آخرین اخبار

افراط ستاره ها در جراحي زيبايي + عکس قبل و بعد از عمل هنر و سلامت

افراط ستاره ها در جراحي زيبايي + عکس قبل و بعد از عمل

  بزرگنمايي:

چه خبر - رواج انواع جراحي‌هاي زيبايي در سال‌هاي اخير آنقدر شدت يافته که حالا ديگر به صورت مسئله‌اي عادي با آن برخورد مي‌شود. با اين حال گاهي تعدد اين جراحي‌ها مي‌تواند اوضاع را براي بعضي افراد مثل بازيگران و چهره هاي معروف نگران کننده و بحراني کند .افراط در جراحي‌هاي زيبايي به‌خصوص در مواقعي که شايد اصلا لزومي به استفاده از اين روش نباشد، مي‌تواند مترادف با پايان زندگي حرفه‌اي بعضي از اين افراد باشد. اگرچه آنها براي حفظ زيبايي و نشاط سراغ اين جراحي‌ها مي‌روند اما نتيجه درنهايت چيز ديگري از آب در مي‌آيد.

مصداق اين ادعا افرادي هستند که به‌دليل زياده روي در جراحي زيبايي شغل‌شان را تقريبا از دست داده‌ا‌ند. هواداران اين هنرمندان آنها را با چهره‌هاي جديدشان نپذيرفتند و اين موضوع معنايي جز پايان کار آنها نداشت. آنها بعد از اين جراحي‌ها مقابل آيينه ايستادند و کسي را ديدند که هيچ نشاني از خودشان نداشت!

بروس جانر
قهرمان المپيک، دارنده مدال طلاي اين مسابقات در رشته دووميداني، يک حرفه‌اي تمام‌عيار و يک ستاره ورزشي سرشناس. مدال طلايي که به واسطه قابليت‌هايش در المپيک تابستاني مونترال در سال 1976 برگردنش آويخته شد هنوز از خاطر هوادارانش پاک نشده است. بعد از آن بود که با کريس جانر ازدواج کرد و البته مصمم شد تا شهرتش را با ادامه فعاليت‌هايش در زمينه‌هاي ديگر بيشتر کند. او وارد عرصه هنر شد. در فيلمي که شکست بزرگي خورد بازي کرد و در بعضي ديگر از برنامه‌هاي ويدئويي خانگي حضور پيدا کرد. از اين زمان به بعد او نه‌تنها به عنوان يک ورزشکار قهرمان بلکه به‌عنوان کسي که در فعاليت‌هاي هنري هم دستي بر آتش داشت شناخته مي‌شد.

در سال 1984 اما بروس جانر با عمل جراحي بيني و ليفتينگ پوست صورت آن هم در 35سالگي بار ديگر همه توجهات را معطوف خود کرد. تغيير چهره اين مرد اما به مذاق هوادارانش خوش نيامد. او خيلي آرام از فعاليت‌هاي قبلي‌اش کنار گذاشته شد و در فهرست کساني قرار گرفت که جراحي‌هاي زيبايي به عمر حرفه‌اي‌اش پايان داد. بروس جانر به همين سادگي خانه‌نشين شد.

جنيفر گري
او بازيگر محبوب و دوست‌داشتني دهه 80 بود. هنرنمايي جنيفر گري در فيلم رقص کثيف از او ستاره‌اي بي‌چون و چرا ساخته بود هر چند اين سعادت خيلي بادوام نبود چرا که 3 سال بعد از فيلم رقص کثيف جنيفر گري بيني‌اش را به تيغ جراحي سپرد و اين اتفاقي بود که تقريبا مترادف شد با پايان دوران اوج اين بازيگر. بعد از عمل بيني، ‌جنيفر نقش‌هاي بسياري را از دست داد چه اينکه چهره جديد او براي طرفدارانش يک چهره کاملا غريبه بود و ديگر کمتر کارگرداني جرات کرد ريسک استفاده از او را در نقش‌هاي مهم فيلم‌هايش به جان بخرد. جنيفر گري درباره اين اتفاق مي‌گويد: به‌عنوان يک ستاره سينما و تلويزيون به اتاق عمل رفتم و وقتي از اتاق عمل بيرون آمدم ديگر جنيفر گري مشهور نبودم، بلکه يک آدم بي‌نام و نشان بودم که هيچ شباهتي به جنيفر اصلي نداشت. هيچ اثري از آثار چهره خودم باقي نمانده بود، حتي براي خودم هم يک غريبه بودم. با ناپديد شدن بيني واقعي جنيفر روي صورتش و از بين رفتن آن قيافه آشنا، گويي پيشه بازيگري هم از زندگي او بيرون رفت و جنيفر ديگر هرگز نتوانست روزهاي اوج خود را تجربه کند.


لارا فلين بويل
او بابت نقش‌آفريني در تلويزيون بارها عنوان بهترين بازيگر را از آن خود کرد. بازي در twin peaksو the practice دو بار عنوان بهترين بازيگر تلويزيوني را به لارا اختصاص داد. بعد از آن بود که با بازي‌هاي فوق‌العاده در فيلم‌هاي دنياي وين و سعادت بيش از پيش پتانسيل بالاي خود را به نمايش گذاشت. در سال 90 اما همه چيز ناگهان تغيير کرد. لارا بدون هيچ محدوديتي خود را در بند انواع جراحي‌هاي زيبايي محصور کرد تا جايي‌که بعد از مدتي ديگر هيچ شباهتي بين لارايي که عنوان بهترين بازيگر تلويزيوني را به خود اختصاص داده بود و لاراي جديد باقي نماند. کشتي لارا به گل نشست. جراحي‌هاي متعدد زيبايي او سدي شد براي ادامه حضور پررنگ و موفق وي در عرصه سينما و تلويزيون. تعداد نقش‌هاي پيشنهادي به حداقل رسيد و لارا آرام‌آرام از حرفه‌اش کنار گذاشته شد.


مگ رايان
مگ رايان دختر محبوب همسايه در سريال «وقتي هري سالي را ملاقات کرد»، بود. او در نقش خود بسيار خوش درخشيد و همه توجهات را متوجه خود کرد اما اين روزها ديگر اثري از آن چهره سابق در صورت مگ باقي نمانده است. اگرچه او هرگز شايعات را تاييد نکرد اما از قرار معلوم تزريق لب و بوتاکس‌هاي پي‌درپي باعث اين همه تغيير در چهره اين بازيگر شد تا جايي که ديگر کمتر کسي به او پيشنهاد حضور در نقشي را داد تا بلكه بار ديگر بتواند قابليت‌هايش را در بازيگري اثبات کند. ظاهرا جراحي‌ها حدود سال 1996 شروع شد و درنهايت بعد از کلي تغيير شاخص در چهره اين بازيگر ديگر هيچ‌کس او را در نقشي قابل‌توجه نديد. به همين سادگي بازيگري که مي‌توانست به يک ستاره در حرفه‌اش تبديل شود، افول کرد؛ افولي که ثمره جراحي‌هاي زيبايي بيش از حد او بود.


هيدي مونتگ
او با شوي تلويزيوني the hill مشهور شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. درست وقتي که کارگردان‌هاي سينما و تلويزيون او را در جمع يکي از انتخاب‌هاي خود قرار داده بودند اقدام عجيبي کرد. يک روز و 10 جراحي زيبايي از هيدي چهره‌اي کاملا متفاوت ساخت! اين اقدام پر سر و صدا عملا باعث شد او کارش را از دست بدهد. هيدي در شرايطي با 10 عمل جراحي يک خودکشي واقعي کاري کرد که همه از پتانسيل بالاي او براي نقش‌آفريني حرف مي‌زدند و تا تبديل شدن به يک ستاره فقط يک قدم فاصله داشت. او در حال حاضر کاملا شبيه باربي شده؛ عروسک‌هايي که ديگر حتي به عنوان اسباب بازي هم از مد افتاده‌ به حساب مي‌آيند!


چرا جراحي زيبايي درميان ستاره ها پرطرفدار است ؟

راهي براي ديده شدن
با ورود به عرصه‌هايي مثل بازيگري، افراد وارد يك دنياي نمايشي مي‌شوند كه يكي از رگه‌هاي شخصيتي «خودشيفتگي» يا «نمايشي بودن» را در آنها تقويت مي‌كند. البته بايد تاكيد كنيم همه ما رگه‌هاي متفاوت شخصيتي داريم و برجسته شدن يك رگه به معناي ابتلاي فرد به اختلال رواني نيست. چهره‌هاي سرشناسي كه اين رگه‌هاي شخصيتي در آنها تقويت مي‌شود مگر در موارد نادر- دچار اختلالات رواني نيستند، بلكه خود را به موجي سپرده‌اند كه شغل‌‌شان اقتضا مي‌كند.

توجه ديگران از زيبايي مهم‌تر است
فردي كه رگه شخصيتي خودشيفته در او قوي‌تر است، فكر مي‌كند همه دوستش دارند و نمي‌تواند باور كند كه مورد توجه كسي نيست. چنين فردي تصور مي‌كند همه نگاه‌ها به سمت اوست و به همين دليل رفتارهايي به نمايش مي‌گذارد كه توجه بيشتري را به خود متمركز كند. از سوي ديگر فردي كه رگه شخصيتي نمايشي دارد، دوست دارد از طريق ظاهر، چهره و قيافه‌اش توجه بيشتري را جلب كند و تمركز ديگران بر اين ويژگي‌هاي او برايش اهميت زيادي دارد.


با زشت شدن مشكلي ندارند
گرچه در برخي موارد اين چهره‌ها نتيجه‌اي نامطلوب از جراحي‌شان مي‌گيرند، اما واقعيت اين است كه براي آنها نتيجه عمل اهميت چنداني ندارد، بلكه خود اتفاق مهم است. انجام عمل به آنها آرامش مي‌دهد و احساس مي‌كنند براي بيشتر ديده شدن قدمي برداشته‌اند و بسياري از آنها حتي پس از گرفتن نتيجه‌هاي نامطلوب، حاضر نيستند موفقيت‌آميز نبودن نتيجه را بپذيرند.

رسانه‌ها را خبر مي‌كنند
گرچه ابتلا به «خود زشت‌پنداري» يكي از دلايل گرايش افراطي به جراحي‌هاي زيبايي است، اما نمي‌توانيم بازيگران و چهره‌هاي سرشناسي كه مي‌خواهند از طريق عمل‌ها توجه بيشتري را جلب كنند، در گروه مبتلايان به اين اختلال بدانيم چراكه فضايي كه اين افراد در آن قرار مي‌گيرند، از آنها مي‌خواهد چنين رفتاري را در پيش بگيرند و كمتر كسي در ميان آنهاست كه آنقدر توانايي داشته باشد كه براي ديده شدن در رسانه‌ها و جلب توجه هواداران، احساس نياز به چنين اقدام‌هايي نكند.


منبع: زندگي ايده آل

مطالب پيشنهاديدليل خودکشي رابين ويليامز اعلام شدآزاده نامداري از طلاقش مي گويد/ کاش خودم را زندگي مي کردم!آخرين پست رابين ويليامز در اينستاگرام براي دخترش + عکسثريا حکمت: بعد از 10 سال در ميان مردم ظاهر شدم + عکسبازيگر زن هاليوودي که يک ماه مثل مردها زندگي کرد!! + عکس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي