آخرین اخبار

فوايد تعجب آور انجير در خدمت عزيزاني که انجير دوست دارند تغذيه

فوايد تعجب آور انجير در خدمت عزيزاني که انجير دوست دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد انجير براي بدن

انجير ميوه‌اي فصلي و بومي يونان و افغانستان است و به خانواده‌ي توت تعلق دارد. اين ميوه يک دهانه يا چشم دارد، که به رشد آن توسط افزايش ارتباط با محيط زيست کمک مي‌کند. انجير در رنگ‌هاي مختلف در دسترس است: زرد، بنفش، قرمز، سياه، و سبز. داراي پوست صاف و گوشت آبدار، همراه با دانه‌هاي کوچک و ترد است.

اين نوشتار را بخوانيد تا بيشتر با مزاياي اين ميوه‌ي خوشمزه براي مو و پوست و سلامتي آشنا شويد. مزايايي که انجير براي سلامتي دارد:

1. سلامت قلب:

انجير منبع بسيار خوبي از پتاسيم است، يک ماده‌ي معدني که به کنترل سطح فشار خون کمک مي‌کند. فيبر محلول، پکتين، موجود در اين ميوه آزادانه در بدن حرکت مي‌کند و از کلسترول جلوگيري مي‌کند. ثابت شده‌است که برگ انجير سطح تري‌گليسيريد را در بدن کاهش مي‌دهد، و از حمله‌ي قلبي و سکته‌ي مغزي جلوگيري مي‌کند. انجير خشک حاوي فنول، اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 است که خطر ابتلا به بيماري عروق کرونر را کاهش مي‌دهند.

2. کاهش وزن:

انجير منبع خوبي از فيبر غذايي، است اما کالري کمي دارد. غذاهاي پر فيبر شما را سير نگه مي‌دارند، و در عين حال فشار گرسنگي را کاهش مي‌دهند. اين ميوه به عنوان يک ملين طبيعي عمل مي‌کند، و به اين ترتيب به فرآيند‌ي از بين بردن مواد زاند از روده‌ها کمک مي‌کند. هر چه ميزان سم پايين‌تر باشد، کاهش وزن‌تان راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

3. بهبود سلامتي دستگاه گوارش:

چنان‌چه گفته شد، حضور فيبر در انجير باعث مي‌شود که به عنوان يک ملين طبيعي عمل کند. بنابراين، انجير براي کساني که از يبوست رنج مي‌برند مفيد است. همچنين معروف است که اين ميوه، جنبش روده‌ي تحريک‌پذير را درمان مي‌کند. پروبيوتيک‌هاي داخل آن باکتري‌هاي خوب موجود در روده را حمايت مي‌کنند، و گوارش را بهبود مي‌دهند.

4. دشمن سرطان:

معروف است که برگ انجير جلوي رشد سلول‌هاي سرطاني را مي‌گيرد. آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در انجير، راديکال‌هاي آزاد و ديگر مواد سرطان‌زا را در بدن از بين مي‌برند و به اين شکل از سرطان جلوگيري مي‌کنند. همچنين گفته مي‌شود که اين ميوه جلوي سرطان پستان را پس از يائسگي مي‌گيرد.

5. جلوگيري از دژنراسيون ماکولا:

معروف است که خوردن سه عدد انجير يا بيش‌تر در روز خطر ابتلا به دژنراسيون ماکولاي وابسته به سن را کاهش مي‌دهد. اين ميوه حاوي مقادير بالايي از آنتي‌اکسيدان‌ها، کاروتنوئيدها و ويتامين‌هاي آ، ث و‌اي است که باعث بهبود قدرت بينايي مي‌شوند.

6. خواص ضد ديابتي:

برگ انجير اين توانايي را دارد که مقدار انسولين مورد نياز بيماران ديابتي را کاهش دهد. پتاسيم موجود در انجير به تنظيم مقدار قند جذب شده بعد از وعده‌هاي غذايي کمک مي‌کند.

7. مفيد براي داشتن استخوان‌هاي قوي‌تر:

انجير منبع خوبي از کلسيم است و اين عنصر براي تراکم استخوان ضروري است. علاوه بر اين، پتاسيم موجود در انجير با کاهش ناگهاني کلسيمِ ناشي از برنامه‌ي غذايي حاوي نمک بالا مقابله مي‌کند، و به اين ترتيب از نازک شدن سريع استخوا‌ن‌ها جلوگيري مي‌کند.

فوايد انجير براي پوست

اين ميوه که منبعي غني است از مواد معدني مفيد براي پوست و ويتامين‌ها، از جمله مس، فسفر، ويتامين آ، ث و اي، کمک مي‌کند پوستي شاداب و باطراوت داشته باشيد. برخي از مزاياي انجير براي پوست عبارتند از:

8. پوست را مرطوب مي‌کند:

سطوح بالاي اسيدهاي چرب امگا 3 در انجير کمک مي‌کند تا رطوبت و سلامت پوست به خوبي حفظ شود. براي درمان ترک‌خوردگي و خشکي لب‌ها، پوره‌ي انجير روي آنها بگذاريد.

9. زخم‌ها و عفونت‌هاي پوستي را بهبود مي‌دهد:

استفاده از انجير پخته روي پوست به درمان بيماري‌هاي پوستي مانند التهاب، کورک، دمل کمک مي‌کند. اين ميوه براي درمان جوش صورت و عرق‌سوختگي نيز مفيد است. پوره‌ي آن را روي پوست قرار دهيد تا منافذ تنگ شوند و ترشح چربي اضافي کنترل شود.

10. کمک مي‌کند که پوستي سالم و درخشان داشته باشيد:

ميزان آب بالاي موجود در انجير به خروج سموم و مواد زائد از بدن کمک مي‌کند، و به اين ترتيب از جوش و آکنه جلوگيري مي‌کند. اين ميوه همچنين اگزما و پسوريازيس را درمان مي‌کند، و به شما پوستي سالم و درخشان مي‌دهد. استفاده از پوره‌ي انجير روي صورت مواد مغذي را به لايه‌ي درم پوست مي‌رساند و آن را از درون بازسازي مي‌کند. از ترکيب خمير انجير و ماست براي خودتان يک ماسک صورت بسازيد، آن را روي صورت بماليد و پوست‌تان را به مدت چند دقيقه ماساژ دهيد. سپس صورت‌تان را با آب ولرم شستشو بدهيد.

11. منافذ را پاکسازي مي‌کند تا چهره‌اي درخشان داشته باشيد:

براي آماده‌سازي اسکراب انجير، پودر شکر، 2 قاشق چاي‌خوري آب پرتقال و 2 قاشق غذاخوري پوره‌ي انجير را با هم مخلوط کنيد. چند قطره روغن زيتون يا بادام اضافه کنيد و از اين ترکيب سه بار در هفته استفاده کنيد تا پوستي صاف و انعطاف‌پذير داشته باشيد. آنزيم‌هاي موجود در انجير سلول‌هاي مرده را حذف مي‌کند در حالي که قند کمي پوست‌تان را جلا خواهد داد.

12. پوست را روشن و سفيد مي‌کند:

ميزان بالاي ويتامين ث در انجير مي‌تواند کمک کند که پوست روشن و صاف شود. با استفاده از پوره‌ي انجير، پودر بلغور جو دوسر و پودر زنجبيل خشک شده يک ماسک صورت بسازيد. چند قطره روغن ترنج اضافه کنيد و هم بزنيد تا خمير يکدستي حاصل شود. اين ماسک را سه بار در هفته استفاده کنيد تا رنگ پوست‌تان روشن شود.

13. لايه‌برداز طبيعي پوست است:

پوست انجير حاوي چندين آنزيم فعال است که مي‌توانند به عنوان لايه‌بردار براي حذف سلول‌هاي مرده از پوست استفاده شوند. پوست انجير را بشوييد و کنار بگذاريد. صورت خود را بشوييد و پوست خود را با داخل پوست انجير براي پاک کردن آلودگي‌ها ماساژ بدهيد.

14.نرم‌کننده‌ي مو:

انجير يکي از محبوب‌ترين موادي است که در صنعت مراقبت از مو استفاده مي‌شود. عصاره‌ي آن براي توليد نرم‌کننده و ماسک مو استفاده مي‌شود. اين عصاره بدون اين‌که باعث ريزش مو شود، آن را نرم مي‌کند، از شکستگي آن جلوگيري مي‌کند و آن را مرطوب مي‌کند.

روغن انجير براي نرم کردن موهاي خشک، آسيب ديده، و خشن ايده‌آل است. اين ماده باعث مي‌شود که پوست سر آبرساني ‌شود و به همين دليل موها درخشان و حجيم مي‌شوند. چند قطره روغن انجير به ماسک موي‌تان اضافه کنيد و آن را روي مو و پوست سر استفاده کنيد. بعد از يک ساعت آن را بشوييد تا موهايي ابريشمي و صاف داشته باشيد.

15. بهبود رشد مو:

انجير حاوي مواد مغذي مانند منيزيم، ويتامين آ، ث و‌اي است که براي حفظ سلامت مو لازم هستند. اين مواد مغذي با تحريک گردش خون در پوست سر رشد مو را تسريع مي‌کنند.

16. بهبود توليد کلاژن:

مقدار بالاي ويتامين ث به شکل‌گيري کلاژن، پروتئيني که بيش‌تر مو و پوست سرمان را مي‌سازد، کمک مي‌کند. بنابراين، انجير از کم حجم شدن مو در اثر شکستگي و ريزش جلوگيري مي‌کند.

17. از سفيد شدن زودرس مو جلوگيري مي‌کند:

انجير براي حفظ رنگ طبيعي مو بسيار مفيد است. اين ميوه حاوي مس است، يک ماده‌ي معدني که مانع از سفيد شدن زودرس مي‌شود.

انجير خشک شده

انجير را، يا با قرار دادن در معرض نور خورشيد و يا از طريق يک فرآيند مصنوعي خشک مي‌کنند و به اين ترتيب يک ميوه‌ي خشک مغذي توليد مي‌کنند. انجير خشک يک منبع عالي از مواد معدني، ويتامين‌ها و آنتي اکسيدان‌هاست. همچنين سطوح بالايي از انرژي را فراهم مي‌کند. 100 گرم انجير خشک 250 کالري دارد. سعي کنيد درست بعد از ورزش يک مشت انجير بخوريد تا انرژي از دست رفته‌تان را دوباره به‌دست بياوريد.

انجير، نوع خشک شده يا تازه‌ي آن، مزاياي زيادي براي موهاي‌تان، سلامتي‌تان، و پوست‌تان دارد. همين امروز خوردن اين ميوه را شروع کنيد و از فوايد آن بهره‌مند شويد.



منبع: hidoctor.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها