آخرین اخبار

پيشگيري از سرطان با 6 ماده غذايي تناسب و زيبايي

پيشگيري از سرطان با 6 ماده غذايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - راه هاي پيشگيري از سرطان

غذا همانطور که مي تواند منجر به بروز نگراني هاي بهداشتي شود، در رفع اين نگراني ها نيز تاثير چشمگيري دارد. در مورد سرطان، مطالعات نشان مي دهد که 30 تا 40 درصد تمام سرطان ها با شيوه زندگي سالم و رژيم غذايي متعادل قابل پيشگيري است. بخصوص براي کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، غذاهاي غني از ويتامين ها، آنتي اکسيدان ها، و کاروتنوئيدها بايد در راس انتخاب شما قرار گيرند.

پيشگيري از سرطان با سير

اگر از بوي سير و اين که تنفس تان بد بو شود، نگران هستيد، بايد بدانيد که ترکيبات گوگرد موجود در سير که علت بوي آن هستند، از تشکيل مواد سرطان زا در بدن جلوگيري مي کنند، منجر به افزايش سرعت تعمير دي ان آ شده، سلول هاي سرطاني را از بين مي برند و نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به سرطان هاي معده و روده بزرگ دارد. براي اين ‌که اثربخشي ترکيبات سير را به حداکثر برسانيد، اين گياه را قبل از پخت ‌و پز پوست بگيريد و ريز کنيد و بگذاريد بين 15 تا 20 دقيقه ساکن بماند. اين کار، آنزيم‌ هاي سير را فعال مي ‌کند و ترکيبات گوگردي آن را آزاد مي ‌سازد.

 

پيشگيري از سرطان با بروکلي

بروکلي و ساير سبزيجات خانواده کلم نقش مهمي در کاهش سرطان هاي دهان، مري و معده دارند. اين سبزيجات آنزيم هاي محافظ بدن را افزايش مي دهند و از بين برنده مواد شيميايي هستند که باعث سرطان مي شوند. بهتر است اين سبزيجات را خام بخوريد يا بخار پز و نيم پز کنيد چون ثابت شده گرم کردن آنها با دماي مايکروويو، بسياري از مزاياي ضد سرطان آنها از بين مي رود.

 

پيشگيري از سرطان با گوجه فرنگي

ليکوپن موجود در گوجه فرنگي آنتي اکسيداني است که آن را به ثروتمندترين منبع طبيعي براي مبارزه با سرطان تبديل کرده است. ليکوپن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان در مردان مي رود و نشان داده شده رشد برخي از سلول هاي سرطاني از جمله سرطان سينه، ريه و اندومتر را متوقف مي کند. براي به دست آوردن بيشترين سود از ليکوپن، گوجه فرنگي ها را در حرارت بالا قرار ندهيد و يا تبديل به سس گوجه فرنگي نکنيد. فرايند حرارت بالا، جذب ليکوپن را در بدن کاهش مي دهد. بهتر است بدانيد به غير از گوجه فرنگي، هندوانه، گريپ فروت صورتي و فلفل قرمز نيز حاوي بيشترين ميزان ليکوپن هستند.

 

پيشگيري از سرطان با توت ها

يکي از بهترين منابع آنتي اکسيدان براي خنثي کردن اثرات راديکال هاي آزاد و جلوگيري از آسيب سلولي هستند. توت فرنگي حاوي آنتي اکسيداني به نام ويتامين ث و اسيد الاژيک است و مي تواند باعث جلوگيري از تشکيل مواد سرطان زا در بدن شود و رشد تومورها را متوقف کند. توت فرنگي حاوي فلانوئيدها براي جلوگيري از آسيب به دي ان آ بوده و نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به سرطان ريه دارد.

 

پيشگيري از سرطان با هويج

يک منبع غني از آنتي اکسيدان هايي مانند کاروتنوئيدها؛ شامل آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. اعتقاد بر اين است که بتاکاروتن باعث کاهش رشد سلول هاي سرطاني و همچنين محافظت از سلول ها در برابر آسيب هاي ناشي از سموم مي شود. با اين حال در مطالعات اخير ثابت شده که آلفاکاروتن حتي از بتاکاروتن براي جلوگيري و مبارزه با سرطان موثرتر است. هويج ها را بهتر از به صورت بخار پز و برش داده شده مصرف کنيد تا بيشترين مزاياي سلامتي آنها را به دست بياوريد.

 

پيشگيري از سرطان با برگ هاي سبز

سبزيجات تيره رنگ نه تنها منابع غني از فيبر، آهن، و کلسيم هستند بلکه خواص ضد سرطاني نيز دارند. اسفناج و همچنين ساير سبزيجات تيره رنگ منبع عالي لوتئين هستند؛ آنتي اکسيداني که مانع ايجاد راديکال هاي آزاد در بدن مي شود و جلوگيري کننده از سرطان هاي دهانف مري و معده است.

 

 



منبع : آواي سلامت

 

غذا همانطور که مي تواند منجر به بروز نگراني هاي بهداشتي شود، در رفع اين نگراني ها نيز تاثير چشمگيري دارد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از آواي سلامت ،در مورد سرطان، مطالعات نشان مي دهد که 30 تا 40 درصد تمام سرطان ها با شيوه زندگي سالم و رژيم غذايي متعادل قابل پيشگيري است. بخصوص براي کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، غذاهاي غني از ويتامين ها، آنتي اکسيدان ها، و کاروتنوئيدها بايد در راس انتخاب شما قرار گيرند:

سير: اگر از بوي سير و اين که تنفس تان بد بو شود، نگران هستيد، بايد بدانيد که ترکيبات گوگرد موجود در سير که علت بوي آن هستند، از تشکيل مواد سرطان زا در بدن جلوگيري مي کنند، منجر به افزايش سرعت تعمير دي ان آ شده، سلول هاي سرطاني را از بين مي برند و نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به سرطان هاي معده و روده بزرگ دارد. براي اين ‌که اثربخشي ترکيبات سير را به حداکثر برسانيد، اين گياه را قبل از پخت ‌و پز پوست بگيريد و ريز کنيد و بگذاريد بين 15 تا 20 دقيقه ساکن بماند. اين کار، آنزيم‌ هاي سير را فعال مي ‌کند و ترکيبات گوگردي آن را آزاد مي ‌سازد.

بروکلي: بروکلي و ساير سبزيجات خانواده کلم نقش مهمي در کاهش سرطان هاي دهان، مري و معده دارند. اين سبزيجات آنزيم هاي محافظ بدن را افزايش مي دهند و از بين برنده مواد شيميايي هستند که باعث سرطان مي شوند. بهتر است اين سبزيجات را خام بخوريد يا بخار پز و نيم پز کنيد چون ثابت شده گرم کردن آنها با دماي مايکروويو، بسياري از مزاياي ضد سرطان آنها از بين مي رود.

گوجه فرنگي: ليکوپن موجود در گوجه فرنگي آنتي اکسيداني است که آن را به ثروتمندترين منبع طبيعي براي مبارزه با سرطان تبديل کرده است. ليکوپن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان در مردان مي رود و نشان داده شده رشد برخي از سلول هاي سرطاني از جمله سرطان سينه، ريه و اندومتر را متوقف مي کند. براي به دست آوردن بيشترين سود از ليکوپن، گوجه فرنگي ها را در حرارت بالا قرار ندهيد و يا تبديل به سس گوجه فرنگي نکنيد. فرايند حرارت بالا، جذب ليکوپن را در بدن کاهش مي دهد. بهتر است بدانيد به غير از گوجه فرنگي، هندوانه، گريپ فروت صورتي و فلفل قرمز نيز حاوي بيشترين ميزان ليکوپن هستند.

توت ها: يکي از بهترين منابع آنتي اکسيدان براي خنثي کردن اثرات راديکال هاي آزاد و جلوگيري از آسيب سلولي هستند. توت فرنگي حاوي آنتي اکسيداني به نام ويتامين ث و اسيد الاژيک است و مي تواند باعث جلوگيري از تشکيل مواد سرطان زا در بدن شود و رشد تومورها را متوقف کند. توت فرنگي حاوي فلانوئيدها براي جلوگيري از آسيب به دي ان آ بوده و نقش مهمي در کاهش خطر ابتلا به سرطان ريه دارد.

هويج: يک منبع غني از آنتي اکسيدان هايي مانند کاروتنوئيدها؛ شامل آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. اعتقاد بر اين است که بتاکاروتن باعث کاهش رشد سلول هاي سرطاني و همچنين محافظت از سلول ها در برابر آسيب هاي ناشي از سموم مي شود. با اين حال در مطالعات اخير ثابت شده که آلفاکاروتن حتي از بتاکاروتن براي جلوگيري و مبارزه با سرطان موثرتر است. هويج ها را بهتر از به صورت بخار پز و برش داده شده مصرف کنيد تا بيشترين مزاياي سلامتي آنها را به دست بياوريد.

برگ هاي سبز: سبزيجات تيره رنگ نه تنها منابع غني از فيبر، آهن، و کلسيم هستند بلکه خواص ضد سرطاني نيز دارند. اسفناج و همچنين ساير سبزيجات تيره رنگ منبع عالي لوتئين هستند؛ آنتي اکسيداني که مانع ايجاد راديکال هاي آزاد در بدن مي شود و جلوگيري کننده از سرطان هاي دهانف مري و معده است.
سلامت نيوز: 6 گزينه غذايي را روزانه مصرف کنيد تا سرطان نگيريد!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد