آخرین اخبار

براي لاغري و کاهش وزن اين رازهاي مهم را بدانيد!! تناسب و زيبايي

براي لاغري و کاهش وزن اين رازهاي مهم را بدانيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رازهايي مهم براي لاغري و کاهش وزنبراي لاغري، جانشين غذاهايتان را پيدا کنيد

روزانه، يک برنامه‌ غذايي متعادل و سالم، مرکب از ويتامين، پروتئين و کربوهيدرات‌ها داشته باشيد. مي‌توانيد شامتان را با ميوه‌ها جايگزين کنيد. هر غذايي که پس از ساعت 7 عصر بخوريد، مستقيماً جذب بدنتان خواهد شد و به وزنتان خواهد افزود. بنابراين اگر قصد داريد که وزن کم کنيد، مي‌توانيد در شب ميوه‌هاي آبدار همچون خربزه و هندوانه، يا مرکبات مصرف نماييد. با اين انتخاب، در کنار اينکه بدنتان را تغذيه مي‌کنيد، به کاهش وزنتان نيز کمک خواهيد کرد!
همچنين مي‌توانيد برنج سفيد را با برنج قهوه‌اي که سالم‌تر است، جايگزين نماييد. پيشنهاد مي‌کنيم براي پيدا کردن جايگزين‌هاي غذايي سالم، با متخصص تغذيه‌ي خود صحبت نماييد يا در اينباره جستجو کنيد.

 

براي لاغري ميان وعده‌هاي کوچک داشته باشيد

در رساندن مواد غذايي به بدنتان در وعده‌هاي کوچک، رازي نهفته است. خوردن وعده‌هاي کوچک ميوه، يا غذاهاي سرشار از پروتئين يا فيبر بسيار براي بدنتان خوب است. همچنين وعده‌هاي کوچک به شما اطمينان مي‌دهد که بيش از اندازه غذا نخواهيد خورد. در اين صورت خواهيد توانست هر پرس غذاي خود را کنترل کرده و به ميزان مورد نياز بدنتان به آن مواد غذايي برسانيد. از اينکه وعده‌هاي غذايي خود را ناديده بگيريد بپرهيزيد، چرا که به هدف شما که کاهش وزن باشد، جدا لطمه مي‌زند.

 

براي لاغري به آب رغبت داشته باشيد

هيچ چيزي جايگزين آب نخواهد شد. چه شما ورزش کنيد چه در حال اجراي يک رژيم غذايي باشيد، بايد خيلي خيلي آب بنوشيد. حداقل 2 ليتر آب در روز براي خالي کردن سموم از بدن ضروري است. نوشيدن مقدار زيادي آب باعث خواهد شد تا بدنتان هيدراته بماند احساس خستگي نکنيد. حواستان باشد که پيش از وعده‌هاي غذايي خود خيلي آب ننوشيد، چرا که معده‌تان را پر مي‌کند و باعث خواهد شد که ديروقت به سراغ ته بندي آخر شب برويد!

 

براي لاغري آرام غذا بخوريد

بعضي اوقات نسبت به غذا خوردن حريص مي‌شويد يا ممکن است وقت کافي براي غذا خوردن نداشته باشيد. بنابراين سريع غذا خواهيد خورد تا زماني که احساس سيري کنيد. زماني که سريع غذا مي‌خوريد، بدنتان به ندرت خواهد فهميد که چه زماني بايد بس کند. بنابراين بيش از آنچه که بايد، خواهيد خورد. همچنين تند غذا خوردن، به شما اجازه نخواهد داد تا به خوبي غذايتان را بجويد. برعکس اين حالت، زماني که يک لقمه‌ي کوچک را به آرامي مي‌خوريد، طعم واقعي چيزي که مي‌خوريد را خواهيد فهميد، و البته تمايل به کمتر خوردن پيدا خواهيد کرد.

 

براي لاغري صبحانه بخوريد

صبحانه چيزي نيست که آنرا سبک بشمريد. براي اين گفته که «بايد شاهانه صبحانه بخوريد»، دليلي وجود داشته است. اولين وعده‌ي غذايي روزانه‌تان، تعيين خواهد کرد که شما در آن روز چقدر با انرژي هستيد، و در ناهار، عصرانه و شام آنروزتان نيز تأثيرگزار است. يک صبحانه‌ي سالم و کامل نه تنها از کسلي و تنبلي پيشگيري مي‌کند، بلکه باعث خواهد شد تا در ناهار و شامتان نيز زياده روي نکنيد. سيب منبع عالي انرژي است و به خوبي معده‌ي شما را پر خواهد کرد. مقداري سيب به منوي صبحانه يا حتي ناهارتان اضافه کنيد.

 

براي لاغري غذاهاي خانگي را فراموش نکنيد

بيرون غذا خوردن در مقابل غذاهاي خانگي يک بحث هميشگي است. اگر دوست داريد نتايج اين دو را بدانيد، خودتان را پس از دو روز غذا خوردن در بيرون از خانه وزن کنيد و البته پس از دو روز غذا خوردن در خانه هم همين طور! خودتان نتيجه را خواهيد ديد. غذا خوردن در خانه به اندازه‌ي خوردن غذاهاي آماده در بيرون، به وزنتان نخواهد افزود! همچنين خوردن غذا در خانه شانس اين را به شما خواهد داد تا سالم آشپزي کنيد و از غذاهاي چرب و بدون ارزش پرهيز کنيد.

 

براي لاغري مصرف نمک را کاهش دهيد

نمک جزو احتياجات ضروري بدن و يکي از دلايل خوشمزگي غذاهاست. به يک بشقاب غذاي بدون نمک فکر کنيد، احتمالاً رغبتي به خوردن آن نخواهيد داشت. مي‌توانيد براي نتيجه‌گيري در کاهش وزن، مصرف نمک خود را کاهش دهيد. با اين کار از بدنتان سم زدايي شده و وزنتان سريع کاهش پيدا خواهد کرد.

 

براي لاغري به صورت مداوم فعاليت کنيد

ممکن است شما هم فرصت اين را نداشته باشيد که به دقت و با برنامه‌ريزي ورزش کنيد. حداقل نه به آن اندازه‌اي که دوست داريد. اين در حاليست که ورزش واقعاً براي بدن شما مهم است. تمرينات کششي ساده در روز بدن شما را انعطاف پذير کرده و با‌گذشت زمان عضلاتتان را ورزيده خواهد کرد.
شما مي‌توانيد اين تمرينات را به مدت 10 تا 15 دقيقه زماني که در اتاق استراحت محل کارتان به سر مي‌بريد انجام دهيد. حتي مي‌توانيد ابتکار به خرج دهيد و زماني که در ترافيک گير افتاده‌ايد تمرين کششي کنيد، بجاي آسانسور هميشه از پله‌ها استفاده کنيد، زماني که تلفن صحبت مي‌کنيد يا قهوه تان را هم مي‌زنيد، راه برويد و…

 

براي لاغري تنبلي نکنيد!

سيستم بدن هيچ شخصي با شخص ديگر يکي نيست. اما اين اصل که تنها با کمي فعاليت بيشتر مي‌توانيد وزن کم کنيد براي همه يکسان است . براي اولين اقدام، از «ريموت کنترل» تلويزيون خود دوري کنيد. اگر خواستيد کانال تلويزيون خود را عوض کنيد، از جاي خود بلند شويد و از دکمه‌هاي روي تلويزيون استفاده نماييد! اگر امکانش نبود، کنترل را دور از دسترس خود قرار دهيد تا براي استفاده از آن هم ناچار شويد از جاي خود برخيزيد.
زماني که تبليغات تلويزيوني شروع به پخش شدن کردند، از جاي خود برخيزيد و در آپارتمان خود راه برويد، به دنبال قبوض منزلتان که گمشان کرده بوديد بگرديد، مواد غذايي را دور از دسترستان قرار دهيد و ماشين لباس شويي را پر کنيد. اگر بدانيد که اين فعاليت‌هاي عمومي در زندگي روزانه‌ي شما چقدر خواهند توانست در احساس و ظاهر بدنتان تغيير ايجاد کنند سورپرايز خواهيد شد!

 

 



منبع : fitnessmagazin.ir

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد