آخرین اخبار

6 دمنوش لاغري خانگي که بيشترين مقدار چربي سوزي را دارند تناسب و زيبايي

6 دمنوش لاغري خانگي که بيشترين مقدار چربي سوزي را دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - طرز تهيه دمنوش لاغري خانگي براي چربي سوزي

لاغري يکي از بحث‌هاي داغ روز است و خيلي از افراد با استفاده از راه‌هايي همچون قرار دادن بالون معده، ورزش کردن، خوردن ميوه هاي لاغر کننده و مصرف انواع نوشيدني‌ چربي سوز و دمنوش لاغري و … براي رسيدن به آن تلاش مي‌کنند. شخصا عقيده دارم فقط دو راه براي کاهش وزن وجود دارد: تغذيه‌ سالم و ورزش. دوستان عزيزم واقعا هيچ راه جادويي ديگري در کار نيست. هيچ‌کس تا به حال (در دنياي واقعي!) با خواندن يک وِرد، لاغر نشده است.
از آنجايي که معمولا دستور العمل‌ها و درمان‌هاي طبيعي کارسازترين مکمل‌هاي يک رژيم غذايي هستند و مي‌توانند روند رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب را سرعت ببخشند، در اين مقاله قصد داريم چند دمنوش براي لاغري را به شما معرفي کنيم که همراه با رژيم غذايي مناسب و ورزش، مي‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند. همراه ما باشيد.
قبل از اينکه به سراغ دمنوش‌هاي پيشنهادي‌مان برويم، مي‌خواهيم کمي درباره‌ي روند کاهش وزن با هم صحبت کنيم. چربي (همراه با پروتئين و کربوهيدرات) همان انرژي‌ِ ذخيره‌ شده است. کالري در واقع واحدي براي اندازه‌گيري اين انرژي‌هاست. بدن ما به‌وسيله‌ي يک سري فعل و انفعالات شيميايي، چربي را به انرژي قابل استفاده براي فعاليت‌هاي بدن تبديل و انرژي‌ (کالري‌) اضافي را هم ذخيره مي‌کند. براي کاهش وزن، شما بايد بيشتر از ميزان کالري دريافتي، انرژي مصرف کنيد. اين امر باعث مي‌شود بدن چربي‌هاي ذخيره‌‌شده را به‌کار بگيرد و درنتيجه لاغرتر شويد. در واقع سلول‌هاي چربي به مرور کوچک‌تر مي‌شوند و از بين مي‌روند. دوستان عزيزم توجه داشته باشيد که تمامي اين مراحل و روند چربي‌سوزي به شرايط ژنتيکي و محيطي افراد بستگي دارد. دمنوش‌هايي که ما به شما معرفي مي‌کنيم، در شرايط عادي در کنار يک رژيم غذايي مناسب، مي‌توانند تأثيرات مثبتي در روند کاهش وزن داشته باشند.

_ دمنوش لاغري دارچين

دارچين مي‌ تواند ميزان سطح قندخون را مديريت کند. قندخون تأثير مستقيمي روي وزن ما دارد و ميزان گرسنگي‌مان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. قندخون يکي از فاکتورهاي تعيين‌کننده‌ي انرژي بدن است. هرقدر انرژي شما بيشتر باشد، تمايل بيشتري به ورزش کردن خواهيد داشت. هر قدر قند خون‌تان متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهاي کاذب مي‌شويد و بدن شما روند مناسب‌تري براي استفاده از چربي‌هاي ذخيره‌شده را در پيش خواهد گرفت.
اگر چه بحث‌هاي زيادي درباره‌ تأثير دارچين بر قند خون وجود دارد، اما مطالعات زيادي نشان مي‌دهند که دارچين مي‌تواند ميزان سطح قندخون را مديريت کند. پس ضرري ندارد اگر يک دمنوش تندوتيز دارچين را امتحان کنيم.

مواد لازم براي تهيه‌ دمنوش لاغري دارچين

پودر دارچين : 1 قاشق چاي‌ خوري
چوب دارچين : يک تکه
آب : 1 ليوان

طرز تهيه دمنوش لاغري دارچين

پودر دارچين و چوب آن را در يک ليوان بريزيد، آب را بجوشانيد و داخل ليوان روي دارچين‌ها بريزيد. بهتر است از يک ليوان درب‌دار استفاده کنيد يا روي هر ليواني که استفاده مي‌کنيد، درپوش بگذاريد و 15 دقيقه صبر کنيد. دمنوش لاغري شما آماده است. نوش جان! اين دمنوش را مي‌توانيد 1 يا 2 بار در روز ميل کنيد.

_ دمنوش لاغري چاي سبز و زنجبيل

چاي سبز متابوليسم بدن را بالا مي برد. چاي سبز علاوه بر خواصي که براي سلامتي دارد، مدت‌هاست به‌عنوان ماده‌‌اي مؤثر در کاهش وزن، مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. در حالي‌ که بسياري از تحقيقات خلاف اين فرضيه را بيان مي‌کند، اما مطالعات ديگري صورت گرفته که نشان مي‌دهد چاي سبز سه ماده‌ اصلي دارد که در کنترل وزن مؤثر هستند. کافئين، کاتچين و تيانين سه ماده‌اي هستند که در اين مطالعات به آنها اشاره شده است. کافئين کارکرد سيستم بدن را افزايش و سرعت بعضي از فرايندهاي بدن به‌خصوص متابوليسم بدن (همه‌ي فرايندهاي بيولوژيکي که بدن هر موجود زنده براي حفظ بقا انجام مي‌دهد) را افزايش مي‌دهد و همان‌طور که مي‌دانيد، متابوليسم ارتباط مستقيمي با کاهش وزن دارد.
کاتچين که به‌عنوان يک فلاونوئيد آنتي‌اکسيداني شناخته مي‌شود، يکي از سه عنصر مهم چاي سبز است که موجب تفاوت چاي سبز با چاي سياه مي‌شود (چاي سياه همان تخميرشده‌ي چاي سبز است) و در شرايطي خاص مي‌تواند به کاهش جذب چربي از روده کمک کند. تيامين هم اسيد‌آمينه‌اي موجود در چاي سبز است که به آزادشدن دوپامين در مغز (ماده‌اي شيميايي که باعث ايجاد حس شادي و آرامش مي‌شود) کمک مي‌کند. بنابراين اگر خواستيد استرس‌تان را کم کنيد، تيامين مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي اين کار باشد، چون برخلاف کافئين، فرد را حساس و عصبي نمي‌کند. زنجبيلي که به چاي سبز براي تهيه‌ي اين دمنوش اضافه مي‌شود به بهبود فرايند هضم کمک مي‌کند و به چاي سبزتان بدون اينکه بخواهيد شکر يا چيز ديگري اضافه کنيد طعم و عطر خاصي مي‌بخشد. از طرفي چون چاي سبز طبع سردي دارد افزودن زنجبيل با طبع گرم، دمنوش شما را متعادل مي‌کند.

مواد لازم براي تهيه‌ دمنوش لاغري چاي سبز و زنجبيل

مقداري زنجبيل تازه‌‌ پوست‌کنده يا نصف قاشق چاي‌خوري زنجبيل پودر شده
چاي سبز : 1 قاشق چاي‌خوري
آب : يک ليوان
عسل طبيعي براي شيرين‌ شدن دمنوش (اختياري) : يک قاشق

طرز تهيه دمنوش لاغري چاي سبز و زنجبيل

براي درست کردن اين دمنوش لاغري و اکثر دمنوش‌هاي ديگر، بهتر است از يک ليوان صافي‌دار استفاده کنيد يا صافي‌ مناسبي روي ليوان قرار بدهيد. ابتدا زنجبيل و چاي سبز را داخل صافي قرار بدهيد و يک ليوان آب‌جوش داخل ليوان بريزيد و صافي را داخل ليوان بگذاريد. حواس‌تان باشد چاي سبز را بيشتر از 3 تا 4 دقيقه داخل آب جوش نگذاريد، چون طعم تلخي پيدا مي‌کند. صافي را خارج کنيد. دمنوش‌تان حاضر است. اين دمنوش را با شکر شيرين نکنيد و اگر دل‌تان خواست، مي‌توانيد يک قاشق عسل به آن اضافه و روزانه 1 يا 2 فنجان از اين دمنوش لاغري را با معده‌ي خالي ميل کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دمنوش لاغري خانگي را با اين دستور درست کنيد

_ دمنوش لاغري گل محمدي

دمنوش گل محمدي به سم زدايي بدن کمک مي کند. فوايد و مزاياي گلاب که از گل محمدي به‌دست مي‌آيد، چنان براي ما ايراني‌ها آشنا و مطلوب است که نيازي به توصيه به استفاده از اين ماده‌ي معطر و پرفايده نيست. گل محمدي يا همان گل سرخ به‌ عنوان يک ماده‌ي ديورتيک (ادرارآور) بسيار ملايم عمل مي‌کند. مواد ديورتيک باعث مي‌شوند کليه‌ها مقدار بيشتري سديم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراين به سم زدايي بدن کمک مي‌کنند. نمکِ بيش از حد، آب موجود در خون را کاهش مي‌دهد و موجب غلظت خون مي‌شود که اين موضوع براي گردش خون مطلوب اصلا خوب نيست. از طرفي، زماني که شما وزن کم مي‌کنيد، در واقع مقدار زيادي آب از دست مي‌دهيد بنابراين بايد آب بيشتري دريافت کنيد که اين آب هم سيستم بدن را پاکسازي مي‌کند و هم بدن را هيدراته نگه مي‌دارد و باور کنيد يا نه، اين موضوع براي کم کردن وزن بسيار مفيد است.

مواد لازم براي تهيه‌ دمنوش لاغري گل محمدي

يک مشت گلبرگ تازه يا خشک گل محمدي
نصف فنجان آب
يک قوري درب‌دار

طرز تهيه دمنوش لاغري گل محمدي

اگر از گلبرگ تازه استفاده مي‌کنيد، حواس‌تان باشد که گلبرگ‌ها به آفت‌کش‌ها، سموم دفع حشرات يا کود شيميايي آلوده نباشند. گلبرگ‌ها و آب را داخل قوري بريزيد (طوري که آب روي گل‌ها را بپوشاند) و قوري را روي شعله‌ي گاز قرار بدهيد. درب قوري را بگذاريد و منتظر شويد تا جوش بيايد. پس از آنکه 15 تا 20 دقيقه جوشيد، دمنوش را از صافي رد کنيد. اين دمنوش لاغري را نهايتا تا 6 روز مي‌توانيد در يخچال نگه‌داريد. هر روز نصف تا يک فنجان از اين دمنوش را مي‌توانيد با معده‌ي خالي ميل کنيد.

_ دمنوش لاغري جنسينگ

جنسينگ مي‌ تواند براي دريافت انرژي به شما کمک کند. جنسينگ آسيايي يکي از گونه‌هاي يازده‌گانه‌ي جنسينگ است که ريشه‌هاي گوشتي دارد. هر چند انواع مختلفي از اين گياه وجود دارد، اما دو نوع آمريکايي و آسيايي‌ آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره‌ي اين گياه مشخص شده است، جنسينگ محرکي قوي براي افزايش سوخت‌وساز بدن است. جنسينگ به شما کمک مي‌کند بر خستگي غلبه کنيد و انرژي و توانايي ذهني را هم بالاتر مي‌برد. در مطالعه‌اي که در اين زمينه در يک کلينيک مراقبت از بيماران سرطاني انجام شد، مشخص شد که اين گياه حتي روي فلج ناشي از داروهاي شيميايي هم تأثير مثبتي دارد. همان‌طور که مي‌دانيد وقتي وزن کم مي‌کنيم اگر انرژي کافي نداشته باشيم، ورزش کردن کار مشکلي است و کاهش وزن نياز به فعاليت بدني مناسب دارد و جنسينگ مي‌تواند براي دريافت انرژي به شما کمک کند. شواهدي احتمالي وجود دارد که نشان مي‌دهد جنسينگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک مي‌کند که البته خود اين موضوع روي انرژي مورد نياز بدن و اشتهاي فرد تأثير دارد.

مواد لازم براي تهيه‌ دمنوش لاغري جنسينگ‌

جنسينگ خرد شده (آمريکايي يا آسيايي) : 1 قاشق چايخوري
آب : 1 ليوان
عسل (در صورتي که ترجيح مي‌دهيد دمنوش‌تان شيرين باشد)

طرز تهيه دمنوش لاغري جنسينگ

براي هر يک ليوان آب، تقريبا 1 قاشق چاي‌خوري ريشه‌ي خردشده‌ي جنسينگ در ليوان يا فنجان‌تان بريزيد. آب را بجوشانيد و به آن اضافه کنيد. بعد از گذشت 5 تا 10 دقيقه، مي‌توانيد دمنوش‌تان را صاف کنيد و در صورت تمايل با افزودن با عسل يا ليمو، 1 يا 2 بار در روز ميل کنيد.

_ دمنوش لاغري قاصدک و نعنا

قاصدک و نعنا گياهاني هستند که به پاکسازي کبد کمک مي‌ کنند. دمنوش قاصدک و نعنا يکي از دمنوش‌هاي واقعا شگفت‌انگيز است که به حفظ سلامت کبد کمک مي‌کند. حتما مي‌دانيد که کبد عضو بسيار اعجاب انگيزي است چون در واقع مسئول تمام سم‌زدايي بدن است. بنابراين نقش بسيار کليدي‌اي در سوخت‌وساز بدن دارد. کبد پر از سلول‌هايي است که چربي را مي‌شکنند، آن را به انرژي قابل استفاده‌ي بدن تبديل مي‌کنند و سوخت‌وساز را بالا مي‌برند. از طرفي اين سلول‌ها مسئوليت جريان‌يافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربي‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک مي‌کند. هنگام سوخت‌وساز کربوهيدرات، اين کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک مي‌کند، بنابراين سطح انرژي هم ثابت مي‌ماند و اشتها تنظيم مي‌شود. پس کبد به‌عنوان يک مبارز با چربي‌ها نقش بسزايي در مديريت چربي‌ها و جذب آنها و در نتيجه کاهش وزن ايفا مي‌کند. قاصدک و نعنا گياهاني هستند که به پاکسازي کبد کمک مي‌کنند. قاصدک ترکيباتي دارد که از آسيب به کبد جلوگيري مي‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار توليد صفرا در کبد را تحريک مي‌کنند و به فرايند هضم و جذب موادمغذي هم کمک مي‌کنند پس مخلوط اين دو گياه از آنها يک دمنوش قدرتمند براي محافظت از کبد مي‌سازد.

مواد لازم براي تهيه دمنوش لاغري قاصدک و نعنا

يک قاشق چاي‌خوري برگ نعناي خشک
يک قاشق چاي‌خوري برگ قاصدک خشک
يک ليوان آب
و ليمو (در صور ت تمايل)

طرز تهيه دمنوش لاغري قاصدک و نعنا

آب جوش را به نعنا و قاصدکي که قبلا در ليوان ريخته بوديد، اضافه کنيد. روي ليوان درپوشي قرار بدهيد و بگذاريد براي 5 تا 10 دقيقه همان‌طور بماند. سپس مخلوط‌تان را صاف کنيد. اگر از طعم ليمو خوش‌تان مي‌آيد، مي‌توانيد دمنوش‌تان را با ليموي تازه ميل کنيد. نوشيدن يک فنجان از اين دمنوش تا دوبار در روز مشکلي ندارد. اين دمنوش لاغري را مي‌توانيد با برگ‌هاي تازه‌ي قاصدک يا نعنا هم درست کنيد. فقط درباره‌ي قاصدک بهتر است از برگ‌هاي تازه‌تر استفاده کنيد. توصيه مي‌کنم تا حد امکان برگ‌هاي قاصدک در حال رشد و جوان‌تر را در آغاز فصل بهار انتخاب کنيد، چون هرچه بيشتر رشد کند برگ‌هايش زمخت‌تر و تلخ‌تر مي‌شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين دمنوش براي لاغري را با اين دستورات درست کنيد!!

_ دمنوش لاغري مريم گلي

ما در يک دنياي گيج‌کننده زندگي مي‌کنيم چون توانايي ما در مقابله با عوامل مختلف متفاوت است. بدن ما طوري ساخته نشده که بتواند در مقابل هر فشار بيروني هميشه به يک صورت عمل کند و اين فشارها مي‌توانند اثرات مخربي روي طيف گسترده‌اي از مسائل مربوط به بدن انسان از جمله افزايش يا کاهش وزن داشته باشند. هنگامي که دچار استرس مي‌شويم، بدن هورموني به‌نام کورتيزول ترشح مي‌کند. اين ماده هورموني استروئيدي است که بخش «پاسخ به هجوم بيروني» يا «خارج شدن از شرايط فشار» را به‌عهده دارد. کورتيزول روي قندخون اثر مي‌گذارد، بنابراين اشتها را هم تحريک مي‌کند و باعث مي‌شود کالري‌ها به راحتي به‌صورت چربي ذخيره شوند. نوروپپتيد Y هم يک نوروکميکال (عصب شيميايي) است که آن هم به استرس مربوط است و موجب رشد بافت چربي مي‌شود و از طرفي اشتها را هم افزايش مي‌دهد. مريم‌ گلي گياهي است که ذهن و بدن را آرام مي‌کند، بنابراين مي‌تواند به ميزان قابل‌توجهي با استرس مقابله کند. به همين دليل دمنوش مريم گلي يکي از دمنوش‌هايي است که اثرات مطلوبي بر روي کاهش وزن دارد.

مواد لازم براي تهيه‌ دمنوش لاغري مريم گلي

يک مشت مريم گلي تازه يا 2 قاشق چاي‌خوري مريم گلي خشک
1 ليوان آب
و ليمو (در صورت تمايل)

طرز تهيه دمنوش لاغري مريم گلي

مريم گلي را در ليوان بريزيد و آب جوش را به آن اضافه کنيد. 4 تا 5 دقيقه زمان بدهيد. دمنوش‌ لاغري خود را صاف کنيد و از نوشيدن آن 1 تا 2 بار در روز، لذت ببريد.
اگر به مطالعه بيشتر در اين زمينه علاقه داريد خواندن مقاله ما درباره خوراکي‌هاي چربي سوز شکم هم مي‌تواند برايتان جالب باشد.


منبع : chetor.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد