آخرین اخبار

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس) هنر و سلامت

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

  بزرگنمايي:

چه خبر - خواننده هايي که نبايد به اين زودي از دنيا مي رفتند

متن زير و انتخاب خواننده‌ها صرفا نظرات شخصي نويسنده است و فقط دربرگيرنده سن خواننده نيست. بلکه واژه زود به اين معنا هم هست که آنها هنوز همه هنرشان را به جهان عرضه نکرده بودند و از دست دادنشان برايمان گران تمام شد.

مايکل جکسون
اولين خواننده در صدر ليست ما محبوب قلب ميليون‌ها نفر سلطان پاپ مايکل جوزف جکسون است. جکسون در کتاب رکوردهاي گينس با عنوان موفق ترين سرگرمي‌ساز تمام دوران ثبت شده است. کمک‌هاي عام المنفعه او از طريق رقص و صنعت موسيقي پاپ فوق العاده زياد بوده است. او وقتيکه نوسط 911 به مرکز درماني UCLA رونالد ريگان برده مي‌شد در سن 50 سالگي درگذشت. مرگ او در اثر ايست ناگهاني قلب بود، اما جنجال‌هاي زيادي به همراه داشت. بالاخره پزشک قانوني لس آنجلس تشخيص داد که به دليل ترکيبات داروها در بدن مايکل جکسون و اثرات آن مرگ مايکل قتل بوده است. طبق گزارشات جکسون قبل از مرگش پروپوفول همراه با داروهاي ضد افسردگي بنزو ديازپين: لورازپام و مي‌دازولام مصرف مي‌کرده. ماموران اجرايي قانون درمورد پزشک مايکل که بهشان گفته بود سعي داشته عادت مصرف پروپوفول را ترک دهد، تحقيق کردند.

بيشتر بدانيد : بيوگرافي مايکل جکسون: از ازدواج ها و اتهام کودک آزاري تا موفقيت هاي بي نظير

جکسون در دنياي موسيقي از شهرت و محبوبيت بي حدي برخوردار شد که ديده نشده کس ديگري به اين مقام در موسيقي دست يابد. او ستاره اي بين المللي بود با طرفداراني از سراسر جهان.
حق امتيازي که او از ضبط آهنگ‌ها و موزيک ويدئوها، سودهاي حاصل از کنسرت‌هايش به دست آورد رقمي ‌معادل 500 ميليون دلار تخمين زده مي‌شود. بعضي از تحليل گران مي‌گويند اگر بخواهيم تمام مايملک او را که شامل تمام آرشيو موسيقي او مي‌شود را حساب کنيم بيليون‌ها دلار ارزش خواهد داشت. البته اين ارقام با اسناد مالي که از اسوشيتد پرس به دست آمده تناقض دارد، اين اسناد نشان مي‌دهد که درحاليکه در 31 مارس 2007 سود 50 درصدي مايکل از انتشار مجموعه موسيقي Sony/ATV 390.6 ميليون دلار (بيشترين مبلغ پرداخت شده براي هنرش) بود و مقدار سود خالص دريافتي مايکل 236 ميليون دلار بود. همچنين در بيلبورد آگهي‌ها نوشته شده که مايکل يک سال بعد از مرگش 1 بيليون دلار درآمد داشته است.
مثل هرستاره ديگري زندگي مايکل بدون جنجال نبوده است. جکسون يک بار به سوءاستفاده جنسي از يک نوجوان 13 ساله به نام جوردن چندلر محکوم شد. اما بعدا اين مجادله در بيرون از دادگاه فيصله يافت.


خواننده,مرگ,مايکل جکسون
مايکل جکسون

کورت کوبين
اين هنر، موسيقي دان، ترانه نويس و البته خواننده اصلي گروه نيروانا در جواني و در 27 سالگي درگذشت. وقتي که او را مرده همراه با جاي گلوله درسرش و يک نوشته که حکايت از خودکشي داشت يافتند در دوران اوج کاري اش بود. کوبين در سال 1985 گروه نيروانا را پايه گذاري کرد و صحنه موسيقي Seatle را براي هميشه تغيير داد. آهنگ «رايحه‌هايي چون روح نوجواني» از آلبوم دومشان به نام « Nevermind» در سال 1991 موفقيت و شهرت بي‌نظيري را براي گروه به همراه داشت.
احتمال داده مي‌شد که سال 1994 سال کابين باشد، اما او به هروئين معتاد شد،‌دچار بيماري و افسردگي شد، برخلاف پيشينه خوبي که بين عموم مردم داشت، او هميشه از مردم به خاطر سوءتعبيرهايي که از موسيقي و پيغام نهفته در آن داشتند گله مند بود. يکي از اظهار نظرات کابين اين بود: «اول موسيقي مي‌آيد، آواز و اشعار بعد آن مي‌آيد» و اعتقاد داشت ملودي روح واقعي يک ترانه است. او اغلب سر طرفدارانش و ژورناليست‌هايي که سعي داشتند معاني ترانه‌هايش را استخراج کنند فرياد مي‌کشيد!
يک بار او نوشت: «چرا در اين جهنم ژورناليست‌ها اصرار دارند ارزيابي‌هاي فرويدي از ترانه‌هاي من مطرح کنند، وقتي که بيشتر زمانشان را به رونويسي نادرست از ترانه‌هاي من مي‌گذرانند؟»
گروه نيروانا از آغاز کارشان زيرنظر کوبين به عنوان نويسنده ترانه‌ها، بيش از 25 ميليون آلبوم تنها در آمريکا فروختند و بيش از 50 ميليون آلبوم در سراسر جهان. اين يک موفقيت فوق العاده است. مرگ او هم جنجال‌هاي زيادي به همراه داشت، تعداد اندکي هنوز اعتقاد دارند او به قتل رسيده بود.

خواننده,مرگ,نيروانا,کورت کوبين
کورت کوبين

نصرت فتح عليخان
او را پادشاه قوالي مي‌دانند، اين خواننده پاکستاني ميليونها هوادار در سراسر جهان پيدا کرد. اگرچه او را با سبک قوالي مي‌شناسند اما موسيقي او آميخته اي از سبک قوالي و موسيقي راک غربي بود. سال 1985 خان براي موسيقي متن فيلم «آخرين وسوسه مسيح مسيح» با پيتر گابريل همکاري کرد، و با مايکل بروک موسيقي دان کانادايي در آلبوم‌هاي «مست مست» (1990) و «ترانه شب» (1996)، و در سال 1995 با پيرل جام خواننده اصلي «ادي ودر» روي دو تا از آهنگ‌هاي موسيقي متن Dead Man Walking کار کرد. يکي ديگر از همکاري‌هاي او در موسيقي متن «قاتلين بالفطره» بوده است. Real World label پيتر گابريل بعدها 5 تا از آلبوم‌هاي سنتي قوالي نصرت را به همراه آثار تجربي او که شامل آلبوم‌هاي «مست مست» و Star Rise مي‌شد را منتشر کرد.
نصرت آوازهايي براي The Prayer Cycle, تهيه کرده بود که قبل از تمام کردن آنها درگذشت. بعدها Alanis Morissette آنها را به همان شکل کامل نشده در ترانه‌هايش آورد. نصرت با مايکل بروک نيز همکاري کرد تا براي شعر «درد شيرين» که در فيلم Any Given Sunday استفاده شد آهنگسازي کند. او همچنين چند اجراي سنتي موسيقي قوالي در چندين جشنواره موسيقي جهاني WOMAD براي بيننده‌هاي بين المللي داشت.
آلبوم «روح مست» نصرت در سال 1997 در بخش آلبوم فولکلور سنتي نامزد جايزه گرمي ‌شد. نصرت فتح عليخان در سن 48 سالگي در لاهور پاکستان درگذشت.

نصرت فتح عليخان,مرگ,خواننده,پاکستان
نصرت فتح عليخان

آليا
او خواننده و بازيگري آمريکايي بود. وقتي خيلي کوچک بود در برنامه تلويزيوني «جستجوي ستاره» بازي کرد و قلب ميليونها نفر را ربود. در سن 12 سالگي امضاي خود را پاي آثار Jive و Blackground گذاشت و چند سال بعد اولين آلبومش را بيرون داد. سه ميليون کپي از اين آلبوم در آمريکا فروخته شد و براي او موفقيت بزرگي محسوب مي‌شد. 3.7 ميليون کپي نيز از آلبومش در آمريکا و بيش از 8 ميليون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت.
آليا در فيلم‌هايي مثل «رومئو بايد بميرد» بازي کرد و ترانه اش به نام «دوباره تلاش کن» نامزده جايزه گرمي ‌در بخش بهترين خواننده زن R&B شد. او سومين و آخرين آلبومش يعني آليا را در سال 2001 منتشر کرد. در 25 آگوست 2001 آليا بعد از فيلمبرداري براي موزيک ويدئوي « single Rock the Boat» در سن 22 سالگي در حادثه سقوط هواپيما کشته شد.

خواننده,مرگ,آليا
آليا خواننده

جان لنون
جان لنون کسي که يکي از موفق‌ترين گروه‌هاي قرن بيستم يعني بيلتز را پايه گذاري کرد. بيتلز آلبوم‌هاي زيادي مثل قرمز، آبي، گلچين1،‌ گلچين2، بيتلز براي فروش، آزاد مثل پرنده و.. را روانه بازار موسيقي کرد، اما موفق‌ترين آلبومشان Abbey Road بود. بعد از اين موفقيت‌هاي بيکران بيتلز منحل شد و لنون تک خواني خودش را آغاز کرد. لنون آهنگ‌هاي زيادي مثل مادر، چطوري مي‌خوابي؟ و .. داشت.

بيشتر بدانيد : عکس‌هاي نادر از جان لنون و همسرش که نديده بوديد!!

لنون يکي از بزرگ ترين منتقدان جنگ ويتنام محسوب مي‌شد و تبديل به يک فعال اجتماعي شد، او به واسطه موسيقي اش صلح را رواج مي‌داد. بالاخره در ساعت 10:50 8 دسامبر 1980 بعد از اينکه لنون و اونو از داکوتا به نيويورک و محل زندگي شان بازگشتند، ‌مارک ديويد چپمن وقتي که آنها درحال وارد شدن به خانه شان بودند چهار بار با گلوله از پشت به لنون شليک کرد و او را به قتل رساند. لنون در آن زمان 40 ساله بود.

جان لنون,مرگ جان لنون,خواننده,بيتلز
جان لنون

بيشتر بدانيد : مرگ عجيب خواننده زن در حمام! + عکس

بيشتر بدانيد : مرگ خواننده 48 ساله سرشناس در آستانه جوايز گرمي همه را شوکه کرد!!

بيشتر بدانيد : ستاره هاي مشهوري که در دوران اوج خودکشي کردند + عکس

بيشتر بدانيد : عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)


/ مريم محبعلي نژاد
منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي