آخرین اخبار

اگر کودک تان رابطه جنسي شما را ديد!! روابط عاطفي

اگر کودک تان رابطه جنسي شما را ديد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - وقتي کودکمان رابطه جنسي ما را مي بيند

گاهي والدين به دلايل مختلف مثل محدوديت فضاي منزل، نداشتن اتاق خواب مجزا، شلوغ بودن خانه، فرزند زياد و گاه اهمال و سهل‌انگاري، نمي‌توانند محيط امن و راحتي براي برقراري روابط زناشويي خود فراهم کنند. وقتي فرزند اتفاقي رابطه زناشويي والدين را مشاهده مي‌کند يا صدايي از جانب اتاق خواب آنها به گوش او مي‌رسد، ممکن است آنچه در اتاق خواب بين پدر و مادر روي داده، به‌عنوان يک صحنه خشونت تعبير کند.

در صورتي‌که در دفعات بعد با در قفل شده اتاق خواب والدين مواجه شود، اين خيالبافي در وي تقويت مي‌شود و چون معناي اين تصوير را نمي‌فهمد، به‌صورت ابهام‌آميز برايش باقي مي‌ماند و حتي در همان زمان ممکن است هيجان جنسي او را تحريک کند. اصطلاح prima- scene (صحنه آغازين) را اولين بار فرويد در سال 1914 براي توصيف اين مفهوم به کار برد. بعضي از والدين به اشتباه فکر مي‌کنند فرزندان کوچکشان چيزي از رابطه زن و مرد نمي‌فهمند، در صورتي‌که حتي يک کودک 2 ساله حافظه‌اي بسيار قوي دارد و همه تصاوير و صداهاي اطراف را در ذهن خود ثبت و ضبط مي‌کند.

مواجه شدن فرزند با صحنه رابطه زناشويي والدين ممکن است باعث ايجاد مشکلات رواني متعددي در آنها مانند اضطراب و افسردگي، شهواني شدن کودک، ابهامات سادومازوخيستي (آزارگري-آزارخواهي) در مورد رابطه جنسي، ترس از تنهايي، آسيب‌پذيري و... شود. از طرفي، مطالعات وسيعي در حال حاضر بر اين نکته تاکيد دارند که ديدن اتفاقي صحنه رابطه زناشويي والدين به‌خودي‌خود باعث آسيب رواني کودک نمي‌شود، مگر اينکه روابط خانوادگي به‌طور کلي مخدوش و خشن باشد، اما شفاف شدن اين موضوع مطالعات بيشتري را مي‌طلبد.

اگر کودک نيمه‌شب اتفاقي وارد اتاق خوابتان شد و شما را در حين رابطه زناشويي ديد، به‌هيچ‌ وجه واکنشي مبني بر وحشت‌زدگي و دستپاچگي از خود نشان ندهيد. توجه به اين نکته بسيار ضروري است که با برخوردتان کودک را شرمنده و خجالت‌زده کنجکاوي جنسي‌اش نکنيد، چرا که از عواقب اين برخورد، مشکلات جنسي فراوان براي او در آينده است.

در اولين فرصت، لباس‌هايتان را بپوشيد يا پتو و ملحفه‌اي روي بدن عريان خود بکشيد. کودک را نزد خود بخوانيد و به او توجه و خوشرويي نشان دهيد.

آرام از او بپرسيد که با شما کاري داشته که نيمه‌شب سراغتان آمده؟ آيا مشکل يا خواسته‌اي دارد؟ اگر سوال کرد مشغول چه کاري بوديد، برايش روشن کنيد چيزي که اتفاقي شاهدش بوده، به‌هيچ‌وجه به‌معني دعوا و خشونت بين پدر و مادر نيست. بايد به کودک توضيح داد مامان باباها وقتي همديگر را خيلي دوست دارند، يکديگر را در آغوش مي‌گيرند، نوازش مي‌کنند، مي‌بوسند و مي‌خندند و کارهايي مي‌کنند که عشقشان را به هم نشان دهند و از وجود هم لذت ببرند. لازم نيست اصل رابطه زناشويي و فرايند آن براي کودک تشريح شود. حتما به کودک سفارش شود صحبت در مورد آنچه ديده در خارج از خانه و نزد ديگران درست نيست و در مورد مسائلي از اين قبيل فقط مي‌تواند در خانه و با پدر و مادر صحبت کند. در پايان توضيحات شما نيز کودک بايد به اتاق خوابش هدايت شود.

اگر کودک چيزي نپرسيد...

در صورتي که کودک در همان برخورد نخست در اتاق خواب سوالي در مورد صحنه‌اي که ديده نپرسيد، مي‌توان در اولين فرصت مناسب مثلا فردا صبح، ابتدا ازاو پرسيد که ديشب در اتاق خواب چه ديده و احساس و نظرش در اين‌باره چيست. چرا که شايد کودک چيز زيادي از صحنه رابطه زناشويي والدين نديده باشد و والدين در تخمين زمان حضور کودک در اتاق اشتباه کرده باشند. در ادامه مي‌توان توضيحات لازم را همان‌طور که اشاره شد، به کودک داد.

آماده پاسخگويي به پرسش‌هاي غير منتظره کودک شويد

اگر سوال‌هاي کودک غيرمنتظره و پاسخگويي به آن فراتر از دانسته‌ها و اطلاعاتتان بود، مجبور نيستيد پاسخ فوري بدهيد و مي‌توانيد ادامه صحبت را در جلسه‌اي ديگر پيگيري کنيد. در اين فاصله از مشورت با متخصصان مربوط کمک بگيريد. مهم نيست که همه حقيقت را به بچه بگوييد، بهتر آن است که به او دروغ نگوييد. بسياري اوقات رعايت نکات فوق و ارائه همين توضيح‌هاي ساده، مي‌تواند کودک شما را از ابتلا به طيف وسيعي از اختلالات اضطرابي و مشکلات جنسي در آينده حفظ کند. در غير اين صورت بهتر است با روان‌پزشک يا روان‌شناس مشورت کنيد.

وقتي کودکان سوال جنسي مي‌پرسند...

همه کودکان درباره اينکه چگونه به ‌وجود آمده‌اند، قبلا کجا بوده‌اند و اينکه چرا در جشن عروسي والدينشان نبوده‌اند، کنجکاوند و دير يا زود اين سوالات را از والدينشان خواهند پرسيد. اگر قبلا به پاسخ‌هايي که بايد به آنها بدهيد، فکر کرده باشيد، احتمالا به راحتي مي‌توانيد آنها را قانع کنيد، اما متاسفانه اغلب والدين با اينکه مي‌دانند بالاخره در معرض چنين سوالاتي قرار خواهند گرفت، به اين ‌دليل که خجالت مي‌کشند، سعي مي‌کنند به طريقي از پاسخ دادن شانه خالي کنند. شايد شما به نسلي تعلق داشته‌ايد که صحبت کردن در مورد مسايل جنسي در خانواده‌تان ممنوع بوده، اما بايد بدانيد کودکان خردسالتان متعلق به نسل ديگري هستند و اگر پاسخ‌هاي درست و منطقي به سوالاتشان را از شما نشنوند، به زودي از شما فاصله مي‌گيرند و منايع ديگري را براي پاسخگويي برمي‌گزينند و خودتان مي‌دانيد که اين کار آنها بهاي سنگيني است که شما در قبال خجالت کشيدنتان خواهيد پرداخت.

اگر بدانيد که پرسش‌هاي کودک شما در اين مورد به هيچ‌وجه گناه‌آلود نيست و فقط از سر کنجکاوي ذاتي و ميل شديد به فهميدن همه چيز، پرسيده مي‌شود، شايد راحت‌تر برخورد کنيد. پس همان‌طور که در مورد طرز کار يک وسيله مي‌پرسد، به راحتي و با علاقه به او پاسخ مي‌دهيد، به سوالات او در زمينه مسايل جنسي نيز بدون تنش پاسخ دهيد.

پاسخ ما بايد چگونه باشد؟

کودک ممکن است بپرسد: بچه چطوري درست مي‌شه؟ چرا فقط خانم‌ها و بعد از عروسي باردار مي‌شن؟ من قبل از اينکه برم تو شکم مامان کجا بودم؟ نکته اول اينکه نبايد به هيچ‌يک از سوالات کودک پاسخ دروغ داده شود. خيلي از پدر و مادر‌ها براي اينکه از شر اين سوالات خلاص شوند به کودک مي‌گويند که تو را يک لک‌لک از آسمان براي ما آورده! يا اينکه ما دعا کرديم و خدا تو را به ما داد! اين روش پاسخ دادن اصلا درست نيست زيرا کودک به‌تدريج که بزرگ ‌شد، متوجه مي‌شود که اين حرف‌ها نمي‌تواند درست باشد و اعتمادش را به شما از دست مي‌دهد. پس از همان اول به او راست بگوييد. منظور از راستگويي اين نيست که شما بايد از سير تا پياز مسائل جنسي را براي او توضيح بدهيد زيرا اين کار نه ضروري و نه براي کودک شما مناسب است.

کودکان 2 تا 4 ساله

کودکان بسيار کوچک مثلا آنهايي که 2 تا 4 سال دارند، معمولا با يک پاسخ بسيار ساده قانع مي‌شوند؛ مثلا مي‌توانيد به آنها بگوييد: «تو در شکم مامان به‌وجود آمدي و چون کوچولو بودي، آنجا مامان از تو مراقبت کرد تا کمي بزرگ‌تر شدي و توانستي به دنيا بيايي.»

کودکان 4 تا 7 ساله

براي کودکان 4 تا 7 ساله اين‌طور توضيح دهيد: «بدن همه ما آدم‌ها از قطعه‌هاي کوچکي درست شده که به آن سلول مي‌گويند. سلول‌هايي از بدن مامان و سلول‌هايي از بدن بابا در شکم مامان با هم ترکيب شدند و تو را به‌وجود آورده‌اند. به همين دليل است که مثلا چشم تو شبيه بابا و موهاي تو شبيه مامان است.»

کودکان 7 تا 10 ساله

براي کودکان بزرگ‌تر مثلا 7 تا 10 ساله مي‌توانيد بيشتر از اين توضيح بدهيد. مثلا مي‌توانيد بگوييد: «نام سلول‌هاي بابا که با سلول‌هاي مامان ترکيب مي‌شه اسپرم و نام سلول‌هاي مامان تخمک است. اسپرم‌ها در کيسه پوستي که به آن بيضه مي‌گويند، قرار دارند. ميليون‌ها اسپرم در اين کيسه قرار دارند، اما در بدن مامان هر ماه فقط يک تخمک به‌وجود مي‌آيد. اگر مامان و بابا تصميم بگيرند که بچه داشته باشند، يکي از اسپرم‌ها با تخمک ترکيب مي‌شود و بچه کوچکي ايجاد مي‌شود که بايد 9 ماه در شکم مامان بماند تا کمي بزرگ‌تر شود و بتواند به دنيا بيايد.»



منبع : salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟