آخرین اخبار

سحر زکريا: از جراحي بيني ام پشيمانم! هنر و سلامت

سحر زکريا: از جراحي بيني ام پشيمانم!

  بزرگنمايي:

چه خبر - سحر زکريا، بازيگر سينما و تلويزيون مي گويد: از جراحي بيني‌ام پشيمانم. چون دوره‌اي که من وارد سينما و تلويزيون شدم يعني حدود 20 سال پيش من بسياري از نقش‌ها را بابت همين عمل زيبايي از دست دادم و همين براي من اتفاق خيلي بدي بود.

يکي از محبوب‌ترين کاراکترهاي کارهاي طنز مهران مديري که از «پاورچين» ستاره شد و در «مرد هزارچهره» و «قهوه تلخ» و اين اواخر هم «شوخي کردم» خوش درخشيد سحر زکريا است.

کسي که ترجيح مي‌دهد با مهران مديري کار کند چون معتقد است او شناخت خوبي نسبت به کار طنز دارد و کار‌هايش با ديگر کار‌هاي طنز متفاوت است. سحر ورزشکار است و حسابي حواسش را براي حفظ تناسب اندامش جمع کرده است. آشپزي کردن را دوست دارد و به عنوان يک تفريح، گاهي آشپزي مي‌کند و معتقد است غذا هر چه که باشد فقط بايد خوشمزه باشد. بخش هايي از صحبت هاي او را در ادامه مي خوانيد.


نقش‌هاي زيادي را به خاطر عمل بيني‌ام از دست دادم

هرکس به نظرم مي‌داند که چه چيزي برايش ضرر دارد و چه چيزهايي باعث چاقي يا مشکلات براي سلامتش مي‌شود. رژيم غذايي‌ هم که من تجربه کردم همين طور بود، يعني مي‌دانستم خوردني‌هاي پرکالري و چرب اصلا خوب نيست يا اينکه من تا مدت‌ها اصلا برنج نمي‌خوردم و واقعا طعم آن را فراموش کرده بودم بنابراين وقتي مي‌دانم مصرف زياد نشاسته، برنج، روغن، شيريني و شکلات باعث چاقي و مشکلات ديگر مي‌شود هميشه با رعايت آنها را مصرف مي‌کنم. خودم هر چه دوست دارم را درست مي‌کنم، براي من آشپزي بيشتر جنبه تفريحي دارد چون از غذا درست کردن واقعا لذت مي‌برم.

دمنوش‌هاي گياهي را به مسکن ترجيح مي‌دهم

اصلا اهل خوردن مسکن‌هاي جورواجور براي هر چيزي نيستم چون اعتقاد دارم که سيستم خود بدن طوري است که اگر به آن فرصت داده شود خودش با درد مقابله مي‌کند ولي اگر انواع و اقسام قرص‌ها و مسکن‌ها را مصرف کنيم بدن عادت مي‌کند و با کوچک‌ترين درد‌ها هم به مصرف قرص نيازمند مي‌شود. من خيلي‌ها را مي‌بينم که مشت مشت قرص‌هاي رنگارنگ مسکن براي سردرد و دردهاي ساده و پيش پا افتاده مصرف مي‌کنند اما خيلي کم پيش مي‌آيد که مسکن بخورم.

در خانه اکثر ايراني‌ها به خصوص بزرگترهاي ما پر است از انواع عرقيات و دم کردني‌هاي مفيد گياهي که تاثيري به مراتب بيشتر و بهتر از داروهاي شيميايي دارد، به‌خصوص که داروهاي شيميايي غير رفع کردن يک مشکل چندين و چند مشکل ديگر را هم همراه با عوارض خود به‌وجود مي‌آورند. بنابراين خيلي وقت‌ها شده که من از داروهاي گياهي و دمنوش‌ها براي آرام‌تر شدن يا بهتر شدن دردهايم استفاده کرده‌ام. مثلا عرق گياه بابونه، بهار نارنج، شيرين بيان يا عرق نعناع و خيلي‌هاي ديگر جزو داروهاي گياهي هستند که من اعتقاد زيادي به استفاده از آنها دارم. البته نوشيدني مورد علاقه من قهوه است و تنها چيزي که در مواقع خستگي و استرس به بهتر شدنم کمک مي‌کند نوشيدن يک فنجان قهوه است.


هر روز پياده روي مي‌کنم

چيزي که در ظاهر و جسم هر کسي خوب يا بد است بستگي زيادي به ژن او دارد. مثلا ما در خانواده چاق نداريم. اما در کنار ويژگي‌هاي وراثتي من تا يکسال پيش ورزش مي‌کردم. کيک بوکسينگ، ايروبيک، شنا و... ورزش‌هايي بودند که هر دفعه دوره‌اي طولاني مدت مشغول‌شان بودم که البته از بين همه اينها کيک بوکسينگ ورزش مورد علاقه من شد که تاثير فوق العاده‌اي هم روي سوخت و ساز بدن دارد. همچنين هر روز نيم ساعت تا يک ساعت پياده روي را هم در برنامه‌ام دارم چون حتي افرادي که ورزش نمي‌کنند با پياده‌روي متوجه مي‌شوند که چه تاثيري در بهتر شدن وزن و حتي روحيه دارد.

ما به واسطه حرفه‌اي که داريم متاسفانه خواب منظم و دقيقي نداريم، مثلا براي خود من اتفاق افتاده که سر پروژه‌اي که بودم يک ماه شب تا صبح بيدار و مشغول ضبط بوديم بنابراين برگشتن به شرايط قبل و دوباره تغيير کردن براي شرايط جديد براي سلامتي ضرر زيادي دارد. به هم ريختن سيستم کارايي بدن،گود رفتن چشم‌ها و مشکلات پوستي همه مشکلاتي هستند که کم خوابي باعث آن شده و به مرور زمان خودش را نشان مي‌دهد.

من از تک تک خطوط صورتم خاطره دارم

از جراحي بيني‌ام پشيمانم. دوره‌اي که من وارد سينما و تلويزيون شدم يعني حدود 20 سال پيش من بسياري از نقش‌ها را بابت همين عمل زيبايي از دست دادم و همين براي من اتفاق خيلي بدي بود. در صورتي که الان اينقدر چهره‌ها در سينما و تلويزيون مصنوعي شده که ديگر هيچ کس به اندازه سابق اهميتي به اين موضوع نمي‌دهد.

اين همه عمل زيبايي روي چهره‌ها را هم فقط در جهان سوم و کشورهاي آسيايي و بازيگرهاي ترک و عرب و ايراني مي‌بينيم، وگرنه تقريبا اکثر بازيگران هاليوود جراحي‌هاي زيبايي ندارند يا اگر دارند کاملا حساب شده و اصولي اين کار را انجام مي‌دهند. ما ايراني‌ها صرفا با ديدن مثلا لب آنجلينا جولي يا بيني فلان هنرپيشه دست به هر کاري مي‌زنيم که نتيجه‌اي جز بد ظاهر شدن و حتي از بين رفتن زيبايي طبيعي ندارد.

من خودم پشيمان هستم اما من بيني‌ام را قبل از ورودم به بازيگري جراحي کردم و اگر از قبل‌تر مي‌دانستم که مي‌خواهم وارد اين حرفه شوم هيچ وقت همين يک جراحي‌ را هم انجام نمي‌دادم، چون به نظرم بازيگر نبايد با صورت و ظاهر خود بازي کند و آن را تغيير دهد چون حس و بازي چهره‌هاي مصنوعي هيچ وقت پذيرفته نمي‌شود. يادم مي‌آيد در مصاحبه‌اي از سوفيا لورن خواندم که از او پرسيده بودند چرا صورتت را جراحي پلاستيک نمي‌کني و گفته بود که « من از تک تک خطوط صورتم خاطره دارم. چه ايرادي دارد، من هم بازيگرم، خب همه آدم‌ها يک روز پير مي‌شوند».

بازيگر حتما نبايد زيبا باشد. در هر چهره‌اي هنرپيشه با بازي خوبش پذيرفته مي‌شود و مردم مي‌توانند دوستش داشته باشند. ما سال‌هاست بازيگر نداريم و همين ملاک زيبايي هم باعث اين اتفاق است. فکر مي‌کنم خانم‌هاي ما از پيري وحشت زيادي دارند و به همين خاطر به محض ظاهر شدن کوچک‌ترين علائم آن به انواع و اقسام آمپول و بوتاکس و هزار جور راهکار ديگر متوسل مي‌شوند تا جلوي اين روند طبيعي را بگيرند که متاسفانه اصلا هم زيبا نمي‌شوند.


ديگر آن سحر 25ساله نيستم

از صبح زود متنفرم، روزهايي که فيلمبرداري صبح داريم، بدخلقم. براي همين اصلا نمي‌توانم تصور کنم ساعت 7 صبح بروم سرکار و 5 بعدازظهر بيرون بيايم. نمي توانم شغلي را قبول کنم که آدم‌هاي تکراري را هر روز ببينم. تنها بودم، بچه و مسووليتي نداشتم که نگرانش باشم، اما مي دانستم زندگي من در حال گذر است و عمرم مي گذرد و اين سخت بود.

ناگهان مي بيني سنت بالا رفته و همه چيز گذشته. همين چند وقت پيش به تهيه کننده‌اي مي‌گفتم آن زمان که سن‌مان کم بود، همه بازيگر با سن بالا مي خواستند، اما حالا همه دخترجوان 20 ساله مي‌خواهند. زماني است که نگاه مي‌کني و مي‌بيني 40 ساله شده اي و از اين سال‌ها، 2 سال هم درگير بيکاري و... بوده‌اي. . من ديگر از چيزهايي که در 30 و 35 سالگي، لذت مي بردم، لذت نمي‌برم. حتي الان که به آن روزهايم فکر مي کنم، تعجب مي کنم. از خودم مي پرسم من واقعا چنين آدمي بودم؟!

مثلا چقدر اهل مهماني، جاي شلوغ و... بودم. الان اصلا ديگر حوصله اين چيزها را ندارم. من قبلا يک روز هم نمي توانستم توي خانه بنشينم اما الان ممکن است 10 روز بمانم توي خانه و فيلم ببينم. براي من اين تغييرات اين طوري است، براي همين 20 تا 30 سالگي را بيشتر دوست دارم. من ديگر آن سحر 20 يا 25 و حتي 30 ساله نيستم. تغيير کرده ام و اين براي من خوشايند نيست.



گروه فرهنگ و هنر سيمرغمنبع: مجله سيب سبز


مطالب پيشنهادي:از «جنيفر لوپز» بازنده تا «کيتي پري» برنده+تصاويرجنجال ازدواج پرحاشيه مهناز افشارانصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازي در فيلم!!!«تست آي کيو» مدونا، ناتالي پورتمن و نيکل کيدمن+تصاويراخطار حسام نواب صفوي با«هفتاد وکيل مجرب»براي دفاع هنرمندان برزيل+تصويرعطاران، سقف فروش سينما را جا به جا کرد!+جدول



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي