آخرین اخبار

کالري سوزي را با اين روشها بالا ببريد تناسب و زيبايي

کالري سوزي را با اين روشها بالا ببريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ترفندهاي بالا بردن کالري سوزي در ورزش

افراد سنگين‌تر کالري بيشتري مي سوزانند، زيرا بدن بايد سخت‌تر کار کند تا آنها را در حرکت نگه دارد. مشخص است که تمايلي نداريد تا براي کالري سوزي بيشتر به وزن خود اضافه کنيد، اما مي توانيد با پوشيدن وزنه اين شرايط را شبيه سازي کنيد. چه يک ورزشکار باتجربه باشيد و يا به تازگي فعاليت ورزشي خود را آغاز کرده باشيد، افراد کمي از زمان کافي براي اختصاص چند ساعت در روز به جلسات تمريني خود برخوردار هستند. بر همين اساس، توجه به هر دقيقه از جلسه تمرينات ورزشي اهميت دارد.

به گزارش "هلث دي"، براي اين که طي جلسات تمريني روزانه خود کالري و چربي بيشتري بسوزانيد مي توانيد برخي نکات و ترفندها که کارايي آنها ثابت شده اند را مد نظر قرار دهيد.

گوش دادن به موسيقي

گوشي دادن به موسيقي يکي از ساده‌ترين و سرگرم کننده‌ترين روش ها براي افزايش کالري سوزي هنگام انجام ورزش است. پژوهشگران دانشگاه ويسکانسين طي يک مطالعه از شرکت کنندگان مرد و زن درخواست کردند تا دو جلسه هشت دقيقه اي روي يک دوچرخه ثابت پدال بزنند. يک گروه به موسيقي گوش مي دادند و گروه ديگر در سکوت اين کار را انجام دادند. در نهايت، گروهي که به موسيقي گوش مي دادند ميانگين ضربان قلب افزايش يافته 10 تپش در دقيقه، سخت‌تر کار کردن، و هفت درصد کالري سوزي بيشتر را نشان دادند.

همراهي با يک شريک الهام بخش

ورزش کردن به همراه فردي که اندکي از شما بهتر است مي تواند نرخ کالري سوزي را افزايش دهد. در يک مطالعه، پژوهشگران دانشگاه ايالتي کانزاس دريافتند افرادي که با يک همراه ورزش مي کنند که فکر مي کنند از آنها تناسب اندام بهتري دارد و قوي‌تر است، مدت زمان بيشتري را به ورزش اختصاص داده و افزايش شدت ورزش تا 200 درصد را نشان دادند.

استفاده از عضلات بيشتر

هرچه از عضلات بيشتري هنگام ورزش استفاده کنيد، کالري بيشتري مي سوزانيد. در نتيجه به جاي اين که دسته هاي تردميل را بگيريد مي توانيد دست ها را آزاد کنيد تا پايين تنه و عضلات هسته اي بدن براي حفظ وضعيت درست بالا تنه سخت‌تر کار کنند.

سرعت حرکت دست ها

افرادي که در مسابقات پياده‌روي سريع شرکت مي کنند يک ضرب المثل دارند: هنگامي که که دست ها به حرکت در مي آيند، پاهاي شما پيروي مي کنند. اگر قصد داريد سرعت خود را افزايش دهيد و کالري سوزي را تقويت کنيد، دست هاي خود را سريع‌تر به حرکت درآوريد و پاها نيز از اين روند پيروي خواهند کرد. همچنين، با درگير شدن هرچه بيشتر دست ها عضلات بيشتري در قسمت بالاتنه فعال مي شوند و به کالري سوزي کمک مي کنند.

يافتن نقطه شيرين شدت ورزش

تمرين اينتروال با شدت بالا (HIIT) ممکن است براي تقويت سوخت و ساز در مدت زمان انجام ورزش خوب باشد، اما به دليل دشواري در انجام اين تمرينات، افراد بسياري زود خسته شده و به اندازه کافي تمرينات خود را ادامه نمي دهند تا شاهد نتايج باشند. براي کالري سوزي بيشتر و بهتر شما بايد نقطه شيرين فعاليت هاي خود را بيابيد که بيشترين ميزان زير حداکثر شدت ورزشي است که مي توانيد براي 30 دقيقه تحمل کنيد. براي تشخيص اين حالت توجه داشته باشيد زماني به اين نقطه مي رسيد که در تنفس اندکي به زحمت افتاده ايد، اما همچنان مي توانيد با بيان جملات کوتاه صحبت کنيد.

پوشيدن وزنه

افراد سنگين‌تر کالري بيشتري مي سوزانند، زيرا بدن بايد سخت‌تر کار کند تا آنها را در حرکت نگه دارد. مشخص است که تمايلي نداريد تا براي کالري سوزي بيشتر به وزن خود اضافه کنيد، اما مي توانيد با پوشيدن وزنه اين شرايط را شبيه سازي کنيد. پژوهش ها نشان داده اند که پوشيدن وزنه مي تواند کالري سوزي را طي يک پياده روي متوسط به ميزان هفت درصد و طي تمريناتي مانند بالارفتن از پله بيش از 13 درصد افزايش دهد.

استفاده از نيرو

نيروي جاذبه يک عامل غير منتظره، اما موثر براي کالري سوزي هنگام پياده روي، دوچرخه سواري يا دويدن در سطحي شيب‌دار و زماني که تلاش مي کنيد بر اين نيرو غلبه کنيد، محسوب مي شود.

مصرف کافئين

کافئين نه تنها مي تواند نرخ سوخت و ساز را افزايش دهد، بلکه به عنوان يک تقويت کننده عملکرد نيز کارايي دارد. مطالعات نشان داده اند که ماده شيميايي انرژي‌زا موجود در قهوه درک شما از ورزش را کاهش مي دهد، به طوري که سخت‌تر تلاش کردن آسان‌تر به نظر مي رسد و شما مي توانيد براي مدت زمان بيشتري سخت‌تر ورزش کنيد و کالري بيشتري بسوزانيد.

نوشيدن آب

براي تقويت کالري سوزي مي توانيد نوشيدن آب خنک را مد نظر قرار دهيد. نوشيدن آب خنک نرخ سوخت و ساز را حدود پنج درصد افزايش مي دهد، زيرا بدن براي گرم کردن مايع بيشتر کار مي کند. همچنين، مصرف نوشيدني هاي خنک پيش از ورزش در گرما مي تواند به احساس شادابي و طراوت براي مدت زماني طولاني‌تر کمک کند و پيش از احساس خستگي، سخت‌تر تلاش مي کنيد، به طوري که مي توانيد راحت‌تر کالري بيشتري بسوزانيد.

پرهيز از فعاليت هايي ديگر

ارسال پيامک، تماشاي تلويزيون يا مطالعه مجله هنگام دويدن روي تردميل يا پدال زدن روي دوچرخه ثابت روش هاي خوبي براي چند وظيفگي هستند، اما اين قبيل فعاليت ها مي توانند حواس شما را پرت کرده و ديگر بيشترين تلاش خود را هنگام ورزش صرف نکنيد. توجه به تلاشي که مي کنيد - ضربان قلب، نرخ تنفس، احساسي که در عضلات خود داريد - کمک مي کند تا روندي پايدار را حفظ کرده و کالري بيشتري بسوزانيد.



منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد