آخرین اخبار

مبارزه با بوي بد دهان با 8 ماده غذايي که بلافاصله نفس شما را خوشبو مي کنند! دهان و دندان

مبارزه با بوي بد دهان با 8 ماده غذايي که بلافاصله نفس شما را خوشبو مي کنند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - خوشبوکننده هاي طبيعي دهان:

اول نگاه به عواملي که باعث ايجاد بوي بد دهان مي شوند

first, a look at what causes bad breath.jpgfirst, a look at what causes bad breath.jpg

خوردن برخي مواد غذايي هيچ نتيجه مثبتي براي دهان و دندان شما ندارد. دکتر جان سي کومي سي john c. comisi در مرکز care with a difference پيشنهاد مي کند که غذاهايي که منجر به ايجاد بوي بد دهان شوند را محدود کنيد. " سير، پياز، قهوه، الکل، گوشت، آب ميوه، نوشابه گازدار تنها تعداد کمي از غذاها و نوشيدني هايي هستند که با بوي بد دهان ارتباط دارند. بوي دهان اغلب توسط ترکيبات فرار گوگرد ايجاد مي شوند که در بسياري از اين آيتم ها وجود داشته يا مي تواند بعد از مصرف توليد شود. دنبال نکردن يک روال مناسب براي بهداشت دهان و دندان که شامل بازديد منظم است هم مي تواند در اين امر مشکل ساز شود. " به گفته آنا گورلي ana gourlay گياه شناس در مرکز sunflower natural foods که مطالعات پيشرفته اي در زمينه گياهان دارد مي گويد راه هاي بسياري براي اين که به صورت طبيعي دهانتان را خوشبو کنيد وجود دارد که در اين مقاله نگاهي دقيق تر به اين غذاها و نوشيدني هايي که به طور طبيعي نفستان را تازه کرده و دهانتان را سالم و خوشبو نگه مي دارد، مي اندازيم.

نوشيدن آب بيشتر

drink more water.jpgdrink more water.jpg

از قبل در مورد فوايد نوشيدن آب اطلاع داريد. اگر از خاصيت آب رساني آن به بدن (هيدراته کردن بدن) بگذريم، همه کاري برايمان انجام مي دهد از تقويت سلامت مغز گرفته تا بهبود قابليت ارتجاعي پوست. ولي بهتر است بدانيد که به عنوان يک خوشبو کننده طبيعي دهان هم عمل مي کند. نوشيدن آب باکتري هايي که باعث ايجاد بوي بد در دهان خشک مي شوند را مي شويد. دکتر کوميسي comisi اضافه مي کند، مصرف مقادير کافي آب در طول روز باعث آزاد کردن مواد غذايي روي زبان مي شود که باعث مراقبت درست از دهان و دندان شده و باعث کاهش تجمع ذراتي که باعث ايجاد بوي بد دهان هستند و در دهان به دام افتاده اند، مي شود.

ماست غني شده با پروبيوتيک مصرف کنيد

به گفته دکتر کوميسي اغلب ماست ها حاوي پروبيوتيک هستند. بهتر است به دنبال ماست هايي باشيد که روي برچسب شان " غني شده با ويتامين d " و " حاوي باکتري پروبيوتيک " نوشته شده باشد. پروبيوتيک، باکتري هاي خوبي هستند که مي توانند " براي کمک به تغيير توازن قدرت " در دهان " از جمعيت باکتري هاي بد به باکتري هاي خوب " کمک کنند. افزايش جمعيت باکتري هاي خوب به طور طبيعي دهان را خوشبو مي کنند. برخي از شرکت ها براي حفظ باکتري هاي سالم دهان قرص هاي پروبيوتيک توليد مي کنند.

شير مصرف کنيد

get a milk mustache.jpgget a milk mustache.jpg

علاوه بر ماست غني شده، شير – هر دو نوع چرب و کم چرب – با بوي بد دهان مقابله مي کند. محتواي چربي شير و آب توانايي مقابله با بوي بد دهان را دارند به خصوص هنگامي که عامل ايجاد آن سير باشد.

سر کشيدن چاي سبز

تحقيقات نشان داده است که چاي سبز حاوي پلي فنول است که به طور طبيعي دهان را خوشبو مي کنند. به علاوه اين که نقش مهمي در جلوگيري از پوسيدگي دندان ايفا مي کند و با انواع خاصي از سرطان دهان مقابله مي نمايد و اگر در حال تلاش براي کاهش وزن هستيد مسلما بايد يک جاي خاص براي چاي سبز باز کنيد.

به دنبال آدامس نعنايي با زايليتول xylitol باشيد

به دنبال آدامس هايي باشد که حاوي زايليتول هستند، زايليتول به عنوان شيرين کننده ديابتي استفاده مي‌شود. زايليتول بر خلاف ديگر شيرين کننده‌هاي طبيعي يا مصنوعي، به گونه‌اي فعال براي سلامت دندان‌ها مفيد است و حتي مصرف مداوم آن امکان پوسيدگي دندان‌ها را تا يک سوم کاهش مي‌دهد و همچنين سبب جذب مجدد مواد معدني توسط ميناي دندان‌ها مي‌شود که استحکام دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

به گفته دکتر کوميسي " اين ترکيب يک پوشش لغزنده روي دندان و لثه ايجاد مي کند که جلوي جمع شدن باکتري ها را مي گيرد. از آدامس نعنايي حاوي زايليتول حدود 5 دقيقه بعد از مصرف هر وعده غذايي استفاده کنيد. با شنيدن اسم اين مواد شيميايي اخم نکنيد. بدن ما به طور طبيعي توانايي توليد مقدار معيني زايليتول را دارد به علاوه اين ماده کاهنده قند خون است که پوسيدگي دندان را افزايش نمي دهد. فقط مراقب باشيد که اين ماده خوراکي را در دسترس حيوانات خانگي تان قرار ندهيد. با وجود بي ضرر بودن اين ماده براي انسان ممکن است براي حيوانات مضر و يا حتي در صورت خوردن کشنده باشد.

کمي فلفل دلمه قرمز خام بجويد

crunch some raw red bell pepper.jpgcrunch some raw red bell pepper.jpg

دکتر کوميسي توضيح مي دهد که خوراکي هاي سرشار از ويتامين c مانند فلفل دلمه قرمز وقتي صحبت از پيشگيري از بوي بد دهان باشد، عملکرد فوق العاده اي دارند. ( بروکلي هم انتخاب خوبي است. ) " خوردن فلفل دلمه قرمز و بروکلي که هر دو حاوي مقادير بالاي ويتامين c هستند باعث کاهش جمعيت باکتري هايي مي شود که عامل ايجاد بوي بد در دهان هستند. "

خوردن يک سيب در روز

اگر شما عاشق سير هستيد، به خوردن يک سيب خام در روز روي بياوريد تا از بوي خوش دهانتان لذت ببريد. سيب خام بوي اجتناب ناپذيري که دهان از سير گرفته را خنثي مي کند. يک مطالعه که در سال 2016 در مجله علوم و صنايع غذايي منتشر شد قدرت سيب خام براي مبارزه با بوي دهان ناشي از مصرف سير را تاييد مي کند. وقتي شرکت کنندگان سير خام مصرف مي کردند و پس از آن سيب خام، پخته يا آب سيب مصرف مي کردند، افرادي که سيب خام مصرف کرده بودند به طور مشخصي بوي دهانشان در عرض 30 دقيقه کاهش پيدا مي کرد. کاهو خام هم همين خاصيت را دارد.

دمنوش گياهي بنوشيد

go herbal.jpggo herbal.jpg

براي از بين بردن بوي بد دهان سعي کنيد به جاي چاي از دمنوش هاي گياهي مانند آويشن، پونه کوهي، ميخک، دارچين و هل بنوشيد. گورلي توضيح مي دهد " جويدن برگ تازه يا بذر اين گياهان مي تواند به خوشبو شدن دهان کمک کند. اگر مي خواهيد برگ اين گياهان را بجويد بايد تازه باشد چون روغن هاي فراري در آن ها وجود دارد که بعد از خشک شدن از بين مي روند. جعفري، ريحان و نعنا نيز گياهان سودمندي براي رفع بوي بد دهان هستند.

دهان شويه چه تاثيري دارد؟

گورلي در مورد دهان شويه هاي حاوي الکل هشدا مي دهد زيرا موجب خشکي لثه شده و احتمال عفونت را بالا مي برند. در عوض پيشنهاد مي دهد از دهان شويه هاي طبيعي مانند برگ گياه چاي، ميخک، هل، پونه کوهي يا آويشن استفاده کنيد که نقش مهمي در دفع بوي بد دهان دارند. اگر به دنبال يک دهان شويه شيميايي هستيد به توصيه دکتر کوميسي از دهان شويه periactive که بدون الکل است استفاده کنيد. اين دهان شويه با ترکيب سه گياه آقطي ، اکيناسه پورپورا و گياه آب بشقابي باعث از بين رفتن هر گونه التهاب و باز گرداندن سلامت طبيعي به دهان مي شود. به نظر او اين دهان شويه براي بيمارانش مفيد بوده و تاثير زيادي در رفع بوي بد دهانشان داشته است.

هنگامي که علت بود بد دهان يک مساله جدي است

when bad breath is something more serious.jpgwhen bad breath is something more serious.jpg

اگر بوي بد دهان به اين سادگي از بين نرفت چه ؟ به گفته دکتر کوميسي بوي بد مداوم مي تواند به علت مشکلات سلامتي باشد. اگر حتي بعد از مراجعه به دندان پزشک هنوز هم بوي بد دهان آزارتان مي دهد ممکن است نياز به يک برنامه درماني داشته باشيد. بهتر است به پزشکتان مراجعه کنيد تا با معاينات لازم مشکل شما را تشخيص داده و درمان کند.


منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آيا محصولات سفيد کننده دندان براي سلامت دندان مضرند؟

11 اشتباه روزانه که باعث پوسيدگي دندان مي شود

ميوه هايي که دندان هايتان را خراب مي کنند

علت بي رنگ بودن لثه ها چيست؟

درمان بوي بد دهان و نفس بد بو با دارچين

خوراکي هايي که دشمن دندان ها هستند

آسيب ديدن ريه ها به وسيله باکتري هاي دهان

سندروم سوزش دهان چيست و چطور درمان مي شود؟

ارتباط خرابي دندان ها با بيماري ها، از مشکل قلبي تا اضافه وزن

خمير دندان خوب چه ويژگي هايي دارد؟

پوسيدگي دندان چرا و چگونه اتفاق مي افتد؟

درمان فوري دندان درد با چند مسکن طبيعي

دوره درمان ارتودنسي چه مدت است ؟

مصرف کدام کربوهيدرات ها براي دندان مفيد است

روغن نارگيل دهانشويه اي طبيعي

سفيد کردن دندان ها با اين روش هاي سالم و ساده

ايمپلنت دندان چيست؟ اين افراد ايمپلنت نکنند

دندان عقل به چه دردي مي خورد؟ آيا بايد دندان عقل را کشيد؟

سفيد کردن دندان ها با اين مواد طبيعي امکان پذير است؟

استفاده از خميردندان هاي سفيد کننده چه عوارضي دارد؟

دهان شويه هاي طبيعي که دهانتان را خوشبو مي کنند

وقتي کشيدن دندان عقل منجر به مرگ مي شود!

درمان خانگي دندان درد با چند داروي گياهي

بوي بد دهان و 10 چيزي که نمي دانستيد باعث بوي بد دهان مي شود

دندان خراب چه تاثيري بر معده مي گذارد؟

سفيد کننده دندان خانگي با زردچوبه و آب اکسيژنه

درمان سوختگي زبان

بعد از کشيدن دندان چه کنيم؟

جلوگيري از پوسيدگي دندان ها با چاي سبز و عصاره هاي گياهي

آبسه دندان چيست؟

بهترين مسواک کدام است؟ مسواک برقي يا مسواک معمولي

اين 6 عادت باعث زرد شدن دندان ها مي شوند

علت خونريزي لثه چيست؟

فکر مي کنيد سواد سلامت دهان و دندان را داريد يا آموزش لازم است؟

تاثير ارتودنسي بر روحيه + بهترين زمان براي ارتودنسي

مهم ترين علت بروز توده ها و کيست هاي دهان چيست؟

هشدار! دهانشويه ها خطر ابتلا به ديابت را افزايش مي دهند

جلوگيري از پوسيدگي دندان با چند خوراکي خوشمزه

کدام داروها دندان ها را خراب مي کنند؟

درمان آفت دهان با گياهان دارويي

بدترين آبنبات ها براي دندان هاي شما, به گفته دندان پزشکان

بهترين خميردندان چه ويژگي هايي دارد؟

مضرات استفاده از خلال دندان که تا به حال نمي دانستيد

عوارض تراشيدن دندان

مشکلاتي که عدم مراقبت از لثه براي شما بوجود مي آورد

معايب نفس کشيدن از دهان

درد دندان و ديگر تغييرات دنداني از چه مشکلي در دهان شما خبر مي دهد؟

مادران عامل پوسيدگي دنداني کودکان

بوي بد دهان در ماه رمضان، دلايل و راه حل ها

جويدن جداره دهان، خطرات و نحوه ترک آن