آخرین اخبار

انجام اين کارها، شما را جذاب تر مي کند شادکامي و موفقيت

انجام اين کارها، شما را جذاب تر مي کند

  بزرگنمايي:

چه خبر - افراد جذاب اين ويژگي ها را دارند

مطمئنا تغيير دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نيست اما برخي از کارها هستند که شما به سادگي مي توانيد انجام دهيد تا چهره اي دوست داشتني تر از قبل در نظر ديگران داشته باشيد. اگر نمي دانيد که چگونه اين کارها را انجام دهيد، ما به شما نکاتي را يادآور مي شويم که با رعايت آنها در جمع محبوب تر از قبل خواهيد درخشيد.

تماس چشمي

اولين چيزي که ديگران در نگاه شما جستجو مي کنند، حس اعتماد است. ما نمي توانيم افرادي را که به آنها اعتماد نداريم، دوست داشته باشيم. ما به طور ناخوداگاه به دنبال راهي براي اعتماد و تکيه کردن به ديگران هستيم اما اين احساس را چگونه در ديدار اول به طرف مقابل مان انتقال دهيم.
واضح است، تماس چشمي! نگاه کردن به چشم هاي طرف مقابل مي تواند يکي از تاثيرگذارترين راهها باشد. ثابت شده افرادي که بيشترين تماس چشمي را با طرف مقابل شان دارند، نسبت به ديگران باهوش ترند. بنابراين اگر تا به حال اين کار را انجام نمي داديد، هنوز هم دير نشده، هنگام صحبت به ديگران به چشم هايشان خيره شويد تا بيشتر به شما اعتماد کنند.

لبخند

هيچگاه قدرت لبخند را ناديده نگيريد. خنديدن يکي از تاثيرگذارترين راههاي برقراري ارتباط با ديگران است. پس تا مي توانيد لبخند بزنيد و اين حس مثبت را به ديگران نيز انتقال دهيد تا در برقراري ارتباط با شا راحت تر عمل کنند.

اشتياق

در کنار لبخند، اشتياق و انرژي خود را نشان دهيد. اين کار نه تنها ديگران را به سمت شما جذب مي کند بلکه به آنها نيز اين انگيزه را مي دهد تا چون شما پر از اميد و انگيزه باشند. اگر شور و شوق کافي از خود نشان دهيد، مطمئنا ديگران پس از صحبت با شما با انرژي وافري از شما جدا خواهند شد.

تلفن همراه خود را در جيب تان بگذاريد

تا زماني که مکالمه شما با طرف مقابل تان به پايان نرسيد، تلفن همراه خود را از کيف يا جيب تان در نياوريد. در غير اين صورت، اين کار حرف هاي شما را قطع مي کند و انگيزه صحبت کردن بيشتر را از طرف مقابل تان مي گيرد.

با اطمينان خاطر دست دهيد

دست دادن يکي ديگر از راههاي شناخت شخصيت طرف مقابل است. اگر شل و بي حال دست دهيد، انرژي منفي را به طرف مقابل تان انتقال داده ايد، از طرف ديگر خيلي محکم هم دست او را نفشاريد که احساس ناراحتي و خفقان کند. درست دست دادن تاثير مثبتي را در اولين لحظه ديدارتان بر جاي خواهد گذاشت.

ديگران را با نام بخوانيد

_ آيا زماني که ديگران شما را به نام مي خوانند، احساس خوبي به شما دست نمي دهد؟ روانشناسان مي گويند: هنگام صحبت با ديگران، نام آنها را مکررا به زبان آوريد.
_ زماني که مي خواهيد مکالمه خود را براي ديگران تعريف کنيد، شخص سوم را به نام بخوانيد در غير اين صورت به سرعت نام او را فراموش خواهيد کرد.
_ به زبان آوردن نام ديگران، چه در محيط خانه، چه در محيط کار يا حتي در رابطه عاطفي تان، پيوند مستحکم تري را ميان شما مي سازد. به علاوه، نشانه اي از احترام و هوش شماست که حس اطمينان را به طرف مقابل نيز انتقال مي دهد.

به حرف هاي ديگران گوش دهيد

بيش از اين که حرف بزنيد، خوب به حرف هاي طرف مقابل تان گوش دهيد. شما دو گوش داريد اما تنها يک لب، پس بايد به تناسب از آنها استفاده کنيد.

تعريف و تمجيد ديگران را به درستي پاسخ دهيد

زماني که شخصي در مقابل شما نشسته و از خوبي ها و نکات مثبت تان مي گويد، عکس العمل شما چيست؟ اين يکي از حساس ترين لحظه هاست زيرا جوابي که مي دهيد ممکن است که شما را فردي خودخواه جلوه دهد. براي جلوگيري از اين کار به جاي گفتن جمله هايي چون «مرسي، شما هم همچنين»، «شما خودتان که از من بهتريد» يا «نظر لطف شماست» به شدت بپرهيزيد و به جاي آن بگوييد «ممنون! شنيدن اين تعريف ها از زبان شما حس خوبي به من مي دهد.» يا «ممنون. شنيدن اين تحسين ها تجربه واقعا خوبي براي من خواهد بود.»

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهيد ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف هاي فردي بوده ايد که ناگهان صحبت هايش قطع شد، در ادامه از او بخواهيد که به حرف هايش ادامه دهد. با اين رفتار به او نشان مي دهيد که خود و صحبت هايش براي شما ارزشمند است.

بگوييد «واقعا متاسفم»

هر کسي در زندگي داستان غم انگيزي دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشيد. در اين شرايط بهترين جمله اي که مي توانيد در جواب تجربه هاي غم انگيز او به زبان آوريد «من واقعا متاسفم» است. با گفتن اين جمله به او نشان مي دهيد که خودتان را جاي او گذاشته و درکش کرده ايد. در اين شرايط آنها به شما بيشتر اعتماد خواهند کرد.

از مکالمه هاي کوتاه بپرهيزيد

پينشهاد ما به شما اين است که اگر مي خواهيد سر صحبت را با فردي باز کنيد، موضوعي را انتخاب کنيد که هر دوي شما بدان علاقمند هستيد. در اين صورت مکالمه شما دلنشين تر خواهد بود و تاثير بيشتري بر هر دوي شما خواهد گذاشت.

به حالت بدني تان دقت کنيد

هنگام بلند شدن، نشستن يا صحبت کردن، به حالت بدن تان دقت کنيد. حرکات بد بدن، حس خوبي را به ديگران منتقل نمي کند و همچنين موجب دوري آنها از شما خواهد شد. به عنوان مثال نشستن با پاهاي باز، قوز کردن يا دست به سينه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان مي دهد بلکه موجب دوري طرف مقابل تان از شما نيز خواهد شد.

هنگام صحبت به همه نگاه کنيد

اگر در حال صحبت در جمعي هستيد، به تمام افرادي که به شما گوش مي دهند، نگاه کنيد. در اين شرايط به آنها نشان مي دهيد که براي شما اهميت دارند و در نتيجه بيشتر به شما توجه خواهند کرد. اگر هم فردي در جمع سعي دارد چيزي بگويد اما شرايط برايش فراهم نمي شود، شما از او بخواهيد که در گفتگو شرکت کند. به عنوان مثال بگوييد: «آقاي... شما چيزي مي خواستيد بگوييد؟» اما طوري رفتار نکنيد که ديگران احساس خفقان و فشار کنند.

شکايت نکنيد

مطمئنا خود شما هم دوست نداريد که با افرادي که مدام در حال شکايت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنيد. اين کار انرژي منفي اي را منتقل و ديگران را از شما دور مي کند. اگر احساس کرديد که در حال گله و شکايت هستيد، سريع موضوع صحبت را تغيير دهيد.

مکالمه را عاقلانه به پايان برسانيد

کلماتي که شما در انتهاي مکالمه بيان مي کنيد، تاثير زيادي بر ديگران خواهد گذاشت، بنابراين آنها را به درستي انتخاب کنيد. جملاتي مانند «من از اين گفتگو بسيار لذت بردم» يا «اميدوارم که باقي روزتان فوق العاده باشد» يا «هيچوقت اين مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» مي تواند تفاوت زيادي را در احساس طرف مقابل ايجاد کند.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد