آخرین اخبار

قبل و بعد از رابطه جنسي چه بخوريم؟ تغذيه

قبل و بعد از رابطه جنسي چه بخوريم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

پس از يک رابطه عاشقانه فوق العاده، ممکن است کالري زيادي بسوزانيد، ضربان قلب تان افزايش پيدا کرده و اشتهايتان زياد شود! هر چه نباشد، رابطه جنسي مانند ورزش است.بنابراين ممکن است وسوسه شويد و به آشپزخانه رفته و اولين چيز جالب توجهي که ببينيد را بخوريد، و البته هميشه بهترين گزينه براي شما نيست.

خوردن بي برنامه بعد از رابطه جنسي درست مانند ساير زمان ها به ضرر شماست، بنابراين بايد برنامه اي داشته باشيد که بعد از سرگرمي در اتاق خواب چه چيزي بخوريد. علاوه بر اين مهم است که خود را با ميزان مناسب کربوهيدرات و پروتئين دوباره شارژ کنيد و از مصرف خوارکي هاي فراوري شده و شيرين و هله هوله اجتناب نماييد، صرف نظر از فعاليت جسمي اي که مي خواهيد انجام دهيد.

بهترين خوراکي ها بعد از رابطه جنسي

از آن جايي که رابطه جنسي يک ورزش متوسط تا شديد است به خوراکي اي که بايد بعد از رابطه جنسي مصرف کنيد درست مثل خوراکي که بعد از ورزش بايد بخوريد، نگاه نماييد. بدن شما قادر به جذب بيشتر کربوهيدرات و پروتئين در نيم ساعت يا بيشتر پس از ورزش نسبت به هر زمان ديگري است. اگر ذخيره گليکوژن و پروتئين بدنتان را بازسازي نکنيد، نمي توانيد حداکثر فايده را از ورزشتان ببريد و قوي تر شويد. خوراکي هايي که عمدتا بايد به دنبال شان باشيد بايد سرشار از کربوهيدرات و پروتئين باشد.

البته، رابطه جنسي فقط ورزش محسوب نمي شود، اين رابطه لذت بخش است و پرطرفدار و باعث مي شود شما و شريک زندگي تان احساس خوبي داشته باشيد، بنابراين غذاهايي را هم انتخاب کنيد که شما را خوشحال مي کند. در ادامه مقاله، خوراکي هاي پرطرفداري که بعد از رابطه جنسي دوباره شما را شارژ مي کند معرفي مي کنيم:

1. شير شکلات

شير شکلاتشير شکلات

اولين گزينه شير شکلات است. مگر اين که به لاکتوز حساسيت داشته باشيد. من که حدس مي زنم شما هم عاشق شير شکلات هستيد. من قبلا هيچ وقت به عنوان يک نوشيدني سالم به آن نگاه نمي کردم، ولي در حال حاضر هميشه چند شيشه شير شکلات در يخچال براي شارژ دوباره بعد از دويدن يا رابطه جنسي نگه مي دارم. نه تنها خوشمزه است بلکه منبع خوبي از پروتئين و کربوهيدرات است. به علاوه شير شکلات يک راه عالي براي آبرساني به بدن بعد از رابطه جنسي است.

بسيار خوب، ولي چرا شير شکلات؟ مطالعات نشان داده اند که، نسبت 4 به 1 از کربوهيدرات و پروتئين براي بازسازي عضلات پس از ورزش مقاومتي بهترين گزينه است. به علاوه اين ترکيب، گليکوژن، سديم و مايعات مورد نياز بدن را هم به خوبي تامين مي کند. از شير شکلات کم چرب استفاده کنيد، تا از حداکثر مزاياي آن بهره مند شويد. علاوه بر فوايد زيادي که دارد، شيرشکلات بسيار لذيذ و خوشمزه است و يک انتخاب عالي بعد از رابطه جنسي.

2. ماست يوناني

ماست يونانيماست يوناني

اگر طرفدار ماست يوناني هستيد، مي توانيد از آن به عنوان يک ميان وعده ساده و خوشمزه بعد از رابطه جنسي استفاده کنيد. اين ماست چربي هاي سالم و پروتئين بيشتري نسبت به ماست هاي معمولي دارد، که اين امر مخصوصا براي بهبود عضلات مفيد است. سعي کنيد با اضافه کردن برخي غلات به عنوان کربوهيدرات و توت هاي ( Berries) تازه به عنوان ويتامين و ساير مواد مغذي اين ترکيب را کامل کنيد.

ماست يوناني يک بازسازي کننده ايده آل بعد از رابطه جنسي است، چون سرشار از پروتئين است، در عوض قند کمي دارد. پروتئيني که مي تواند بدون افزودن قند اضافي به رژيم غذايي شما، به بهبود عضلات تان کمک کند.

3. سيب و پنير

سيب و پنيرسيب و پنير

بعد از آن نوبت سيب و پنير است. اين يکي مورد علاقه من است. سيب و مقداري از پنير مورد علاقه تان را برش بزنيد و بعد از رابطه جنسي ميل نماييد. اين ميان وعده خوشمزه است و گرسنگي شما را رفع کرده، کربوهيدرات و پروتئين که نياز داريد را تامين مي کند. پنيرتان را به دقت انتخاب کنيد و از پنيرهاي سالم تر استفاده نماييد. بهتر است از سيب شيرين و پنير چدار استفاده نماييد.

چرا بايد سيب و پنير بخورم؟ وقتي صحبت از بازسازي عضلاني بعد از ورزش مي شود، کربوهيدرات و پروتئين مانند يک گلوله جادويي عمل مي کنند. کربوهيدرات سوخت بدنتان را تامين مي کند تا انرژي بيشتري داشته باشيد و پروتئين به ترميم عضلات کمک مي کند تا براي دفعه بعدي قدرتشان را حفظ کنند.

4. آب

آب آب

همان طور که قبلا ذکر شد، هميشه بدن تان بايد آبرساني شود، ولي بعد از رابطه جنسي اهميتش بيشتر مي شود. در حين يک تمرين سخت مانند رابطه جنسي، رطوبت زيادي از دست مي دهيد که بايد جايگزين شود. يک ليون آب آماده داشته باشيد يا بعد از اتمام کارتان يک ليوان آب بخوريد. به اين صورت زودتر بدن تان بازسازي شده و بابتش از شما تشکر مي کند.

با آب رساني مناسب به بدن تان و انتخاب ميان وعده سالم بعد از رابطه جنسي، سرعت بازسازي بدن تان را افزايش داده و بدون افزايش سايز دور کمرتان ولع خوردن خود را رفع مي نماييد.

قبل از رابطه جنسي چه بخوريم؟

قبل از رابطه جنسي اين مواد غذايي را بخوريد تا حين رابطه از مزاياي سلامتي آن ها بهره مند شويد:

1. موز

موزموز

موز به سرعت هضم مي شود و بدن تان را سرشار از پتاسيم مي کند و به سرعت انرژي و مواد مغذي به بدن تان مي رساند. مي توانيد از موز در اسموتي استفاده کنيد، به صورت يخ زده آن را بخوريد يا حتي به همراه بلغور جو دوسر ميل نماييد.

2. آووکادو

آووکادوآووکادو

براي انتخاب بعدي آووکادو را امتحان کنيد. آووکادو را به همراه نان تست ميل نماييد تا کربوهيدرات و چربي سالم به همراه هم انرژي فوق العاده اي به بدن تان برسانند. آووکادو منبعي غني از چربي هاي تکثير نشده است که براي توليد هورمون ها اهميت دارند. مطمئنا خودتان حدس زده ايد که سطح هورمون ها تا چه اندازه براي يک رابطه جنسي اهميت دارد.

3. هندوانه

هندوانههندوانه

به عنوان ميان وعده از هندوانه تازه لذت ببريد و همزمان به بدن تان آبرساني نموده و بدنتان را با مواد مغذي پر کنيد. هندوانه داراي سيترولين (citrulline) و مواد مغذي به نام اکسيد نيتريک (nitric oxide) است که رگ هاي خوني را منبسط مي کند. يعني جريان خون بيشتر به اندام هاي تناسلي مي رسد که باعث افزايش کيفيت رابطه مي شود. چه کسي است که اين بهبود کيفيت را نخواهد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : غذاهايي براي داشتن رابطه جنسي بهتر





منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها