آخرین اخبار

راز تناسب اندام محمدرضا گلزار و نيوشا ضيغمي هنر و سلامت

راز تناسب اندام محمدرضا گلزار و نيوشا ضيغمي

  بزرگنمايي:

چه خبر - اولين معضل چهره‌هاي هنري اين است که هنگام فيلمبرداري نمي‌توانند برنامه ورزشي و تغذيه مناسبي را دنبال کنند و درنتيجه ممکن است دچار اضافه وزن و چاقي شوند يا تناسب‌اندام‌شان به هم بخورد.

شايد فکر مي‌کنيد بعضي چهره‌هاي مشهور سينما برنامه غذايي و رژيم‌هاي عجيب و غريبي را دنبال مي‌کنند و به همين دليل هميشه زيبا و خوش‌اندام هستند. درست که ورزش و سبک زندگي سالم در جواني و تناسب‌اندام تاثير دارد اما براي رسيدن به وزن و اندام ايده‌آل به‌دنبال رژيم‌هاي عجيب و غريب نباشيد.

اگر برنامه مشخصي را دنبال کنيد و البته جديت و پشتکار به خرج دهيد خيلي زودتر از آنچه فکر مي‌کنيد لاغر مي‌شويد و چربي‌هاي اضافه را مي‌سوزانيد. دکتر سعيد ساساني، متخصص طب ورزشي و تغذيه، عضو کميته پزشکي فدراسيون جهاني بدنسازي (ifbb) و دبير کميته پزشکي فدراسيون آسيايي تناسب اندام و بدنسازي (afbf) برنامه تناسب‌اندام چند چهره سينمايي و ورزشي را تنظيم کرده است. او اهداف هر يک از اين افراد و البته برنامه غذايي و ورزشي آنها را توضيح مي‌دهد و در پايان يک برنامه چربي‌سوزي براي خوانندگان ايده‌آل درنظر گرفته تا با دنبال کردن آن اندامي متناسب و سالم داشته باشند.

هدف ورزشکاران و هنرمندان متفاوت است
ورزشکاران براي کسب مهارت‌هاي بيشتر و آمادگي بالاتر در ورزش، تمرينات بدنسازي و رژيم‌هاي غذايي را دنبال مي‌کنند؛ درصورتي‌که چهره‌هاي هنري به‌دنبال هدف ديگري هستند. در واقع اولين معضل چهره‌هاي هنري اين است که هنگام فيلمبرداري نمي‌توانند برنامه ورزشي و تغذيه مناسبي را دنبال کنند و درنتيجه ممکن است دچار اضافه وزن و چاقي شوند يا تناسب‌اندام‌شان به هم بخورد.

از اين رو بعد از پايان فيلمبرداري به متخصص مراجعه مي‌کنند تا با دنبال کردن رژيم و برنامه‌هايي که گاهي اوقات سفت و سخت هستند، به تناسب‌اندام و وزن مناسب برسند. مهرداد پولادي، فوتباليست و مسلم دارابي، از چهره‌هاي قوي‌ترين مردان ايران از جمله ورزشکاراني هستند که برنامه‌هاي مرا دنبال کرده‌اند اما چند چهره هنري هم نسبت به تناسب‌اندام‌شان اهميت مي‌دهند که بهتر است با برنامه‌هاي‌شان آشنا شويد.

برنامه غذايي و تناسب‌اندام محمدرضا گلزار
حدود هفت سال پيش با محمدرضا گلزار آشنا شدم. ارتباط ما در ابتدا به تنظيم برنامه‌هاي ورزشي و تغذيه‌اي مربوط مي‌شد اما در حال حاضر به دوستي عميقي تبديل شده که تا به امروز ادامه دارد. گلزار از کودکي به ورزش علاقه‌مند بوده و اسکي را از دوران کودکي دنبال مي‌کند و البته جزو واليباليست‌هاي حرفه‌اي است.

مشکل گلزار چه بود؟ زماني که گلزار به من مراجعه کرد مشکلش اين بود که در زمان فيلمبرداري نمي‌توانست برنامه غذايي و تناسب‌اندام را دنبال کند، بدنش از فرم خارج مي‌شد و فشردگي کار او را از برنامه ورزشي‌اش دور مي‌کرد. در نتيجه مي‌خواست بدنش همچنان روي فرم باشد. بهترين راه براي فرم‌دهي سريع بدن شروع تمرينات بدنسازي و دنبال کردن رژيم سفت و سخت غذايي است که گلزار به کمک آن توانست به هدفش برسد. او يکي از با اراده‌ترين افرادي است که تا به حال ديده‌ام.

برنامه تناسب‌اندام گلزار به چه شکل است؟ او هر روز به باشگاه مي‌رود و تمرينات بدنسازي را دنبال مي‌کند. هدف گلزار در حال حاضر حجم سازي نيست، بلکه مي‌خواهد اندامي متناسب داشته باشد. در پايان تمرينات 40 دقيقه تا يک ساعت بر روي تردميل تمرينات هوازي را انجام مي‌دهد. اين کار به چربي‌سوزي کمک مي‌کند، يعني در ابتدا عضله‌سازي و سپس برنامه چربي‌سوزي را دنبال مي‌کند و مدت زمان برنامه روزانه او دو تا دوساعت و نيم است که گاهي فشرده‌تر شده و شش روز در هفته باجديت دنبال مي‌شود.

چطور رژيم مي‌گيرد؟ رژيم غذايي گلزار شامل غذاهاي آبپز و کبابي و سبزيجات مختلف است و به مقدار مجاز مي‌تواند از نان و هيدرات‌هاي کربن استفاده کند. اين رژيم معمولا تا دو ماه بعد از پايان دوره فيلمبرداري دنبال مي‌شود تا بدن روي فرم بيايد و بعد از آن مي‌تواند برنامه‌اش را سبک‌تر کند.

نيوشا ضيغمي و سبک زندگي سالم
نيوشا ضيغمي چهره ديگري است که به تناسب‌اندام و انتخاب رژيم غذايي سالم اهميت مي‌دهد. او از غذاهاي فست‌فود استفاده نمي‌کند، ميوه و سبزيجات فراواني در برنامه غذايي‌اش وجود دارد، چاي را بدون قند مي‌نوشد و در مجموع به رژيم غذايي‌اش توجه زيادي دارد. با اين وجود مدت زماني که در گروه فيلمبرداري است بايد تابع وضعيت تغذيه‌اي گروه باشد و نمي‌تواند رژيم غذايي معمولش را دنبال کند.

از اين رو بعد از پايان دوره فيلمبرداري رژيم غذايي مناسب و ورزش منظمي را درپيش مي‌گيرد. در حال حاضر مرتب ورزش مي‌کند و هر روز عصر‌ها براي ورزش به يک باشگاه بدنسازي در شمال‌غرب تهران مي‌ورد. برنامه ورزشي او بيشتر شامل تمرينات هوازي مانند ورزش با تردميل، دوچرخه ثابت و اسکي فضايي يا الپتيکال است که سبب چربي‌سوزي مي‌شود.

برنامه رژيم غذايي نيوشا ضيغمي شامل مواد پروتئيني مانند گوشت و مرغ، ميوه و سبزيجات است و نان، برنج، چربي و سرخ‌کردني‌ها را مصرف نمي‌کند، ضمن اينکه من و نيوشا ضيغمي در زمينه ديگري هم با يکديگر همکاري داريم و در هفته‌ چند روز در بخش لاغري و تناسب‌اندام کلينيک زيبايي او مشغول به کار هستم.

برنامه ورزشي و غذايي رضا کيانيان
آشنايي من و رضا کيانيان کاملا اتقافي بود. درواقع برادرزاده‌اش از مراجعه‌کنندگان من بود و مانند يک فرد عادي از من وقت گرفت. هدفش اين بود که به تناسب‌اندام برسد و در کنار آن چربي‌سوزي و عضله‌سازي هم داشته باشد. رضا کيانيان هميشه روي وزنش کنترل داشت و خودش مي‌دانست که چطور بايد وزنش را کم کند يا به تناسب‌اندام برسد.

همان‌طور که براي بازي در فيلم خانه‌اي روي آب توانسته بود به‌خوبي وزن بگيرد و پس از آن دوباره به وزن متناسب برگردد. اما به‌تازگي احساس مي‌کند چند سالي است که نيازهاي تغذيه‌اش تغيير کرده و شايد نياز دارد که مقداري چربي‌سوزي و عضله‌سازي را در برنامه‌اش داشته باشد. در فروردين ماه امسال به من مراجعه کرد و در حال حاضر برنامه غذايي، ورزشي، مصرف ويتامين‌ها و مکمل‌هاي غذايي را دنبال مي‌کند. او هفته‌اي سه روز صبح‌ها به باشگاه مي‌رود.

رژيم و ورزش‌هاي نسرين مقانلو
يک سال و نيم پيش بود که نسرين مقانلو از بابت اضافه وزنش نگراني داشت و بعد از مراجعه به مطب من تصميم گرفت رژيم و برنامه‌هاي ورزشي را دنبال کند. در ابتدا تصور مي‌کرد که اين کار برايش دشوار است اما با اجراي برنامه‌ها به اهدافش رسيد. برنامه او متمرکز بر چربي‌سوزي بود و درمورد مصرف مواد غذايي محدوديت زيادي داشت. تنها مي‌توانست ميوه و سبزيجات و مواد غذايي کبابي و آبپز را مصرف کند.

هر روز صبح‌ها به باشگاه مي‌رفت و طبق روال ورزش مي‌کرد و سه روز در هفته عصر‌ها هم برنامه روزشي منظمي داشت. در حال حاضر به شرايط بدني مناسبي رسيده و شدت تمريناتش نسبت به گذشته کمتر شده است.

منبع: cinemanegar.com

مطالب پيشنهادي:خواسته سيمين بهبهاني براي خاکسپاريبيزينس ستاره سنتوري در خارج از ايران چيست؟!/ گفتگوي منتشر نشده بهرام رادانافراط ستاره ها در جراحي زيبايي + عکس قبل و بعد از عملبه بهانه روز جهاني عکاسي: عکسي که عکاسش را کشت!!دليل خودکشي رابين ويليامز اعلام شد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي