آخرین اخبار

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!! شادکامي و موفقيت

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 12 روش فوق العاده براي شاد بودن

شايد نتوانيم يک شبه تمام اين روش ها را در زندگي پياده کنيم، اما بهتر است تلاش مان را بکنيم. تصور اينکه رسيدن به پول و ثروت باعث شادي مان خواهد شد، يک تصور غلط است. شادي يک حس دروني است که اتفاقا با چيزهاي کوچک نيز حاصل مي شود. اينکه چگونه شادتر باشيم سوالي بوده که دانشمندان نيز از خود پرسيده اند و البته راه حل هاي علمي نيز براي آن ارائه داده اند.

پولتان را فقط براي خودتان خرج نکنيد

اگر پول تان به اندازه اي است که امسال يک پالتوي گرم و گرانقيمت براي خودتان مي خريد و به فرد ديگري نيز کمک مي کنيد تا لباس گرم تري داشته باشد، خوشا به حالتان. اگر آنقدر پول نداريد که پالتوي گراني بخريد، حسرت پالتوي ديگران را هم نخوريد که غم مي آورد. اگر روحتان آنقدر بزرگ است که پول پالتوي خودتان را نصف مي کنيد و با بضاعتي که داريد ديگري را نيز صاحب لباس گرمي مي کنيد، بدانيد که شما شادتر خواهيد بود.
محققان دانشگاه کلومبيا برتانيک کانادا طي سه پژوهش مختلف به اين نتيجه رسيدند که خرج کردن پول براي ديگران بيش از خرج کردن پول براي خود آدم نشاط آور است. به عبارت ديگر مي توان گفت خرج کردن پول براي نزديکان و افراد نيازمند بيش از مال اندوزي باعث شادي مي شود.

خوش بين باشيد

افرادي که بيش از اندازه به فکر اتفاقات آينده هستند، غمگين تر از افرادي هستند که در زمان حال زندگي مي کنند. بررسي هاي متعددي نشان مي دهد که خوش بين بودن شادي مي آورد و باعث مي شود قدرت افراد براي انجام کارهاي سخت بالا برود و از سلامتي بهتري برخوردار باشند.

از توانمندي هاي فردي تان استفاده کنيد

متاسفانه شرايط به گونه اي شده است که اکثر مردم از توانمندي هاي خود صرفا در جهت پول در آوردن استفاده مي کنند. اما شما اگر استعدادي داريد و يا عاشق کاري هستيد حتما به آن بپردازيد. نتايج پژوهشي که در The Hapiness Advantage به چاپ رسيده است نشان مي دهد کارمنداني که به انجام فعاليت هاي مورد علاقه شان و يا شکوفايي استعدادهايشان مشغول شده اند ، شادتر بوده و کمتر افسرده شده اند. غرق شدن در روزمرگي و تمرکز صرف روي پول در آوردن نتيجه اي جز افسردگي و غمگيني ندارد. به نداهاي دروني تان نيز اهميت بدهيد.

در زمان حال زندگي کنيد

مادرم هميشه مي گويد خداوند نماز وعده بعد را اکنون از تو نخواسته است. بنابراين کسي از بعد خبر ندارد. درست است که اکثر ما آينده را مبهم و حتي نگران کننده مي بينيم، ولي حقيقتا کسي از آينده خبر ندارد.
نتايج پژوهشي که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان مي دهد افرادي که بيش از اندازه به فکر اتفاقات آينده هستند، غمگين تر از افرادي هستند که در زمان حال زندگي مي کنند. به عقيده محققان بايد از منفي بافي و تلاش براي پيش بيني آينده پرهيز کرد. همان حرف بزرگان که نبايد بر گذشته غم خورد و نگران آينده بود.

شاکر باشيد و از ديگران نيز تشکر کنيد

يعني همان «شکر نعمت، نعمتت افزون کند»! نتايج بررسي ها نشان مي دهد که شاکر خدا بودن و تشکر از ديگران باعث ايجاد نشاط و بهبود سلامت مي شود. اين کار باعث ايجاد روابط مستحکم تر شده و حالتان را بهتر مي کند.

بنويسيد

اين را بدانيد که هيچ کس هفت روز هفته و هر بيست و چهار ساعت شبانه روز شاد و خرسند نيست. بدانيد که فقط شما غمگين نيستيد.نوشتن يک روش مفيد براي بيرون ريختن احساسات و خلاص شدن از شر احساسات منفي و لحظات سخت است.
مانند اجدادمان هر از گاهي شعري بنويسيم. دفتر خاطرات داشته باشيم. اين کارها باعث کاهش فعاليت آميگدال ( بخشي از مغز) مي شود که برخي احساسات منفي مانند استرس را تشديد مي کند.

رنگ آبي را وارد زندگي تان کنيد

محققان دانشگاه ساسکس انگلستان به اين نتيجه رسيده اند که رنگ آبي باعث افزايش اعتماد به نفس، کاهش استرس و افزايش نشاط مي شود. اين رنگ براي روحيه انسان مفيد است.لباس آبي بپوشيد و پرده ها يا برخي ظروف را به رنگ آبي انتخاب کنيد.

بحث نکنيد

براي اثبات عقيده تان با افراد بي منطق بحث نکنيد. به عقيده متخصصان خنثي بودن يکي از روش هاي شادتر بودن است. به عقيده اين محققان بحث نکردن باعث مي شودکه 99 درصد انرژي تان را ذخيره کنيد. عقايد درست تان را براي خودتان نگه داريد و اگر به آنها اطمينان داريد براي اثبات درستي شان با کسي وارد بحث نشويد. بحث کردن، غم تان را از درک نشدن بيشتر مي کند.

شب ها حداقل شش ساعت بخوابيد

حداقل 6 ساعت و 15 دقيقه خواب بي وقفه در شب، براي شاد و سرحال بودن لازم است. نتايج پژوهش هاي محققان انگليسي نشان مي دهد افراد 18 تا 25 ساله اي که شب ها را خوب مي خوابند بيشتر از زندگي خود راضي هستند. البته 8 ساعت خواب در شب براي سلامتي مفيدتر است و کم خوابي باعث ايجاد استرس و عدم تعادل هورموني در بدن مي شود.

روابط عاطفي و دوستانه خوبي داشته باشيد

نتايج پژوهشي که به مدت 75 سال در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان مي دهد که داشتن روابط خوب با ديگران احساس نشاط را افزايش مي دهد. اين روابط شامل روابط زناشويي، رابطه با والدين، اقوام، دوستان و همکاران مي شود. توصيه مي کنيم به جاي دعوا و کدورت، روابط دوستانه تان را تقويت کنيد.

به تغذيه تان برسيد

داشتن تغذيه سالم براي بدن لازم است. نتايج پژوهش ها نشان مي دهد که برنامه غذايي حاوي ميوه ها، سبزيجات، آجيل ها، ماهي، لوبيا و روغن زيتون باعث کاهش افسردگي مي شود.

ورزش کنيد

امروزه سر اکثر قريب به اتفاق افراد از بچه گرفته تا زن و مرد و پير و جوان در گوشي و تبلت است. بي تحرکي را کنار بگذاريد. علاوه بر تغذيه سالم نياز به تحرک بدني منظم داريد تا شادتر باشيد. در جامعه ي بيمار هيچ کس در امان نيست و يکي از نشانه هاي جامعه ي بيمار غمگين بودن است. بدانيد که شاد بودن همسايه، شما را هم تا حدودي شاد مي کند و شاد بودن شما شايد غصه ديگري را اندکي کمتر کند.
نتايج پژوهشي که در Public Health Nutrition به چاپ رسيده است نشان مي دهد انجام ورزش منظم باعث احساس نشاط و کاهش افسردگي مي شود. ورزش اعتماد به نفس تان را بالا برده و اضطراب و استرس تان را کنترل مي کند. علاوه بر اين ، خواب راحتي برايتان به ارمغان مي آورد.

حرف آخر

مشکلات براي همه است. ما هم مانند شما ماه ها است که حقوق نگرفته ايم، ما هم مستاجر هستيم، ما هم هزينه هاي درماني بالا داريم، ما هم دلمان مي خواهد کارهايي را انجام دهيم که امکاناتش را نداريم...اما حواستان باشد ما همگي جامعه را تشکيل مي دهيم و تک تک در برابر سلامت جامعه مسئوليم.
بدانيد که در جامعه ي بيمار هيچ کس در امان نيست و يکي از نشانه هاي جامعه ي بيمار غمگين بودن است. بدانيد که شاد بودن همسايه، شما را هم تا حدودي شاد مي کند و شاد بودن شما و لبخندتان شايد غصه ديگري را اندکي کمتر کند.
حداقل در کوچه و خيابان به هم لبخند بزنيم، سر هر موضوعي پرخاش نکنيم، اتوبوس و مترو ارث پدري مان نيست. بياييد اين همه جنجال را کمتر کنيم. شايد با همين کارهاي به ظاهر ساده ولي موثر، شادتر شويم.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد