آخرین اخبار

براي کاهش وزن و چربي سوزي به اين 22 چاي نياز داريد! تغذيه

براي کاهش وزن و چربي سوزي به اين 22 چاي نياز داريد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 22 چاي قوي از سراسر جهان که بيشترين تاثير را روي کاهش سايز دور کمر شما دارند

براي اکثر ما چاي فقط چاي است، فرقي نمي کند چاي سياه، سفيد، سبز يا قرمز باشد. چاي براي ما يک پودر گياهي است که در کيسه هاي ليپتون يا شيشه هاي چاي سرد و شيرين بسته بندي شده و به راحتي در همه جا در دسترس هستند.

با اين حال در کشورهايي مانند ژاپن، انگلستان و بخش هاي بزرگي از آسياي جنوب شرقي برگ هاي چاي از تنوع و گوناگوني زيادي برخوردار هستند. نه تنها بين گونه هاي مختلف چاي در اين مناطق تفاوت عطر و طعم چشم گيري وجود دارد بلکه از نظر خواصي هم که براي سلامتي دارند متنوع هستند.انواع خاصي از چاي هستند که نه تنها براي مبارزه با بيماري هاي خاص مورد استفاده قرار مي گيرند بلکه براي افزايش سوخت و ساز بدن، کاهش گرسنگي، کم کردن استرس و از بين بردن سلول هاي چربي استفاده مي شوند.در مطالعه اي که محققان تايواني روي بيش از 1100 نفر در طول يک دوره 10 ساله انجام دادند مشخص شد افرادي که چاي مي نوشيدند نسبت به ديگران 20 درصد چربي بدن کمتري داشتند.

براي اطمينان از اين که بهترين چاي ها را براي رسيدن به هدف کاهش وزنتان دم مي کنيد، در اين مقاله قوي ترين چاي هاي سراسر جهان را که بيشترين تاثير روي کاهش سايز کمرتان را دارند را يک جا گردآوري کرده ايم.

1. چاي سبز Green tea


چاي سبز به معناي واقعي کلمه چربي هاي اطراف شکم را منفجر مي کند!چاي سبز به معناي واقعي کلمه چربي هاي اطراف شکم را منفجر مي کند!

چاي سبز به معناي واقعي کلمه چربي هاي اطراف شکم را منفجر مي کند!

محققان شهرت چربي سوزي چاي سبز را به ترکيب هاي موجود در آن به طور خاص EGCG نسبت داده اند – نام يک گروه از ترکيبات آنتي اکسيداني که با بالابردن سوخت و ساز بدن به بيشترين سطح خود باعث افنجار چربي هاي بدن و انتشار چربي از سلول هاي چربي به خصوص در شکم شده و سپس سرعت ظرفيت چربي سوزي کبد را بالا مي برند.

تحقيقات نشان مي دهد که نوشيدن منظم چاي سبز به همراه ورزش منظم کاهش وزن را به حداکثر مي رساند. در يک مطالعه، شرکت کنندگاني که نوشيدن 4 - 5 فنجان چاي سبز در روز را با 25 دقيقه تمرين ترکيب کردند نسبت به سايرين کاهش وزنشان 1 کيلو بيشتر بوده است.

2. چاي ليمو lemon tea


چاي ليمو بهترين درمان براي نفخ شکم تان است!چاي ليمو بهترين درمان براي نفخ شکم تان است!

چاي ليمو بهترين درمان براي نفخ شکم تان است!

اگر مصرف غذاهاي شور يا الکل باعث نفخ شکمتان شده، چاي ليمو مي تواند بهترين کمک شما براي مبارزه با نفخ شکمتان باشد. ترکيباتي که در روغن موجود در پوست مرکبات ديده مي شود از زمان هاي قديم براي اثر ديورتيک شان ( ادرار آورد ) diuretic مورد استفاده فرار مي گرفته است. ولي تا همين اواخر يافته هاي علمي اي در مورد اين ادعا وجود نداشت. يک مطالعه روي حيوانات که در مجله جامعه داروسازي ژاپن منتشر شد تاييد کرد که اين ماده مي تواند به راحتي نفخ شکم را که در اثر احتباس مايعات ايجاد شده از بين ببرد.

3. چاي سفيد white tea


چاي سفيد از تشکيل سلول هاي چربي جديد جلوگيري مي کند و مانع اثرات مخرب نور آفتاب مي شود!چاي سفيد از تشکيل سلول هاي چربي جديد جلوگيري مي کند و مانع اثرات مخرب نور آفتاب مي شود!

چاي سفيد از تشکيل سلول هاي چربي جديد جلوگيري مي کند و مانع اثرات مخرب نور آفتاب مي شود!

چاي سفيد نه تنها از تشکيل سلول هاي چربي جديد جلوگيري مي کند بلکه با توجه به مطالعه اي که در مجله تغذيه و متابوليسم منتشر شده توانايي بدن را در شکستن سول هاي چربي و مصرف آن ها در توليد انرژي بالا مي برد.

اگر اين خاصيت چاي سفيد شما را به استفاده از آن مجاب نمي کند بهتر است بدانيد که مواد شيميايي موجود در چاي سفيد براي پيشگيري از اثرات مخرب نور آفتاب بر پوست موثر است و مانع از شکست سلولي و پيري زودرس مي شود. به گفته دکتر اما بارون Elma Baron،نويسنده اين مطالعه براي استفاده حداکثر از خواص چاي سفيد قبل از استفاده از ضد آفتاب لوسيون حاوي چاي سفيد را روي پوست خود بکشيد!

4. چاي سياه Black Tea

چاي سياه عملکرد قلب و عروق را بهبود مي بخشد و سيستم ايمني را قدرت مي بخشد!
چاي سياه عملکرد قلب و عروق را بهبود مي بخشد و سيستم ايمني را قدرت مي بخشد!

محققان ايتاليايي دريافتن که نوشيدن يک فنجان چاي سياه در روز باعث بهبود عملکرد قلب و عروق مي شود. عملکرد بهتر قلبي عروقي به معني کاهش وزن بيشتر براي شماست.

در تحقيقي که در مجموعه مقالات آکادمي ملي علوم منتشر شد مشخص شده که نوشيدن 320 گرم چاي سياه در روز باعث مي شود که ترشح اينترفرون interferon در بدن 5 برابر بيشتر شود، اينترفرون يک عنصر کليدي در انبار مبارزه با عفونت و محافظت از بدن است که موجب تحريک سيستم ايمني و افزايش مقاومت بدن در برابر عوامل بيماري‌زا مي‌شوند.

فقط مراقب باشيد که لبنيات به همراه چاي مصرف نکنيد. مطالعه اي که در مجله قلب اروپا منتشر شده، نشان داد در حالي که چاي سياه مي تواند جريان خون و اتساع رگ هاي خوني را بهبود دهد، اضافه کردن شير به چاي اين اثر را خنثي مي کند.

5. چاي سنبل الطيب Valerian tea

سننبل الطيب (والرين) کيفيت خواب تان را بهبود مي بخشد!

سننبل الطيب (والرين) کيفيت خواب تان را بهبود مي بخشد!

خواب کافي تاثير زيادي بر سلامتي دارد. به خواب نرفتن بعد از يک ساعت که از بسته شدن چشمانتان مي گذرد بعد از سه روز به اندازه کافي تاثير منفي بر گرسنگي و تنظيم هورمون اشتها ( گرلين ghrelin ) مي گذارد. از سوي ديگر کيفيت خواب، سوخت توليد هورمون هاي چربي سوز است که سبب مي شود اوليويت زيادي براي شما که به دنبال کاهش وزن هستيد، داشته باشد. سنبل الطيب (والرين) جزو گياهاني است که از ديرباز به عنوان يک آرام بخش خفيف استفاده مي شود و در حال حاضر تحقيقات علت علاقه مندي به اين چاي را در طول قرن ها عيان نموده است. در مطالعه اي که روي زنان انجام شد محققان به نيمي از افراد عصاره سنبل الطيب و به نيمي ديگر دارونما دادند. 30 درصد از افرادي که در طول مطالعه از سنبل الطيب استفاده کرده بودند کيفت خوابشان بهبود پيدا کرد ولي در گروه شاهد اين بهبود کيفيت فقط حدود 4 درصد بود.

6. چاي آشواگاندا Ashwagandha tea


چاي آشواگاندا هورمون هاي استرس زا را کاهش مي دهد!چاي آشواگاندا هورمون هاي استرس زا را کاهش مي دهد!

چاي آشواگاندا هورمون هاي استرس زا را کاهش مي دهد!

چاي آشواگاندا چشم اندازي بهتر در زندگي به شما داده و هورمون هاي استرس را کاهش مي دهد و همين امر سبب مي شود که چربي هاي اطراف شکمتان کاهش پيدا کند. مطالعه اي که در مجله پزشکي روان شناسي هند منتشر شد نشان داده است که " عصاره ريشه آشواگاندا به طور موثر مقاومت افراد در مقابله با استرس را بهبود مي بخشند و در نتيجه سبب بهبود کيفيت زندگي آن ها مي شود. " وقتي صحبت از کاهش وزن مي شود بايد بدانيد که استرس ميانه خوبي با آن ندارد. مطالعه اي که اخيرا در دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا انجام شد نشان داده است افرادي که نسبت به شرايط استرس زا شديدا واکنش نشان مي دهند سطح التهاب بدنشان افزايش پيدا کرده که به طور مستقيم روي چاقي موثر است و با بيماري هايي نظير ديابت، بيماري هاي قلبي و سرطان گره خورده است. زماني که اضطراب افزايش پيدا مي کند ميزان هورمون هاي استرس زا مانند کورتيزول در بدن افزايش پيدا مي کند . بهتر است بدانيد که اين هورمون به عنوان " هورمون چربي شکم " شناخته مي شود زيرا افزايش آن در بدن جلوي انتشار چربي به جريان خون را گرفته و در نتيجه چربي ها در سلول هاي بدنمان ذخيره مي شوند.

7. چاي اولانگ Oolong tea


اولانگ سلاحي بزرگ در برابر افزايش وزن است و اين توانايي را به دليل جلوگيري از جذب چربي بدست آورده است!اولانگ سلاحي بزرگ در برابر افزايش وزن است و اين توانايي را به دليل جلوگيري از جذب چربي بدست آورده است!

اولانگ سلاحي بزرگ در برابر افزايش وزن است و اين توانايي را به دليل جلوگيري از جذب چربي بدست آورده است!

دانشمندان ژاپني دريافتند که سطوح بالاي آنتي اکسيدان به نام پلي فنول پليمريزه polymerized polyphenols که به طور خاص در چاي اولانگ ديده مي شود تا 20 درصد توانايي بدن براي جذب چربي را مهار مي کند. محققان تايواني در يک دوره 10 ساله روي 1100 نفر مطالعه اي انجام دادند که مشخص شد کساني که در هفته چندين بار چاي سياه، سبز يا اولانگ مي نوشيده اند چربي بدنشان 20 درصد نسبت به افرادي که چاي مصرف نمي کرده اند، کمتر بوده است. ضمن اين که چاي اولانگ با فشار خون مقابله کرده و خطر ابتلا به آن را تا 65 درصد کاهش مي دهد.

8. چاي زغال اخته bilberry tea


چاي زغال اخته التهاب هاي نفخ آور بدن تان را کاهش مي دهد!

چاي زغال اخته التهاب هاي نفخ آور بدن تان را کاهش مي دهد!

با توجه به مطالعه اي که در مجله مولکولي تغذيه و تحقيقات مواد غذايي منتشر شده، مصرف زغال اخته ( بيلبري bilberries ) پسر عموي شمال اروپاي بلوبري blueberry ، مي تواند به کاهش التهاب هاي نفخ آور کمک کند. براي به دست آوردن اين يافته ها محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسيم کردند، به يک گروه رژيم غذايي که معادل 1.5 فنجان بيلبري بو ، و گروه ديگر يک رژيم غذايي کنترل شده که شامل اين ميوه نميشده است ارائه شد. در پايان مطالعه گروهي که بيلبري خورده بودند به طور قابل توجهي التهاب کمتري نسبت به سايرين داشتند. از آنجايي که اين ميوه بومي شمال اروپاست و همه جا در دسترس نيست شما مي توانيد از مزاياي نوشيدن چاي آن بهره مند شويد.

9. چاي قرمز red tea


چاي رويباس متابوليسم چربي هاي شکم را افزايش مي دهد! چاي رويباس متابوليسم چربي هاي شکم را افزايش مي دهد!

چاي رويباس متابوليسم چربي هاي شکم را افزايش مي دهد!

چاي رويباس Rooibos که از برگ هاي گياه " بوش قرمز red bush " بدست مي آيد به طور انحصاري در منطقه کوچک سيدربرگ در آفريقاي جنوبي در نزديکي کيپ تاون رشد مي کند. چيزي که سبب مي شود چاي ويباس به طور خاصي براي شکم مفيد باشد وجود يک فلاونوئيد flavonoid منحصر به فرد و قدرتمند به نام آسپالاتين Aspalathin است. به گفته محققان آفريقاي جنوبي، پلي فنول ها polyphenols و فلاونوئيدهاي موجود در گياه تا 22 درصد مانع آديپاجنسس(تشکيل سلول هاي چربي جديد) adipogenesis مي شوند. مواد شيميايي اين چاي هم به متابوليسم چربي کمک مي کند. به علاوه اين که رويباس يک شيرين کننده طبيعي هم بوده و بنابراين براي نوشيدن آن نيازي به شکر نداريد.

10. چاي ماته Mate tea

چاي ماته کالري سوزي بدن را افزايش مي دهد!چاي ماته کالري سوزي بدن را افزايش مي دهد!

چاي ماته کالري سوزي بدن را افزايش مي دهد!

چاي ماته به خاطر اثرات ترموژنيک thermogenic فوق العاده اش شناخته شده است. – به اين معني که مکانيسم کالري سوزي بدنتان را افزايش مي دهد – ضمن اين که با افزايش حساسيت بدن به انسولين روند کاهش وزنتان را هم افزايش مي دهد. در يک مطالعه که اخيرا انجام شده شرکت کنندگان به دو گروه تقسيم شدند.يک گروه 60 دقيقه قبل از ورزش دارونما دريافت کرده و گروه ديگر کپسول 100 ميلي گرمي چاي گياهي ماته مصرف کردند. محققان دريافتند کساني که کپسول هاي گياهي را مصرف کرده بودند حتي بيشتر از گروه شاهد که ورزش مي کردند از اثرات بالا رفتن متابوليسم بهره مند شدند. بعلاوه اين دم نوش مانند چاي سبز، حاوي آنتي اکسيدهايي antioxidants است که از 90 درصد بيشتر آنتي اکسيدان ها با سرطان مقابله مي کند و منبعي غني از ويتامين B و مقدار زيادي کروم است که به ثابت ماند سطح قند خون کمک مي کند.

11. چاي نعنا Mint tea


چاي نعنا با سرکوب اشتهاي شما، لاغرتان مي کند!چاي نعنا با سرکوب اشتهاي شما، لاغرتان مي کند!

چاي نعنا با سرکوب اشتهاي شما، لاغرتان مي کند!

چاي نعنا يکي از دلچسب ترين دم نوش هايي است که مي توانيد تهيه کنيد. يک فنجان چاي بزرگ نعنا سبب لاغري شما خواهد شد! در حالي که بوي خاص آن از ديرباز به عنوان مهار کننده گرسنگي شناخته مي شود، مصرف آن در واقع مي تواند اشتهاي شما را سرکوب کند. مطالعه اي که در مجله عصب شناسي و ارتوپدي منتشر شد نشان داد افرادي که هر دو ساعت يک بار بوي نعنا را استشمام مي کردند در طول يک ماه به طور متوسط 2.5 کيلو کاهش وزن داشته اند.

اگر چه اين چاي کافئين کمي دارد – حدود 25 درصد يک فنجان قهوه – ولي جزو چاي هاي بدون کافئيني است که درمان کننده بي خوابي محسوب مي شود و بهتر است هميشه آن را در کابينت خود داشته باشيد!

12. چاي بابونه و اسطوخودوس Chamomile-and-lavender


چاي بابونه و اسطوخودوس  محبوب ترين نوشيدني قبل از خواب است که استرس را کاهش مي دهد!

چاي بابونه و اسطوخودوس محبوب ترين نوشيدني قبل از خواب است که استرس را کاهش مي دهد!

چاي بابونه و اسطوخودوس اثرات رفع خستگي و افسردگي داشته و کاهش دهنده استرس بوده که به نوبه خود منجر به کاهش بي خوابي مي شود.کاهش استرس مانع بالا رفتن سطح التهاب مي شود که به طور مستقيم به وزن، قند خون، اختلالاتي مانند چاقي و ديابت گره خورده است.درمطالعه اي که در آلمان انجام شد، محققان دريافتند که چاي بابونه به طور قابل توجهي باعث بهبود علايم فيزيکي مربوط به کمبود خواب شده و حتي سبب کاهش سطح افسردگي افرادي که دچار بي خوابي مزمن بوده اند، شده است. مطالعه ديگري نشان مي دهد که سبب بهبود سطح هوشياري روزانه افرادي شده است که از کمبود خواب رنج مي برده اند. ولي بهتر است بدانيد با اين که اين چاي محبوب ترين نوشيدني قبل از خواب است ولي در واقع هيچ مدرکي که ثابت کند بهبود دهنده مدت زمان و کيفيت خواب است در اين زمينه به دست نيامده است.

13. چاي زالزالک Goji tea


چاي زالزالک کالري سوزي شما را افزايش مي دهد!

چاي زالزالک کالري سوزي شما را افزايش مي دهد!

چاي زالزالک کالري سوزي را تا 10 درصد افزايش مي دهد. Lycium barbarum گياهي که زالزالک از آن برداشت مي شود درمان دارويي سنتي در آسيا براي ديابت است اما اثر لاغر کنندگي هم دارد. در مطالعه اي که در مجله تغذيه منتشر شده به شکرت کنندگان يک دوز دارونما يا يک دوز L. barbarum بعد از غذا داده شد. محققان دريافتند که يک ساعت بعد از مصرف اين دوز گروهي که زالزالک دريافت کرده بودند نرخ متابوليسمشان نسبت به گروه شاهد، 10 درصد بيشتر بوده است و اين اثر تا 4 ساعت به طول انجاميد. براي تاثير بيشتر مي توانيد چاي زالزالک را با چاي سبز مخلوط نماييد تا سوزاندن کالري بدن را به حداکثر برسانيد.

14. چاي زنجبيل Ginger tea


چاي زنجبيل درد معده و نفخ شکم را درمان مي کند!چاي زنجبيل درد معده و نفخ شکم را درمان مي کند!

چاي زنجبيل درد معده و نفخ شکم را درمان مي کند!

زنجبيل نه تنها يکي از سالم ترين ادويه ها و ترشي ها در اين سياره است بلکه مي تواد با التهابات بدن هم مبارزه کند. با توجه به مطالعات متعدد، زنجبيل که به صورت سنتي براي کاهش درد معده مصرف مي شود، چندين ژن و آنزيم در بدن که باعث پيشرفت التهابات نفخ زا مي شود را مسدود مي کند. به اين معني که شما مي توانيد از اين سبزي مغذي بدون نگراني پس از وعده غذاييتان استفاده کنيد. اگر شما طعم اين دمنوش را نمي پسنديد مي توانيد از دمنوش مخلوط دارچين، هل، ميخک و زنجبيل استفاده کنيد ولي ممکن است اين کار اثرات زنجبيل را کاهش دهد.

15. چاي زرشک Barberry tea


چاي زرشک نينجاي کاهش وزن است!چاي زرشک نينجاي کاهش وزن است!

چاي زرشک نينجاي کاهش وزن است!

ساقه، ميوه و پوست ريشه درختچه هاي زرشک حاوي بربرين berberine هستند. – يک ماده طبيعي که به صورت شيميايي چربي ها را سرخ مي کند. مطالعه انجام شده توسط محققان چيني نشان داده است که بربرين مي تواند جلوي افزايش وزن را گرفته و در موش هايي که رژيم غذايي پرچرب داشتند از ايجاد مقاومت در برابر انسولين پيشگيري کند. مطالعات قبلي نيز نشان داده اند که مصرف اين گياه مي تواند مصرف انرژي را افزايش دهد و با کاهش تعداد گيرنده ها بر روي سطح سلول هاي چربي آن ها را کمتر مستعد به دريافت منابع غذايي کند.

16. چاي کاوا کاوا Kava Kava tea


کاوا کاوا تسکين دهنده افکار نگران کننده است!

کاوا کاوا تسکين دهنده افکار نگران کننده است!

در يک مطالعه مصرف 120 ميلي گرم کاوا کاوا به مدت 6 هفته به بيماراني که از بي خوابي ناشي از استرس رنج مي بردند، تجويز شد. نتايج بهبود قابل ملاحظه اي در مدت زمان خواب و خلق و خوي بعد از بيدار شدن را نشان مي داد. هنگامي که مضطرب هستيد بدن همواره استرس زيادي را تحمل مي کند. به همين دليل اضطرب ماشه قدرتمندي براي ا فزايش وزن است. مطالعه اي که اخيرا در مجله خوردن و اختلالات وزن در اثر اضطراب منتشر شده ، عنوان شد که استرس يکي از مهم ترين عواملي است که به طور قابل توجهي سبب افزايش وزن مي شود. در واقع دو سوم از افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن از اضطراب رنج مي برد و معمولا اضطراب از اول در آن ها وجود داشته است. ولي با احتياط بايد از اين چاي استفاده کنيد زيرا کاوا کاوا در سطوح بالا منجر به مسوميت کبد خواهد شد.

17. چاي پوئر Pu-erh tea


چاي پوئر، چاي تخمير شده چيني به معناي واقعي کلمه مي تواد اندازه سلول هاي چربي را کاهش دهد! چاي پوئر، چاي تخمير شده چيني به معناي واقعي کلمه مي تواد اندازه سلول هاي چربي را کاهش دهد!

چاي پوئر، چاي تخمير شده چيني به معناي واقعي کلمه مي تواد اندازه سلول هاي چربي را کاهش دهد!

محققان چيني براي کشف قدرت مبارزه با چربي اين دم نوش روي 5 گروه موش تحقيق کردند و در طول يک دوره دو ماهه برنامه تغذيه متفاوتي براي هرگروه در نظر گرفتند. علاوه بر گروه شاهد يک گروه رژيم غذايي با چربي بالا به همراه مصرف مکمل چاي و سه گروه ديگر يک رژيم غذايي پرچرب با دوز هاي مختلف عصاره چاي پوئر داشتند. محققان دريافتند که اين چاي به طور قابل توجهي غلظت تري گليسريد ( چربي بالقوه خطرناک موجود در خون ) و چربي شکم در گروه رژيم غذايي پرچرب را کاهش داد. گرچه نوشيدن اين چاي مي تواند نتايج کمي متفاوت در انسان داشته باشيد ولي به نظر ما اين يافته ها به اندازه کافي نويد بخش هستند.

18. چاي رازيانه fennel tea


چاي رازيانه يک ضد التهاب و نفخ بي رحم است!

چاي رازيانه يک ضد التهاب و نفخ بي رحم است!

با توجه به مطالعه اي که در مجله بيوشيمي خوراکي ها در سال 2015 به چاپ رسيد، رازيانه داراي خواص عمده ضد التهاب شناخته شده است. طرفداران چاي از قديم براي درمان نفخ و ديگر مسائل گوارشي از اين چاي استفاده مي کرده اند. بر اساس يافته هاي موسسه ملي بهداشت آمريکا اين چاي مي تواند به طور موثري درمان کننده نفخ باشد.

19. چاي دانه کولا kola nut tea


چاي دانه کولا مانند قهوه سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد!چاي دانه کولا مانند قهوه سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد!

چاي دانه کولا مانند قهوه سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد!

با ميزان کافئين بالاتر از قهوه، اين چاي سوخت و ساز بدنتان را روي دنده بالا مي گذارد. در مطالعه اي که در مجله فيزيولوژي و رفتار منتشر شده است با مصرف اين چاي چه در افراد لاغر و چه در افراد چاق شاهد افزايش 3.4 درصدي ميزان سوخت و ساز بدن بعد از مصرف يک دوز 100 ميلي گرمي کافئين بوده ايم.

20. چاي رازک hops tea


تسکسن  سيستم عصبي مرکزي با چاي رازک!تسکسن  سيستم عصبي مرکزي با چاي رازک!

تسکسن سيستم عصبي مرکزي با چاي رازک!

رازک يکي از اجزا تشکيل دهنده آبجو است. يک گياه آرام بخش که خاصيت دارويي آن به علت صمغ کاج تلخي است که در برگهايش وجود دارد. رازک با افزايش فعاليت انتقال دهنده هاي عصبي به کاهش اضطراب کمک مي کند. تحقيقات جديد نشان مي دهد که انتخاب هاي ساده خوراکي ها مي تواند تفاوت عمده اي بين احساس اضطراب و آرامش و کنترل شخص ايجاد کند. 18 درصد افراد معمولا از نگراني هاي روزمره رنج مي برند که مي توانند با تغييرات کوچک در رژيم روزانه شان اين نگراني ها را راحت تر کنترل نمايند.

21. چاي ترش hibiscus tea


چاي ترش درمان نفخ و مشکلات معده شماست!چاي ترش درمان نفخ و مشکلات معده شماست!

چاي ترش درمان نفخ و مشکلات معده شماست!

فشار، نفخ و ناراحتي معده – اين چاي مي تواند در رفع اين مشکلات شما را ياري دهد. با توجه به مطالعات متعدد فلاونوئيدها و ترکيبات ديگر موجود در اين گياه با کنترل نفوذ آلدسترون aldosterone ، هورموني که تعادل آب و الکتروليت ها را تنظيم مي کند، روي بدن تاثير گذاشته و براي مقابله با نفخ کمک شاياني مي کند. از نوشيدن يک فنجان چاي ترش لذت ببريد و ببيند چگونه نفخ شکمتان را کم مي کند.

22. چاي ماچا Matcha tea


چاي ماچا ادرار آور و چربي سوز است!

چاي ماچا ادرار آور و چربي سوز است!

اين چاي از برگهاي گياه ژاپني tencha بدست مي آيد که پودر آن به رنگ سبز روشن است. در حقيقت ماچا به معني " چاي پودر شده " است و به طور باور نکردني اي براي سلامتي شما مفيد است. تحقيقات نشان مي دهد که غلظت اپيگالوکتشين گالات epigallocatechin gallate (EGCG ) در ماچا ، 137 برابر بيشتر از مقدار موجود در چاي سبز است. EGCG بهترين دوست ادرار آور براي بدن است: مطالعات نشان داده اند که اين ترکيب به صورت همزمان مي تواند سبب افزايش تجزيه و تحليل رفتن چربي ها شده و از تشکيل سلول هاي جديد چربي به خصوص در شکم جلوگيري کند. يک مطالعه نشان داده است مرداني که چاي سبز حاوي 136 ميلي گرم EGCG در طول 3 ماه مصرف مي کردند – که اين مقدار فقط در 4 گرم ماچا وجود دارد – نسبت به گروه شاهد 2 برابر بيشتر کاهش وزن داشته اند. ( 5.3 پوند در مقابل 2.8 پوند ) و 4 برابر چربي احشايي دور شکمشان بيشتر کاهش پيدا کرده است.

شما مي توانيد از اين چاي پودر شده به صورت سنتي مانند راهبان زِن از سال 1191 ميلادي دم نموده و از آن لذت ببريد و يا پودر آن را در نوشيدني هاي سرد، ميلک شيک يا اسموتي استفاده کنيد. اگر دنبال دليل بيشتري براي استفاده از اين چاي مي گرديد بايد بدانيد که مقدار کمي از آن حاوي 4 گرم پروتئين است – چيزي بيشتر از سفيده يک عدد تخم مرغ!



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها