آخرین اخبار

جزئياتي از موسسه زيبايي نيوشا ضيغمي از زبان خودش هنر و سلامت

جزئياتي از موسسه زيبايي نيوشا ضيغمي از زبان خودش

  بزرگنمايي:

چه خبر - درباره موسسه زيبايي نيوشا ضيغمي بيشتر بدانيد

راه اندازي موسسه زيبايي يکي از آن کارهايي است که اگر در آن زمينه درست کارکني قطعا مي تواني از نظر مالي به سود خوبي دست پيداکني. اين شغل حسابي با روحيات خانم ها همخواني دارد و براي همين است که نيوشا ضيغمي سال 89 تصميم گرفت موسسه زيبايي خودش را با کمک چندنفر از متخصصي زيبايي راه بيندازد. خانم ضيغمي بازيگر سينما و تلويزيون، از کاري که دارد راضي است و در گفت و گويي که با ما داشت رازهاي موفقيتش و اين که چطور وارد اين رشته شد را با ما در ميان گذاشت.

نيوشا ضيغمي: يک بار رفتم مشتري شدم

نيوشا ضيغمي در سال 83 پيشنهاد بازي در فيلم «شوريده» را پذيرفت و اين فيلم با بازي او در نقش شخصيتي به نام سرير کليد خورد: «در فيلم شوريده گريم هاي سنگيني روي صورتم انجام مي شد. براي همين، چهره پرداز کار يک بار به من پيشنهاد داد براي اين که پوست صورتم خراب نشود به يک موسسه زيبايي مراجعه کنم و از اين طريق از پوست خودم مراقبت کنم و از پيري و چروک پوستم جلوگيري کنم.

خودم هم فکر مي کردم که يک بازيگر بايد از چهره اش به خوبي مراقبت کند. همين پيشنهاد باعث شد منيکي از مشتريان پر و پاقرص يک موسسه زيبايي معتبر شودم. تا سال 88 فقط به عنوان مراجعه کننده به اين مراکز يم رفتم و از خدمات شان استفاده مي کردم اما کم کم متوجه شدم نسبت به اين کار علاقه زيادي دارم. تا اين که يک روز يکي از پزشکان اين موسسه به من پيشنهاد داد که خودم موسسه زيبايي راه اندازي کنم.»


کارمان را خيلي ساده شروع کرديم

نيوشا ضيغمي پس از اين پيشنهاد، شروع کرد به بالا و پايين کردن اوضاع و در نهايت تصميم گرفت يک مرکز زيبايي راه بيندازد. مرکزي که در ابتداي کار به کمک يک پزشک و خودش اداره مي شد: «من با همان پزشکي که پيشنهاد راه اندازي مرکز مراقبت از پوست را داد کارم را شروع کردم. اوايل تعداد کمي دستگاه هاي مخصوص تهيه کرديم و استارت کارمان را زديم. راستش آن زمان دستگاه هاي زيادي براي اين کار توليد و معرفي نشده بودند. براي همين ما کارمان را خيلي ساده شروع کرديم. دقيقا سال 89 بود که موسسه زيبايي مان رسما شروع به کار کرد.»

براي مديريت يک موسسه زيبايي مانند مشاغل ديگر بايد با فوت و فن هاي کار آشنايي داشت و اطلاعات خوب به دست آورد: «من به عنوان يک مشتري پيگير که نسبت که به اين کار علاقه هم داشت، اطلاعات اوليه را با چندين بار مراجعه به اين مراکز دريافت کردم و تا حدودي توانستم نکات اوليه را ياد بگيرم. در شش سالي که جزو مشتريان مراکز زيبايي مختلف بودم، با پزشکان و دستگاه هاي زيادي آشنا شدم.
به علاوه به هر کجا که مي رفتم پزشکان طرز کار دستگاه ها و مراقبت هاي زيبايي را به خوبي برايم توضيح مي دادند و من رفته رفته با کارهايي که در اين مراکز انجام مي شود آشنايي لازم را پيداکردم. پزشکان مقاله هاي به روز شده را براي مطالعه به من معرفي مي کردند و درباره داروها و يا دستگاه هاي جديدي که به بازار مي آمد با من حرف مي زدند. با اين که نه پزشک بودم و نه تخصص زيادي در اين زمينه داشتم اما آنقدر به اين کار علاقه پيدا کردم که دلم خواست من هم يک موسسه زيبايي داشته باشم.»

نيوشا ضيغمي : اين کار، شگفت زده ام مي کند

نيوشا ضيغمي اطلاعات لازم را درباره فعاليت هايي که در يک موسسه زيبايي انجام مي شود به خوبي فراگرفت و از طريق مطالعه، تا حدودي به زير و بم اين کار پي برد و موسسه زيبايي خودش را تاسيس کرد: «هميشه به عنوان کسي که چنين شغلي دارد تا جايي که مي توانم اطلاعاتم را به روزرساني مي کنم. طبق تجربه اي که در اين سال ها به دست آورده ام به جرئت مي گويم که شاخه مراقبت از زيبايي در علم پزشکي يک هنر به حساب مي آيد. پزشکي که در اين زمينه فعاليت مي کند بايد به خوبي عناصر زيبايي شناسي را درک کرده و به آنها تسلط داشته باشد. آدم هايي که اين کار را انجام مي دهند بايد با سليقه باشند و اطلاعات خود را با سليقه شان تطبيق دهند. طي اين سال ها، هرچه جلوتر مي رويم اين کار بيشتر شگفت ده ام مي کند.»


در کارمان اشتباه نمي کنيم

نيوشا ضيغمي پس از چند سال ارتباط با متخصصين زيبايي مختلف، دو نفر را براي همکاري انتخاب کرد تا يک موسسه زيبايي را با هم بگردانند. حالا چند سالي از اين ماجرا مي گذرد و او در مقابل کاري که براي مردم انجام مي دهد حساسيت زيادي دارد و اصلا دوست ندارد کوچکترين اشتباهي در مرکز زيبايي اش صورت بگيرد، شايد به همين دليل است که او مثل خيلي از بازيگران ديگر مجبور نشده بعد از يک سال موسسه اش را تعطيل کند: «گاهي بعضي از متخصصين زيبايي براي همکاري به من معرفي مي شوند، اما چيزي که براي من در اين موسسه اهميت دارد اين است که پزشکي که در اينجا مشغول مي شود بايد به شدت به اين کار علاقه داشته باشد و آن را دنبال کند.
اين کار با سلامت افراد در ارتباط است و اگر اشتباهي در اين فعاليت رخ بدهد به راحتي قابل جبران نيست. براي همين هم حساسيت لازم را به خرج مي دهم تا همه چيز خوب پيش برود و کسي در کارش کوچکترين اشتباهي را مرتکب نشود. کسي هم که قرار است وارد اين کار شود، حتما به اين نکته توجه کند.»

بايد به روز بود

نيوشا ضيغمي به عنوان مدير يک موسسه زيبايي رمز موفقيت در اين کار را به روز کردن تجهيزات پزشکي مورد استفاده در اين مراکز مي داند: «اين روزها آنقدر موسسات زيبايي زياد شده که اگر خودمان را به روزرساني نکنيم هرگز موفق نمي شويم در کارمان پيشرفت کنيم.
براي به روز بودن، بايد داروها و دستگاه هاي جديد را شناسايي کنيم. باري همين ما با بازارياب هاي شرکت هاي واردکننده دستگاه ها و داروها دائم در ارتباط هستيم و از آنها کمک مي گيريم تا حدي زيادي هم توجه مي کنيم که همه اين دستگاه ها تاييديه وزارت بهداشت را داشته باشند.»


نيوشا ضيغمي: نام من براي تبليغ کافي نيست

به جز به روز رساني يکي ديگر از رموز موفقيت در راه اندازي و مديريت يک موسسه زيبايي تبليغات است. نيوشا ضغيمي درباره تبليغات براي کاري که سال هاست انجام مي دهد مي گويد: «اسمي که از من در تبليغات اين موسسه زيبايي برده مي شود مشتريان را براي يک بار مراجعه جذب مي کند، براي مراجعه بيشتر مشتريان به اين موسسه بايد کيفيت کار را بالا برد و تنها استفاده از نام من براي تبليغ کافي نيست. مهم ترين موضوع اين است که مشتري هايم پس از چند بار مراجعه، موسسه مرا به چند نفر ديگر معرفي کنندو اي خودش مهمترين تبليغ است.»

به قيمت هاي بالا اعتقادي نداريم

قيمت ها در موسسه زيبايي نوشا ضغيمي برخلاف آنچه تصور مي شود چندان بالا نيست. «هدف من گرانقيمت بودن نيست. ضمن اين که مردم در رابطه با اين موضوع آنقدر آگاهي دارندکه جذب موسساتي که بيش از خدمات شان هزينه دريافت مي کنند نمي شوند. اين روزها آنقدر موسسات زيبايي زياد شده که شما با يک تلفن مي توانيد از تمام هزينه هايي که در يک موسسه قرار است بپردازيد آگاه شويد. به علاوه من هميشه فکر مي کنم گران قيمت بودن خدمات يک موسسه، دليل بر بالابودن کيفيت کارش نيست.»

به گفته خانم ضيغمي در نهايت وارد شدن به اين کار با موفقيت هاي خاص و ويژه اي همراه است به شرطي که در زيبايي افراد اغراق نشود. چرا که مهم حفظ سلامتي آدم هاست نه اغراق در زيبايي افراد و تصنعي جلوه دادن چهره شان: «مراقبت زيبايي مثل ورزش کردن است و در اين مراقبت ها نبايد متخصصين براي افراد، يک ظاهر اغراق شده و مصنوعي بسازند. اين کار نه تنها مراقبت زيبايي محسوب نمي شود بلکه نوعي لطمه زدن به سلامتي طبيعي افراد است.»

در انتخاب پزشک دقت کنيد

نيوشا ضيغمي قبل از اينکه اين کلينيک را راه اندازي کند يک مرکز زيبايي و پوست ديگر هم داشت که به دليل بسيار مهمي تعطيل شد، اين بازيگر در اين باره مي گويد: «مدتها قبل من يک کلينيک زيبايي و سلامت پوست تاسيس کرده بودم اما پزشکي که در آنجا با ما فعاليت مي کرد درايت لازم را نداشت و براي بيماران از محصولات نامرغوب استفاده مي کرد براي همين من ترجيح دادم مرکز را تعطيل کنم. اما از آنجايي که علاقه من به دنياي پوست و زيبايي خيلي زياد بود براي همين شروع کردم به تحقيقات بيشتر و با يک تيم جديد کارم را استارت زدم.
اگر شما هم دوست داريد وارد اين کار شويد ،حتما پزشک تان را با مشورت و تحقيق انتخاب کنيد تا سلامت مردمي که به شما مراجعه مي کنند به خطر نيفتد. چون هرقدر شما وسايل خوب و آخرين مدل خريداري کنيد و کلينيک تان مجهز باشد اما کسي که در آنجا مشغول است نتواند به درستي کار کند قطعا شما متضرر مي شويد. من با اينکه کلينيک پوست را کار دوم خودم مي دانم اما حضور در اين حرفه آنقدر برايم جذاب است که در حال حاضر بيشتر وقتم را به آن اختصاص مي دهم و ترجيح مي دهم وقتم را آنجا بگذرانم.»


اگر دوست داريد وارد اين کار بشويد، حداقل بايد شش ماه خاک بخوريد

در اين قسمت به سودي که موسسات زيبايي دريافت مي کنند مي پردازيم و اين که اين سود چگونه و از چه راه هايي مي تواند بيشتر شود: «در راه اندازي مراکز زيبايي آدم ها بايد صبور باشند. چرا که مدتي طول مي کشد تا اين مرکز در بين مردم مشهور شود و مشتريان گذري به مشتريان ثابت تبديل شوند. حداقل شش ماه طول مي کشد تا يک موسسه زيبايي خودش را به مشتري هايش معرفي کند و با ارائه خدمات خوبي که به آنها مي دهد، آنها را از يک مشتري گذري به يک مشتري ثابت تبديل کند.
به علاوه براي اين کار در ابتدا بايد يک سرمايه معقول در نظر گرفته شود که اگر با شکست همراه بود افراددچار ضرر زيادي نشوند و به مرور اين سرمايه بيشتر شود. اگر شما در اين کار ضرر کنيد حداقلش اين است که وسايل باقي مانده از کلينيک را مي فروشيد و با گرفتن رهن مغازه، مقدار زيادي از سرمايه تان را به دست مي آوريد.

اگر اين مسائل در اين کار رعايت شود مي تواند بستر مناسبي براي کسب و کار باشد و من ورود به اين کار را براي افرادي که علاقه مند هستند و شرايطش را دارند توصيه مي کنم.
اگر دوست داريد وارد اين کار شويد نياز به خريد تجهيزات مناسب داريد و استخدام چند پزشک و اپراتور براي کارکردن با دستگاه ها اين که قرار است با چه بودجه اي کارتان را شروع کنيد، کاملا بستگي به خودتان دارد.
اين کار را هم مي شود در مقياس کوچک، در يک منطقه متوسط و با هزينه زير 100 ميليون راه اندازي کرد و هم آن را با سرمايه بالاتر و با تجهيزات و خدمات بيشتري راه اندازي کرد. اين کاملا بستگي به بودجه شما دارد.»




منبع : مجله همشهري سرنخ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي