آخرین اخبار

10 کاري که افراد موفق قبل از خواب انجام مي دهند شادکامي و موفقيت

10 کاري که افراد موفق قبل از خواب انجام مي دهند

  بزرگنمايي:

چه خبر - کارهايي که موفق‌ترين افراد قبل از خواب انجام مي‌دهندروزي که گذشته را به پايان مي‌رسانند

تصميم بگيريد که روز پشت سر گذاشته را به پايان برسانيد و آماده‌ي ورود به روز ديگري شويد. اگر تا ساعت 6 بعدازظهر کار مي‌کنيد، حتما تا همين زمان، مسائل مربوط به کار را تمام کنيد تا بتوانيد روي بخشي ديگر از زندگي‌تان تمرکز کنيد. اگر به خانواده‌تان قول داده‌ايد با آنها شام بخوريد، حتما به قول‌تان عمل کنيد. وقتي ساعت 6 شد، کار را متوقف کنيد و باقي روز را صرف ساير فعاليت‌هاي مهم زندگي‌تان کنيد.

کتاب مي‌خوانند

خيلي از افراد موفق در دنيا، ولع کتاب خواندن دارند. آيا مي‌دانستيد که مطالعه و ياد گرفتن مي‌تواند مسير شما به سمت موفقيت را ميان‌بُر بزند؟ خيلي از افراد بزرگ و موفق مانند بيل گيتس، آنقدر کتاب مي‌خوانند و مطالعه مي‌کنند تا احساس خستگي کرده و بخوابند.

با خانواده و دوستان خود اوقات خوبي را سپري مي‌کنند

شما بايد اوقات خوب و با کيفيتي را با خانواده و دوستان خود سپري کنيد تا ارتباطات خود را حفظ کنيد. مي‌توانيد يک روز در هفته را براي وقت گذراندن و معاشرت با دوستان خود تعيين کنيد و ساير روزها را فقط در کنار خانواده‌ي خود باشيد.

براي روز بعد، برنامه ريزي مي‌کنند و آماده مي‌شوند

اين يکي از مهمترين کارهايي است که بايد قبل از خواب انجام دهيد: برنامه ريزي براي فردا، نوشتن کارهايي که بايد انجام دهيد و آماده شدن براي روزي که در پيش داريد. اگر از شب قبل، براي فردا مهيا باشيد، صبح که از خواب بيدار مي‌شويد دقيقا مي‌دانيد چه کار مي‌خواهيد بکنيد و در نتيجه موثرتر و کارآمدتر خواهيد بود. اگر آماده‌ي شروع روز بعد نباشيد، ممکن است مثلا دير از خواب بيدار شويد، لباس‌هاي‌تان را نتوانيد پيدا کنيد يا چروک خورده و کثيف باشند و فراموش کنيد براي قرار امروزتان چه مدارک و پرونده‌هايي را بايد همراه داشته باشيد و روزتان بهم ريخته خواهد بود.

با دنيا قطع ارتباط مي‌کنند!

به نظر شما الان که وقت استراحت‌تان رسيده، ارتباط با دنياي شلوغ و رسانه‌ها و اخبار و ... کافي نيست؟ مخصوصا در دنياي امروز که همه مي‌توانند در کمترين زمان ممکن و بدون هيچ دردسري با تمام دنيا ارتباط برقرار کنند و حواس‌شان پرت اين شلوغ بازي‌ها شود، واقعا لازم است با اراده‌ي خودتان همه‌ي آنها را کنار بگذاريد. زمان‌هايي هست که واقعا نياز داريد تنها باشيد و در سکوت بمانيد. مطالعات زيادي هم نشان داده زماني که شما تنها هستيد، بهتر مي‌توانيد در مورد خودتان فکر کنيد.

مديتيشن مي‌کنند

يک کار بسيار خوب ديگري که مي‌توانيد شب قبل از خواب انجام دهيد، مديتيشن است. مديتيشن، هم براي سلامت روحي‌تان مفيد است و هم براي سلامتي جسم‌تان. مديتيشن به عنوان شارژ روحي و تزريق انرژي عمل مي‌کند که به شما تمرکز خوبي براي انجام کاري که در پيش داريد خواهد داد. بعد از يک روز پرمشغله‌ي کاري مي توانيد با مديتيشن، عميقا احساس آرامش کنيد. پس تمرين کنيد و ياد بگيريد و هر شب قبل از خواب مديتيشن کنيد. مي‌توانيد با 5 تا 10 دقيقه شروع کنيد.

فردا را تجسم مي‌کنند

يکي از بهترين راههاي آماده شدن براي روزي که در پيش داريد، تجسم آن است. وقتي روزي ايده‌آل را پيش چشم‌تان مي‌آوريد، آمادگي بيشتري داشته و اعتماد بنفس بيشتري براي مواجهه شدن با فردا کسب خواهيد کرد.
حداقل پنج دقيقه وقت بگذاريد و قبل از خواب به فرداي‌تان فکر کنيد و در ذهن تجسمش کنيد. تصور کنيد چه کار قرار است انجام دهيد و چگونه از پس آن برخواهيد آمد. تجسم کنيد با چه کسي قرار است گفتگو کنيد و چطور مي‌خواهيد با او وارد مذاکره شويد. البته نبايد دچار روياپردازي شويد، با نگرشي کامل و خوشبينانه جلو برويد و همه‌ي جوانب را مدنظر داشته باشيد، حتي به تمام مشکلاتي که قرار است توسط شما حل شوند فکر کنيد تا روزي خلاق‌تر و مفيدتر با اعتماد بنفسي بيشتر پيش روي‌تان باشد.

دست آوردهاي روزي که پشت سر گذاشته‌اند را يادداشت مي‌کنند

در طول روز چه کارهايي انجام داديد؟ خيلي‌ها وقتي قلم در دست مي‌گيرند، چيزي براي نوشتن ندارند چون فکر مي‌کنند روز مفيدي نداشته‌اند. اگر بابت ناهار يا شام مناسبي که خورده‌ايد يا انجام کارهاي خانه و يا گذراندن اوقاتي خوش با خانواده، عميقا احساس لذت و رضايت داريد، پس يادداشت کنيد. اگر احساس کنيد بابت چيزهايي که داريد نمي‌توانيد قدردان باشيد، دچار استرس و تنش و کمبود خواهيد کرد، حتي اگر در حال حاضر از نگاه ديگران، همه چيز داشته باشيد.
پس، حداقل سه تا پنج مورد از چيزهايي را که بابت داشتن‌شان مي‌توانيد سپاسگزار باشيد يا کارهايي هرچند کوچک را که در آن روز انجام داده‌ايد بنويسيد و موقع برنامه ريزي براي فردا به آنها نگاه کنيد. هيچ موفقيت ظاهرا بي اهميتي را از قلم نيندازيد. حتي يک تماس پنج دقيقه‌اي با يک دوست صميمي يا خواندن يک پاراگراف از کتاب. عادت کنيد داشتني‌هاي‌تان را دوست بداريد.

کارهاي آن روز را ناتمام نمي‌گذارند

آيا جزو افرادي هستيد که کارتان را نيمه کاره رها کرده به رختخواب مي‌رويد؟ آيا با وجود اينکه مي‌دانيد هنوز کاري مانده که بايد انجامش دهيد، رهايش مي‌کنيد و مي‌خوابيد؟ خب، اين بستگي به نوع شخصيت شما دارد و اينکه آن کار، چقدر زمان مي‌برد. بيشتر افراد موفق، قبل از رفتن به رختخواب کارهاي‌شان را تمام مي‌کنند. آنها با احساس مسئوليتي که دارند، خود را مقيد مي‌کنند که کاري را نيمه کاره رها نکنند.
دست کم سعي کنيد با تنش و استرس ناشي از تمام نکردن کار، روز را به پايان نبريد، اگر ساعت کاري‌تان تمام شده و هنوز مشترياني هستند که جواب ايميل‌شان را نداده‌ايد، بهتر است با فرستادن يک ايميل به آنها اطلاع دهيد که روز بعد، حتما پيگير کارشان خواهيد بود تا دست کم، استرس نداشته باشيد و مشتري‌تان هم بداند که شما او را ناديده نگرفته‌ايد.

به اندازه‌ کافي مي‌خوابند

خوب و کافي مي‌خوابيد؟ آيا مي‌دانيد که خواب کافي و با کيفيت، يکي از مهمترين منابع انرژي براي صبح روز بعد است؟ اگر کسر خواب داشته باشيد، احساس ناتواني و بي‌انرژي بودن کلافه‌تان خواهد کرد و نمي‌توانيد روزي مفيد و کارآمد را طي کنيد.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد