آخرین اخبار

10 چاي مفيد براي بدن، از کاهش وزن تا از بين بردن بوي بد دهان تناسب و زيبايي

10 چاي مفيد براي بدن، از کاهش وزن تا از بين بردن بوي بد دهان

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 چاي مفيد براي بدن

در کنار روش تهيه آسان، چاي هاي گياهي حاوي مواد مغذي بسياري نيز هستند. بر خلاف قهوه، آنها حاوي کافئين نيستند، که با برخي مشکلات سلامت پيوند خورده است. چاي هاي گياهي از بخش هاي مختلف گياهان مانند گل ها، ريشه ها، دانه ها يا پوست تهيه مي شوند. در ادامه با برخي از بهترين چاي هاي گياهي براي سلامت خوب بيشتر آشنا مي شويم.

_ چاي سبز براي کمک به کاهش وزن

بدون ترديد، هر فهرستي از چاي هاي گياهي با چاي سبز آغاز مي شود. يکي از اصلي‌ترين فوايد چاي سبز کمک به کاهش وزن و مبارزه با چاقي است. چاقي دليل اصلي بسياري از بيماري ها، از مشکلات قلبي تا ديابت، محسوب مي شود. چاي سبز سرشار از يک کاتچين به نام اپي‌گالوکاتچين گالات (EGCG) است که سوخت و ساز را براي سوزاندن کالري هاي اضافي و بهبود روند کاهش وزن ارتقا مي دهد.

همچنين، چاي سبز سرشار از آنتي اکسيدان ها است و از تقويت سلول هاي بافتي براي محافظت از بدن در برابر پيري زودرس و بيماري هاي مرتبط با افزايش سن پشتيباني مي کند. افزون بر اين، چاي سبز از آسيب سلولي ناشي از آلاينده ها جلوگيري مي کند. اين نوشيدني مي تواند با سرطان مبارزه کند، از بيماري قلبي پيشگيري کند، خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد، سيستم ايمني را تقويت کند و بسياري موارد ديگر.

براي تهيه چاي سبز

يک تا دو قاشق چايخوري از برگ هاي چاي سبز را در يک فنجان بريزيد.
آب داغ در فنجان بريزيد.
يک درپوش روي فنجان قرار دهيد و اجازه دهيد دو تا سه دقيقه دم بکشد.
چاي را صاف کرده و اندکي عسل به آن اضافه کنيد و بنوشيد.
شما مي توانيد سه تا چهار فنجان چاي سبز در روز مصرف کنيد.

_ چاي زنجبيل براي تسکين درد آرتريت

زنجبيل در تمام دوران ها يگ گياه محبوب براي افرادي بوده است که به انواع مختلف التهاب مبتلا بوده اند. براي آنهايي که از آرتريت يا التهاب مفاصل رنج مي برند، ويژگي هاي ضد التهابي چاي زنجبيل در کاهش درد و التهاب بسيار موثر است. افزون بر اين، چاي زنجبيل به تقويت گردش خون کمک مي کند، که در مبارزه با درد نقش دارد.
جدا از فوايد ضد التهابي، زنجبيل از ويژگي هاي آنتي اکسيداني، ضد ويروس، آنتي بيوتيک، ضد سرطان، ضد تهوع، ضد اسپاسم، ضد قارچ و ضد سرفه سود مي برد. نوشيدن چاي زنجبيل مي تواند ناراحتي معده را نيز کاهش دهد، از حالت تهوع جلوگيري کند، استرس را کاهش دهد، با سرماخوردگي مبارزه کند، گرفتگي هاي عضلاني در دوران قاعدگي را کاهش دهد، سيستم ايمني را تقويت کند، سطوح قند خون را عادي سازد، اشتها را تنظيم کند، و سوزش سر دل و نفخ را تسکين دهد.

براي تهيه چاي زنجبيل

يک قاشق غذاخوري برش هاي زنجبيل و دو فنجان آب را در يک قوري کوچک بريزيد.
آب را به جوش آوريد سپس اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه به آرامي بجوشد.
چاي را صاف کنيد تا برش هاي زنجبيل جدا شوند.
اندکي عسل و آب ليمو تازه به چاي اضافه کنيد و بنوشيد.
شما مي توانيد دو تا سه فنجان چاي زنجبيل در روز مصرف کنيد.

_ چاي بابونه براي مبارزه با بي خوابي

چاي بابونه يکي از گزينه هاي اصلي در فهرست چاي هاي گياهي محسوب مي شود. اين نوشيدني يکي از بهترين چاي هاي گياهي براي مبارزه با بي خوابي و ديگر اختلالات خواب است. بابونه به عنوان يک ماده آرامش بخش و تحريک کننده خواب شناخته مي شود. آثار آرامش بخش بابونه ممکن است به واسطه وجود آپيجنين باشد که با گيرنده هاي بنزوديازپين در مغز پيوند تشکيل مي دهد. همچنين، بابونه از ويژگي هاي آنتي اکسيداني، ضد خارش، ضد التهاب، ضد ميکروب، ضد اضطراب، ضد اسپاسم، ضد اسهال و ضد سرطان سود مي برد.
نوشيدن چاي بابونه به طور منظم مي تواند سردرد را تسکين دهد، درد عضلاني را کاهش دهد، استرس را زير کنترل نگه دارد، گرفتگي هاي عضلاني در دوران قاعدگي را کاهش دهد، مشکلات معده را درمان کند، به کاهش وزن کمک کند، و سيستم ايمني بدن را تقويت کند. هم گل هاي تازه و هم خشک شده بابونه را مي توان براي تهيه چاي استفاده کرد.

براي تهيه چاي بابونه

يک قاشق چايخوري از گل هاي خشک شده بابونه يا دو قاشق چايخوري از گل هاي تازه اين گياه را در يک فنجان آب داغ بريزيد.
يک درپوش روي فنجان قرار دهيد و اجازه دهيد به مدت پنج دقيقه دم بکشد، سپس آن را صاف کنيد.
اندکي عسل خام به چاي اضافه کرده و در حالي که هنوز گرم است آن را مصرف کنيد.

توجه : اگر باردار هستيد يا در تلاش براي بارداري هستيد از مصرف چاي بابونه پرهيز کنيد.

_ چاي نعناع بياباني براي مبارزه با سوء هاضمه

عطر و طعم طراوات بخش و نعناعي نعناع بياباني آن چيزي است که براي بهبود سيستم گوارش خود در زماني که از سوء هاضمه و ديگر مشکلات دستگاه گوارش رنج مي بريد، بايد مد نظر قرار دهيد. چاي نعناع بياباني عضلات معده و روده را شل مي کند و همچنين به تسکين نشانه هاي سندرم روده تحريک پذير مانند دل درد و نفخ کمک مي کند. افزون بر اين، چاي نعناع بياباني به عبور راحت‌تر غذا از معده کمک مي کند و در از بين بردن حالت تهوع نيز موثر است.
نعناع بياباني سرشار از منتول است و داراي اثر خنک کننده و آرامش بخش بر بدن و ذهن است. همچنين، اين گياه از ويژگي هاي آنتي اکسيداني، ضد اسپاسم، ضد باکتري، ضد قارچ، ضد ويروس و ضد نفخ بهره مي برد. نعناع بياباني از محتواي خوب منگنز، مس و ويتامين C برخوردار است.
نعناع بياباني مي تواند به درمان گرفتگي هاي عضلاني، کاهش وزن، مبارزه با استرس، از بين بردن بوي بد دهان، تسکين سردرد، درمان ميگرن، پشتيباني از سلامت دهان و دندان، و پيشگيري از آلرژي ها و آسم کمک کند.

براي تهيه چاي نعناع بياباني

يک قاشق غذاخوري از برگ هاي تازه نعناع بياباني را در يک قوري کوچک ريخته و آب داغ به آن اضافه کنيد. اجازه دهيد اين ترکيب به مدت 10 دقيقه به همان حالت باقي بماند.
چاي را صاف کنيد.
اجازه دهيد چاي خنک شود و سپس آن را بنوشيد.
شما مي توانيد سه تا چهار فنجان چاي نعناع بياباني در روز مصرف کنيد.
نعناع بياباني براي افرادي که از بيماري ريفلاکس اسيد معده رنج مي برند، مناسب نيست زيرا عضله اسفنکر را شل مي کند و از اين رو، احتمال بازگشت اسيد معده به مري بيشتر مي شود.

_ چاي ريحان براي مقابله با بوي بد دهان

رايحه فوق العاده ريحان آن را به گزينه اي ايده آل براي مقابله با بوي بد دهان يا نفس بد بو تبديل مي کند. ريحان سرشار از آنتي اکسيدان ها و ويژگي هاي ضد باکتري است که به مبارزه با باکتري هاي توليد کننده بوي بد در دهان کمک مي کنند. اين به نوبه خود در دفع چرک و انواع ديگر بيماري هاي پريودنتال موثر است.
همچنين، ريحان منبع عالي براي ويتامين هاي A و K است، و منبع خوبي براي ويتامين C و منگنز محسوب مي شوند. نوشيدن چاي ريحان به طور منظم مي تواند به کاهش استرس، بهبود خلق و خو، تسکين سوء هاضمه، درمان سردرد، درمان نفخ شکم، بهبود اشتها، تقويت سيستم ايمني و بسياري موارد ديگر کمک کند.

براي تهيه چاي ريحان

دو قاشق چايخوري از برگ هاي خشک شده ريحان را در يک فنجان بريزيد.
آب جوش را به فنجان اضافه کنيد.
يک درپوش روي فنجان گذاشته و اجازه دهيد 10 تا 15 دقيقه دم بکشد.
چاي را صاف کرده و با اندکي عسل خام در صورت تمايل شيرين کنيد.
شما مي توانيد روزانه دو تا سه فنجان چاي ريحان بنوشيد.

_ چاي سيج (مريم گلي) براي تسکين گلو درد

هنگامي که از گلو درد رنج مي بريد، چاي سيج مي تواند درد را به سرعت تسکين دهد و همچنين، سوزش و التهاب را در گلو کاهش دهد.
ويژگي هاي ضد ميکروبي چاي سيج به مبارزه با سرماخوردگي و همچنين تسکين درد و سوزش در گلو به واسطه کند کردن رشد باکتري هاي مضر در اين قسمت کمک مي کند.
افزون بر اين، نوشيدن چاي سيج به طور مرتب مي تواند خلق و خو را بهبود ببخشد، اضطراب را کاهش دهد، سلامت دهان و دندان را حفظ کند، حافظه را تقويت کند، نشانه هاي يائسگي را کاهش دهد، سلامت قلب را تقويت کند، گوارش را بهبود ببخشد و بسياري موارد ديگر.

براي تهيه چاي سيج

يک قاشق غذاخوري از برگ هاي تازه سيج يا يک قاشق چايخوري از سيج خشک شده را در يک فنجان بريزيد.
يک فنجان آب جوش به آن اضافه کنيد.
اجازه دهيد پنج دقيقه دم بکشد، سپس چاي را صاف کنيد.
مقداري آب ليمو و عسل خام براي بهبود مزه و اثربخشي به چاي اضافه کنيد، سپس آن را بنوشيد.

توجه : مصرف سيج براي بانوان باردار و شيرده و همچنين آنهايي که از صرع رنج مي برند، توصيه نمي شود.

_ چاي بادرنجبويه براي کاهش اضطراب

بادرنجبويه يک گياه دارويي شناخته شده براي درمان اضطراب است. بادرنجبويه به عنوان يک آرامبخش ملايم و تونيک عصبي کارايي دارد و از اين رو، به کاهش اضطراب، بهبود خواب و آرامش روان کمک مي کند.
بادرنجبويه يک آنتي اکسيدان طبيعي، ضد ويروس، قابض، ضد ميکروب و عامل ضد اسپاسم است. برگي هاي بادرنجوبيه سرشار از ترکيبات فنلي و فلاونوئيدها هستند.
نوشيدن چاي بادرنجبويه به طور منظم مي تواند پوست را جوانتر سازد، هوشياري را افزايش دهد، حافظه را تقويت کند، سلامت کبد را بهبود ببخشد، سطح قند خون را حفظ کند، اشتها را افزايش دهد و بسياري موارد ديگر.

براي تهيه چاي بادرنجبويه

يک تا دو قاشق چايخوري بادرنجبويه خشک شده را در يک فنجان بريزيد.
آب جوش به فنجان اضافه کنيد.
يک درپوش روي فنجان قرار دهيد و اجازه دهيد تا زماني که براي مصرف به اندازه کافي خنک شده است در همان حالت باقي بماند.
تنها يک فنجان چاي بادرنجبويه در روز مصرف کنيد.

_ چاي قاصدک براي بهبود سلامت کبد

قاصدک يک گياه دارويي است که مي تواند به بازسازي، پاکسازي، و پالايش کبد کمک کند. اين گياه به سوخت و ساز چربي انباشته شده در کبد کمک مي کند، که اين شرايط بهبود عملکرد کبد را به همراه دارد. همچنين، قاصدک جريان صفرا را افزايش مي دهد و به سم‌زدايي کبد کمک مي کند.
اين گياه دارويي از محتواي مواد معدني مانند آهن، پتاسيم و بتا کاروتن، به همراه ويتامين هاي A، C و D بهره مي برد.
نوشيدن چاي قاصدک براي کاهش وزن، عادي سازي سطوح قند خون، خروج سموم از بدن، سرکوب اشتها، مبارزه با التهاب، تنظيم فشار خون بالا، و پيشگيري از اختلالات ادراري مفيد است.

براي تهيه چاي قاصدک

دو قاشق چايخوري ريشه قاصدک خشک شده را به يک فنجان آب اضافه کنيد.
آب را به جوش آوريد و چند دقيقه صبر کنيد.
چاي را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد براي حدود 10 دقيقه دم بکشد.
چاي را صاف کرده و بنوشيد.

_ چاي گل باميه براي براي کاهش فشار خون

براي کنترل فشار خون، چاي گل باميه يا چاي ترش (Hibiscus Tea) يکي از بهترين گزينه ها محسوب مي شود که مي توان مد نظر قرار داد.
گياه باميه حاوي ترکيبات آنتي اکسيداني است که به جلوگيري از اکسيداسيون کلسترول LDL کمک مي کند. افزايش سطوح کلسترول بد به تصلب شرايين و بيماري قلبي منجر مي شود. همچنين، اين گياه به تنظيم فشار خون کمک مي کند.
از ديگر فوايد چاي گل باميه مي توان به کاهش کلسترول بالا، بهبود گوارش، تقويت سيستم ايمني، کاهش مشکلات التهابي، پشتيباني از سلامت کبد و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرد. همچنين، اين چاي به تسريع سوخت و ساز و کاهش وزن سالم و تدريجي کمک مي کند.

براي تهيه چاي گل باميه

دو قاشق غذاخوري از گلبرگ هاي خشک شده گل باميه را به دو فنجان آب اضافه کنيد.
آب را به جوش آوريد، سپس اجازه دهيد 10 دقيقه آرام بجوشد.
چاي را صاف کرده، سپس اندکي عسل خام و آب ليمو براي بهبود عطر و طعم به آن اضافه کنيد.
شما مي توانيد دو تا سه فنجان چاي ترش در روز مصرف کنيد.

توجه: بانوان باردار و شيرده از مصرف اين چاي پرهيز کنند.

_ چاي ميوه رز براي تقويت سيستم ايمني

ميوه رز منبع فوق العاده اي براي ويتامين C است. در حقيقت، محتواي ويتامين C ميوه رز حدود 20 برابر بيشتر از پرتقال است. ويتامين C آنتي اکسيداني قدرتمند است که براي سيستم ايمني و سلامت بافت اهميت دارد. اين ويتامين به پيشگيري از عفونت هاي باکتريايي و ويروسي کمک مي کند.
آنتي اکسيدان هاي موجود در ميوه رز به بهبود قابليت ارتجاعي و استحکام پوست کمک مي کنند و نشانه هاي پيري مانند شکل گيري خطوط، چين و چروک هاي عميق و لکه هاي قهوه اي را کاهش مي دهند.
چاي ميوه رز عملکرد آدرنال را بهبود مي بخشد، و سطوح انرژي و هوشياري را افزايش مي دهد.

براي تهيه چاي ميوه رز

چهار قاشق غذاخوري از ميوه رز خشک شده را در يک ظرف بريزيد.
چهار فنجان آب به آن اضافه کنيد.
يک درپوش روي ظرف قرار دهيد، آب را به جوش آوريد، سپس اجازه دهيد پنج دقيقه به آرامي بجوشد.
چاي را صاف کنيد و هنگامي که به اندازه کافي خنک شده است آن را بنوشيد.



منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد