آخرین اخبار

پيشگيري از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلي مردان با 10 ترفند ساده سلامت خانواده

پيشگيري از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلي مردان با 10 ترفند ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر - نعوظ مردان و محافظت از آن

بسياري از مردان توجهي به سلامتشان ندارند تا اين که واقعا دچار مشکل حادي شده باشند.به گفته دکتر چارلز واکر Charles Walker، استاديار اورولوژي و يکي از موسسان قلب و عروق جنسي کلينيک بهداشت در دانشگاه ييل " اغلب مردان مي دانند که سبک زندگيشان به سلامتشان آسيب مي رساند ولي تا زماني که روي زندگي جنسيشان تاثير نگذارد، گوششان بدهکار نيست ."خوشبختانه شما نقش بزرگي در عملکرد صحيح آلت تناسلي تان داريد. در ادامه 10 ترفند ساده براي محافظت از آلت تناسلي مردان و پيشگيري از اختلالات نعوظ برايتان ذکر مي کنيم.

1. قفسه داروهايتان را پاکسازي کنيد

1. قفسه داروهايتان را پاکسازي کنيد1. قفسه داروهايتان را پاکسازي کنيد

داروهاي ضد افسردگي خاص، داروهاي فشار خون، داروهاي مخدر ضد درد و آنتي هيستامين ها مي توانند باعث ايجاد مشکلات نعوظ در مردان شوند.

ولي حتي داروهاي روزمره اي که استفاده مي کنيد هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شوند. يکي از مهم ترين مجرمان براي ايجاد اين مشکل داروهاي ضد آلرژي يا داروهاي سرماخوردگي هستند.

به گفته دکتر هري فش Harry Fisch استاد باليني اورولوژي و پزشکي باروري در کالج پزشکي ويل کورنل در نيويورک " مکانيسم پشت سر نعوظ دقيقا برخلاف ترشح آدرنالين، و عملکرد سودافد *Sudafed ، بسيار شبيه به اپي نفرين epinephrine* بوده که هرگونه تحريک و برانگيختگي را از بين مي برد.

برچسب داروها را براي هرگونه عوارض جانبي مطالعه کنيد و داروهايي که بدون سودافد هستند را استفاده نماييد. اگر دارويي که باعث شکست شما در تختخواب شده مصرف مي کنيد براي امکان تعويض آن با پزشکتان مشورت نماييد.

*Sudafed يا Pseudoephedrine سودوافدرين: در اغلب قرصها و شربتهاي سرماخوردگي وجود دارد و موجب تنگ شدن عروق و کاهش تورم مخاط بيني و کاهش ترشحات مخاطي مي‌گردد و مجاري تنفسي بيني را بازتر مي‌ کند.

*اپي‌نفرين epinephrine: (شناخته‌شده به عنوان آدرنالين، هورمون غده فوق‌کليوي) يک هورمون و انتقال دهنده عصبي است از دسته کاتکول‌آمينهاي درون‌ساز است. اين ماده باعث افزايش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه‌هاي هوايي شده و در بروز واکنش جنگ و گريز سيستم عصبي سمپاتيک مؤثر است.

2. مراقب سايز دور کمرتان باشيد

2. مراقب سايز دور کمرتان باشيد2. مراقب سايز دور کمرتان باشيد

فشار آوردن کمربندتان روي شکم مي تواند براي آلت تناسلي تان هم مشکل ساز باشد. مرداني که دور کمرشان 97 سانت يا بيشتر است دو برابر بيشتر از مرداني که دور کمرشان کمتر از 87 سانت است، دچار اختلال نعوظ مي شوند.

دور کمر بزرگ نشان دهنده سطوح بالاتري از چربي مضر احشايي (دل و روده) است که با کاهش تستوسترون و التهاب بيشتر همراه است که هر دو عامل مي توانند به آلت تناسلي آسيب برسانند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : عوارض تستوسترون پايين در مردان

3. سيگار کشيدن را کنار بگذاريد

3. سيگار کشيدن را کنار بگذاريد

به گفته دکتر واکر " همه مي دانند که سيگار کشيدن براي سلامتي بد است، ولي اغلب مردم نمي دانند که رابطه مستقيمي بين سيگار کشيدن و اختلال نعوظ وجود دارد. "

سيگار کشيدن مي تواند به پوشش عروق خوني آسيب برساند که در نتيجه روي عضلات نرم آلت تناسلي هم تاثير گذاشته و جريان خوني در آن را مهار مي کند. در يک *متا آناليز که در چين انجام شد، مشخص شده، در واقع مرداني که سيگار مي کشند ، 51 درصد بيشتر از افراد غير سيگاري دچار اختلال نعوظ مي شوند.

*meta-analysis متاآناليز: روش هاي آماري براي ترکيب داده ها از مطالعات متعدد است.

رفع اين عادت چقدر اهميت دارد؟ مطالعه اي که در ايران انجام شده، مشخص کرد، يک سال پس از ترک سيگار، 25 درصد افرادي که قبلا سيگاري بودند، بهبود در نعوظ خود را گزارش کردند. در طول اين مدت زمان مشابه، هيچ کدام از افرادي که سيگار مي کشيدند گزارشي مبني بر اين که نعوظشان بهتر شده ، ارائه نکردند.

4. استرس کاري تان را کنترل کنيد

4. استرس کاري تان را کنترل کنيد4. استرس کاري تان را کنترل کنيد

به گفته دکتر واکر " استرس کاري مسئله اي بزرگ در عملکرد جنسي است، من مردان زيادي را ديده ام که در دهه 40 يا 50 زندگيشان از نظر کاري بسيار موفق هستند ولي استرس زيادي دارند و بسياري از آن ها با اختلال نعوظ درگير هستند. "

مردان پرمشغله زمان سختي را در دفتر کارشان سپري مي کنند، که به معني بالا بودن سطح اضطراب در اغلب ساعات روزشان است – تمام اين حواس پرتي ها را از اتاق خوابتان دور نگه داريد.

به علاوه اگر شما يک معتاد به کار هستيد، خواب و ورزش – دو عامل موثر در اختلال نعوظ – مي تواند در بهبود عملکردتان موثر باشد.

5. خواب با کيفيت داشته باشيد

5. خواب با کيفيت داشته باشيد5. خواب با کيفيت داشته باشيد

خواب با کيفيت تر هميشه مهم است، ولي حتي چند شب دير خوابيدن مي تواند برايتان مشکل ساز باشد: محققان دانشگاه شيکاگو متوجه شدند که خوابيدن 5 ساعت يا کمتر سطح تستوسترون در جوانان را کاهش مي دهد، کاهش تستوسترون در افراد سالم تنها بعد از چند روز 10 درصد گزارش شده است.

دکتر واکر توضيح مي دهد " تاثير آزاد سازي تستوسترون در خواب ربطي به فعاليت پروتئين سازي تستوسترون در بدن ندارد بنابراين بدنتان هر کاري که مي خواهد با آن انجام دهد، از جمله پشتيباني ميل جنسي و عملکرد جنسي. "

به علاوه تعادل هورمون مغزي که روي نعوظ تاثير گذار است – مثل *دوپامين dopamine و *سروتونين serotonin – در خواب تنظيم مي شود.

خواب مناسب براي جوانان از اهميت بالايي برخوردار است، به خصوص افرادي که سطح تستوسترون پاييني داشته و توانايي آنها در نعوظ کم است. پس سعي کنيد در شبانه روز حداقل 6 ساعت بخوابيد، ميزان ايده آل خواب در شبانه روز بين 7 تا 8 ساعت است.

*دوپامين dopamine: نوعي انتقال‌دهنده‌هاي عصبي و مسئول اضطراب اجتماعي است.

*سروتونين serotonin: نوعي انتقال‌دهنده‌هاي عصبي و جاري کننده احساس خوب است.

6. دندان هايتان را مسواک بزنيد

6. دندان هايتان را مسواک بزنيد6. دندان هايتان را مسواک بزنيد

يک مطالعه که در ترکيه انجام شده نشان داده مردان مبتلا به اختلال نعوظ نسبت به مرداني که مشکلي در آلت تناسلي ندارند، سه برابر بيشتر احتمال دارد به بيماري هاي لثه دچار شوند.

و شانس ناتواني جنسي خود را بدتر مي کنيد: بنياد بهداشت دهان و دندان بريتانيا گزارش داده است که از هر 4 تا 5 مردي که دچار اختلال نعوظ شديد هستند، مشکل بيماري لثه هم دارند.

محققان توضيح مي دهند، همان طور که دندان ها شروع به پوسيدن مي کنند، سيستم ايمني شما به پاتوژن هاي pathogens* دهان حمله کرده و باکتري ها به جريان خون نفوذ کرده و به عروق خوني و جريان خون آسيب مي رسانند.

*پاتوژن Pathogen: يا بيماري‌زا يا بيمارگر٬ عامل توليد بيماري بوده و به دو دستهٔ زنده: مانند باکتري و غيرزنده(Inanimate) مانند سم ارگانوفسفره تقسيم مي‌شود. البته اين اصطلاح بيشتر در گياه پزشکي و پزشکي به کار مي‌رود.

خوشبختانه، مسواک زدن و نخ دندان کشيدن منظم ( دو بار در روز ) بيشتر از چيزي که فکر مي کنيد به سلامت لثه هاي شما کمک مي کند.

7. مصرف مشروبات الکلي را کاهش دهيد

7. مصرف مشروبات الکلي را کاهش دهيد7. مصرف مشروبات الکلي را کاهش دهيد

تحقيقي که در دانشگاه واشنگتن انجام شد نشان داد، افراد مست مشکل بيشتري با نعوظ دارند و نتيجه نعوظشان نسبت به افراد هوشيار کمتر رضايت بخش است.

حتي اگر در حال حاضر به مشکلي بر نخورده ايد، نوشيدن زياد مشروبات الکلي مي تواند عملکرد جنسي شما را به سمت پايين جاده سوق دهد، بر اساس مطالعه اي که در سال 2013 در مجله پزشکي جنسي منتشر شده، الکلي هاي اصلاح شده نسبت به همتايان غير الکلي خود احتمال بيشتري دارد که دچار اختلال نعوظ شوند.

به گفته دکتر فش، به علاوه، الکل به خاطر خاصيت آرام بخشي که دارد نه تنها احتمال تحريک شدن شما را کمتر مي کند بلکه بيشتر باعث ايجاد خستگي مي شود – احتمالا خسته تر از آن که بتوانيد رابطه جنسي داشته باشيد.

خوشبختانه فقط کافيست در مصرف شبانه خود تجديد نظر کنيد: بيشتر مشکلات عملکردي به مصرف بالاي الکل بر مي گردد، پس بهتر است مصرف آن را کاهش دهيد.

8. ورزش کنيد تا عرق بريزيد

8. ورزش کنيد تا عرق بريزيد

شما مي دانيد که ورزش براي نعوظ مهم است، ولي ورزش سبک ممکن است به اندازه کافي مفيد نباشد و مجبور شويد شدت آن را بالا ببريد.

مطالعه اي ک در مجله باليني فشار خون بالا منتشر شده نشان مي دهد مرداني که دچار فشار خون بالا و اختلال نعوظ بوده اند با يک برنامه 8 هفته اي *اينتروال، کيفيت نعوظ بهتري نسبت به افرادي که ورزش نکرده اند، را تجربه نمودند.

محققان معتقدند اين نوع ورزش مي تواند نشانه هاي التهاب در بدنتان را کاهش دهد که منجر به عملکرد موثرتر رگ هاي خوني مي شود.

*اينتروال interval: اينتروال در واقع صورتي از ورزشي هوازي است که به صورت متناوب انجام مي شود.ورزش هاي هوازي معمولا به دو صورت انجام مي شود: 1- تداومي 2- تناوبي (اينتروال).
در روش اول تمرينات ورزشي به صورت مداوم و بدون استراحت انجام مي شود.
روش دوم يعني اينتروال به اين صورت است که زمان تمرين يا ورزش را به دو قسمت فعاليت و استراحت تقسيم مي کني.مثلا 30 دقيقه در جا زدن را در نظر مي گيري اما به صورت 2 دقيقه فعاليت سريع (شديد) و دو دقيقه استراحت يا راه رفتن آرام و به همين صورت تا 30 دقيقه تمام شود.در اين روش معمولا زمان فعاليت و استراحت برابر است.در اين روش حتما بايد مرحله ي گرم کردن و سرد کردن اجرا شود و چون ممکن است بدن پس از ورزش خشک و سفت شود بايد حرکات کششي پس از ورزش انجام شود.

9. از خيانت و بي وفايي اجتناب کنيد

9. از خيانت و بي وفايي اجتناب کنيد9. از خيانت و بي وفايي اجتناب کنيد

به گفته دکتر واکر، مي دانيد که بي وفايي و خيانت باعث شکست روحي شما و ايجاد احساس گناه مي شود؟

در نهايت اين احساس گناه منجر به ايجاد اضطراب خواهد شد و اضظراب باعث ايجاد تغييرات شيميايي در مغز شده و به توانايي نعوظ در شما حمله مي کند.

سطح بالاي اضطراب، *سيستم عصبي سمپاتيک شما را تحت تاثير قرار داده و شما را در يک حالت دائمي جنگ و گريز قرار مي دهد و در نتيجه، به اندازه کافي، آرامش براي تحريک شدن نخواهيد داشت.

ضمن اين که اضطراب جلوي آزاد شدن انتقال دهنده هاي عصبي که مسئول تحريک نعوظ هستند را مي گيرد.

*دستگاه عصبي سمپاتيک (Sympathetic nervous system يا SNS): بخشي از دستگاه عصبي خودگردان است (در کنار دستگاه پاراسمپاتيک و دستگاه احشايي). دستگاه عصبي سمپاتيک در حالت استرس فعال‌تر شده، انسان را براي نبرد يا فرار آماده‌تر مي‌کند؛ البته به صورت هميشگي نيز فعال بوده، در تنظيم سوخت‌وساز پايۀ بدن نقش دارد.

10. لپ تاپ را روي پاهايتان نگذاريد

10. لپ تاپ را روي پاهايتان نگذاريد

به گفته دکتر فش، لپ تاپ مقدار زيادي حرارت توليد مي کند و هر چيزي که بيضه ها را بيش از حد گرم کند، مي تواند تعداد اسپرم و سطح تستوسترون را کاهش دهد.

سلول هايي که در بيضه ها مسئول توليد هورمون ها و اسپرم هستند به حرارت حساسند به همين دليل است که بيضه ها از همان ابتدا در خارج از بدن قرار گرفته اند. ( عملکرد بيضه ها بايد در دمايي کمتر از دماي بدن انجام شود.)

گذاشتن لپ تاپ روي پاها، ناخواسته روي توليد تستوسترون تاثير گذاشته و باعث ايجاد اختلال نعوظ خواهد شد.




منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟