آخرین اخبار

مهتاب کرامتي: سلامت و زيبايي ام را مديون مادرم هستم هنر و سلامت

مهتاب کرامتي: سلامت و زيبايي ام را مديون مادرم هستم

  بزرگنمايي:

چه خبر - با بانوي سينماي ايران صحبت مي‌كنيم؛‌ متولد ماه مهر. در طالع آنها قبل از هرچيز نوشته شده: «مهرماهي‌هاي صلح‌طلب» و ما يكي از آنها را در جريان گفت‌و‌گو از نزديك ديديم؛ كسي كه هم بازيگر است،‌ هم طراحي لباس و دكوراسيون مي‌كند و مهم‌تر از همه اينكه سال‌ها‌ست سفير صلح يونيسف در ايران است. اسم بچه‌ها را كه مي‌شنود چشم‌هايش برق مي‌زند، انگار تمام انرژي‌هاي خوب دنيا در او جمع شده تا همه آنها را صرف ياري مردمان سرزمينش كند. صحبت‌هاي ما با خانم مهتاب كرامتي البته به شاخه‌هاي مختلفي كشيده شد. از نقش‌آفريني‌هايش در سينما تا مفهوم زيبايي از زبان كسي كه زيبايي چهره‌اش درست مثل قلب مهربانش به دل مي‌نشيند، هرچه باشد او سفير مهرباني و صلح يونيسف است؛ يك مهرماهي صلح‌طلب.


چگونه هنرپيشه شدم!
من كلاس‌هاي بازيگري آقاي تارخ را رفتم. قبل از پايان دوره به من كار اصحاب كهف كه سريال تلويزيوني بود پيشنهاد داده شد، البته بعد از اتمام كار اصحاب كهف دوباره براي اتمام دوره به كلاس‌ها برگشتم.


تا قبل از بازيگري به چه كاري مشغول بوديد؟
مهتاب كرامتي :درسم تمام شده بود. در رشته ميكروبيولوژي درس خوانده بودم. اما دلم مي‌خواست وارد عرصه هنر شوم ولي از طريق آكادميك‌. آن موقع بود كه كلاس‌هاي بازيگري آقاي تارخ به من پيشنهاد داده شد كه به نظرم دوره‌‌هاي بسيار عالي‌اي بود. هنوز هم از آموخته‌هايم، استفاده مي‌كنم.

سال 75 بود كه به كلاس‌هاي بازيگري رفتم و يك سال بعد هم بازيگري را شروع كردم. ما اتود مي‌زديم از ما فيلمبرداري مي‌شد و آرشيو تمرينات‌مان باقي مي ماند. دوستاني كه مي‌خواستند براي نقش‌هايشان بازيگر انتخاب كنند، مي‌آمدند و به آن آرشيو مراجعه مي‌كردند. خب آنها تمريناتم را ديدند و من انتخاب شدم. در عين حال قبل از پخش سريال اصحاب كهف مشغول بازي در فيلم سينمايي مردي از جنس بلور كار آقاي سهيلي بودم. در همان سال در 4 فيلم كار كردم و يك تئاتر هم بازي كردم. منظورم اين است كه براي من همه چيز همزمان اتفاق افتاد. آن سال يكي از شلوغ‌ترين سال‌هاي كاري‌ام بود. از آن به بعد از اين اتفاق پرهيز كردم به اين دليل كه پيشنهاد خيلي زياد بود اما فكر مي‌كردم بازيگر بايد تمام تلاشش را بكند كه چهره‌‌اش تكراري نشود و يك نقش را تكرار نكند. بايد سعي كند هميشه ديده نشود و شايد عدم حضور در تلويزيون به طور دائم به همين دليل بود. به اين دليل كه ديگر سريال‌هايي مثل خاك سرخ كه خيلي شاخص باشند به ندرت اتفاق مي‌افتند. درواقع من از تكرار شدن پرهيز كردم.


اين پرهيز از بازي در نقش‌هاي مختلف را كسي به شما توصيه كرد يا تصميم خودتان بود؟
من هميشه براي انتخاب نقش‌هايم با تعدادي از دوستانم مشورت مي‌كنم. تعداد اين مشاوره‌ها خيلي زياد نيست اما چند نفري هستند كه نظرشان را قبول دارم.خانوادهام دوست نداشتند بازيگر شوم


براي كساني كه مي‌خواهند وارد دنياي بازيگري شوند چه توصيه‌‌اي داريد؟
مهتاب كرامتي :هميشه اين نكته را به كساني كه به من مراجعه مي‌كنند، گفته‌ام، اگر قرار است وارد دنياي هنر شويد و بازيگر شويد حتما درس بازيگري بخوانيد، يعني از طريق آكادميك اين هنر را دنبال كنيد؛ تحصيلات آكادميك هم مي‌تواند دانشگاهي باشد هم كلاس‌هاي آزاد بازيگري كه حداقل مطمئن هستيم كلاس‌هاي خوب و موثري هستند.

آن موقع كه من كار را شروع كردم تعداد كلاس‌ها خيلي محدود بود، آن زمان كلاس‌هاي امين تارخ بود و كلاس‌هاي مرحوم استاد سمندريان. براي آن دسته از كساني كه مي‌خواهند وارد سينما شوند بي‌نهايت صحبت دارم. آن زمان كه ما مي‌خواستيم به كلاس بازيگري برويم بايد با خانواده‌هايمان مي‌جنگيديم تا به ما اجازه رفتن به اين دوره‌ها را بدهند. خانواده خود من به هيچ عنوان راضي نبودند من بازيگر شوم. نگاه خانواده‌ها به سينما طور ديگري بود. الان علاوه بر تغيير نوع نگرش تعداد كلاس‌هاي بازيگري هم زياد شده و مقوله بازي راحت و در دسترس است. در آن دوره ما بايد كلي تست مي‌داديم و هر كسي را هم قبول نمي‌كردند كه حتي به‌راحتي تست دهد. الان دوستان عزيزي كه مي‌خواهند وارد عرصه بازيگري شوند خيلي قدر آن را نمي‌دانند يا شايد خيلي براي آن تلاش نمي‌كنند.


مادرم از ما درسخوانتر بود!
معمولا دختري كه تحصيلش را به اتمام رسانده، شغلش را دارد، ازدواج هم كرده است ديگر جرات تغيير مسير ندارد. آن هم تغيير مسيري كه شما از رشته ميكروبيولوژي به سمت دنياي هنر داشتيد چه اتفاقي افتاد كه شما اين جسارت را پيدا كرديد؟
من درسم را تا پايان خواندم. خانواده من علم را ترجيح مي‌دهند. مادرم همزمان با من فوق‌ليسانس مي‌خواند، خواهرم داروسازي مي‌خواند و ما هر سه با هم دانشجو بوديم البته مادرم هميشه شاگرد اول بود. حتما يادتان هست آن موقع نمي‌شد همزمان در دو رشته تحصيل كرد. يكي از دوستانم كه هم‌‌دانشگاهي‌ام بود در نيمه كار رشته ميكروبيولوژي را ول كرد و كلاس‌هاي سوره را ادامه داد و از آن طريق وارد عرصه هنر شد. او جسارتش از من بيشتر بود. اما من درسم را تمام كردم. بعد از آن هم فكر ‌كردم خب ديگر اميدي نيست چون فكر مي‌كردم بدترين حالت شروع بازيگري از طريق آشنايي‌هايي است كه در خيابان به تو پيشنهاد بازي دهند.


جزوه‌هاي مرتب مادر
مهتاب كرامتي :آن‌موقع كه من، مادر و خواهرم هر سه همزمان با هم دانشجو بوديم درشب امتحان من و خواهرم دربه‌در دنبال كسي مي‌گشتيم كه جزوه كامل داشته باشد. اما درمورد مادرم اين اتفاق برعكس بود تمام هم دانشكده‌اي‌هاي مادرم مي‌آمدند و جزوه‌هاي مادرم را كه هميشه مرتب بود، قرض مي‌گرفتند. پدر من ارتشي و بازنشسته شده است و حضورش كمك مهمي بود به مادرم تا بتواند همزمان با بزرگ كردن بچه‌ها درس هم بخواند. من از زماني كه به ياد دارم، كار كرده‌‌ام؛ وقتي دانشجو بودم، تدريس خصوصي مي‌كردم، در آزمايشگاه دانشگاه نيز مشغول به كار بودم. هميشه ياد گرفتم كه بايد كار كنم. پول تو جيبي‌ام را از پدرم مي‌گرفتم ولي هميشه كارم را هم انجام مي‌دادم.


با آرايش بازيگر نخواهيد شد
مهتاب كرامتي :بعضي از خانم‌ها مي‌آيند هفت قلم آرايش كرده‌اند ما آنها را حتي راه هم نمي‌دهيم كه وارد ساختمان شوند. ما مي‌گوييم بايد ظاهرتان از ابتدا ظاهر يك دانشجو و دانش‌آموز باشد كه ما بدانيم براي شما چه چيزهايي اهميت دارد و بعد از آن وارد مراحل آشنايي آنها با هنر و سطح مطالعات و آشنايي آنها با ادبيات و شعر و سينما و تئاتر مي‌شويم. بعضي‌ها از ابتدا هدف‌شان اين است كه با چهره، فيزيك و نوع آرايش و برخوردشان به شما بگويند كه من بايد انتخاب شوم، در فيلم بازي كنم و تبديل به يك سوپراستار شوم.اما اصلا چنين اتفاقي قرار نيست پيش بيايد.

در دنيا زيبا بودن يك بازيگر امتياز منفي براي او نيست. مثلا كري گرانت هيچ‌وقت حاضر نبود بدون كت و شلوار حاضر شود.اين اتفاق در ايران خيلي براي يک بازيگر امتياز خوبي نميشود مثلا شما در اسب حيوان نجيبي است سعي داشتيد با ظاهر متفاوت ديده شويد.


چرا بايد يك بازيگر خوش‌چهره اصرار به شكستن ظاهرش داشته باشد؟
مهتاب كرامتي :من مسير تغيير چهره را از خاك سرخ در تلويزيون و در مديوم سينما از فيلم بيست شروع كردم. براي خود من اين كارها تجربه لذتبخشي بود چون مي‌‌دانستم در آن حيطه تعداد نقش‌هايي كه به من فكر مي‌شود و من مي‌توانم در آنها ايفاي نقش كنم بيشتر است. اين براي يك بازيگر ايده‌آل است كه بتواند در نقش‌هاي متفاوت بازي كند و فقط يك استايل را تكرار نكند. البته آن هم روشي است كه شايد خيلي از دوستان به آن توجه نكنند. ولي من احساس كردم يا حداقل سعي كرده‌ام روش متفاوت‌تري داشته باشم. همچنين دوست دارم با كارگردان‌هاي جوان و جسور كار كنم كه ايده متفاوت‌تري براي حضور در سينما دارند. آشنايي من با كاهاني باعث شد كه يكي از اين تجربه‌ها شكل بگيرد. البته اين تجربه دليل بر آن نيست كه تا ابد بخواهم چهره‌ام را بشكنم. اما اين ترس را هم ندارم كه اگر قرار شد اين اتفاق بيفتد پا پس بكشم. اما از آنجايي كه بايد تلاش كرد كه اين موضوع تكرار نشود و به كليشه تبديل نشود فيلم‌هايي را هم بازي مي‌كنم كه چهره خود واقعي من است. مثلا در كارهايي مثل چيزهايي هست كه نمي‌داني، گريمور به من مي‌گفت خب چه كار كنيم. گفتم همان كاري كه خودم هميشه مي‌كنم. همان بودم و در فيلم همان اتفاق افتاد. آن نوع ظاهر براي خودم ايده‌آل است ولي نمي‌‌شود اين دو مسير جايگزين هم شوند، دوست دارم هر دو راه را با هم ادامه دهم و جلو بروم.
زود بخواب، صبحانه را کامل بخور و...


چطور جواني خود را حفظ ميكنيد؟ آيا مراقبت‌‌هاي خاصي براي انجام ظاهر لازم است؟
مهتاب كرامتي :من سعي مي‌كنم شب‌ها خيلي زود بخوابم، به تغذيه‌ام مي‌رسم و پرخوري نمي‌كنم. به دليل اينكه مادرم متخصص تغذيه است و در خانواده‌اي بزرگ شده‌‌ام كه خيلي به نوع خورد و خوراك توجه مي‌شود. صبح‌ها ساعت 8- 03/7 بيدار مي‌شوم. حتما 8 ساعت در روز را مي‌‌خوابم. شب‌ها زود شام مي‌خورم و معتقدم نبايد لحظه‌اي كه مي‌خواهي بخوابي شام بخوري. چون اگر اين كار را انجام دهي كابوس مي‌بيني. (يعني من مي‌بينم) صبح‌ها كه بيدار مي‌شوم حتما آب مي‌‌خورم. ولي آب خيلي يخ نمي‌خورم. آب خوردن جزو جدايي‌ناپذير زندگي من است و آب را با درجه حرارت اتاق يكنواخت مي‌كنم. زيرا آب خيلي يخ مي‌تواند اذيت‌تان كرده و ايجاد اسپاسم معده كند. صبحانه را حتما كامل مي‌خورم. زيرا اين موضوع مي‌تواند كمك كند كه اندامم ثابت بماند. برنج را محدود مي‌خورم و اگر قرار باشد همراه با غذايم برنج بخورم حتما شام كمتري مي‌خورم، من با خانواده‌ام زندگي مي‌كنم طبيعي است كه غذاي ايراني در خانه جايگاه هميشگي را دارد. اما شام در خانه ما هميشه سبك سرو مي‌شود اكثرا يا سبزيجات پخته مي‌خوريم ياسالاد يا حتي نان و پنير.


شلختگي ممنوع!
مهتاب كرامتي :شلخته نبودن و اينكه بتوانيد لباس‌هايتان را مرتب نگه داريد به شما كمك مي‌كند كه بتوانيد از لباس‌هاي سال‌هاي گذشته‌تان هم استفاده كنيد. من در يك برنامه‌اي روشي ديدم اين كار مي‌تواند خيلي مثبت باشد. در اين برنامه به ما گفتند بعد از تركيب‌بندي رنگي، لباس‌هايتان را در كمد پشت و رو آويزان كنيد به اين دليل كه بعد از يك فصل متوجه مي‌شوي كدام يك از لباس‌هايت را هيچ‌وقت نپوشيده‌اي و بداني كه نبايد اينها در كمد تو باقي بماند.


صورت طبيعي بهتر است
مهتاب كرامتي :خيلي‌ها فكر مي‌كنند با هفت قلم آرايش زيباتر به نظر مي‌رسند در صورتي كه آراستگي با ميكاپ متفاوت است. من كساني را مي‌بينم كه بعضي مواقع با خودم مي‌گويم اينهايي كه با اين ظاهر به خيابان مي‌روند وقتي به يك مهماني دعوت مي‌شوند با چه ظاهري مي‌روند. خب اين سليقه است شايد بعضي‌ها بپسندند اما من به هيچ وجه نمي‌توانم با اين تيپ قيافه‌ها كنار بيايم. به نظر من سادگي خيلي خوب است. خود من هيچ‌وقت موهايم را رنگ نكرده‌ام. من اهل آن نيستم كه بخواهم در چهره‌ام تغيير و تحول ايجاد كنم در عين حال سعي مي‌كنم هميشه آراسته و مرتب باشم. اگر قرار است لباس بپوشم سعي مي‌كنم طوري بپوشم كه همه چيز با هم هماهنگ باشد. قرار نيست نوع پوششم توي ذوق بزند يا ظاهرم مثل فلش برق بزند. در كل نمي‌خواهم با ظاهرم جلب‌توجه كنم. البته نمي‌توان به دخترخانم‌‌ها گفت چرا با اين شكل و شمايل خودتان را درست مي‌‌كنيد چون همه چيز به سليقه برمي‌گردد.


تا به حال دخترهاي جوان از شما پرسيده‌اند كه چطور مي‌تواني ظاهر آراسته داشت؟
مهتاب كرامتي :نه فكر نمي‌كنم به نفع‌شان باشد اين سؤال را از من بپرسند براي اينكه هيچ كاري نبايد انجام دهند تا مثل من باشند. به همه مي‌گويم سادگي مي‌تواند از همه چيز زيباتر باشد اگر قرار باشد يك بازيگر نقشي را بازي كند كه احتياج به گريم يا آرايش مضاعف داشته باشد، اجازه بدهد گريمور اين كار را انجام دهد ولي اگر قرار باشد تو ديده شوي بهتر است با همان خودت ديده شوي. بعضي‌ها آنقدر ظاهرشان را دستكاري مي‌كنند كه ديگر تو ظاهر واقعي‌شان را نمي‌بيني و كاملا يك فرد ديگر از خود مي‌سازند. در بيشتر مواقع چهره طبيعي خانم‌ها زيبا‌تر از چهره آرايش‌ كرده‌شان است.


نوشابه فقط يک قلپ!
مهتاب كرامتي :نوشابه به طور كامل از زندگي من حذف شده است. بعضي مواقع دلم مي‌خواهد نوشابه بخورم اما متاسفانه هرچيز خوشمزه‌اي ضرر دارد. نوشابه نمي‌خرم كه در خانه باشد و وسوسه‌ام كند ولي اگر خيلي هوس كنم در حد يك قلپ مي‌خورم كه فقط مزه آن را چشيده باشم و خيلي خودم را محدود نكنم كه عطش آن باقي بماند. در مورد شيريني و شكلات هم همين‌طور، فقط يك ذره مي‌خورم كه ولعم نسبت به‌آن از بين برود. اين قضيه هم به تثبيت وزنم كمك مي‌‌كند.


تغذيه سالمي كه مديون مادرم هستم
مهتاب كرامتي :در كل اين روال زندگي يعني زياد نخوردن و سبزيجات را به صورت سالم خوردن (نه سرخ كرده) را مديون مادرم هستم، مثلا قورمه‌سبزي مادر من با تمام قورمه‌سبزي‌ها متفاوت است به هيچ عنوان سياه‌رنگ نيست. سبزي آن خيلي سرخ نمي‌شود زيرا مادرم آن را بخارپز مي‌كند. ما غذاي فريزري نمي‌خوريم تا آنجايي كه امكان دارد سعي مي‌كنيم غذا را به صورت تازه صرف كنيم.


چيزهايي كه رعايت مي‌كنم
مهتاب كرامتي :خوردن فست‌فود خيلي لذيذ است اما سعي مي‌كنم خوردن اين نوع غذاها را محدود كنم. اگر يك شب فست‌فود بخورم فكر مي‌كنم بايد تا چند روز تقاص خوردن آن را پس بدهم. من سر سفره هيچ وقت آب نمي‌خورم. بهتر است كه 03دقيقه قبل از غذا آب بخورم تا اذيت نشوم.اين را به ياد داشته باشيد اگر 03دقيقه قبل از خواب آب خورده شود از سكته قلبي جلوگيري مي‌شود.


صبحانه را فراموش نكنيد
مهتاب كرامتي :خيلي‌ها به دليل تنبلي‌شان صبحانه نمي‌خورند. اما خوردن صبحانه به شما كمك مي‌كند در طول روز كمتر غذا بخوريد. من نتيجه گرفته‌ام كه خوردن صبحانه خيلي كمك مي‌كند به ثابت نگه داشتن وزن و مهم‌تر از آن سلامت. به همين دليل اگر قرار باشد در يك وعده پرخوري كنم آن وعده حتما صبحانه خواهد بود.

اهميت حفظ عادات غذايي نگه داشتن عادت غذايي براي ما بازيگران خيلي مهم است. به‌خصوص در پروژه فيلمبرداري كه هستيم نمي‌توانيم آنطور كه خودمان مي‌خواهيم غذا بخوريم. من سعي مي‌كنم در اينطور مواقع غذاي رژيمي بخورم يا برنج غذا را نخورم يا سعي كنم نان و پنير با گوجه و خيار بخورم. در آفريقا نوع خوراك‌شان باب طبع ما ايراني‌ها نبود به همين دليل من در آن سفر خيلي زياد لاغر شدم.


تمرين کنيد که آرام غذا بخوريد
مهتاب كرامتي :كاري را كه از دوستم ياد گرفته‌ام و خيلي سخت است آرام غذا خوردن است. آرام غذا خوردن كمك مي‌كند كه هميشه فرم بدن يك‌طور باقي بماند، براي اينكه هميشه بعد از 20 دقيقه مغز فرمان مي‌دهد كه تو سيري. حالا اگر در اين 20 دقيقه حجم كمتري غذا خورده باشي خيلي موفق‌تري. فرانسوي‌ها بيشتر موقع غذا خوردن حرف مي‌زنند و معاشرت مي‌كنند اما ما ايراني‌ها عادت داريم تندتند غذا بخوريم. خب فرهنگ ما اينطور است كه غذاي سرد دوست نداريم. البته نوع تغذيه ايراني سنتي خيلي مي‌تواند به سلامت ما كمك كند. سبزي خوردن، سالاد، ماست اينها غذاهايي هستند كه به سلامت ما كمك مي‌‌كند.


اگر كارگرداني به شما بگويد براي يك فيلم بايد 30-20 كيلوگرم وزن اضافه داشته باشي آن موقع چه كار مي‌كنيد؟
خيلي به اين پيشنهاد فكر مي‌كردم و شايد حتي آن را قبول نمي‌كردم براي اينكه با بالا رفتن سن كاهش وزن خيلي مشكل مي‌شود. در سن كم اگر شما 2 روز غذا نخوريد خيلي راحت وزن‌تان به حالت عادي برمي‌گردد. متابوليسم بدن در سن بالا،‌ با سن كم خيلي فرق دارد و به نظر من اين تغيير وزن در سن و سال من كمي دشوار است. فكر مي‌كنم در چنين شرايطي بر سر دوراهي قرار مي‌گيرم كه آيا نقش را قبول كنم يا نه. نمي‌‌دانم شايد اين پيشنهاد را قبول نكنم. اما در عين حال تغيير وزن اينچنيني مي‌تواند خيلي جالب باشد؛ به هر حال تو مي‌تواني يك مدت هرچه دلت مي‌خواهد بخوري و اين قانون‌شكني بسيار جذاب است.


نبايد وزنم پايين بيايد چون...
مهتاب كرامتي :البته خيلي سخت مي‌‌توان مهتاب كرامتي چاق را تصور كرد.مهتاب كرامتي صورت پرتري داشت، اما به مرور كودكي چهره از بين مي‌رود و صورت زاويه‌دارتر مي‌شد اتفاقا من نبايد وزنم پايين بيايد بايد سعي كنم وزنم را ثابت نگه دارم وگرنه صورتم خيلي زود شادابي خود را از دست مي‌دهد. به نظر من بازيگرها دردسر بيشتري بايد تحمل كنند، چون مجبور هستند خيلي بيشتر به خودشان برسند، چه از نظر خواب و چه از نظر تغذيه و قدرت بدني‌شان. چون شغل مشكلي دارند. در پروژه «فرزند چهارم» كه در آفريقا فيلمبرداري مي‌شد واقعا به انرژي بدني نياز بود. به اين دليل كه ساعت كاري‌مان زياد و هوا بي‌نهايت گرم بود و تغذيه خوبي هم به دليل تنوع كم ‌غذايي نداشتيم. طبيعي است در چنين شرايطي بايد انرژي لازم براي كار كردن را داشته باشي. ما زماني كه كارمان را شروع مي‌كنيم ممكن است مدت يك‌ماه شب كار باشيم. خب در اين مدت به طور كامل سيستم غذايي به هم مي‌ريزد. شما زماني كه شب‌ها بيداريد و كار مي‌كنيد بايد ميزان پروتئيني كه مي‌خوريد بيشتر از قبل باشد وگرنه به بدنتان لطمه مي‌زنيد و پروتئين دفع مي‌‌كنيد. خواب روز هيچ‌وقت جبران خواب شب را نمي‌كند. به همين دليل در چنين شرايطي بايد نوع تغذيه‌‌تان عوض شود تا به بدن كمترين آسيب برسد. بدن ما خيلي مهربان است معمولا با نوع زندگي ما خودش را وفق مي‌دهد. البته شب‌كاري يك حسن هم دارد آن هم آرامش آن است. آنقدر همه جا ساكت است كه شما مي‌تواني با تمركز بيشتري كار كني.


دغدغه بالا رفتن سن
مهتاب كرامتي :نمي‌توانم بگويم به بالا رفتن سن فكر نمي‌كنم اگر اينطور بگويم دروغ گفته‌ام. مي‌دانم دغدغه بالا رفتن سن خانم‌‌ها به‌خصوص در بين سينماگرها خيلي اهميت دارد. به خصوص در ايران كه فيلمنامه‌‌ها بيشتر داستان‌هاي مردانه‌ دارد كه به زن‌ها كمتر توجه مي‌شود. اما من در كنار بازيگري به كارهايي كه به آن علاقه‌مند بودم را شروع كردم، مثل کار يونيسف و تبعات ديگر آن. اين كار به من آرامش مي‌دهد كه اگر قرار باشد به دليل بالا رفتن سنم كمتر فعاليت سينمايي داشته باشم كارهاي جالبي براي انجام دادن داشته باشم، يعني اينطور نيستم كه بخواهم به طور كامل زندگي‌ كاري‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهم.


اهميت به مد و رنگ‌ها
مهتاب كرامتي :در دوره‌اي كه توليدي لباس داشتم خيلي به موضوع مد اهميت مي‌دادم هميشه حواسم را جمع مي‌كردم كه در هر فصلي چه رنگي مد است و خيلي برايم مهم بود كه مدهايي كه خارج از ايران بورس بود را بتوانم ايرانيزه كنم و در ايران بيشتر از آن استفاده كنم. براي اينكه ممكن است ما از خيلي از چيزها خوش‌مان بيايد ولي هيچ‌وقت جايي را نداشته باشيم كه از آن استفاده كنيم. خيلي از لباس‌هاي خانم‌ها معمولا در كمد باقي مي‌ماند براي اينكه جاي پوشيدن آن را پيدا نمي‌كنند. در حال حاضر خيلي كمتر به موضوع مد اهميت مي‌دهم. يكسري رنگ‌ها هميشه مد هستند آنها را ترجيح مي‌دهم. بعضي از رنگ‌ها هم به شما يك انرژي مي‌دهد كه به نظر من به مد مربوط نيست. البته شايد زياد ديده شدن آن رنگ است كه شما دلتان مي‌خواهد آن رنگ لباس را داشته باشيد.




منبع:مجله زندگي ايده آل


مطالب پيشنهادي:
گلشيفته فراهاني به سينماي هند مي رود
واکنش مهراب قاسم خاني به بازي پيمان معادي در "کمپ اشعه ايکس"
«آتقي» از زندان آزاد شده است
«صداي ابوموسي اشعري» ديگر دوبله نمي‌کند
«بيقراري» دهه آخر صفر روي آنتن مي‌رود



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي