آخرین اخبار

بررسي تفاوت هاي رنو ساندرو و پژو 207 ماشين

بررسي تفاوت هاي رنو ساندرو و پژو 207

  بزرگنمايي:

چه خبر - رنو ساندرو بخريم يا پژو 207؟

هاچ بک هاي کوچک بازار روز به روز متنوع تر مي شوند و حالا اين تنوع به قيمت متوسط ها هم رسيده و حالا اگر بخواهيد انتخابي حدود 50 ميليوني در بازار هايچ بک هاي جمع و جور داشته باشيد، مي توانيد ميان رنو ساندرو و پژو 207 جديد، يکي را انتخاب کنيد. اين گزينه ها هم در نسخه دستي و هم در نسخه اتوماتيک عرضه مي شوند و قيمتي مشابه يکديگر دارند.
ساندرو

ساندرو در ابتداي ورود به بازار، رقيبي براي پژو 206 تيپ 5 به شمار مي رفت اما قيمت بالاتر از 206 باعث شد تا اين 2 در عمل در يک سبد خريد براي خريداران با بودجه 40 ميليوني قرار نگيرند اما حالا با عرضه 207 جديد توسط ايران خودرو ساندرو مي تواند يک رقابت پاياپاي را در اين رنج قيمت تجربه کند.
طراحي ظاهري ساندرو از خطوط منظم اروپايي تشکيل شده و ظاهري متناسب و پويا دارد. پايين درب هاي جانبي هم ضربه گيرهايي نصب شده که در برخوردهاي جانبي از درب ها حفاظت مي کند. در نسخه دستي ضربه گير درب ها و پوشش قاب آينه هاي جانبي برخلاف نسخه اتوماتيک به رنگ مشکي هستند. طراحي ظاهري ساندرو که وام دار ظاهر تندر 90 است، همچون 207 جوان پسند نيست اما طراحي کاملا مدرن و حساب شده دارد.

به دليل استفاده ساندرو از پلت فرم تندر 90 و طول 4020 سانتي متري بدنه، کابين جادار و راحتي دارد و از نظر فضاي پا و سر، خصوصا براي سرنشينان عقب نسبت به پژو 207 برتري کامل دارد. همچنين صندوق بار ساندرو نيز از 207 بزرگ تر و کاربردي تر است و بيشتر به درد مسافرت هاي خانوادگي مي خورد. فضاي کابين شباهت هاي زيادي به تندر 90 دارد. البته کابين ساندرو نسبت به تندر دستخوش تغييراتي شده که مي توان به تغيير شکل پنل نقره اي رنگ کنسول جلو، ايجاد قوس و استفاده از پوشش متفاوت در طراحي داشبورد و جذاب تر شدن فرم دريچه هاي سيستم تهويه اشاره کرد. طراحي فرمان نيز با تندر متفاوت است و جذابيت بيشتري دارد.
يکي از تغييرات جالب اضافه شدن جوي استيک تنظيم سيستم صوتي به سمت راست فرمان است. در برخي قسمت هاي کيفيت متريال کابين بهبود يافته و در کل مي توان گفت کابين ساندرو نسبت به تندر 90 به روزتر است و کيفيت در آن حرف اول را مي زند اما در مقابل کابين پر آپشن 207، سادگي کابين ساندرو بيشتر خودش را نشان مي دهد و نظر خريداران جوان را جلب نمي کند.

به دليل طراحي مجدد تعليق عقب، ساندرو هندلينگ بهتري از تندر دارد و سواري آن مثل يک خودرو خانوادگي نرم و راحت است و از اين نظر نسبت به 207 برتري کامل دارد. همان پيشرانه معروف 4 سيلندر 1.6 ليتري در دل ساندرو جا خوش کرده که توانايي توليد 105 اسب بخار قدرت را در دور 5750 دارد.
نکته جالب قابليت فني ساندرو اين جاست که گشتاور 140 نيوتن متري در دور پايين 3750 به دست مي آيد که روي کشش خودرو تاثير بسزايي دارد. پيشرانه ساندرو هم کم استهلاک است و هم مصرف سوخت مناسبي دارد. پس از نظر فني ساندرو عملکردي مشابه 207 دارد، با اين تفاوت که استهلاک پيشرانه و قسمت هاي فني آن از 207 کمتر است. برخلاف 207، در ساندرو از قطعه اي به نام ساب فريم استفاده شده که استهلاک جلوبندي را تا حد زيادي کاهش مي دهد.

گيربکس 4 سرعته اتوماتيک با نمونه استفاده شده در مگان 2000 مشترک است اما براي به کارگيري در داستر و ساندرو اصلاحاتي در سيستم ميدان گشتاور آن داده شده. گيرباکس دستي نيز با گيرباکس تندر 90 مشترک است. کلاچ نرمي دارد و با رعايت ضريب دنده هاي مناسب، رانندگي را راحت مي کند.

پژو 207 جديد

تغييراتي در گرافيک چراغ هاي جلو و عقب و اضافه شدن لامپ هاي ال اي دي و نئوني به چراغ ها و تغيير شکل آينه هاي جانبي، تا حدودي رد پاي کهولت سن را از اين هاچ بک محبوب زدوده است. ترکيب سابق داخل کابين با چاشني تغييراتي تاثيرگذار نظير اضافه شدن قطعات دکوراتيو سفيد رنگ، غربيلک فرمان جديد، اهرم گيرباکس متفاوت با قبل (در نسخه منوال) و اضافه شدن مانيتور به کنسول مرکزي جذاب تر شده.
روي غربيلک جديد فرمان دکمه هاي تنظيم سيستم صوتي و تلفن قرار گرفته و جوي استيک مربوط به ضبط از پشت فرمان حذف شده. همچنين مانيتور لمسي 7 اينچي به قسمت بالاي کنسول اضافه شده که قابليت پخش دي وي دي، سيستم GPS و نمايش تصوير دوربين ديد عقب را به 207 جديد مي دهد. از ديگر آپشن هاي 207 جديد علاوه بر اين موارد مي توان به سنسور فاصله سنج عقب، کروز کنترل و آينه هاي برقي جانبي اشاره کرد که باعث مي شوند 207 جديد از نظر سطح امکانات، کاملا برتر از ساندرو ظاهر شود اما در بحث فضاي کابين و صندوق بار، 207 مغلوب ساندرو جادار مي شود و سرنشينان در رديف عقب اش راحتي سرنشينان قد بلند کاهش مي يابد.

در بخش فني تغييري در 207 جديد حاصل نشده و همان پيشرانه TUS وظيفه تامين قواي محرکه را بر عهده دارد. البته کيفيت کلي ساخت نسبت به قبل افزايش پيدا کرده و 207 با 3 ستاره کيفي توليد مي شود اما باز هم از نظر کيفيت به پاي ساندرو 4 ستاره نمي رسد. همچنين در نسخه دستي برخلاف 207 هاي سري قبل که از گيرباکس فرانسوي برخوردار بودند، 207 جديد از همان گيرباکس 405 استفاده مي کند که روي پژو 206 تيپ 5 هم نصب مي شود.
در نسخه اتوماتيک اما شاهد استفاده از همان گيرباکس آشناي AL4 هستيم که همچون گيرباکس ساندرو 4 دنده در جلو دارد. در نسخه دستي نرمي مجموعه کلاچ و گيرباکس به پاي نرمي گيرباکس ساندرو دنده اي نمي رسد و در مدل اتوماتيک؛ گيرباکس AL4 دقت و واکنش هاي به موقع گيرباکس ساندرو را ندارد. توان پيشرانه 207 به 105 اسب بخار و گشتاورش به 142 نيوتن متر مي رسد و يکي از هاچ بک هايي است که در عين شتاب و قابليت هاي حرکتي مناسب، مصرف سوخت زيادي را به راننده تحميل نمي کند و در هر 100 کيلومتر بين 6 تا 7 ليتر بنزين مصرف مي کند. از نظر توان پيشرانه و قابليت هاي حرکتي، 207 کاملا هم رده ساندرو عرضه مي شود.

پيشنهاد نهايي

در انتهاي اين مقايسه نمي توان گفت که با قيمت مشابه پژو 207 برتر است يا ساندرو. بهتر است بگوييم هر يک از اين هاچ بک ها، طرفداران خاص خود را دارند. رنو ساندرو با تکيه بر کيفيت و دوام عالي، آمار خرابي کم، انتخاب افرادي است که به دنبال خودرويي بي دردسر و کم استهلاک هستند و زود به زود خودرو تعويض نمي کنند.

همچنين فضاي جادار کابين و صندوق بار ساندرو از 207 خانوادگي تر و راحت تر است اما در مقابل، 207 ظاهر جذاب تر و امکانات بيشتري دارد و بيشتر مورد توجه آپشن پسندان قرار مي گيرد و در نگاه اول حس بهتري از پرداخت مبلغ حدود 50 ميليوني را به خريدار منتقل مي کند اما از نظر شاخص هاي کيفي و دوام يک رده از ساندرو پايين تر است
منبع: هفته نامه خودرو امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها