آخرین اخبار

10 ويژگي جالب که بهتر است ماشين شما آنها را نداشته باشد! ماشين

10 ويژگي جالب که بهتر است ماشين شما آنها را نداشته باشد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 قابليت جديدي که نمي خواهيد در ماشين تان باشد

جاي هيچ بحثي وجود ندارد که صنعت خودرو در 15 سال گذشته پيشرفت چشمگيري کرده است. ماشين هايي با موتورهاي کاراتر گازي، هيبريدي، برقي پا به عرصه گذاشته اند و موج جديدي از فناوري موجب سريع تر و ايمن تر و البته راحت تر شدن سواري با ماشين ها شده است. اما برخي از قابليت ها و امکانات جديدي که براي سرعت يا ايمني بيشتر ماشين ها در آنها به کار رفته را عده اي از رانندگان دوست ندارند.

ممکن است کمي عجيب باشد اما در ادامه به معرفي ويژگي هايي مي پردازيم که بسياري از رانندگان دوست ندارند در ماشين خود آنها را داشته باشند.

ويژگي Auto start/stop
در تئوري ايده استفاده از اين ويژگي ممکن است خوب و ايده آل به نظر برسد چرا که به طور اتوماتيک حين ترافيک هاي طولاني موتور ماشين را خاموش کرده و از کار کردن در جاي موتور جلوگيري مي کند اما در ترافيک هايي که نياز به توقف و حرکت پشت سر هم است، اين خاموش و روشن شدن موتور مثل يک شکنجه چيني بر روي اعصاب راننده است. اين ويژگي ممکن است به مصرف بهينه سوخت کمک کند اما خاموش و روشن شدن پي در پي موتور و استارت هاي پياپي به باتري ماشين آسيب وارد مي کند.

فعال شدن اتوماتيک نوربالاي چراغ هاي جلو
يکي ديگر از ويژگي هايي که به نظر بي مورد است استفاده از امکان دو برابر شدن شدت نوربالا در شرايط خاص است که به منظور ايمني بيشتر رانندگي در برخي ماشين ها ديده مي شود اما اين کار باعث ديد نامناسب رانندگان ماشين هاي جلويي مي شود. اين ويژگي به طور خودکار توسط سنسورهايي که در برخي ماشين ها تعبيه شده با توجه به شرايط و نياز راننده به نور بيشتر براي ديد بهتر فعال مي شود اما اين سنسورها گاهي اشتباه مي کنند و در مواجهه با علائم رانندگي کنار خيابان گمراه مي شوند و چراغ هاي LED پر نور ماشين ها در مواقع غيرضروري روشن مي شود که اين نور زياد موجب آزار رانندگان ديگر است.

سيستم پايش فشار تايرها (TPMS)
يکي از احمقانه ترين امکاناتي که در تاريخ صنعت خودرو در ماشين ها به کار رفته استفاده از سيستم TPMS است که براي آگاهي راننده از وضعيت فشار باد لاستيک از آن استفاده مي شود. اين ويژگي با روي کار آمدن نمايشگرهاي ديجيتالي که گزارش لحظه به لحظه از اخرين وضعيت ماشين در اختيار راننده قرار مي دهد، بي معني به نظر مي رسد. با استفاده از اين سيستم اگر در هواي سرد، تايرهاي شما کمي افت فشار پيدا کنند، بسياري از سيستم هاي ماشين مختل مي شوند و حرکت خودرو در حالت هشدار خواهد بود. افت فشار در تايرها و کم بادي آنها به سادگي قابل تشخيص است و نيازي به استفاده از اين ويژگي در ماشين ها احساس نمي شود.

ترمز اتوماتيک
به منظور اجتناب از تصادف بسياري از رانندگان ترجيح مي دهند خودروي آنها مجهز به سيستم هشدار تصادف و ترمز اضطراري باشد اما ترمز اضطراري در برخي شرايط که سنسورهاي ماشين شرايط اشتباهي را براي اعمال ترمز اضطراري تشخيص دهند، خطرناک است. تصور کنيد يک پلاستيک معلق در هوا ناگهان از جلوي ماشين شما در هوا به پرواز در آيد، سيستم ترمز اضطراري در اين شرايط به اشتباه مي افتد و در حالي که با سرعت 70 مايل در ساعت در حرکت هستيد، هر چهار چرخ ماشين قفل مي شوند.

دکمه هاي هاپتيک
اين دکمه ها که حواس رانندگان را پرت مي کنند، احتمالاً تا چندي ديگر در ماشين ها نخواهيم ديد. صفحه نمايش لمسي که در بيشتر ماشين ها ديده مي شود نياز به موس، فشردن برخي دکمه ها يا لمس صفحه نمايش دارد به طوري که نبود اين امکانات از بودنشان بهتر است چرا که هم باعث سردرد و هم باعث حواس پرتي راننده مي شوند. صفحه نمايش هاي لمسي که حساسيت بالايي دارند و يا حتي به خوبي کار نمي کنند و نياز به فشردن بيشتري دارند، هر روز بيشتر از ديروز ضرورت استفاده از امکانات فرمان صوتي در ماشين ها را نمايان مي سازند.

سيستم هاي نيمه خودران ماشين ها
اشتباه نکنيد! ماشين هاي خودران، آينده صنعت خودروسازي را شکل مي دهند اما هنوز فناوري اجراي آن تکميل نشده است. خودروهاي خودران و نيمه خودراني که برخي کمپاني ها مثل مرسدس بنز، ولوو، تسلا عرضه کرده اند در حفظ سرعت، حرکت بين خطوط، ترمز اضطراري عملکرد خوبي دارند اما در برخي ويژگي هاي ديگر چندان خوب عمل نمي کنند. به عنوان مثال، در برخي موارد براي ناوبري و حرکت به سمت مقصد، اين خودروها شما را از مسيرهايي به مقصد مي رسانند که دوست نداريد از آنجا عبور کنيد.

آينه عقب ديجيتالي
کاديلاک براي اولين بار از اين فناوري چند سال قبل رونمايي کرد و در ظاهر که فناوري خوبي به نظر مي رسيد. چرا که مثلا در راندن يک کراس اوور بزرگ يا SUV که ديد قسمت عقب بسيار کم است، به سادگي مي توانيد با اين آينه ها به شرايط قسمت عقب ماشين مسلط باشيد. اما در واقعيت، تطبيق زاويه نمايش قسمت پشت ماشين از آينه ديجيتالي با چشمان راننده کمي مشکل است و کمي زمان مي برد تا چشمان شما شرايط دقيق و زاويه ماشين در آن حالت را درک کند که اصلا مورد خوبي نيست و بهتر است اين فناوري هم در حد همان ماشين هاي مفهومي باقي بماند تا اينکه در عمل از آن استفاده شود.

سيستم هاي هشدار
بسياري از ماشين هاي جديد با انبوهي از سيستم هاي الکترونيکي در قسمت ايمني تجهيز شده اند و بايد اذعان کرد که برخي از اين سيستم ها نيز واقعا کاربردي هستند.شما مي توانيد از امکانات دوربين 360 درجه، پايش نقطه کور، هشدار خروج از خط و... به خوبي استفاده کنيد اما همه اين موارد تا وقتي خوب هستند که در يک ترافيک گير نيفتاده ايد. چرا که بسياري از اين سيستم ها در چنين شرايطي شروع به فعاليت مي کنند و ماشين در وضعيت قرمز قرار مي گيرد و تمام زنگ هشدارها به صدا در مي آيد و مجبوريد در چنين شرايطي تمام اين سيستم ها را خاموش کنيد. اميدواريم ماشين هاي بيشتري به قابليت خاموش و روشن کردن سيستم هاي هشدار مجهز باشند که بتوان در چنين شرايطي انها را خاموش کرد اما هنوز بسياري از ماشين ها اين قابليت را ندارند و به طور پيش فرض تمامي امکانات ايميني در وضعيت فعال به سر مي برند.

تمامي کنترل هاي ديجيتالي
وقتي سوار بر يک ماشين مدرن با کنسول جلوي شيک مي شويد، حس خوبي به شما دست مي دهد اما مشکل زماني است که شما مي خواهيد مثلا کولر را روشن کنيد يا صداي سيستم صوتي را زياد کنيد يا به راديو گوش دهيد، با وجود انبوده دکمه هاي ديجيتالي براي کسي که کار کردن با انها را بلند نيست، اين کار کمي سخت به نظر مي رسد. بسياري از رانندگان از همان راديوهاي قديمي و دکمه هاي فيزيکي بيشتر خوششان مي آيد چرا که کار کردن با آنها برايشان راحت تر است.

کيت تعمير تاير
خبر خوب اين است که مهندسان براي افزايش فضاي صندوق عقب ماشين تمهيداتي انديشيده اند اما به نظر مي رسد جايگاهي که براي قراردادن لاستيک زاپاس تعبيه شده همواره خالي است و رانندگان مجبورند خودشان در آن يک لاستيک زاپاس قرار دهند و يا در اولين تعميرگاه لاستيک زاپاس تهيه کنند که اين قضيه براي رانندگان آزار دهنده است. در هر صورت به شما توصيه مي کنيم که همواره يک لاستيک کهنه زاپاس در اين قسمت قرار دهيد تا در صورت بروز مشکل بتوانيد از آن استفاده کنيد.


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها