آخرین اخبار

پوست, بال و گردن مرغ نخوريد! تغذيه

پوست, بال و گردن مرغ نخوريد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - به چند دليل مهم بال و گردن مرغ نخوريد

پوست مــــــرغ آلودگي‌هاي محيطي خيلي زيادي را مي‌تواند منتقل کند. چربي‌هاي اشباع شده‌اي که دارد، مي‌تواند ميزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسيب برساند، اگر زندگي سالم مي‌خواهيد يا مي‌خواهيد خود را در برابر بسياري از بيمار‌ي‌ها بيمه کنيد بهتر است از خوردن چربي‌ حيواني در حد امکان پرهيز کنيد. حتي پوست ماهي هم مي‌تواند بسياري از آلودگي‌ها و بيماري‌ها را به مصرف‌کننده‌ منتقل کند.
چاقي يک بيماري محسوب مي‌شود و مي‌تواند صدها بيماري را زمينه‌سازي کند يا بيماري‌هاي موجود در بدن را تثبيت ‌کند. امروزه مشخص شده برخلاف تصور گذشته بافت چربي در بدن، يک بافت مرده نيست و بسيار فعال است و در رديف غدد درون‌ريز شمرده مي‌شود و مي‌گويند انواع آنزيم‌ها از اين بافت‌هاي چربي ترشح مي‌شوند طوري‌که تمام سيستم کنترل‌ گرسنگي و اشتها را تحت‌تأثير خود قرار مي‌دهد. به‌خصوص اگر اين چربي‌ها در ناحيه شکم انباشته شده باشند و هرچه قطر و طول شکم بيشتر باشد عمر فرد کوتاهتر مي‌شود. اغلب انواع اسيدها از بافت چربي شکمي‌وارد جريان خون مي‌شوند و تمام رگ‌ها را طوري تحت تأثير قرار مي‌دهند که حالت کشساني آنها از بين مي‌رود.
کبد چرب مي‌تواند به سمت بيماري‌اي به نام استاتوهپاتيت* Steatohepatitis برود که در 20درصد افرادي که به اين بيماري مبتلا مي‌شوند موجب نارسايي کبدي مي‌شود که اين بيماري بسيار خطرناک است و در نوع خودش مي‌تواند باعث مرگ‌ و مير شود. در خوردن بال و گردن مرغ احتياط کنيد، بسياري از مواد شيميايي و مواد سمي‌که در دنياي خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته مي‌شوند و شما با خوردن اين قسمت لذيذ مرغ، خود را دچار بسياري از بيماري‌ها مي‌کنيد. اينکه مي‌گويند به بعضي از طيور مثل مرغ هورمون‌هاي استروئيدي*Steroid hormone تزريق مي‌شوند به نظر من درست نيست زيرا اين هورمون‌ها بسيار گران هستند و از نظر اقتصادي استفاده از آنها براي دامداران به صرفه نيست.

*استاتوهپاتيت Steatohepatitis : استاتوهپاتيت نوعي بيماري کبد چرب است که با التهاب کبد به خاطر تجمع چربي در کبد مشخص مي شود.

* هورمون هاي استروئيدي Steroid hormone :اين هورمون‌ها داراي هسته‌اي هستند که از کلسترول مشتق مي‌شوند و همان هورمون هاي دوپينگ بدنسازي مي باشند. هورمون هاي استروئيدي به کنترل متابوليسم، التهاب، عملکرد سيستم ايمني، تعادل نمک و آب و رشد ويژگي هاي جنسي و توانايي و مقاومت در برابر بيماري و آسيب کمک مي کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موثرترين راه درمان کبد چرب

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم غذايي براي کبد چرب

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : علائم ابتلا به کبد چرب

رابطه مرغ و آنتي بيوتيک

گردن مرغ منبع چربي و آلودگي است، گردن مورغ نخوريد

به طيور معمولاً آنتي‌بيوتيک مي‌دهند، آنتي‌بيوتيک‌ها آنها را در مقابل بيماري‌ها محافظت مي‌کنند و هم باعث مي‌شوند به اصطلاح زودتر وزن بگيرند و رشد کنند. توصيه مي‌شود، زماني دام و طيور ذبح شوند که عمر آنتي‌بيوتيک‌ها به نيمه رسيده باشد، تا وقتي‌که اين گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه مي‌شوند، آنتي‌بيوتيک‌ها به انسان منتقل نشوند، ولي متأسفانه در بسياري از موارد اين نکته رعايت نمي‌شود، به همين علت بعضي از افراد در مقابل انواع آنتي‌بيوتيک‌ها از خودشان مقاومت نشان مي‌دهند بدون اينکه خودشان علت آن را بدانند. دريافت اين آنتي‌بيوتيک‌ها مي‌تواند از طريق شير، گوشت و انواع منابع حيواني باشد.
اما فلسفه اينکه مي‌گويند در خوردن بال و گردن مرغ احتياط کنيد اين است که معمولا مواد شيميايي و مواد سمي‌در چربي حل مي‌شوند و اصولا بيماري‌هايي که در حال حاضر در کشور ما خيلي گسترده هستند بيماري‌هاي قلبي و عروقي ناشي از افزايش چربي خون يا افزايش چربي LDL يا کلسترول بد است که از طريق چربي‌هاي حيواني منتقل مي‌شوند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلسترول بد و کلسترول خوب يعني چه؟

در مورد مرغ توصيه مي‌شود، پوست مرغ مصرف نشود براي اينکه بيشتر اسيدهاي چرب اشباع شده يا چربي‌هايي که مي‌تواند باعث افزايش وزن و افزايش کلسترول شود در پوست وجود دارد. اين چربي‌ها گاهي در داخل شکم و کناره‌هاي ران مرغ هم ديده مي‌شوند که بايد حتما جدا شوند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 6 توصيه ساده اما مهم براي كاهش كلسترول بد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلسترول بالا

خانم‌ها وقتي که به مرحله بلوغ مي‌رسند يک جهش پيدا مي‌کنند و يکي از تغييراتي که در آنها علاوه بر افزايش طول قدشان ديده مي‌شود، تغييرات ترکيبي بدنشان است. دختر خانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخاير چربي بدنشان با پسرها، يکسان هستند ولي به محض اينکه به مرحله بلوغ مي‌رسند و اولين دوره قاعدگي را تجربه مي‌کنند مقدار چربي انباشته شده بدن‌ آنها تا 30درصد افزايش پيدا مي‌کند و به اين دليل خانم‌ها نسبت به آقايان در معرض خطر شديدتري براي افزايش وزن و انباشتگي چربي قرار دارند.خانم‌هايي هم که از اين طريق چاق مي‌شوند هورمون‌هاي‌شان دچار اختلال مي‌شوند و نسبت هورمون تستسترون Testosterone در خونشان افزايش پيدا کرده و دچار مشکلاتي مثل رويش موهاي زائد مي‌شوند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تاثير هورمون تستوسترون در زنان و مردان و باورهاي غلط جنسي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تستسترون و تمايلات جنسي

وقتي‌ در بدن مقدار چربي بالا باشد سوخت‌و‌ساز آن بدن پايين مي‌‌آيد، درنتيجه به حجم عضلاني بدن پسران اضافه مي‌شود و در دختران چربي‌ به بدن‌شان اضافه مي‌شود. بعد از بلوغ نياز پسران به انرژي و پروتئين خيلي بيشتر از خانم‌هاست زيرا محل سوخت ترکيب‌هاي درشت مغذي‌ که توليد انرژي مي‌کند مثل قندها و چربي‌ها در عضلات، صورت مي‌گيرد. خانم‌ها عضلات ظريف‌تر و بافت چربي بيشتر و درنتيجه مقاومت بيشتري دارند و آقايان عضلات بزرگ‌تر و بافت چربي کمتر و درنتيجه مقاومت کمتري دارند.ذخيره انرژي خانم‌ها باعث مي‌شود در مقابل درد، گرسنگي و تشنگي و استرس‌ها مقاوم‌تر باشند گرچه اندام ظريف‌تري دارند.
مساله چاقي به جز چند مورد که جزو بيماري‌هاست برمي‌گردد به دريافت انرژي و مصرف انرژي؛ درست مثل درآمد مي‌ماند هرچه درآمد ما بيشتر از مخارج‌مان باشد به‌صورت پس‌انداز ذخيره مي‌شود و تبديل به يک سرمايه مي‌شود.در بدن هم هرچقدر انرژي دريافتي‌مان بيشتر از انرژي مصرفي‌مان باشد مازاد آن تبديل به بافت چربي مي‌شود که در خانم‌ها اين انباشتگي چربي خيلي راحت‌تر رخ مي‌دهد و اگر از قسمت‌هاي چرب دام‌ها و طيور استفاده شود اين دريافت انرژي افزايش پيدا مي‌کند و درنتيجه آن چاقي سريع‌تر تجلي پيدا مي‌کند.
وقتي آقايان چاق مي‌شوند استروژن Estrogen بدن‌شان افزايش پيدا مي‌کند و فرم بدن‌شان به سمت فرم بدن خانم‌ها مي‌‌رود و خانم‌هايي هم که از اين طريق چاق مي‌شوند هورمون‌هاي‌شان دچار اختلال مي‌شوند و نسبت هورمون تستسترون آن در خون‌شان افزايش پيدا مي‌کند و دچار مشکلاتي مثل رويش موهاي زائد مي‌شوند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : استروژن، هورموني که باعث زيبايي زنان مي شود

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کالري و پروتئين قسمت هاي مختلف مرغ


منبع: yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها