آخرین اخبار

راز سلامت، زيبايي و جوان ماندن برخي بازيگران ايراني + تصاوير هنر و سلامت

راز سلامت، زيبايي و جوان ماندن برخي بازيگران ايراني + تصاوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا بعضي از افراد مشهور انگار خيال پير شدن ندارند؟ همه اش زير سر گريم هاي سنگين است؟ دم جراحان زيبايي زبردست را ديده اند؟ کلي پول خرج مي کنند؟ البته اين واقعيت را انکار نمي کنيم که روش هاي زيبايي و گريم هاي آرايشي و عکس هاي فتوشاپي و ... جواني کاذب را به آنها هديه داده اند و اصل ماجرا چيز ديگري است اما هميشه اينطور نيست و خيلي ها هم هستند که با مراقبت و دوري از عوامل پيرکننده پوست هنوز ماشاءالله جوان مانده اند. راز جواني آنها چيست؟

1- ژنتيک
ميزان اهميت:
بدون شک سن و ژنتيک مهمترين عوامل در پيري پوست و البته نوع و سلامت آن در طول زندگي هستند. اگر شانس بياوريدو سابقه ژنتيکي خوبي نصيب تان شود، ديگر خيالتان راحت باشد چون اگر خودتان بلايي سر پوست تان نياوريد، خودش نيز هوايتان را دارد و مي شود يکي از همان قالي هاي کرماني که هر چه مي گذرد انگار نه انگار که بايد پير شويد. تازه خيلي ها با گذر سال ها جوانتر هم مي شوند. البته آن روي سکه چندان خوشايند نيست. متاسفانه بعضي هات به دليل همين ژنتيک جنس پوست شان چندان خوب نيست و در دوران جواني هم پوستي چروکيده و با ظاهري نه چندان شاداب دارند، چه برسد به دوران ميانسالي و سالمندي. اگرچه فعلا علم حريف ژنتيک نشده و بايد با خوب و بدش بسازيد اما اجتناب از عوامل ديگر باعث مي شود حداقل از ايني که هست بدتر نشود.


يک نمونه مشهور: بهرام رادان ؛ 34 ساله
آدم فقط کافي است شانس بياورد و در خانواده اي متولد شود که جنس ژنتيک شان جور جور است. آن وقت عواملي مثل سن ديگر کاري از دستشان برنمي آيد و آدم هميشه جوان مي ماند. البته اينطورها هم نيست که اگر از نظر ژنتيکي کارتان درست است، پس مي توانيد بقيه مراقبت هاي پوستي را بي خيال شويدو براي مثال تا دلتان مي خواهد سيگار بکشيد. يکي از اين افراد خوش شانس بهرام رادان است که اگرچه هنوز خيلي جوان است و 34 سالش بيشتر نيست اما همين الان هم سنش کمتر از آنچه هست نشان مي دهد. البته اگر نگاهي به صورت پدر و مادر محترم ايشان بيندازيد متوجه مي شويد که بهرام رادان به احتمال زياد قرار است همچنان جوان بماند چون والدينش در آستانه 70 و 80 سالگي حدود 15 سالي جوانتر به نظر مي رسند.

2- دوري از دخانيات
ميزان اهميت:
دخانيات به ويژه سيگار باعث از بين رفتن کلاژن که يکي از مهمترين پروتئين هاي ساختاري پوست است مي شودو نتيجه آن بروز علائم پيري مانند خط و چين و چروک پوستي و عدم استحکام پوست است. سيگار همچنين مانع از خونرساني مي شود و در نتيجه انبوهي از آلودگي ها در سطح پوست باقي مي مانند.

اين بهترين دليل براي ترک سيگار است، البته چنانچه به شادابي پوست خود بها مي دهيد. علاوه بر موارد ذکر شده، کشيدن سيگار باعث کاهش دفاع طبيعي بدن در مقابل راديکال هاي آزاد (مواد شيميايي خطرناک) مي شود.

نيکوتين موجود در دخانيات و به ويژه سيگار در هر شکلي باعث ايجاد چروک در پوست و شل شدن، افتادگي و زرد شدن آن مي شود. همچنين پک زدن به سيگار و قليان باعث به وجود آمدن خطوط چرون عميق در اطراف دهان مي شود. قرار گرفتن در معرض دود سيگار باعث تحريک چشم ها و جم شدن غيرارادي آنها و در نتيجه باعث بروي چين و چروک ها در طرفين آنها مي شود. تمام اين تغييرات باعث مي شود فرد سيگاري چهره اي رنگ پريده و يا رنگ زرد متمايل به خاکستري داشته باشد.

يک نمونه مشهور: حسين محجوب؛ 65 ساله
دخانيات اين روزها بين اقشار مختلف رواج پيدا کرده است. با اين همه يکي از افرادي که اصلا اهل قليان و سيگار نيست، يکي از بازيگران قديمي سينما و تلويزيون يعني حسين محجوب است. اين بازيگر که متولد سال 1327 است اهل دخانيات نيست و همين مسئله باعث شده وقتي او را بدون گريم هاي سينمايي مي بينيم، سرحال تر از سن واقعي اش به نظر برسد.

3- استفاده از ضد آفتاب
ميزان اهميت:
يکي از دلايل زودرس پيري يا بيماري پوستي مانند سرطان پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد به مدت طولاني است؛ بنابراين حتي الامکان از قرار گرفتن در زير نور خوشيد آن هم در وسط روز خودداري کنيد. آفتاب سوختگي ها، حمام آفتاب ها و برنزه کردن ممکن است 20 سال شما را پيرتر کنند.

اشعه ماوراء بنفش خورشيد عامل تخريبي سلامت و جواني پوست است. اين اشعه باعث ايجاد التهاب پوستي و توليد راديکال هاي آزاد مي شود که کاملا ژن را تخريب مي کنند. به علاوه عامل سرطان پوست است. تنها راه مقابله با اين عامل طبيعي، اجتناب از قرار گرفتن مستقيم در برابر نور خورشيد است.

استفاده از کرم هاي ضد آفتاب، حتي زماني که قصد خارج شدن از منزل را نداريد نيز مي تواند مفيد باشد. تخمين زده مي شود که 80 درصد پيري پوست در اثر نور آفتاب ايجاد مي شود. چنانچه ناگزير هستيد اين کار را انجام دهيد، از کلاه لبه دار و کرم هاي ضد آفتاب استفاده کنيد.

/Uploads/News/20170305094412535.jpg/Uploads/News/20170305094412535.jpgيک نمونه مشهور: بهاره رهنما ؛ 40 ساله
آذر ماه امسال بهاره رهنما 40 سالگي اش را به پايان مي رساند اما اگر او را در تئاترهايش روي صحنه ديده باشيد و براي لحظه هايي به پوست او خيره شويد، متوجه مي شويد چرا اين بازيگر اولين گزينه ما براي اين عامل است. رهنما يکي از بازيگراني است که به عمل هاي جراحي زيبايي اعتقادي ندارد و اهل بوتاکس و تزريق ژل و اين چيزها نيست اما به شدت به نوشيدن آب و استفاده از کرم هاي ضد آفتاب اهميت مي دهد. اگر به گفته ما شک داريد، در اولين فرصت نگاه دقيقي به پوست اين بازيگر بيندازيد.

4- رژيم غذايي مناسب
ميزان اهميت:
تغذيه صحيح، از عوامل مهم شادابي پوست و پيشگيري از بروز پيري زودرس پوست است. رژيم غذايي بسيار سخت، پوست شما را دچار کمبود مواد غذايي مي کند و از دست دادنس ريع وزن باعث افتادگي و شل شدن پوست مي شود. بالا و پايين شدن وزن بدن آسيب هاي جبران ناپذيري به پوست وارد مي کند زيرا با کم و زياد شدن وزن قدرت ارتجاعي پوست از بين رفته، پوست شل و افتاده مي شود. مصرف روزانه چاي به ويژه چاي سبز، پوست را در مقابل مواد مخرب اکسيدان محافظت مي کند. از طرفي مصرف سويا پيروي پوست را به تاخير مي اندازد.

هويج بهترين منبع براي جواني و شادابي پوست است. يکي از علت هاي مؤثر که در پيدايش پيري زودرس مؤثر است تنش هاي شديد، غم و غصه هاي ناگهاني است که مي تواند انسان را در يک شب، سال ها پير و فرسوده کند.

/Uploads/News/20170305094413175.jpg/Uploads/News/20170305094413175.jpgيک نمونه مشهور: گوهر خيرانديش؛ 60 ساله
اگر بخواهيم يکي از افرادي را که به دليل تغذيه صحيح توانسته سلامتش را حفظ کند و به قول معروف خواب بماند معرفي کنيم، قطعا به گزينه اي بهتر از گوهر خيرانديش نمي رسيم. او از نوجواني ورزشکار بود و در دوران دبيرستان و دانشگاه هم ورزش را ادامه داد. او يکي از کساني است که در خانه اش بيشتر وسايل ورزشي دارد و هر روز در حال تمرين است اما نکته اي که درباره اين بازيگر خيلي حائز اهميت است، سبک غذايي اوست.

او و خانواده اش به هيچ وجه اهل غذاهاي فست فود نيستند و فقط سبزيجات مي خورند. او ميوه ها را داخل فويل مي پيچد، مقداري آنها را در ماکروويو مي پزد و بعد مي خورد.

5- طبيعت گرايي
ميزان اهميت:
آلودگي هاي مختلف؛ از آلودگي هوا و آب بگيريد تا آلودگي هاي صوتي ارمغان دنياي مدرن است؛ البته مؤثرترين و خطرناکترين دشمن سلامت و شادابي پوست نيز محسوب مي شوند. تنها راه مقابله با اين آلودگي ها استفاده از مواد حاوي آنتي اکسيدان است، اين مواد از راه رژيم غذايي مناسب مانند خوردن ميوه ها و سبزي ها، به خصوص ميوه هاي خانواده توت، انار و چاي سبز تامين مي شوند.

يک نمونه مشهور: کيانو ريوز؛ 49 ساله
شايد هيچ بازيگري به اندازه کيانو ريوز، بازيگر فيلم هاي ماتريکس به زندگي در طبيعت علاقه نداشته باشد. همين علاقه باعث شده است وقتي سر پروژه اي نيست وقتش را در طبيعت بگذراند. نتيجه هم که واضح است اصلا معلوم نيست در آستانه 50 سالگي قرار دارد.

6- اطلاعات درست
ميزان اهميت:
بايد پوست تان را بشناسيد و حواستان به آن باشد. معلوم است که نمي توانيد از چيزي که خوب نمي شناسيد خوب مراقبت کنيد. مثلا همين يک نکته ساده: مي دانستيد وقتي پوست خشک است به دليل نبودن آب کافي در سطح آن، آنزيم هاي پوست عملکرد صحيحي نخواهند داشت، در نتيجه پوست نمي تواند به طور خودکار التهاب هاي ناشي از آلودگي، مصرف قند زياد و نور خورشيد را برطرف کند؛ بنابراين استفاده از مواد مرطوب کننده يک پايه مهم در مراقبت از پوست است. اين نکته به اين مهمي را مي دانستيد؟

/Uploads/News/20170305094414050.jpg/Uploads/News/20170305094414050.jpgيک نمونه مشهور: نيوشا ضيغمي؛ 33 ساله
شايد نتوان نيوشا ضيغمي را جزو آن دسته از بازيگراني دانست که خيلي جوانتر از سن واقعي شان به نظر مي رسند اما او پوستي عالي دارد و دليلش مراقبت صحيحي است که از پوستش دارد. اين بازيگر نزديک به سه سال است خودش يک انستيتو پوست و زيبايي راه اندازي کرده و همين باعث شده بيش از پيش به پوست و زيبايي اش اهميت دهد. او در حال حاضر مثل يک کارشناس پوست مي تواند در اين باره نظر بدهد.

7- دوري از استرس
ميزان اهميت:
مرگ عزيزان، به خطر افتادن آبرو، آسيب ديدن حيثيت اجتماعي، شکست هاي ناگهاني در راه عشق و محبت، بي وفايي، خيانت هاي غيرقابل پيش بيني و دور از انتظار و مواردي از دين دست مي توانند موجب پيري زودرس شوند.

/Uploads/News/20170305094414707.jpg/Uploads/News/20170305094414707.jpgيک نمونه مشهور: لعيا زنگنه؛ 48 ساله
باورتان مي شويد لعيا زنگنه در آستانه 50سالگي است؟ فقط کافي است چهره اش در سريال «در پناه تو» را با آخرين سريالش يعني «مادرانه» مقايسه کنيد؛ خيلي هم فرقي ندارند، نه؟ افرادي که او را مي شناسند مي گويند او فردي بسيار آرام و مهربان است و خيلي به استرس ها اهميت نمي دهد و نمي گذارد نقش پر رنگي در زندگي اش ايفا کنند. نتيجه اش که مشخص است؛ گذر سال ها رد چنداني روي چهره اش نگذاشته است.

8- ورزش
ميزان اهميت:
بعد از يک ورزش مناسب رنگ پوست برافروخته مي شود، اين خونرساني مناسب در درازمدت به ساختار بهتر پوست و جلوگيري از بروز پيري زودرس پوست کمک مي کند. فعاليت جسماني و ورزش مناسب باعث مي شود جريان خون اندام هاي گوناگون بدن، به ويژه پوست افزايش يابد.

يک نمونه مشهور: سعيد راد؛ 69 ساله
سعيد راد سال هاست در سينماي ايران فعاليت مي کند. معمولا کساني که از نظر سني مرز 50 را رد مي کنند براي انجام بعضي از کارها توانايي شان را به مقدار کمي از دست مي دهند اما سعيد راد هنوز مي تواند در بهترين فيلم هاي پليسي و اکشن ايفاي نقش کند و ذره اي با مشکل روبرو نشود. راد، به اين دليل هنوز اين توانايي را دارد که مدت مديدي است ورزش مي کند. او بيليارد، بوکس و فوتبال حرفه اي را تجربه کرده است و خودش جزو ورزشي ها به حساب مي آيد.

9- خواب خوب
ميزان اهميت:
خوابيدن درست و به اندازه در جلوگيري از بروز پيري زودرس مؤثر است. بهترين حالت براي خوابيدن، دراز کشيدن به حالت طاقباز است.

يک نمونه مشهور: مهران مديري؛ 52 ساله
هر طور که فکرش را بکنيد، به مهران مديري نمي آيد 52 ساله باشد. نه چهره اش به اين سن و سال مي خورد و نه روحياتش اما او متولد 1340 است. مهران مديري انسان منضبطي است. يکي از نکته هايي که مديري به آن توجه ويژه اي دارد استراحت و ساعت کافي خواب است. اين کارگردان حتي وقتي به شدت مشغول کار است، به خواب و استراحتش اهميت مي دهد و حداقل زماني را که براي خواب نياز دارد، مي خوابد.

10- استفاده درست از لوازم آرايشي
ميزان اهميت:
مصرف بيش از اندازه مواد شيميايي آرايش، حتي با ادعاي خارجي بودن يا گياهي بودن، نتيجه اي جز خرابي و فرسودگي براي پوست ندارد؛ براي مثال مصرف مداوم مداد چشم، خط لب و امثال آنها با گذشت زمان همان ناحيه از پوست را دچار چين و چروک و پيري زودرس مي کنند.

/Uploads/News/20170305094415285.jpg/Uploads/News/20170305094415285.jpgيک نمونه مشهور: مهناز افشار؛ 37 ساله
يکي از بازيگراني که با حضور 15 ساله اش در سينما و با وجود گريم هاي سنگين، به هيچ وجه مثل فردي به نظر نمي رسد که در آستانه ورود به دهه 40 زندگي است. يکي از مسائلي که باعث شده اين بازيگر کم سن و سال تر از سن واقعي اش به نظر برسد، عدم استفاده از لوازم آرايشي است. او آرايش زياد را دوست ندارد و در مراسم مختلف و عکس هايي که از او به چاپ مي رسد. اين عدم علاقه به لوازم آرايشي کاملا مشهود است. افشار اعتقاد دارد با اينکه آرايش هيچ وقت دغدغه او نبوده اما در هر صورت همه بايد براي مراقبت از پوست خودشان از بهترين نوع و مارک لوازم آرايشي استفاده کنند.

فکر مي کنيد چند ساله اند؟
اين چهره ها قصد پير شدن ندارند.
- کيت هادسون، بازيگر هميشگي فيلم هاي کمدي و رومانتيک امسال 35 ساله مي شود.
- ليو تايلر، بازيگر 36 ساله فيلم «هالک» در طول 13 سال حتي کمي هم پير نشده است.
- باورتان مي شود دراب لويي، بازيگر فيلم «غريبه هاي کامل» 59 ساله است؟
- هالي بري، بازيگر 47 ساله برنده اسکار هنوز نقش جوان اول فيلم ها را بازي مي کند.
- ويل اسميت، بازيگر 44 ساله فيلم «مردان سياهپوش» قيافه 20 سال پيشش را دارد.
- جيمي فاکس بازيگر فيلم «مرد عنکبوتي 2» در آستانه 45 سالگي عين جواني هايش است.
- ايوان مک گرگور، بازيگر 44 ساله فيلم «ماهي بزرگ» با 10 سال پيشش مو نمي زند.
- جوزف لويت، بازيگر 33 ساله فيلم «خيزش شواليه سياه» از 9 سال پيش تکان نخورده.
- اِل اِل کول جي، بازيگر فيلم «نيروي ويژه» امسال 46 ساله مي شود.
- اليا وود، بازيگر 32 ساله سه گانه «ارباب حلقه ها» از زمان آن فيلم همين شکلي است




منبع: parsine.com



مطالب پيشنهادي:
گريه‌هاي ليلا حاتمي و مهرجويي در مراسم يابود ژيلا مهرجويي + تصاوير انتقادات تند داريوش مهرجويي در مراسم يادبود خواهرش + تصاوير
صدا و سيما چگونه بازيگران زن را سانسور مي کند؟! + تصاوير سالن‌هاي زيبايي يا شکنجه‌گاه هاليوود!؟ + تصاوير
عکس‌ جديد نيکي کريمي در فيلم «تمشک»



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي