آخرین اخبار

خانمها بخوانند، چگونه همسر بهتري براي شوهرمان باشيم؟ روابط عاطفي

خانمها بخوانند، چگونه همسر بهتري براي شوهرمان باشيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - 9 توصيه به خانم هايي که مي‌خواهند همسر بهتري باشند

روابط بين همسران گاهي بسيار پيچيده مي شود. چشم بر هم مي گذاريم و مي بينيم که زندگي اي که اينقدر عاشقانه و به سختي به دست آورده بوديم، به ورطه روزمرگي کشيده شده و خسته کننده و تکراري شده است. مواردي که در مورد شوهرمان هميشه مي دانسته ايم و زماني بسيار پيش پاافتاده و نامهم تلقي مي کرديم برايمان آزاردهنده شده و موارد کوچکي که روزي ما را به وجد مي آورد، ديگر رنگ و بويي برايمان ندارد.
درست است که زندگي فراز و نشيب دارد و هميشه به يک شکل نيست اما خوشبخت زندگي کردن اصولي دارد. اصولي که ساده و پيش پاافتاده به نظر مي رسند اما وقتي دقت مي کنيم همين اصول ساده هستند که زن و شوهرهاي خوشبخت را از آنها که زندگي مشترک برايشان به عذابي بزرگ تبديل شده، متمايز مي کند. امتحان کنيد و فقط مدتي اين اصول را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد. خواهيد ديد که در نظر گرفتن همين نکات ظريف و ساده تاثيري عميق بر همسر و زندگي زناشويي تان خواهدگذاشت.

کارهاي خانه را با هم تقسيم کنيد

لازم نيست در اين تقسيم بندي حتما سهم هر دو نفرتان مساوي باشد با توجه به وقت آزادي که هر کدام داريد، مسووليت برعهده بگيريد و سعي کنيد آنچه را که تعهد کرده ايد، حتما به خوبي انجام دهيد. يکي از اشتباهاتي که خانم ها مرتکب مي شوند اين است که درباره توقعاتي که از شوهرشان دارند صحبت نمي کنند. مثلا توقع دارد همسر از چهره خسته او متوجه شود که امروز کارهاي خانه زياد بوده و حالا نوبت اوست که سفره را جمع کند، بدون اينکه اين درخواست مطرح شده باشد. البته اين فقط مختص خانم ها نيست. شوهر نيز وقتي که از سر کار بر مي گردد، توقع دارد همه چيز مهيا باشد چون او از صبح سر کار بوده و حالا هيچ کس در خانه نبايد هيچ توقعي از او داشته باشد.
خانم يا آقا فرقي ندارد هرکدام که ساعات کمي در خانه هستيد، مسووليت هايي را براي روزهاي تعطيل برعهده بگيريد. اين حس مشارکت به هردوي شما احساس مفيد و مهم بودن مي دهد چو نشان مي دهد براي زندگي مشترکتان وقت گذاشته ايد.

در حضور هم قيد تکنولوژي را بزنيد

تکنولوژي مي تواند روابط مجازي انسان ها را بسيار گسترده کند اما متاسفانه همين تکنولوژي مي تواند روابط نزديک و حقيقي افراد با نزديکانشان را نابود کند. از زماني که شوهرتان احساس کند يک صفحه الکترونيکي براي شما از او مهم است، منتظر عواقبي مانند سرد شدن روابط زناشويي، احساسات منفي، بي توجهي و دور شدن يکديگر باشيد. بهترين کار اين است که با ورود همسر به خانه تلفن را کنار بگذاريد، حتي تا جايي که مي شود تلويزيون را خاموش نگه داريد.
درباره اينکه روز را چگونه گذرانده ايد با هم صحبت کنيد. يقين داشته باشيد که هيچ چيز جاي يک رابطه واقعي و چشم در چشم را نمي گيرد. همين امروز امتحان کنيد. شايد متوجه شويد که سرگرم گوشي و تلويزيون بودن شما را از ديدن و حس کردن خيلي موارد در خانه و خانواده تان محروم کرده است.

روزهاي خاص تان را يادآوري کنيد

يکي از اشتباهاتي که خانم ها مرتکب مي شوند اين است که يادآوري روزهاي خاص را معياري براي محک زدن عشق يکديگر مي دانند و مثلا همسري که روز تولدشان را فراموش کند، بي عاطفه مي دانند. به جاي اين کار بهتر است روزهاي خاص را به هم يادآوري کنيد و حتي درباره اينکه چه توقعي براي سالگرد ازدواج يا روز تولد يا روز زن و... داريد، صحبت کنيد. چه اشکالي دارد؟ چرا منتظر مي مانيد همسرتان فراموش کند و بعد با تلخي و دلخوري از او گله مي کنيد و روزي را که يادآور شادي و خوشحالي است به روزي رنج آور تبديل مي کنيد؟ نزديک ترين سالگرد شادي آور را امسال اين گونه برگزار کنيد. با يادآوري و برنامه ريزي از نتايج شادي بخش آن لذت ببريد.

هميشه از يکديگر تعريف کنيد

بسياري از زن و شوهرهاي ناموفق بيشتر از اينکه از هم تعريف کنند، از هم انتقاد مي کنند. وقتي تمام وقت با هم بودنتان به انتقاد مي گذرد، حتي همان انتقاد هم ديگر سازنده نخواهدبود. تحقيقي نشان داده در يک ازدواج خوب، بايد نسبت تعريف کردن به انتقاد، 5 به 1 باشد. چه در خلوت و چه در مقابل جمع، به کارهاي فوق العاده اي که همسرتان انجام مي دهد، اشاره کنيد.
هر انساني توانايي ها و کمبودهايي دارد، مخصوصا در جمع، زمان مناسبي براي يادآوري کمبودهاي همسرتان نيست. هرگز همسرتان را تحقير نکنيد، حداقل روزي يک بار به او بگوييد چقدر دوستش داريد و چقدر به وجودش افتخار مي کنيد.

زماني را به يکديگر اختصاص دهيد

زندگي امروزه پرمشغله و پرهياهو است. با اين حال زن و شوهرهاي موفق هميشه زماني را به اين اختصاص مي دهند که کنار يکديگر باشند. در طول روز گاهي در لحظاتي که بيکار هستيد براي او پيام هاي زيبا بفرستيد. وقتي در خانه هستيد گاهي بي هوا او را در آغوش بگيريد. تمام اين کارها در روز چند دقيقه بيشتر وقت شما را نمي گيرد اما باور کنيد که اثري عميق بر روابطتان خواهدگذاشت.

از يکديگر قدرداني کنيد

در اغلب روابط مشکل دار حداقل يکي از طرفين احساس مي کند مورد ظلم واقع شده و مورد تقدير قرار نمي گيرد. قدرداني مي تواند در حد تعريف از غذايي که پخته شده يا تشکر از خريد کوچکي که انجام شده باشد. قدرداني کردن از همين کارهاي کوچک به همسرتان اين پيام را مي دهد که کارش ديده شده و نقش مهمي در کسب رضايت در پيوندهاي زناشويي دارد.

همديگر را در آغوش بگيريد

يک دقيقه در آغوش کشيدن حسي را منتقل مي کند که هيچ کار ديگري در چنين مدت کوتاهي نمي توان چنان تاثيري بگذارد. پس ارزشش را دارد که روزي چند دقيقه را به آن اختصاص دهيد. اين کار را حتي هنگامي که مطالعه مي کنيد يا تلويزيون تماشا مي کنيد يا هنگام خارج شدن همسرتان از خانه مي توانيد انجام دهيد. بگذاريد فرزندانتان ببينند که شما يکديگر را در آغوش مي گيريد و به هم عشق مي ورزيد.

همديگر را آسان ببخشيد

هيچ کدام از ما انسان هاي کاملي نيستيم و هم گاهي اشتباه مي کنند. ياد بگيريد که يکديگر را ببخشيد و بعد از اينکه بخشيديد ديگر به عناوين مختلف موضوع را بر سر همسرتان نکوبيد.

به همديگر لبخند بزنيد

يک لبخند مي تواند حال همسرتان را دگرگون کند. حتي زماني که خسته ايد، وقتي به همسرتان نگاه مي کنيد و لبخند مي زنيد، به او اين احساس را منتقل مي کنيد که برايش اهميت قائل هستيد. خنديدن و لبخند زدن مي تواند لذت و شادي را به رابطه تان وارد کند. گاهي خانوادگي به نمايش هاي کمدي برويد و از خنديدن در کنار يکديگر لذت ببريد.


منبع : salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟