آخرین اخبار

پستهاي اينستاگرام تان در مورد شخصيت شما چه مي گويد؟ شادکامي و موفقيت

پستهاي اينستاگرام تان در مورد شخصيت شما چه مي گويد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

در حقيقت مطالعات زيادي ارتباط شبکه‌هاي اجتماعي با سلامت روان، سلامت بدن، توانايي فکري فرد و غيره را عنوان کرده‌اند و با اينکه پلتفرم‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي مردم دنيا را به هم متصل‌تر مي‌کنند اما چالش‌هاي جديدي را هم ايجاد کرده‌اند.
به عنوان مثال تحقيقات اخير نشان داده‌اند که کساني که بيشتر وقت‌شان را در اينستاگرام صرف مي‌کنند به احتمال بيشتري مبتلا به افسردگي هستند. يک بررسي ديگر نشان داده که کساني که دين‌شان را در فيسبوک مشخص مي‌کنند، گويش مثبت‌تر و بهتري را در اين پلتفرم به کار مي‌گيرند.

پست‌هايتان در شبکه‌هاي اجتماعي راجع به شما چه مي‌گويند؟

از احساسات و دين گرفته تا رژيم غذايي، شبکه‌هاي اجتماعي اين روزها همه چيز را تحت تاثير قرار داده‌اند و پست‌هاي اينستاگرامي و فيسبوکي شما خيلي بيشتر از آنچه فکرش را بکنيد درمورد شما اطلاعات به دست مي‌دهند.
گفتني است که امروزه ديگر فيسبوک خيلي در ايران استفاده‌ي گسترده‌اي ندارد، اما اين بررسي‌هايي که در ادامه ارائه مي‌شوند روي 2 شبکه‌ي اجتماعي پرطرفدار اين روزها يعني اينستاگرام و فيسبوک صورت گرفته، بنابراين در هر شبکه‌ي اجتماعي ديگري هم به احتمال زياد صادق است.

افراد مبتلا به افسردگي بيشتر در اينستاگرام پست مي‌گذارند

اينکه هر چند وقت يک بار در اينستاگرام پست ارسال مي‌کنيد مي‌تواند نشان دهندهٔ سلامت روان شما باشد و محققين دانشگاه هاروارد و ورمونت با استفاده از يک برنامه‌ي کامپيوتري بيش از 43 هزار پست از 166 کاربر را آناليز کردند تا ببينند که افرادي که به افسردگي مبتلا هستند از اين برنامه چطور استفاده مي‌کنند. نتيجه اين بود که کساني که از افسردگي رنج مي‌برند بيشتر از کساني که هيچ مشکل ذهني‌اين نداشتند پست مي‌گذاشتند. آنها همچنين فيلترهاي کمتري را هم براي عکس‌هايشان استفاده مي‌کردند.

اگر در شبکه‌هاي اجتماعي وقت زيادي صرف کنيد شادي‌تان کاهش پيدا مي‌کند

صرف وقت زيادي در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند سمي باشد. در حقيقت با محدود کردن زمان استفاده‌تان از اين برنامه‌ها، رضايت بيشتري از تجربه‌ي کار با آنها خواهيد داشت. بيش از يک ميزان زماني وقت صرف کردن در شبکه‌هاي اجتماعي گوناگون مي‌تواند حس شادي را از شما بگيرد و اين ميزان زمان يا محدودهٔ زماني براي فيسبوک 23 دقيقه و براي اينستاگرام 31 دقيقه است.

شبکه‌هاي اجتماعي خاطرات شما را تحريف ميکنند

شما در شبکه‌هاي اجتماعي دوست داريد که خيلي مثبت و شاد بنظر برسيد که اين يعني عکس‌هايي شاد و با چيزهاي جالب از خودتان پست مي‌کنيد و معمولا هم از فيلترهاي مختلف استفاده مي‌کنيد تا همه چيز خيي بهتر بنظر بيايد؛ ولي با اينکه شايد شبکه‌هاي اجتماعي يک جاي عالي براي ذخيره کردن خاطرات‌تان بنظر برسند که شما بعدها مي‌توانيد برگرديد و آنها را دوره کنيد در حقيقت اينطور نيست. يک بررسي دريافت که چون مردم اغلب چيزهاي مثبتي از خودشان در شبکه‌هاي اجتماعي پست مي‌کنند، وقتي به عکس‌هايشان نگاه مي‌کنند خاطرات دروغين شادي را به خاطر مياورند که درواقع خاطره‌ي واقعي با تصوير متضادي که سعي کرده‌اند از خودشان نشان بدهند مخلوط شده‌است.

وابستگي مذهبي شما بر نحوه‌ي گفتار شما در شبکه‌هاي اجتماعي تاثير مي‌گذارد

اخيرا يک بررسي، گفتار بيش از 12800 کاربر فيسبوکي که دين‌شان را در قسمت پروفايلشان تنظيم کرده‌ بودند آناليز کرد. نتيجه اين بود که افراد مذهبي، از کلمات مثبت‌تري براي ابراز احساسات خود استفاده کرده و بيشتر راجع به موضوعات اجتماعي‌اي مانند خانواده صحبت مي‌کنند در حاليکه افرادي که دين‌شان را مشخص نکرده بودند از زبان منفي‌تري براي ابراز احساسات‌شان مثل خشم استفاده کرده و بيشتر راجع به مسائلي مانند بدن انسان و مرگ صحبت مي‌کنند.

هر چه احساس تنهايي بيشتري کنيد احتمالا زمان بيشتري را هم در شبکه‌هاي اجتماعي صرف مي‌کنيد

امروزه انزواي اجتماعي در حال تبديل شدن به مشکل بزرگتري نسبت به چاقي در آمريکاست و عامل اصلي اين امر هم شبکه‌هاي اجتماعي هستند. با اينکه ممکن است برخي افراد فکرکنند که شبکه‌هاي اجتماعي باعث اتصال افراد بيشتري شده و روابط بيشتري ايجاد مي‌کنند اما دقيقا اين برنامه‌ها برعکس اين کار را انجام ميدهند. بررسي‌اي که انجام شد دريافت که افرادي که بيش از 2 ساعت در روز وقت صرف شبکه‌هاي اجتماعي مي‌کنند نسبت به کساني که کمتر از اين ميزان وقت صرف مي‌کنند احساس انزوا و تنهايي بيشتري مي‌کنند.

داشتن دوستان زياد در شبکه‌هاي اجتماعي باعث اجتماعي‌تر بودن شما نمي‌شود

داشتن هزاران دوست اينستاگرامي به معناي داشتن داشتن هزاران دوست واقعي و زندگي اجتماعي فعال نيست. يک بررسي دريافت که مغز فقط تعداد محدودي دوست را مي‌تواند مديريت کند. دوستان مجازي مانند دوستان واقعي نيستند و ايجاد و حفظ يک رابطه‌ي دوستانه به تعاملات اجتماعي واقعي احتياج دارد.

افرادي که خيلي راجع به شريک عشقي‌شان پست مي‌کنند عزت نفس کمتري دارند

پست‌هاي شما مي‌توانند به ميزان زيادي خود واقعي شما را به نمايش بگذارند. يک مطالعه با جمع آوري داده از 55 کاربر فيسبوکي دريافت که افرادي که عزت نفس کمتري دارند بيشتر درمورد شريک عشقي‌شان مطلب مي‌گذارند. نه تنها اين، بلکه افرادي که مبتلا به خودشيفتگي يا نارسيسيسم هستند هم پست‌هاي بيشتر از غذاها و فعاليت‌هاي روتين و روزانه‌شان ميگذارند.

فقط نگاه کردن به لوگوي شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند شما را وسوسه به چک کردن آنها بکند

مثل غذا و مواد اعتياد آور، شبکه‌هاي اجتماعي هم يک نوع اعتياد ايجاد مي کنند. يک بررسي ديگر دريافته که فقط نگاه کردن به لوگوي شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند شما را وسوسه کند که آنها را چک کنيد، حال چه کاربردائمي و خيلي فعالي باشيد، چه نه.

استفاده‌ زياد از شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند در خواب‌تان اختلال ايجاد کند

امروزه با اين همه چيزهاي جالبي که تکنولوژي در اختيار ما قرار مي‌دهد، داشتن خواب خوب شب ممکن است کمي دشوار باشد. يک مطالعه دريافت که 1 نفر از هر 5 نفر جوان، به طور منظم شب‌ها از خواب بيدار مي‌شود تا پيام‌هايش را چک کند. يک مطالعهٔ ديگري که به طور پرسشنامه در ميان 1788 آمريکايي انجام شد نشان داد که افرادي که مدام شبکه‌هاي اجتماعي خود را چک مي‌کنند از اختلال خواب شديدي رنج مي‌برند.

شما براي هر پلتفرم شخصيت متفاوتي داريد

مطالعه‌اي دريافت که افراد بر اساس پلتفرمي که از آن استفاده مي‌کنند عکس پروفايل خود را انتخاب مي‌کنند. کاربران، هر پلتفرم را دنياي متفاوتي در نظر ميگيرند و خودشان را در هرکدام به طور متفاوتي به نمايش مي‌گذارند.

کاربراني که سن‌شان کمتر از 25 سال است در تصاوير پروفايلشان کمتر لبخند مي‌زنند

دليلش اين است که آنها ميخواهند خفن بنظر برسند يا واقعا روز بدي داشته‌اند، اما مطالعه‌اي که انجام شد نشان داد که افرادي که سن‌شان کمتر از 25 سال است، کمتر در عکس‌هاي پروفايلشان ميخندند. اين مطالعه همچنين دريافت که زنان در مقايسه با مردان تمايل کمتري به استفاده از عينک‌هاي طبي در عکس‌هايشان دارند.

پيام دادن و استفاده‌ بيش از حد از شبکه‌هاي اجتماعي شما را تبديل به يک آدم غيرقابل تحمل ميکند

تحقيقات نشان مي‌دهند که پيام دادن افراطي و چک کردن شبکه‌هاي اجتماعي نه تنها باعث مي‌شود شما آدم غيرقابل تحمل و بيخودي بنظر بياييد، بلکه شما را واقعا به يک آدم بيخود و غيرقابل تحمل تبديل مي‌کند. حضور مداوم در شبکه‌هاي اجتماعي باعث مي‌شود که افراد سريعا همه چيز را قضاوت کرده و به مسائل خيلي سطحي اهميت بدهند و در نهايت اين مسئله باعث مي‌شود که افراد بسيار سطحي‌نگر و غير منطقي و بي‌اخلاق شوند.

احساسات در شبکه‌هاي اجتماعي واگيردار هستند

وقتي يک نفر روز بدي داشته يا عالي‌ترين خبر دنيا را شنيده، براي بيان آن به شبکه‌هاي اجتماعي روي مي‌آورد و با اينکه آنها فقط دارند راجع به خودشان حرف مي‌زنند اما حس غم و شادي‌شان ممکن است روي شما هم تاثيربگذارد. تحقيقات نشان ميدهند که احساساتي که به صورت آنلاين ابراز مي‌شوند به شدت مسري هستند و چيزي که شما پست ميکنيد مي‌تواند بر احساسات دوستان يا فالورهايتان تاثير بگذارد. البته احساسات مثبت شما صرفا تاثير مثبتي بر ديگران نخواهد داشت و برعکس.

گرفتن لايک‌هاي بيشتر حتما باعث نمي‌شود که حس خوبي داشته باشيد

با اينکه خيلي‌ها فکر مي‌کنند لايک‌هاي بيشتر اعتمادبنفس افراد را تقويت کرده و باعث مي‌شود حس خوبي پيداکنند، اما معلوم شده که اين موضوع لزوما صحيح نيست. مطالعه‌اي دريافته که مورد توجه قرار گرفتن در قالب لايک‌هاي فيسبوکي يا اينستاگرامي، خلق و خو و حال و هواي افراد را بهتر نمي‌کند.

ارسال عکس غذا در اينستاگرام مي‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند

اگر به دنبال کاهش وزن هستيد بد نيست چند عکس از غذاهاي مختلف در اينستاگرام پست کنيد. با اينکه ممکن است فکر کنيد که اين کار تاثير سوء داشته و بيشتر باعث مي‌شود وزن اضافه کنيد، مطالعه‌اي که انجام شده نشان ميدهد افرادي که عکس از غذا‌هايي که مي‌خورند پست مي‌کنند، بيشتر غذاهاي سالم مصرف کرده و حتي وزن بيشتري هم کم مي‌کنند.

شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانند باعث شوند که شما به دوستان‌تان حسادت کنيد

شکي نيست که شبکه‌هاي اجتماعي باعث مي‌شوند افراد خودشان را با ديگران بيشتر مقايسه کنند که همين هم مي‌تواند بر سلامت فرد تاثير بگذارد. تحقيقات نشان مي‌دهند که وقتي دوستان کسي در شبکه‌هاي اجتماعي عکس‌هاي باحال و جالب از خودشان پست مي‌کنند، آن فرد احساس حسادت ميکند و اين موضوع باعث مي‌شود که سعي کند او هم پروفايلش را پر از عکس‌هاي شاد و جالب کند.

3 نوع متفاوت از افرادي که سلفي مي‌گيرند وجود دارد

شايد فکر کنيد که افرادي که سلفي مي‌گيرند خيلي خودخواه و خودپسندند اما اين موضوع لزوما صحيح نيست. مطالعات دريافتند که 3 نوع سلفي گيرنده وجود دارد: ارتباط برقرار کننده‌ها، اتوبيوگرافرها و خودتبليغ کننده‌ها.
ارتباط برقرارکننده‌ها سلفي را براي شروع يک گفت و گو با فالورها پست ميکنند، مثلا يک نفر عکسي از خودش با کپشن« من راي دادم» منتشر ميکند. اتوبيوگرافرها سلفي مي‌گيرند تا لحظات مختلف زندگي‌شان را ثبت کرده و همچنين لحظات خاص‌شان را به يادگار نگه دارند. خودتبليغ کننده‌ها کل زندگي‌شان را به صورت عکس و سلفي ثبت ميکنند و در تلاش‌اند تا مثبت‌تر بنظر بيايند.

سلفي‌هاي بيش از حد مي توانند تاثير منفي‌اي بر روابط داشته باشند

همه يک سري سلفي از خودشان دارند و گاهي آنها را به اشتراک مي‌گذارند اما همه‌ي ما دوستاني داريم که در اين کار زياده روي کرده و به اصطلاحي گند آن را درمياورند. مطالعه‌اي دريافت که وقتي کسي خيلي از خودش سلفي پست مي‌کند، رابطه‌اش را با برخي از فالورهايش به خطر مي‌اندازد.

دنبال کردن بيش از حد افراد غريبه باعث دپرس شدن شما مي‌شود

براي دنبال کردن سلبريتي‌ها و افراد موردعلاقه‌تان در شبکه‌هاي اجتماعي اصلا احساس گناه نکنيد، اما دنبال کردن افراد غريبه‌ي زياد، پيامدهاي منفي‌اي برايتان خواهد داشت. تحقيقات نشان دادند افرادي که بيش از حد غريبه‌ها را دنبال مي‌کنند، علائم افسردگي و دپرسي بيشتري نسبت به کساني که غريبه‌هاي کمتري را دنبال ميکنند دارند.

کاربراني که افراد بيشتري را در عکس‌هايشان تگ مي‌کنند کمتر تنها هستند

پست کردن عکس‌هايي که شروع کننده‌ي گفت و گو نبوده و به افراد دايرکت نمي‌شوند نشان دهنده‌ي سطوح بالاتري از تنهايي مي‌باشند. طبق تحقيقات، افرادي که عکسي پست کرده و ديگران را در آن تگ مي‌کنند تا با آنها در تعامل و معاشرت باشند، کمتر احساس تنهايي مي‌کنند.


منبع : digiro.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد