آخرین اخبار

کوچک کردن شکم با 6 چاي گياهي تناسب و زيبايي

کوچک کردن شکم با 6 چاي گياهي

  بزرگنمايي:

چه خبر - چاي‌هايي براي آب کردن چربي شکم

چاي يکي از محبوب‌ترين نوشيدني ها در سراسر جهان است. اين نوشيدني معطر با استفاده از برگ هاي گياه Camellia Sinensis تهيه مي شود، که درختچه اي هميشه سبز بومي آسيا است. به گزارش "هلث لاين"، چاي نوشيدن با فوايد سلامت بسياري پيوند خورده است، که از آن جمله مي توان به محافظت از سلول ها در برابر آسيب و کاهش خطر ابتلا به بيماري قلبي اشاره کرد.

کوچک کردن شکم با چاي سبز

چاي سبز يکي از شناخته شده‌ترين انواع چاي است و با فوايد سلامت مختلفي پيوند خورده است. چاي سبز يکي از موثرترين انواع چاي براي کاهش وزن نيز محسوب مي شود. شواهد قابل توجهي وجود دارند که چاي سبز را با کاهش وزن و چربي بدن پيوند داده اند.
طي يک مطالعه در سال 2008، 60 فرد چاق به دو گروه تقسيم شده و يک رژيم غذايي استاندارد شده را براي 12 هفته دنبال کردند. اين در شرايطي بود که يک گروه چاي سبز مصرف کرده و گروه ديگر دارونما دريافت مي کردند. طي مدت زمان انجام مطالعه، افرادي که چاي سبز مصرف کرده بودند 3.3 کيلوگرم وزن بيشتر نسبت به گروه دارونما کم کردند.
مطالعه اي ديگر نشان داد افرادي که براي 12 هفته عصاره چاي سبز مصرف کرده بودند کاهش قابل توجه وزن بدن، چربي بدن و اندازه دور کمر خود را در مقايسه با گروه کنترل تجربه کردند.
اين مي تواند به دليل اين باشد که عصاره چاي سبز از محتواي بالاي کاتچين ها، آنتي اکسيدان هايي طبيعي که ممکن است سوخت و ساز و چربي سوزي را تقويت کنند، سود مي برد.

کوچک کردن شکم با چاي پوئر

چاي پوئر، يک نوع چاي سياه چيني تخمير شده است. اين چاي را به طور معمول پس از وعده هاي غذايي مي نوشند و رايحه اي خاکي دارد که با نگهداري هرچه بيشتر افزايش مي يابد.
برخي مطالعات حيواني نشان داده اند که چاي پوئر ممکن است قند خون و تري گليسيريد خون را کاهش دهد. همچنين، مطالعات روي حيوانات و انسان ها نشان داده اند که اين چاي ممکن است توانايي کمک به کاهش وزن را داشته باشد.
طي يک مطالعه با حضور 70 مرد، شرکت کنندگان به دو گروه تقسيم شده و به يک گروه عصاره چاي پوئر و به گروه ديگر دارونما داده شد. پس از گذشت سه ماه، افرادي که کپسول چاي پوئر دريافت کرده بودند يک کيلوگرم بيشتر از اعضاي گروه دارونما وزن کم کرده بودند. مطالعه اي ديگر روي موش ها نشان داد که عصاره چاي پوئر داراي اثر ضد چاقي بوده و به مهار افزايش وزن کمک کرده است. پژوهش هاي اخير به عصاره چاي پوئر محدود بوده اند، از اين رو پژوهش هاي بيشتري بايد در زمينه اثرات مصرف آن در قالب چاي صورت بگيرد.

کوچک کردن شکم با چاي سياه

چاي سياه نسبت به ديگر انواع چاي، مانند سبز، سفيد يا اولانگ، اکسيداسيون بيشتري را تجربه مي کند. اکسيداسيون يک واکنش شيميايي است، که در زمان قرار گرفتن برگ هاي چاي در معرض هوا رخ مي دهد و به تيره‌تر شدن برگ هاي چاي منتج شده و ويژگي رنگ تيره‌تر چاي سياه را موجب مي شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که چاي سياه مي تواند در زمينه کنترل وزن موثر عمل کند.
نتايج يک مطالعه با حضور 111 شرکت کننده نشان داد که نوشيدن سه فنجان چاي سياه در روز طي سه ماه به کاهش قابل توجه وزن و اندازه دور کمر در مقايسه با گروه کنترل که يک نوشيدني کافئين‌دار ديگر مصرف کرده بودند، منتج شد.
برخي اين نظريه را ارائه کرده اند که اثرات کاهش وزن چاي سياه ممکن است به دليل محتواي بالاي فلاون هاي موجود در آن باشد، که يک نوع رنگدانه با ويژگي هاي آنتي اکسيداني محسوب مي شود.
نتايج مطالعه اي که طي يک بازه زماني 14 ساله با حضور 4,280 فرد بزرگسال انجام شد، نشان داد، آنهايي که فلاون هاي بيشتري از مواد غذايي و نوشيدني هاي خود، مانند چاي سياه، دريافت کرده بودند از شاخص توده بدني (BMI) کم‌تر نسبت به آنهايي که فلاون هاي کمي دريافت کرده بودند، برخوردار بودند.
با اين وجود، اين مطالعه تنها ارتباط بين شاخص توده بدني و مصرف فلاون را مورد بررسي قرار داده بود. پژوهش هاي بيشتري براي بررسي اثر عوامل احتمالي ديگر بايد انجام شوند.

کوچک کردن شکم با چاي اولانگ

چاي اولانگ يک چاي سنتي چيني است که تا حدودي اکسيد شده و از نظر اکسيداسيون و رنگ در جايگاهي بين چاي سبز و چاي سياه قرار مي گيرد. چاي اولانگ داراي عطر و طعمي ميوه اي، معطر و منحصر به فرد است، که البته اين شرايط مي تواند با توجه به سطح اکسيداسيون به ميزان قابل توجهي متغير باشد.
چندين مطالعه نشان داده اند که چاي اولانگ مي تواند به بهبود کاهش وزن از طريق تقويت چربي سوزي و تسريع سوخت و ساز کمک کند.
طي يک مطالعه، 102 فرد داراي اضافه وزن يا چاق به مدت شش هفته هر روز چاي اولانگ مصرف کردند و پژوهشگران دريافتند که مصرف اين چاي با بهبود سوخت و ساز چربي در بدن به کاهش وزن و چربي کمک کرده است.
در شرايطي که مطالعات بيشتري بايد در زمينه اثرات چاي اولانگ روي کاهش وزن و چربي سوزي صورت بگيرند، اما نتايج پژوهش هاي صورت گرفته تا به امروز نشان مي دهند که اين چاي به طور بالقوه براي کاهش وزن مفيد است.

کوچک کردن شکم با چاي سفيد

چاي سفيد کمترين ميزان پردازش را تجربه مي کند و زماني برداشت مي شود که گياه چاي همچنان جوان است. چاي سفيد داراي عطر و طعمي متمايز از ديگر انواع چاي است. اين چاي از عطر و طعمي لطيف، معطر و اندکي شيرين سود مي برد.
فوايد چاي سفيد به خوبي مورد مطالعه قرار گرفته اند و از بهبود سلامت دهان و دندان تا کشتن سلول هاي سرطاني را در بر مي گيرند.
با اين که به انجام پژوهش هاي بيشتري نياز است، اما چاي سفيد مي تواند به کاهش وزن و چربي بدن نيز کمک کند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که اين چاي و چاي سبز داراي مقادير قابل توجه از کاتچين ها هستند، که ممکن است به بهبود کاهش وزن کمک کنند.
افزون بر اين، مطالعات آزمايشگاهي نشان داده اند که عصاره چاي سفيد تجزيه سلول هاي چربي را افزايش مي دهد، در شرايطي که از تشکيل سلول هاي چربي جديد جلوگيري مي کند. با اين وجود، بايد توجه داشت که اين نتايج در آزمايشگاه حاصل شده اند و از اين رو کسب نتايجي مشابه براي انسان نامشخص است.

کوچک کردن شکم با چاي گياهي

چاي هاي گياهي با استفاده از گياهان دارويي، ادويه ها و ميوه ها تهيه مي شوند. آنها متفاوت از چاي هاي سنتي هستند، زيرا به طور معمول فاقد کافئين هستند و از برگ هاي گياه Camellia Sinensis تهيه نمي شوند. از محبوب‌ترين چاي هاي گياهي مي توان به چاي زنجبيل، چاي ميوه گل رز، چاي رويبوس، و چاي ترش (Hibiscus) اشاره کرد. اگرچه مواد تشکيل دهنده و فرمولاسيون چاي هاي گياهي مي توانند بسيار متفاوت باشند، برخي مطالعات نشان داده اند که چاي هاي گياهي ممکن است در زمينه کاهش وزن و چربي سوزي موثر باشند.
در يک مطالعه حيواني، پژوهشگران به موش ها چاي گياهي داده و دريافتند که ورن بدن آنها کاهش يافته و مصرف آن به عادي سازي سطوح هورموني کمک کرده است. به طور ويژه، چاي رويبوس يک نوع چاي گياهي است که ممکن است در زمينه چربي سوزي موثر عمل کند. نتايج يک مطالعه آزمايشگاهي نشان داد که اين چاي سوخت و ساز چربي را افزايش داده و به مسدود کردن تشکيل سلول هاي چربي کمک مي کند.


منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد