آخرین اخبار

تقويت مو هاي آسيب ديده بعد از دکلره با توصيه هاي يک آرايشگر تناسب و زيبايي

تقويت مو هاي آسيب ديده بعد از دکلره با توصيه هاي يک آرايشگر

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونگي مراقبت و تقويت موهاي آسيب ديده يا دکلره شده

زيبايي و علاقه به زيباتر شدن خواسته هر فردي بوده و امري کاملا طبيعي هم مي باشد . اينکه انسان ها علاقه دارند زيبا باشند و زيبا هم به نظر برسند نيازمند برخورداري از سليقه و حوصله است . رنگ کردن موها به خصوص در خانم ها، يک گرايش براي زيباتر شدن است به خصوص اگر قصد داشته باشند موهاي سفيد خود را پنهان کنند .
رنگها اغلب از مواد شيميايي درست مي شوند و مي توانند آسيب هاي جدي به موها برسانند . براي اينکه موهاي رنگ کرده و در عين حال زيبا و سالم داشته باشيد بايد مرقبت هاي لازم را انجام دهيد . در ادامه با ما همراه باشيد تا هرآنچه لازم است درباره سلامت مو بعد از دکلره کردن در اختيارتان بگذاريم

زود به زود موهايتان را دکلره يا رنگ نکنيد

اگر جزو آن دسته از خانم هايي هستيد که مدام تمايل به تغيير رنگ موهايتان داريد بايد بدانيد اين کار اسيب جدي به ريشه موها رسانده و گاهي باعث بيماري هايي براي مو و حتي ريزش آن ميشود .رنگ هاي مو اغلب ترکيبات شيمايي خيلي قوي دارند که روي ريشه موها تاثير گذاشته و رشد آنها را کاهش داده و آنها را سست مي کند .
البته گاهي باعث کاهش ضخامت موها هم ميشوند و باعث ميشوند موها کم پشت به نظر برسند . براي اينکه هر چند وقت يکبار موهايي با رنگ متفاوت داشته باشيد بهتر است از رنگ موهاي موقت يا اسپري رنگ موي موقت استفاده کنيد . برخي از اين رنگ موها با يکبار شستن از بين رفته و برخي ديگر با چند بار شستن با شامپو محو مي شوند اين بستگي به تمايل و خواست شما در انتخاب رنگ موهاي موقت دارد .
يک راه ديگر هم براي تنوع دادن به رنگ موهايتان وجود دارد اينکه فقط قسمت کوچکي از موهايتان را رنگ کنيد يا در اصطلاح هايلايت نماييد اين روش آسيب کمتري به موها خواهد زد و ريشه ها درگير مواد شيميايي نکرده و اين فرصت را به شما مي دهد هر چند وقت يکبار موهايي با رنگ متفاوت داشته باشيد.

استفاده زياد از اکسيدان موها را نابود مي کند

اکسيدان ها خاصيت بي رنگ کنندگي داشته و از ترکيبات بسيار قوي ساخته شده اند استفاده مداوم از آنها باعث ميشود ساختمان و ريشه هاي مو شکننده شده و ضعيف گردند . براي همين بهتر است ريشه مو با ان درگير نشود و اگر تمايل داريد از رنگ هاي دايمي به طور مرتب استفاده کنيد فقط موهاي سطحي را اکسيدان بزنيد و ريشه ها به طور مداوم با اکسيدان بي رنگ نکنيد .

زماني که موهايتان رنگ دارد از شامپو مناسب استفاده کنيد

رنگ مو ها گاهي باعث خشک شدن مو و زبر شدن آنها ميشوند . خوشبختانه در دنياي امروز شامپو هايي وارد بازار شده اند که کاملا مخصوص موهاي رنگ کرده بوده و علاوه بر ترکيبات نرم کننده گاهي در انها از ويتامين ها و تقويت کننده هاي مو سر هم استفاده ميشود . شستن موها با اين شامپو ها مي تواند ريشه هاي آسيب ديده را کمي ترميم کرده و جان تازه اي به موها بدهد. چرا که اگر موها خشک و زبر و شکننده به نظر برسند زيبايي رنگ مو هم روي آنها جلوه نخواهد کرد .

بهترين شامپو براي موهاي دکلره شده

اگر موهايتان را در خانه رنگ يا دکلره کرده ايد تا 2 روز هيچ شامپويي به موهايتان نزنيد . بلافاصله بعد از دکلره يا رنگ کردن ، موها رو با آب و در انتها با نرم کننده بشوييد پس از گذشت دو روز از رنگ کردن مو هايتان آن ها را با شامپو بچه به مدت يک هفته بشوييد و از هفته دوم از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ شده استفاده کنيد

موهاي رنگ يا دکلره شده را با آب داغ نشوييد

به طور کلي آب خيلي گرم باعث ريزش مو و خشک شدن آن مي شود . موهاي شما چه رنگ شده باشد و چه نباشد نيابد با آب خيلي داغ انها را بشوييد بهترين دما براي موها آب ولرم است . حتما سعي کنيد در پايان حمام موهايتان را با آب ولرم آبکشي کنيد و براي مدت طولاني زير آب گرم قرار نگيريد چون علاوه بر خسته و بي حال کردن موها باعث شکنندگي و خشکي پوست هم ميشود .

موهاي دکلره شده را مقابل نور مستقيم افتاب قرار ندهيد

نور افتاب براي پوست و مو بسيار مفيد است . نور باعث ساخته شدن ويتامين دي در بدن شده که علاوه بر محکم کردن استخوان ها ساختمان مو و پوست را هم بهبود مي بخشد ولي ماندن به مدت طولاني زير نور افتاب به خصوص در فصل تابستان اسيب جدي به موها زده و آنها خشک و تار و ضعيف مي کند به خصوص اگر موهايتان رنگ کرده هم باشد .
اگر به آفتاب گرفتن علاقه زيادي داريد قبل از ان حتما به پوست خود ضد آفتاب و به موهيتان روغن زيتون طبيعي بزنيد و بعد آفتاب بگيريد تا نور مستقيم افتاب به پوست و موهايتان اسيب نزند.

اگر موهاي دکلره يا رنگ شده داريد در انتخاب استخر دقت کنيد

موهاي رنگ شده حساسيت بيشتري به کلر موجود در اب دارند اگر علاقه زيادي به استخر رفتن داريد و درعين حال موهايتان را هم رنگ کرده ايد به استخر هايي برويد که از کلر خيلي زياد استفاده نمي کنند و يا اگر مي توانيد از خيس شدن موها جلوگيري کنيد اين کار را مي توانيد با کلاههاي مخصوص انجام دهيد .
ضمن انکه معمولا استخر هايي که مدام از کلر در آب استفاده مي کنند بسيار آلوده بوده و اب مخازن خود را دير به دير تجديد مي نمايند . آلودگي آب اين استخر ها علاوه بر صدمه به موها و پوست مي تواند عفونت هاي قارچي در بدن ايجاد کرده و مشکلاتي را براي استفاده کنندگان بوجود آوردند .

موهايتان را با مرطوب کننده آب رساني کنيد

موهاي رنگ شده اغلب دچار خشکي مفرط و زبري هستند که نيازمند اب رساني بوده و بايد مرطوب شوند براي مرطوب کردن موهايتان از کرم هاي مخصوص اين کار استفاده کنيد و موها را از ريشه مرطوب نماييد و بعد به آرامي ساقه ها و تارهاي مو را هم کرم بزنيد تا نرم و مرطوب شوند بهتر است اين کار را بعد از هر حمام انجام دهيد و براي چند دقيقه سرتان و موها را با يک کلاه مناسب بپوشانيد تا مرطوب کننده خود به خرد موها و ريشه هاي ان برود .

تقويت موهاي آسيب ديده با ماسک مو

موهاي رنگ شده نياز به تقويت و ويتامينه شدن دارند براي اين کار مي توانيد ماسک خانگي درست کنيد . موادي مثل تخم مرغ ، روغن هاي گياهي مثل روغن زيتون ، عصاره ليمو و آب پياز براي ماسک درست کردن بسيار مناسب هستند . مثلا مي توانيد تخم مرغ و روغن زيتون را با کمي عصاره ليمو مخلوط کرده و به موهاي خود بماليد و بگذاريد براي چند دقيقه بماند بعد با اب ولرم آن را شسته و آبکشي کنيد .
البته توجه داشته باشيد خشک کردن موها با دماي سشوار باعث خشکي بيشتر آنها ميشود . هميشه بگذاريد مقداري رطوبت روي موهايتان بماند و موها را کاملا خشک و ابگيري نکنيد .

موهاي دکلره شده را حتي الامکان صاف يا فر نکنيد

موهاي رنگ شده به دليل ترکيبات رنگ خودبخود خشک و شکننده ميشوند . مواد شيميايي موجود در فر کننده ها و صاف کننده ها باعث شکنندگي بيشتر و خشکي مفرط آنها ميشود و ممکن است ريشه هاي مو را بسوزاند اگر واقعا به فر کردن يا صاف کردن موهايتان علاقه داريد بايد مراقبت از انها را شديدتر کرده و مرتب از ماسک هاي تقويت کننده و شامپو هاي مخصوص استفاده کنيد در غير اين صورت ممکن است بخش زيادي از موهاي خود را از دست داده و يا لطافت و زيبايي موها به طور کامل از بين برود .

رنگ موي مناسب موهايتان را پيدا کنيد

برخي خانم ها يا حتي آقايان موهايشان هر رنگي را نمي پذيرد و براي بي رنگ کردن مو بايد چندين بار با اکسيدان موها شسته شود اين کار مي تواند آسب جدي به ريشه هاي مو زده و آنها را از بين ببرد . قبل از هر کاري اول جنس موهاي خود را بشناسيد و رنگ موي مناسب آن را پيدا کنيد موها محل آزمون و خطا نيستند و شما بايد حداکثر با يکي دوبار رنگ کردن موهاي خود را شناخته باشيد .

قبل از رنگ کردن مجدد موها ان را نشوييد

براي اينکه موهايتان زودتر رنگ جديد را بپذيرد بهتر است چرب و کثيف باشد حمام کردن و شستن موها قبل از رنگ کاري مناسبي نبوده و ضمن آنکه فرايند تغيير رنگ را طولاني مي کند ممکن است رنگ دلخواهتان هم ايجاد نشود . براي همين قبل از رنگ کردن موها به هيچ وجه آنها را با شامپو و پاک کننده ها نشوييد و بگذاريد چرب باشد .

آيا رنگ موهاي گران بهتر هستند؟

استفاده از نوع رنگ و مارک آن فقط و فقط به نوع موهاي شما بستگي دارد گاهي يک رنگ موي ارزان هم موهايتان را زيبا مي کند و هم آسيب کمتري به آنها مي رساند اما عموما رنگ موهاي گرانتر از ترکيبات ويتامينه بهتري برخوردار بوده و براي موها مفيد تر و کم خطر تر هستند . اين ضرب المثل را حتما شنده ايد هر ارزاني حکمتي دارد و هر گراني هم دليلي .

بعد از حمام موهاي خيس را شانه نکنيد

شانه کردن موها وقتي خيس هستند باعث ريزش بيشتر انها ميشود . موهاي رنگ شده چون پايه و ريشه ضعيفتري دارند اگر بعد از حمام يا داخل حمام وقتي که خيس هستند شانه شوند بيشتر آسيب مي بينند شانه کردن موها را براي وقتي بگذاريد که موها کمي رطوبت خود را از دست داده و خشک شده اند البته نبايد در حالتي که موها کاملا خشک هستند هم اين کار را انجام دهيد در دو حالت باعث آسيب به موها ميشود بهترين زمان براي شانه کردن موها چه موهاي بدون رنگ و چه موهاي رنگ شده وقتي است که رطوبت اندکي دارند.

شنا کردن زياد در آب دريا باعث آسيب به موها مي شود

آب دريا مقدار زيادي نمک محلول دارد که اين ميزان نمک در آن باعث آسيب جدي به موها و ريشه هاي آن ميشود. اگر موهايتان را به تازگي رنگ کرده ايد براي مدتي از شنا کردن در آب دريا پرهيز نماييد و سعي کنيد در هنگام شنا هم موهايتان را با نرم کننده ها و روغن هاي طبيعي چرب نگه داريد. نمک به طور کلي باعث خشکي پوست و مو ميشود و اين اتفاق در موهاي رنگ شده بيشتر و زودتر اتفاق مي افتد . بعد از شنا هم حتما با اب سرد موهايتان را آبکشي کرده و از يک مرطوب کننده مناسب براي آن استفاده کنيد .

قبل از رنگ يا دکلره کردن مجدد موهاي اسيب ديده را ترميم کنيد

گاهي رنگ کردن مکرر موها باعث ميشود انتهاي آنها شاخي شده يا اصطلاحا دچار مو خوره شود قبل از اينکه مجددا رنگ تازه اي به موهايتان بزنيد انتهاي مو را کوتاه کرده و شکل مناسبي به ان بدهيد چون بعد از رنگ کردن دوباره انتهاي موها کمي خشک و شاخي ميشود و اگر ترميم نشده باشد اين اسيب به قسمتهاي بالاتر مو هم سرايت مي کند بنابريان کوتاه کردن انتهاي موها قبل از هر بار رنگ کردن از آسيب شديد به آنها جلوگيري مي کند.

قبل از رنگ کردن کامل موها تست مو انجام دهيد

قبل از اينکه همه موهاي خود را دکلره يا رنگ بگذاريد چند روز قبل ان را روي بخش کوچکي از موهايتان که بهتر است قسمت انتهايي موها باشد امتحان کنيد و ببيند اين رنگ مو اصلا روي موهايتان مي نشيند يا خير چون برخي موها نسبت به رنگ موهاي خاص مقاوم بوده و خيلي دير تغيير مي کنند که مي تواند به موها آسيب برساند براي همين تست مو قبل از رنگ کردن بهترين راهکار است.

تقويت موهاي آسيب ديده استفاده کمتر از سشوار

در همه جاي دنيا و در بين همه سنين علاقه براي رنگ کردن موها و تنوع دادن به انها وجود دارد اما نگاه افراطي به اين موضوع مي تواند اسيب هاي پوستي جدي ايجاد کرده و البته موها را هم کم پشت ، شکننده و ضعيف کند. انتخاب نوع رنگ مو ، مارک ان ، فاصله زماني بين هر بار رنگ کردن ، مدت زماني که رنگ روي مو مي ماند ، رنگ کردن کل موها يا هايلايت کردن ، استفاده از نوع اکسيدان ها و مقدار مصرف آن ، مرافبت هاي بعد از رنگ کردن مثل مرطوب سازي ، نرم کردن همه اينها در سلامت موها حين و بعد از رنگ کردن موثر هستند که حتما بايد در نظر گرفته شوند.
در پايان اين مطلب پيشنهاد ما به شما استفاده از رنگهاي گياهي براي موها بوده چرا که اين نوع رنگ ها پايه شيميايي نداشته و اسيب کمتري به موها مي زنند . البته ممکن است درآوردن رنگ دلخواه با اين نوع رنگها کمي مشکل باشد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد