها به کمک سير

ميوه اي براي درمان چاقي

بهترين دمنوش ها براي کاهش کلسترول

سالاد و بايدها و نبايدهاي آن براي افراد با مزاج هاي مختلف