آخرین اخبار

کمبود منيزيم، علت، علائم ودرمان تغذيه

کمبود منيزيم، علت، علائم ودرمان

  بزرگنمايي:

چه خبر -

آيا مشکلات سلامتي شما واقعا نشان دهنده کمبود منيزيم هستند؟ علايم اين کمبود مي تواند هر چيزي باشد از سردرد گرفته تا سندرم پيش از قاعدگي. تغييراتي هستند که نشان دهنده کمبود اين ماده معدني در بدن شماست، بيش از 80 درصد افراد به اندازه کافي منيزيم دريافت نمي کنند. کاهش منيزيم اغلب بزرگ جلوه داده مي شود، به خصوص از طرف پزشکاني که به ندرت نقش مواد مغذي و ويتامين ها را در نظر مي گيرند. با اين حال صدها نشانه براي کمبود منيزيم وجود دارد و همچنين بيماري هايي که کمبود منيزيم باعث تشديد آن ها مي شود.

تقريبا يک سال پيش من به پزشک خانوادگي مان مراجعه کردم، زيرا هر ماه درد و گرفتگي شديد قبل از قاعدگي را تجربه مي کردم. من از او خواستم علت اين مشکل را برايم توضيح دهد و بگويد چه کاري بايد براي درمان انجام دهد. پاسخ او اين بود که ژنتيکي است، کاري از دستت ساخته نيست. تنها پيشنهاد او استفاده از دارو براي کاهش درد بود. ولي بعد از تحقيقات آنلاين متوجه شدم که گرفتگي قاعدگي يکي از علايم کمبود منيزيم است. مشتاق شدم که امتحان کنم و سطح کلسيم و منيزيم خونم را اصلاح کردم و در عرض يک ماه واويلا شد! ديگر خبري از درد و گرفتگي نبود!

متاسفانه امروزه پزشکان اطلاعي در مورد اهميت منيزم در بدن و نشانه هاي کمبود آن ندارند. تنها شانس شما اين است که پزشک خود باشيد و در مورد نشانه هاي کمبود منيزيم جستجو کنيد تا متوجه شويد کمبودش چه مشکلاتي برايتان بوجود مي آورد.

چرا منيزم کافي دريافت نمي کنيد؟

چرا منيزم کافي دريافت نمي کنيدچرا منيزم کافي دريافت نمي کنيد

بدست آوردن منيزم از طريق رژيم غذايي بسيار سخت است، مهم نيست که اين رژيم چقدر سلامت باشد. علتش اين است که فرايند کشاورزي مدرن، خاک ما را از منيزم خالي کرده است. همچنين عوامل متعددي وجود دارد که ميزان جذب منيزيم در بدن ما را به طرز قابل توجهي کاهش مي دهد. از جمله :

- استرس: بسياري از ما روزانه سطح بالايي از استرس را تجربه مي کنيم. زماني که استرس و اضطراب را تجربه مي کنيم، بدنمان از منيزم تهي مي شود.

- تغذيه: برخي خوراکي هاي خاص مانند کافئين، الکل و قند باعث کاهش منيزيم مي شوند. تخمين زده شده که براي متابوليسم يک مولکول گلوکز، 287 مولکول منيزيم نياز است.

- داروها: داروهاي نسخه دار و بدون نسخه زيادي وجود دارد که منيزيم را از بدن خارج مي کنند. از جمله، قرص هاي ضد بارداري، ادرار آور، انسولين و آنتي بيوتيک ها.

چرا به منيزيم نياز داريد؟

چرا به منيزيم نياز داريدچرا به منيزيم نياز داريد

منيزم يک ماده معدني است که مسئول بسياري از فرايندهاي بدن است. منيزيم چهارمين ماده معدني موجود در بدن ماست و وجودش براي انجام بيش از 300 واکنش بدن ضروري است.منيزيم معمولا به عنوان کمک به کاهش يبوست شناخته مي شود، ولي اين فقط يکي از مهم ترين نقش هاي آن در بدن است. منيزيم براي عملکرد قلب، عضلات، کليه و متعادل کردن بسياري از مواد مغذي ديگر مانند کلسيم و پتاسيم مهم است. سطح مناسب منيزيم از ابتلا به ديابت و پوکي استخوان پيشگيري نموده و فشار خون را بهبود مي بخشد.

علائم کمبود منيزيم

علائم کمبود منيزيمعلائم کمبود منيزيم

1. اضطراب.

2. استخوان هاي ضعيف.

3. انرژي کم.

4. ضعف.

5. ناتواني در خواب.

6. سندرم پيش از قاعدگي و عدم تعادل هورموني.

7. تحريک پذيري.

8. عصبي بودن.

9. سردرد.

10. ريتم ضربان غير طبيعي قلب.

11. تنش عضلاني، اسپاسم، گرفتگي.

12. خستگي.

اين ها فقط تعداد کمي از شايع ترين نشانه هاي کمبود منيزيم هستند. ساير علايم کمبود منيزيم عبارتند از:

- يبوست.

- سرگيجه.

- سفت و سخت شدن عضلات.

- بي خوابي و ضعف عضلاني.

مشکلات سلامتي بسيار زيادي وجود دارند که کمبود منيزم باعث ايجاد آن ها مي شود. اگر فکر مي کنيد يکي از نشانه هاي کمبود منيزيم را داريد، ولي در ليست بالا نيست، بهتر است جستجوي دقيق تري در اينترنت داشته باشيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : علائم کمبود منيزيم در بدن تان که بسيار خطرناک است

ساير بيماري ها و مشکلات مرتبط با کمبود منيزيم

تحقيقات زيادي نشان داده است که، کمبود منيزيم با افزايش خطر ابتلا به ديابت، فشار خون بالا، پارکينسون، سنگ کليه، سندرم پاهاي بي قرار همراه است و اين ها فقط تعداد کمي از بيماري هاي مرتبط با کمبود منيزيم هستند.

چطور بدانيم واقعا کمبود منيزيم داريم؟

چطور بدانيم واقعا کمبود منيزيم داريمچطور بدانيم واقعا کمبود منيزيم داريم

متاسفانه زماني که صحبت از تعيين کمبود منيزيم مي شود، راه ساده اي براي آن مثل آزمايش خون وجود ندارد. آزمايش خون مي تواند سطح منيزيم خون شما را به منظور ارزيابي کمبود آن بررسي کند، ولي اين آزمايش دقيق نيست.علتش اين است که، آزمايش سرم خون فقط سطح منيزيم خون شما را نشان مي دهد و فقط يک درصد منيزم بدن تان در خون است. بنابراين براي تشخيص کمبود منيزيم بدن تان بايد به علائم کمبود منيزم متکي باشيد، نه آزمايش خون.

بهترين روش اين است که، بر اساس تجربه مراقب علايم کمبود منيزيم باشيد و از مکمل هاي منيزيم استفاده کرده و سطح آن را در بدن تان بالا ببريد، چه به شما کمک کند و چه نکند.خود من بعد از نگاه کردن به ليست علايم کمبود منيزيم متوجه شدم که حداقل 3 علامت کمبود منيزيم را دارم. ضمن اين که اضطراب هم دارم و مطمئن هستم که سطح منيزم من کاهش پيدا کرده است.

درمان کمبود منيزيم

درمان کمبود منيزيمدرمان کمبود منيزيم

چندين راه براي افزايش منيزيم وجود دارد:

1. استفاده از نمک اپسوم Epsom ( شهري در جنوب شرقي انگلستان که از آب معدني آن براي توليد نمک اپسوم استفاده مي شود ): نمک اپسوم، حاوي سولفات منيزيم است، يک ماده معدني که بسياري از افراد در معرض کمبود آن بوده و يکي از اجزاي اصلي آب دريا به حساب مي آيد. نمک اپسوم را به حمام خود اضافه کنيد. منيزم به شدت از طريق پوست جذب مي شود.

2. روغن منيزيم استفاده کنيد: مانند نمک اپسوم، روغن منيزيم از اضافه کردن ورقه هاي منيزيم به آب درست مي شود. مي توانيد ورقه هاي منيزيم را به وان حمام خود اضافه کرده، يک مخلوط مناسب از آن درست کرده و روي پوست خود اسپري کرده يا بماليد يا اين که آماده آن را از بازار تهيه کنيد.

3. خوردن خوراکي هاي سرشار از منيزيم: مانند سبزيجات با برگ سبز و آجيل. (با اين حال اگر دچار کمبود منيزيم شده باشيد، به سختي مي توان سطح منيزيم بدن را با رژيم غذايي بالا برد).

4. مکمل منيزيم مصرف کنيد.

تجربه شخصي من در درمان کمبود منيزيم

درمان کمبود منيزيمدرمان کمبود منيزيم

بعد از شروع تحقيقاتم در مورد کمبود منيزيم، هر چه بيشتر جستجو مي کردم بيشتر متوجه مي شدم که علت مشکلات سلامتي من کمبود منيزيم است. با اين حال وقتي به پزشکم گفتم احتمال مي دهم علت اصلي مشکل اضطراب، گرفتگي پيش از قاعدگي و مشکل خوابم کمبود منيزيم باشد، حرف من را ناديده گرفت، بنابراين مجبور شدم خودم صحت اين احتمال را بررسي کنم.

من به تدريج سطح منيزم بدنم را بالا بردم. در اولين قدم با اضافه کردن سبزيجات با برگ سبز به رژيم غذايي و حمام با نمک اپسوم. اين کار پيشرفت بسيار خوبي براي من داشت و علايم کمبود منيزيم من را کاهش داد، با اين حال هنوز حس مي کردم ميزان منيزم بدنم کافي نيست، بنابراين شروع به استفاده از روغن منيزيم روزي يک بار صبح ها روي پوستم کردم که بسيار عالي بود. بعد از يک ماه تمام تقريبا تمام علايمي که داشتم رفع شدند.

وقتي تلاش مي کنيد سطح منيزيم خود را افزايش دهيد، ممکن است که نياز داشته باشيد از ترکيبي از روش ها استفاده کنيد تا مطمئن باشيد به اندازه کافي منيزيم دريافت مي کنيد.شما مي توانيد علائم پايه را از بين ببريد، همچنين درصورت استفاده زياد مبتلا به اسهال مي شويد.




منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها